35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenk

Ellenk VIP lid

hoi hoi,

Lola, wat een lieverd die Jasmijn van jou!
    Molly wel luisteren naar je lichaam he! ;)

Zo ga zo maar eens onder de douche, we gaan vandaag naar vrienden. Morgen met familie dobbelen om kado's ....

2. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ja Ellen, daarom hebben we ook alleen maar gestapt :)
    Die lichte hoofdpijn heb ik iedere dag sinds de ingreep, ik vermoed dat dat een overblijfsel is van de narcose.

Fijne 1e Kerstmiddag en - avond iedereen!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Smoeltjes, ik zou sowieso het AMC prefereren hoor ook al zouden ze ivf doen in het Flevo. Vanuit mijn werk weet ik dat Flevo niet tot 1 van de betere ziekenhuizen in Nederland behoort.
    Voor een echootje of curettage zoals ik in het Flevo loop/liep allemaal oké, maar voor ivf zou ik ergens anders naar toe willen.

Hahaha, moppie Jasmijn achter een heuse laptop! :D

Hou je taai Molly!

Ik heb sinds gisteravond weer een beetje bruinverlies..... word er nog steeds niet vrolijk van maar maak me minder zorgen met de goede echo na de 1ste keer bruinverlies.

Gisteren vierden we kerst met mijn oudste stiefje. Ze had als kerstcadeau een mooie versierde doos vol met lieve babyspulletjes. Ietwat te vroeg naar ons idee voor babycadeaus, maar haar goede en lieve intentie waardeer ik enorm en ben ik erg blij mee.
    Zo direct weer de hort op naar familie, en morgen weer. Op beide dagen neemt iedereen een gerecht mee, zo nog even aan de slag.

Hele fijne dagen allemaal!

4. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Natas, ja heb op een ander gebied ervaring met het Flevo. Zijn wel heel vriendelijk enzo. Maar ik merk dat ze qua kennis achter lopen lijkt het wel. Althans als ik het verglijk met een ziekenhuis in Amsterdam.

Hopelijk stelt het bruinverlies niets voor ( er zijn tenslotte zelfs vrouwen die menstrueren en zwanger zijn!) maar ik kan me je gevoel wel voorstellen.
    Gelukkig heb je een mooie echo achter de rug dus dan is dat tenminste geruststellend.

Fijne dag allemaal toegewenst!

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, de kennis is in het Flevo echt niet hetzelfde als in een AMC of VU e.d.

De goede echo is heel geruststellend..... al merk ik wel (met of zonder bruinverlies) dat de spanning alweer aan het opbouwen is.
    Ach ja, je bent een muts of niet hè :)

6. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Dag lieve meiden,
    Hier even een heel kort berichtje, want me moeten zo aan het kerstdiner. Ben al een tijdje niet online geweest, want we zijn verhuisd naar ons nieuwe huis en daar is nog geen telefoon/internetaansluiting. De kabel lag nl nog niet in de straat .... hoezo nieuwe woonwijk?

Ben reuze benieuwd wat er allemaal gebeurd is de afgelopen week, maar heb helaas geen tijd om het terug te lezen. Ik ben vanaf 18 januari weer online.

Fijne dagen allemaal, en we gaan er iets moois van maken in 2008 :)

7. Kainda

Kainda Lid

25 dec 2007
    48
    0
    0
    Ik zit een beetje met kriebels in mn buik te schrijven :oops:

Ik ben 42 jaar en we hebben twee dochters van 14 jaar en 18 jaar.

Ik ben erg depressief geweest en na twee lange jaren voel ik me weer geweldig :)
    Op advies van de ha ben ik gestopt met de pil. Mijn man kreeg het advies zich te laten helpen.

Sinds ik ben gestopt met de pil, nu twee maanden geleden hoop ik stiekum toch nog op een zwangerschap :)
    Mijn man is nog niet geholpen en we klussen er wat af :oops:

Ik wil nog zo graag een kindje...zucht...

