Ik snap je terughoudendheid bij goede echo's hoor Ellen. Heb ik ook wel, ik wil die 12 weken echt eerst zien, en voor jou geldt dat natuurlijk nog meer. We zijn niet heel bang voor de nekplooimeting, de kans op een miskraam was vele malen groter. Maar, wel erg spannend. Nu bij mijn volle verstand zeg ik dat we een Downkindje niet laten komen. Niet meer op onze leeftijden, niet zonder broers en zusjes om de zorg later over te kunnen nemen. Maar ik moet er toch NIET aan denken zeg!
ik ben blij dat je nu de keuze hebt. En zolang deze maar weloverwogen is respecteer ik ieders.. Maar wij doen geen test. Soort kop in het zand steken, als ik geen test doe hoef ik ook niets te beslissen. Ik zou het denk ik niet kunnen zeker niet na mijn ma. Toen ik dat moest weg laten halen zei ik nog tegen Wilfried ik kan me niet voorstellen dit bij een levend kindje te ondergaan. En als alles ok is heb je weer een mooie echo te pakken....
@Natas: @LMM: Dat wordt een spannende week... [-o< Hier niet veel bijzonders te melden. Vandaag naar een verjaardag geweest en vergeten om een ovulatietest te doen. Ik denk ook dat ik het er gewoon bij laat deze maand... Ronde 4: EDLM 15-12, EI 30-12, NOD 14-01 33-35-34
Yes Natas, mooi joh!! Kainda, twijfels, ja, hier ook hoor, maar ik ga er nu even niet over piekeren, even wat afstand nemen tot het eerste ei of de eerste menstruatie na de curettage van 2 weken geleden. Over je kletsen doen bepaalde mensen toch wel. Poep aan hebben en zoals Natas al schrijft je hart volgen. Zeg, LMM, ben je aan het innestelen? Wat doet je temp?
Kainda, ik denk dat twijfels wel voorkomen in iedere leeftijdscategorie en altijd zullen er wel mensen zijn die hun twijfels hebben. Het belangrijkste is, dat jullie achter je keuze staan en jammer dan wat de omgeving ervan vindt. Ik ben ook erg blij met alle prenatale controles. Het is erg fjin dat je nu de keuze hebt. Ik heb alle respect voor mensen die wel een kindje met Down grootbrengen, zelf kan ik daar niet voor kiezen. Er zijn genoeg mensen die het niet anders zouden willen, al hadden ze het van tevoren geweten, maar er zijn ook heel veel mensen die zouden hebben gewild dat ze de keuze wel hadden gehad. En inderdaad, net als Ellen zegt, wanneer je weloverwogen je keuze maakt, is dat alleen maar te respecteren.
Natas gefeliciteerd met je goede echo. Je bent ook alweer 9 weken. Helemaal super. LMM: spannend hoor, ik hoop het zo. Ik hoop dat iedereen die nog niet zwanger is heel gauw een positieve test in handen krijgt. Kainda: luister vooral naar je eigen gevoel en niet naar je omgeving. Ik heb ook wel reacties gehoord, van je ben te oud, zou je nou nog wel zwanger worden, het is veel te riskant, wees blij dat je een gezonde zoon hebt etc. Een goede vriendin van mij weet nog niet eens dat ik zwanger ben, zij staat hier negatief tegenover op mijn leeftijd (43). Toch ga ik het haar binnenkort vertellen, maar zie er ook wel tegenop. Mijn eerste zwangerschap vond zij ook al heftig en dat was drie jaar geleden. Net bij VK geweest, voor tweede maal en hartje gehoord. Alles ok en ik kan nu pas een beetje genieten van mijn zwanger zijn. Minder moe, nog beetje misselijk en vooral minder onzeker.
Hoi allemaal, Mag ik met jullie meeschrijven? Ben jullie al een tijdje aan het volgen, maar door gebrek aan tijd, niet eerder gereageerd. Even in het kort: ben in maart 2006 gestopt met de pil en zit sinds december 2006 in de MMM. Na allerlei tests, zijn wij in oktober 2007 begonnen met IUI (m.b.v. menopur en pregnyl). Morgen weer de 1e FM!
