@ Lola : Gefeliciteerd met Jasmijn! Hahaha, ja ik heb wel een stapeltje zwangerschapstesten versleten. Ik ga nu nog niet shoppen hoor, ik ben en blijf een voorzichtig mens en wil daarvoor nog meer goede echo's zien. @ Molly : fijn dat alles goed is gegaan met je vriendin en haar kleintje. @ Lientje : leuk je hier weer even te hebben gezien! En met jou gaat ook alles goed lees ik, je bent nu de 12 weken voorbij! @ Smoeltje : ondanks dat je het al verwachte is het best een pittige uitslag. Het is erg jammer dat het op de natuurlijke weg niet meer zal lukken, maar gelukkig heb je nog goede kansen met ivf. Lijkt me een zware weg, maar hopelijk met een mooie beloning. @ Anna : ik kan me natuurlijk goed voorstellen dat je er nu minder vertrouwen in hebt. Maar het kan nog echt wel hoor, ik geef de moed in ieder geval niet op! En beterschap voor jullie allebei! Hier gaat alles prima. Wel meer 'last' van de zwangerschap maar voor het goede doel vind ik een hoop best. Ik ben gelukkig niet echt misselijk maar voel me wel wat naar en weëig de hele dag. Verder ben ik giga moe, vooral 's middags. We hebben vanaf morgen 3 hele drukke dagen, leuke dingen allemaal maar ik hoop wel dat ik het volhou. Daarna lekker uitrusten want ik heb godzijdank vakantie! Heb net even een fotovergelijkinkje gedaan met (bijna) 5 weken en 8 weken zwanger en in m'n album gezet. Nou was ik al niet helemaal meer strak, tjsa 20 jaar geleden een stukkie meer maar altijd een ietwat bol buikje door m'n darmen gehad, maar ik vergis me dus niet : hij wordt echt dikker. Gelukkig heb ik een paar broeken voor naar kantoor die me normaliter te wijd zitten en ik met een riem moet dragen. En ik heb 1 spijkerbroek in een maat te groot liggen, komt nu ook goed uit.
Annna, uhuh...zeker eigen ervaring Mijn zoon is op zich een laatbloeier en had altijd zoiets van: meiden...bleeeeeh...tenminste als vriendinnetje dan. Maar een paar maanden terug is hij naar Parijs geweest met zijn school en ineens is de vonk overgesprongen tussen hem een meisje van zijn school. Echt heel schattig en lief hoe hij daar over praat en hoe hij het mij vertelde. En ineens wil mijnheer avondjes weg etc. We zijn nl sinds een jaar komen wonen in Almere en dat nam hij mij erg kwalijk. Dus als protest knoopte hij geen vriendschappen aan ( al zijn vrienden wonen immers in Amsterdam) en beelf na school thuis. En dat is dus nu totaal anders.....zucht.....pubers! @ Natas1, gek genoeg ervaar ik dat niet zo. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven. Dingen waar de meesten niet mee zouden kunnen dealen en helemaal zouden instorten. Niet om me zelf op de borst te kloppen, maar ik heb wel voor hetere vuren gestaan. Het was mijn vriend die ik even moest overtuigen omdat hij bang was voor de risico's voor mij maar voor de rest: let's get it on!
P.S @ Annna, hier ook kotsmisselijk. In dit geval ik dus. Ik wordt misselijk van de geur van eten, ik wordt misselijk wakker, ik eet amper iets omdat ik de godsganse dag misselijk ben......heb al dagen geen koffie gedronken omdat ik misselijk wordt van de geur en smaak. Sterker nog, ik voel me precies zo als toen ik zwanger was van mijn zoon. Maar zwangerschap is in dit geval uitgesloten hahaha.
Lola, van harte met de kleine meid! Natas: mooi buikje hoor! Moe is weer een erg goed teken, dat zijn de hormoontjes die je rijstkorrel veranderen in een mooie baby! Molly: hoe gaat het met je? Nog last van vloeien en pijn?
LMM, lichte krampjes vanavond, vloeien is nu alleen nog rood slijm bij 't afvegen. Op emo-vlak is het gisteravond toegeslagen en heb ik vandaag meerdere huilbuien achter de rug.
Molly, Waarschijnlijk zal het met ups en downs gaan. Ik hoop dat snel de ups de overhand krijgen, of in elk geval dat er hele lange neutrale periodes komen. Sterkte!
Molly, dikke knuffel! Kan me zo goed voorstellen dat je bij tijd en wijle erg verdrietig bent. Natas, ja hoor, onmiskenbaar een zwanger buikje! Leuk hoor. Smoeltje, lijkt me geweldig hoor, als ze die leeftijd krijgen. Maar niet te snel natuurlijk. Hoe voel je je nu even na het onderzoek? Allebei beterschap Anna. En ik heb de moed nog niet opgegeven hoor, je weet maar nooit. Lola, Gefeliciteerd met Jasmijn. Mooie naam trouwens, ik zet hem ff erbij op het lijste hier. Joepiedepoepie, de twaalf weken voorbij! Echt fijn. Want ook al ben ik altijd wel redelijk optimistisch stiekum ben je toch bang dat er iets mis gaat. Maar nu ga ik echt alleen nog maar genieten hoor. Liefs, Lientje
Lientje, geweldig deze mijlpaal. Gefeliciteerd. Anna, moeilijk altijd he? Om niet steeds op alle signaaltjes te letten. Bewust en onbewust laat dit ons toch nooit helemaal los. Hoe zeer we ons best ook doen. Ik blijf voor je duimen voor een geweldig kerstcadeautje voor je! Smoeltje, heel veel succes met het traject wat je nu ingaat. Lola, ook voor jou een mijlpaal. Je kleine meid die nu 1 jaar is. Baby af, nu een dreumes. Ik genoot vanaf dag 1 dat onze kleine meid werd geboren, het genieten wordt iedere dag een beetje meer! Natas, het is al duidelijk hoor! Hier nog zo een. Heb al een week weer een van m'n oude positiebroeken aan omdat m'n gewone kleren echt niet meer lekker zaten. En draag voor hen die nog onwetend moeten blijven wat wijdere vesten en truien. Molly, een grote digiknuf voor je. Fijn dat je afleiding hebt van je paardjes. Nu zijn het nog veel ups en vooral downs, maar die downs zullen steeds meer wegblijven en krijgen de ups weer de overhand.