Mijn man en ik hebben het uitgebreid over gehad en beide hopen we stilletjes op ons nakomertje.
    Maar we hebben ook besloten om er geen obsessie van te maken.

Tevens gebruik ik nog een lage dosis antidepresiva. Dit moet ook zo blijven, waarschijnlijk een hele lange periode.
    Mijn vorige zwangerschappen had ik ernstige postnatale depressie.
    Ik wil graag goed begeleidt blijven door mijn psycho.

Ik vind het zooo spannend :)

Ik vind het fijn om dit topic te volgen, gelukkig zijn er meer vrouwen die op oudere leeftijd dezelfde wens hebben.

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen en een vruchtbaar 2008 :)

8. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Tot gauw Marieke

Welkom Kainda, ook voor jou een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vruchtbaar 2008, zou fijn zijn als dat nakomertje er zou komen!

9. Hallo dames,

Ik werd helemaal verlegen van jullie complimentjes mbt mijn dochter, nu ís het ook een schatje natuurlijk (ben niet bevooroordeeld of zo... ;) )

@Ellenk: Grappig, wij dobbelen morgen ook om kado's... :D

@Natas: Tja, ondanks het feit dat inderdaad heel veel vrouwen wel in enige mate last van bloedverlies hebben, kun je er toch het beste helemaal geen last van hebben. Zit je je ook geen zorgen te maken...
    Onthoudt wel wat mijn verloskundige telkens tegen mij zei (ik heb gedurende mijn zwangerschap erg weinig leven gevoeld...): Als jij de bevestiging nodig hebt dat het allemaal in orde is, moet je gewoon bellen en komen. Daar zijn we voor! Ik neem aan dat de jouwe ook zo denkt, dus ga nooit zitten piekeren! Maar ik ben hartstikke positief en ga er van uit dat het in jouw geval niets te betekenen heeft...

@Kainda: Welkom meid! Ik wens jou ook een heel vruchtbaar 2008!

10. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Hee dames,

De helft van de kerst zit er al weer op...dat waren weer veel caloriën...

Hier een prachtig kerstei gevonden. Gisten na de nachtmis had ik een beetje roze dus ik ga ervan uit dat het een ovulatiebloeding was. Anno 2007 krijgen Jozef en Maria geen kind in de kerstnacht maar maken er eentje :) :) Even opschuiven op de wachtbank dames want ik neem nu weer officieel plaats!

@Natas: lief zo'n doos met babyspulletjes! Misschien iets te vroeg, ik begrijp je gevoel maar na zo'n mooie echo moet je je onzekerheid toch wel een beetje opgeven en genieten.

@Molly: doe het wel rustig he...idd luisteren naar je lichaam.

@Lola: Jasmijn is ons voorbeeld, zo'n schatje willen wij allemaal!

@Marieke: 18 januari is het al snel en dan kan je weer lekker mee kletsen

@Kainda: welkom bij de bejaardensoos van dit forum! Hoop dat het snel "raak" is voor jullie

@alle andere dames: fijne 2e kerstdag!

11. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Mogge,

ei gevonden dus, LMM. :)
    Lichaam vertelt weinig meer, maar die ver@#$@#!@ hcg zit nog steeds in 't lijf. Nou ja, heb ik weer iets anders om me druk om te maken ;)
    Kreeg trouwens een paar dagen terug een envelop van Babydump, zaten 2 witte babysokjes in. Zat ik niet echt op te wachten. Even kijken of ik ze ergens ver weg stop of aan mijn vriendin met pasgeboren dochtertje geef.

12. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Heb je een test gedaan Molly? Dat het nu nog in je lijf zit is niet zo gek hoor!
    Had je iets bij Babydump aangevraagd want ze sturen dat niet zomaar? Gewoon heel diep wegstoppen. Ik moest zo nodig een paar sokjes kopen en die liggen ook ver weg in een lade, te wachten op betere tijden!

13. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ik had zo'n gratis iets besteld, weet niet meer precies wat.
    Ja, heb gisteren getest, ov + zw. Was gewoon benieuwd.

14. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Mol, het is wel slim om te testen na MK, zo voorkom je eventuele teleurstellingen. Ik heb er helemaal niet aan gedacht om dat te doen. Het schijnt toch wel even te duren voordat het hormoon je lichaam verlaat dus misschien over twee weken nog een keer?

15. Ellenk

Ellenk VIP lid

Bij mij duurde het dik 2 weken voordag hcg weg was en week later had ik weer een ei...

Hoorde hier net dat de dochter van onze kennis (dat meisje van 15) vanacht een meisje heeft gekregen....

Hoorde van haar moeder dat ze heel raar had gereageerd. Heel in zichzelf gekeerd zonder enige emotie. Maar is ook wel normaal denk ik, ze heeft heel lang op een roze wolk geleefd en nu wordt alles anders ze heeft nu een hele grote verantwoordelijkheid. Dat zal ze zich wel langzaam gaan beseffen.

Tis allemaal wat pffffff!

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Phoe, tis wat voor zo'n meiske van 15! :confused:

Kainda, van harte welkom hier!
    Ik hoop van harte dat ook voor jou 2008 een heel vruchtbaar jaar mag worden.

LMM, zaten er kerstglittertjes op je kerstei? :)
    De goede echo heeft me zeker voor een deel rust gegeven, dat klopt wel hoor. Maar ja, nog niet helemaal hè, het blijft spannend. Wat de cadeautjes van oudste stiefje betreft moest ik gewoon even schakelen, maar haar intentie is voor mij het belangrijkste. Mocht het hier toch mis gaan dan mik ik ze wel ergens achter in een kast.

Lola, jahaaaa wij willen allemaal een Jasmijntje! (of Jasmannetje, hihi) :D
    Toevallig ga ik morgen naar de VK voor de 1ste controle, dus dan kan ik het nog even extra navragen over het bruinverlies. En over een week alweer de 2de echo, gaat best snel met deze drukke feestdagen. Ik maak me er niet heel erg zorgen om hoor, maar toch wel prettig dat het vandaag al weer minder is.

Molly, ik testte ruim 2 weken na de curettage weer negatief met de zw.test.
    Ik zou over een weekje nog testen, dikke kans dat het hcg dan uit je lijf is. Mocht je dan nog positief testen dan zou ik even terug gaan naar je arts als ik jou was, kunnen ze met bloed prikken het hcg-gehalte precies bepalen.
    Pffff, ook hier moet je weer geduld bij hebben hè :(

17. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Nee Natas, geen kerstglitters, wel een beetje poedersuiker :)

Wat fijn dat je morgen al naar de VK mag, toch ook wel een klein mijlpaaltje hoor! Hoe laat is je afspraak?

Het is een grote geduld oefening in deze tak van sport, daar was ik ook wel achter. Ik mag nu ook weer tot de 10e op die ellendige harde bank gaan zitten bedenken wat ik allemaal wel en niet voel.

Gisteren met "bewondering" zitten kijken hoe een 25-jarige die nu 19 welen zwanger is het ene glas wijn na het andere dronk... Ik had uiteraard een alcoholvrije kerst na ontdekking van het kerstei.

Ellen: Alles is wel goed gegaan met dat meisje? Ze had toen toch zo'n enorme last omdat het kindje verkeerd lag? Ik vind het ook heel wat voor een meid van 15!

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh hemel, het is dus idd zo gegaan zoals je al dacht met dat gedrink van die griet........ phoe, heb je je in kunnen houden?!? :(

De intake bij de VK is morgen om 11.00 uur.

Oh, en je krijgt uiteraard een roze kussentje van me! :D

19. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hallo allemaal,

Nog een fijne 2e kerstdag!

