35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Hee Molly,

Dat gaat de goede kant op, zijn die oude HCG'tjes er eindelijk uit en ga je naar een nieuwe ronde toe.

Hoe voel je je verder?

Nino: je bent door de kritieke fase! Gefeliciteerd met je mijlpaaltje!

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Inderdaad NinO de 12 weken voorbij is een hele mijlpaal. Zeker wel een grote opluchting?

Ellen, het schijnt dat in de herfst en winter eitjes meestal 's avonds en 's nachts springen. Dus als je een harde knal in je buik hoort, dan weet je dat het een gelukkig jaar voor je wordt!

LMM, Jij moet ook niet al te veel champagne drinken, want jouw bevruchte eitje gaat morgen natuurlijk nestelen.

Molly hopelijk komt jouw menstruatie lekker snel nu. En kun je weer hopelijk ook weer met frisse moed beginnen.

Natas ziet volgende week een klein cashewnootje met kloppend hartje zitten.

Inez idem, maar dan een wat grotere.

Zelf hoop ik alleen maar dat de tijd snel zal gaan en ik geen steken in mijn buik meer ga voelen. Die heb ik sinds gisteren af en toe, dus ik ben af en toe al helemaal zenuwachtig. Vanavond komen een aantal vrienden langs, dus dat leidt me ook al even af. Straks oliebollen bakken, dus lekker druk.

Gisteren waren we onaangekondigd bij een bevriend stel dat na vele jalen en 1 MMM-kindje onverwachts zwanger bleek. Ze had helaas toch een MK gekregen. Ze had al een paar keer bloedverlies gehad. Zo verdrietig. Ik besef toch wel zo goed wat een groot voorrecht het is om zwanger te mogen raken en vooral ook een gezond kindje te mogen baren.

DAAROM WENS IK IEDEREEN EEN GEZOND EN VRUCHTBAAR 2008!

3. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Anna, ik drink helemaal niets, al maanden niet dus dat ei zal niet in beschonken toestand nestelen. Geen enkel excuus dus om niet te nestelen!

Ja, zwanger worden (en blijven) is zeker een voorrecht! Wat rot voor je vrienden dat het toch zo gelopen is, ze waren natuurlijk dolgelukkig dat het zonder MMM was gelukt. Toch wel hoopvol dat het ook zonder hulp kan, maar dat willen ze nu nog niet horen.

Moedig hoor, oliebollen bakken! Ik begin er niet aan, heb open keuken en ben ook niet zo handig.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Nino : elke dag klussen is niet voor iedereen weg gelegd of dat kan ook z'n stress geven ;)
    Wat fijn dat je al over de 12 weken bent! :D

@ Lola : ik testte ook 2x per dag omdat ik 1 maand m'n piek gemist had.
    Het kan idd zijn dat je je piek net gemist hebt. Maar kan ook zijn dat die nog moet komen. Ik had dit de laatste cyclus, rond het tijdstip dat ik 'm verwachtte werd de test bijna positief, daarna weer minder, dan weer vettere streep, etc. Dat gejojo heeft toen een week geduurd met als beloning toch een mooie piek. Ik zou dus nog wel doortesten als ik jou was.

@ Ellen : was 't gezellig? 8)

@ Molly : ja, met dat soort dingen kun je heel blij zijn na een mk of curettage, fijn voor je!

@ Anna : probeer idd maar veel afleiding te vinden, anders duren die eerste weken alleen maar langer. Ik vind het nu ook weer spannend hoor en heb m'n twijfelmomenten, maar die 1ste echo heeft een flink stuk rust gebracht.
    Heb je al een afspraak proberen te maken voor je echo? Sterkte met het wachten!

Jahaaaa, als het goed is dan is mijn rijstkorrel geen rijstkorrel meer op woensdag...... gepromoveerd tot cashewnootje of koffieboontje :D

Een vuilniswagen heeft net mijn mooie en lieve auto aangereden, flinke deuk erin :cry:
    Wordt allemaal wel geregeld met hun verzekering, maar nou is mijn Pume'tje (auto, hihi) heeeeeeel sjielug! :)

5. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Tjee Natas, da's balen! Was je lieve auto nog erg nieuw?
    Mijn vorige auto was 2 maanden toen er een of andere doos tegen aan ging, ik was er helemaal doodziek van!

Hou het op een cashewnootje, koffie is nu niet goed voor je en heb laatst ergens gelezen dat noten dat wel zijn :) :)
    Nog twee nachtjes slapen....

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha, oké dan wordt het een cashewnoot! :)

Nee hoor, Pume'tje is niet meer nieuw ;)
    Heb 'm 7 jaar geleden wel nieuw gekocht maar hij heeft er dus al wat jaartjes op zitten. Maar ik ben wel een beetje een auto freak en ben gek op deze auto (Ford Puma), dus leuk vind ik het niet! En dan die rompslomp, blèeeh.
    Ach ja, luxeprobleem hoor! :D

Wat veel erger is is dat mijn ernstig zieke tante (kanker en longemfyseem) ineens harder achteruit gaat. Opgenomen in ZH, bestralingen, aan infusen, haar onderlichaam dreigt verlamd te raken, morfine kan ze nauwelijks hebben want dat legt de ademhalingsspieren ook ietwat plat, etc. We gaan zo weer naar haar toe.
    Het wordt steeds duidelijker dat ze dit beebje zeer waarschijnlijk niet gaat halen. :cry:

7. Indogirl

Indogirl Lid

27 dec 2007
    71
    0
    0
    Even voorstellen, ik ben nieuw op dit forum en 35 jaar oud. Ben sinds een jaar gestopt met de pil en nu 3 maand serieus aan het proberen zonder condoompies.. tot nu toe nog zonder resultaat.