Vandaag valt het mee, Inez. Moet zeggen dat ik heel blij ben dat mijn temp eindelijk begint te zakken (sinds vandaag). Het is maar 0.1 C maar ik heb het in de zwangerschap niet lager gehad dan 37.0 C. Vent gaat een paar uur werken, en Molly en ik gaan weer lekker lang naar de paarden toe. Eerst nog even kattenbrokken en een extra bakje sla halen, ter aanvulling van een vreetaanval van gisteravond (je moet toch wat he, als je geen chips in huis hebt dan maar sla )
Dikke knuf Molly! Af en toe moeten die emoties eruit. Ik vechtte daar soms wel es tegen maar dat heeft geen zin. Op andere momenten is afleiding weer heel fijn. Smoeltje : oké dan meis, gaan met die banaan! Loop je trouwens in het Flevo? (nee denk ik, maar weet eigenlijk niet zeker of ze daar ivf doen). Jahaaa Lientje, zoals ik al zei mag deze 12-weken mijlpaal flink gevierd worden! Jij ook al een dikkere buik Inez. Ik vond het zo snel! Ik weet wel dat het m'n darmen zijn hoor, die rijstkorrel van 1 centimeter kan dit natuurlijk nog niet zijn, maar dan nog. Merk ook dat het 's ochtends als ik nog niets gegeten heb minder erg is. Ik heb dus nog geen positiebroeken maar als ik de paar broeken die me eigenlijk iets te wijd zijn ook niet meer aankan dan ga ik ervoor shoppen.
Dames, een mooi kerstkaartje hier plaatsen is niet gelukt maar wens jullie wel (¯`'.¸(¯`'.¸MERRY X-MAS ¸.'´¯)¸.'´¯)
Hallo dames, heel erg bedankt voor de felicitaties! Helaas was het ewat minder leuk dan we hadden gehoopt. Onze jongedame is momenteel wat erg eenkennig en dat in combinatie met de drukte gisteren maakte dat ze wat huilerig was. Alleen op schoot bij mama was het goed. Na het taart eten hebben we haar naar bed gebracht (jammer voor de visite die tijdens het slaapje kwam...) en daarna ging het gelukkig beter. Maar ik was werkelijk gesloopt gisteravond! Maar ik troost me maar met de gedachte dat het volgend jaar een stuk leuker wordt, omdat ze het dan ook begrijpt... Jasmijn kan binnenkort trouwens ook zelf 'forummen', want ze heeft onder andere een eigen laptop gekregen... @Natas: Je ziet inderdaad al verschil... @Smoelje: Beterschap! Er heerst wat momenteel, geloof ik... @Molly: Dikke knuffel voor jou! Enne... laat die tranen maar komen: wat er in zit, moet er ook uit... @Lientje: En nu genieten... ! @LMM: Jammer dat het niet gelukt is. Waar liep je vast?
Hey dames, voor allen die kerst vieren: Fijne feestdagen! En natuurlijk een voorspeodig en zwangerrijk 2008! Lientje,ik voel me wel goed eigenlijk.Heb mij natuurlijk al heel lang geestelijk hierop voorbereid. Ik denk dat het overigens wel een zware dobber zal worden mocht de IVF niet lukken. Maar ook daar bereid ik mij mentaal op voor. @ Inez, thanks meid....ik kan niet wachten om te starten hahaha. Sta al in de startblokken te trappelen. Natas1, nee niet in het Flevo maar in het AMC. We woonden toen nog in Amsterdam en hebben het gewoon zo gelaten. Lola, wat een snoepje is Jasmijn om op te vreten! Ja er heerst inderdaad iets, was net bij de buren en de buurman had exact hetzelfde als wat ik had: misselijk, geen eetlust, niet tegen etensgeurtjes kunnen etc. Afijn, het gaat allemaal wel weer over en ik heb vanaf vandaag lekker vakantie t/m 7 januari!
Agossie, Jasmijntje...... mag best eenkennig zijn hoor meid! Heb vandaag op mijn oudste knollie staprit gedaan van 1 uur en 50 minuten. Heb al maanden niet gereden ivm hoefproblemen, maar mijn superknol heeft AL die tijd in een vlot en constant tempo gestapt. Morgen is mijn merrie aan de beurt. We hebben vanavond gegourmet, en de wijn is wat verkeerd gevallen bij mij, heb nu dus lichte hoofdpijn en ben kapot van vermoeidheid. Na de hele dag rustig speelt mijn b.m. weer op, en flink ook, die is het niet eens met bijna 2 uur paardrijden. Jammer dan, dan ga ik wel in bed liggen. Fijne avond verder!