Welkom Kainda, spannende tijden voor jullie!

Natas, herkenbaar hoor, dat de spanning zich toch weer opbouwd na de echo. Wanneer mag je ookal weer weer? Leuk trouwens van je stiefdochter dat kado. Daarmee geeft ze toch wel aan dat ze zich erbij neerlegt en zelfs dat ze het ook wel leuk voor jullie vindt. Lief.

LMM, een kerstei in het kribje bij jullie hahaha. Nou, ik ga heel hard duimen dat het nog heel lang in je kribje blijft zitten hoor.
    Vreemd toch dat sommige mensen zo makkelijk met alcohol omgaan als ze zwanger zijn he? Ik had gisteren ook heel veel zin in een wijntje. Heb m ingeschonken en eraan genipt, maar het was helemaal niet lekker bleh. hahaha. Dus ik heb het menu met water in wijnglas doorgebracht. Wel heerlijk gegeten overigens. Alleen het toetje was voor mij aangepast omdat er rauw ei inzat. Ik kreeg hetzelfde als de rest, maar zonder dat ei en het was niet echt lekker, maar het was zo lief dat ze perse voor mij apart wilden maken dat ik het toch maar heb opgegeten. Wat niet echt vies hoor.

Anna, hoe is het met jou? Ben benieuwd!

Er dient zich zo weer een groep visite aan, dus ik ga weer.

Heel veel liefs,
    lientje

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Lientje, volgens mij had je al ellende voorspeld met vroeg testen. Maar ik had ook wel zin in een wijntje, dus dacht toch maar te testen voor de zekerheid.

Maar gisteren heb ik datgene gedaan wat de spanning nog meer verhoogd dan anders op de wachtbank. Ik heb 4 dagen tevoren getest. In alle vroegte natuurlijk, want ik moet wel echt op tijd plassen, ook al ben ik vrij.
    Er is zo'n slecht zichtbaar lijntje dat ik denk dat het wel in aanmerking komt voor het slechts zichtbare lijntje allertijden. En ik weet niet eens meer zeker of het nou binnen de 30 minuten zichbaar was of pas daarna.
    Op toilet zag ik niet direct veel gebeuren, toen ik terugkwam in bed konden we weinig zien in het slechte licht in de slaapkamer, maar ik dacht heel vaag iets te zien. Vriendlief zag natuurlijk niets, mannen zijn echt nuchter. En ik ging ervanuit dat het wishfullthinking was en ben weer gaan liggen. Denkend/zoekend aan positieve dingen van het niet zwanger zijn; "als ik in october moet bevallen dan heb ik nog meer aan schoolvakantie en zwangerschapsverlof, ik zou een wijntje en champagne kunnen drinken ... "

Na even te suffen werd ik toch weer onrustig en ging ik met strip naar het felle licht in de badkamer. En toen was daar toch zo'n ontzettend licht streepje.

Zo'n ontzettend weinigzeggend streepje... Is dit nou het beruchte indrooglijntje? Of toch? Andere tekens zijn al even onduidelijk...
    Gelukkig kregen we gisteren familie over de vloer. Geen goed nieuws voor aanstaande grootouders te melden dus, jammer! Ik heb maar een vingerhoedje champagne en een kwartglas wijn gedronken. En gelukkig kon ik het van drie tot twaalf uit mijn hoofd zetten. Om daarna weer 5 keer achter elkaar het stripje te bekijken of daar het verlossende antwoord nu wel op te zien zou zijn.

Ik baal behoorlijk van mijn actie, want ik ben er deze maand al zo gespannen erover. Zucht... Nu maar hopen dat ik nog een paar dagen kan wachten om zo een duidelijk resultaat te kunnen krijgen. Want ik ben bang dat met weer snel testen de onzekerheid alleen nog maar groter wordt.

Deel Deze Pagina