Mijn NOD-dag is 15 januari 2008 en we wachten weer met spanning af.
    Fijn dat er een forum is voor onze leeftijdgroep want ik maak mezelf toch wel zorgen dat ik te lang heb gewacht met kindjes proberen te krijgen. Misschien ben ik wel helemaal niet meer vruchtbaar en had ik er veel eerder aan moeten beginnen :cry:

Nu moet het allemaal op stel en sprong meteen goed gaan, want anders ben ik een oude mama of zit een tweede kindje er al helemaal niet meer in.

Ik moet me nog een beetje inlezen op het forum, want ik zie allerlei termen voorbij vliegen die mij nog niet bekend zijn HAHA!

Nou, jullie ook succes meiden! vanavond eerst even een feestje vieren.. (wel met champagne hoor!)

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Welkom hier Indogirl!
    Hé, wij ouwe taarten kunnen er nog wat van hoor dus maak je nu maar niet meteen zorgen :)

Heel veel succes, en ik proost met je mee met kinderchampie! :)

9. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    @Natas: heel veel sterkte met je tante! Wat rot dat het zo hard gaat, hoe oud is ze?
    Vergeleken daarbij is zo'n auto helemaal niets, stukje blik!

@Indogirl: welkom bij je lotgenoten. Je hebt niet te lang gewacht maar "iets" langer dan gemiddeld en daar is niet zoveel mis mee. Als je de voorgaande berichten op dit topic leest zie je dat wij ouwe taarten nog best vruchtbaar zijn hoor! Geef de moed niet op en als je vragen hebt: gewoon stellen!

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

hee hallo,
    Wij oude taarten hebben best een hoog % zwangeren hier hoor! Wij zijn dan ook meer van het effectief klussen ;)
    Zal vanmiddag nog ff een ovutestje doen om te kijken wat ie nou doet.

Tis trouwens heel normaal om op latere leeftijd een verlaat ei te krijgen las ik ergens ...

Natas k*t van je totoo ik zou door het lint gaan. Wat is het toch met die vuilniswagen, bij ons in de buurt heeft hij met achteruitrijden een auto totallost
    gereden. Ze moeten ook van die piepjes in de wagen bij achteruitrijden net als die ziekenwagen in de reclame ;)

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha, ja ik moest ook aan die reclame denken! :)
    Nee door het lint ben ik niet gegaan, maar leuk is anders.

Een verlaat ei?...... daar heb ik nooit wat over gelezen.
    Betekent dat je het wat langer gezellig moet houden 8)

LMM, tante is 70 jaar.

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

70... vroeger vond ik dat super oud al. Maar tegenwoordig vind ik dat niet meer. Sterkte ermee natas.

Ja als je ouder wordt en dus ook je eitjes loopt het nog wel eens langs elkaar heen dan springer bijv. opeens 2 eitjes of heb je nog een laat ei...

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    2 eitjes, da's ook leuk! :)
    Daar had ik wel over gelezen, maar niet dat wij nu meer kans zouden hebben op een verlaat ei.

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

natas hoe laat moet je woensdag voor echo?

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Om precies te zijn om 16.05 uur ;)

16. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Vroeger was 70 stokoud maar tegenwoordig...ik ken zoveel leuke vlotte 70-ers (zo worden wij natuurlijk ook...)

Ellen, ik heb juist ergens gelezen dat bij oudere vrouwen een ei juist vroeger in de cyclus springt.....whatever! Dat van die dubbele eisprong is bekend maar volgens mij is de kans daarop toch niet zo gek groot. Ik zou het wel leuk vinden, pracht kans om nog meerdere kids te krijgen op je oude dag!

17. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik ook en dan een jongetje en een meisje.
    Meteen klaar ;)

Och volgens mij weten ze de helft nog niet van dat gedeelte van het vrouwelijk lichaam.... Overal lees je wat anders.

Las trouwens op een beligische site dat ze nog de missionarishouding aanbeveelde en dan nog 10 min met de knieen opgetrokken blijven liggen.
    Ik dacht dat dat toch al echt achterhaalt was ;)

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja hoor, die houding is al lang achterhaald! ;)

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

ja want ik schrok al ;)

hihihi....

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Missionarishouding en dan in de handstand moest toch? Of heb ik dat voor niets gedaan? ;)

Natas, verveldend van je tante zeg. Wel fijn dat je nu redelijk veel tijd met haar door brengt. Dan hoeft je daar straks geen spijt van te hebben. En kun je haar bewust nog meemaken en begeleiden. Maar inderdaad 70 is nog veel te jong. Dan zijn net onze kinderen de deur uit ;)

Indogirl, wij vinden ons zeker nog geen oude moeder in spe. Dus met je 35 jaartjes jong, moet je daar heel voorzichtig over zijn! Maar je komt in dubbel opzicht pas net kijken, dus vergeven we het je ;) Maar vanaf 38jr wordt je uitgenodigd voor de BBB. op Curacao. Maar waar is Sabrina? Misschien wel in Nederland nu! Ja daar hebben ze geen computers!

Deel Deze Pagina