Sorry, was nog iets vergeten te vermelden. Ik schrijf met jullie mee, omdat ik in jullie leeftijdcategorie pas: ben 37! Is er hier trouwens nog iemand bezig met IUI?
Nou dames hier ben ik weer! Zit nu op dag 23 van cyclus en ben begonnen met vloeien, alleen is het weer heel weinig dus denk dat het weer zon ongi van 2 dagen wordt. Temperatuur was gisteren 35,9 en vandaag 36,2 dus dat vind ik wel raar. Maar vorige keer daalde mijn temp ook pas na 2 dagen ongi (eigenlijk dus toen ongi al over was). Vind het alleen zo raar dat ik steeds van die korte ongis heb en eigenlijk ook een hele korte periode tussen eisprong en ongi (9 dagen).
Iedereen een spetterend en heel vruchtbaar 2008! Natas, super hoor weer een mooie echo! Hier alles goed. Op 21 januari heb ik de vruchtwaterpunctie en daar leef ik nu wel een beetje naar toe. Vind het toch wel eng nu het dichterbij komt. Maar ben er wel zeker van dat ik het wil. En om het maar positief te bekijken, ik kan dan weer lekker naar ons kleintje gluren. Liefs, Lientje
Lientje, en de rest over screening. Ik begin er weer heel oorzichtig weer aan te denken. Maar wat een moeilijke keuze zou dat moeten zijn zeg.. Echt dat wens je helemaal niemand toe, als je je zwangerschap zou moeten afbreken vanwege down of andere nog ernstigere afwijkingen. Heb je (en jullie) wel eerst een combinatietest met 12 weken? Daar kun je toch ook eerst voor kiezen en daarna evt een punctie? Nino en Natas weer gefeliciteerd met jullie mijlpaal en positieve echo's. Kainda en Diaantje allebei welkom hier! Ik behoor zelf niet tot de twijfelaars van (nog) een kindje, of MMM. Ik heb mijn huidige partner pas 2,5 jaar geleden leren kennen en voorheen kwam ik nooit een geschikte 'aanstaande vader' tegen. Met mijn huidige partner voel ik juist geen enkele twijfel, alleen maar bevestiging. Zeker na de MA. Maar zoals al gezegd, ook ik denk dat het belangrijk is om je hart te volgen. Mensen zullen altijd wel wat te ^&#$%# hebben wanneer ze willen. Kainda. bij jou lees ik veel verlangen vanuit je gezin. Die zijn toch de enigen die echt betrokken zijn!
Euhhh....geen idee Molly, ik ben te chaotisch om met zo'n thermometertje aan de gang te gaan hoewel ik het nu wel ga overwegen. Ik heb het wel steeds erg koud en dat ongigevoel is er ook nog. Welkom Diaantje, 37 is zelfs nog aan de jonge kant voor dit groepje, ik weet niet wat het gemiddelde is maar ik denk toch wel richting 40. Nin0: van harte met je mijlpaal!
@Diaantje: Welkom hier! Ik heb zelf 8 IUI-behandelingen gehad, maar ik ben desondanks twee keer spontaan zwanger geworden. De eerste 3 IUI-behandelingen heb ik in 2004 gehad (clomid / pregnyl) en na de 3e behandeling werd standaard een kijkoperatie gedaan. Daaruit bleek dat bij mij sprake was van een zogenaamde 'tuba-factor' (beide eileiders zijn meer dan gemiddeld gekronkeld, waardoor de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap toeneemt). Daarom werden we doorverwezen voor IVF, maar wij wilden eerst een jaartje rust. Aan het einde van dat jaar werd ik spontaan zwanger. Helaas eindigde die zwangerschap in een miskraam. Na deze miskraam besloten we toch voor IVF te gaan, maar de ziektekostenverzekeraar wees onze aanvraag nu af, omdat wij nog geen 3 jaar 'aan het proberen' waren (ze begonnen dus opnieuw te tellen vanaf de miskraam... ) De gynaecoloog was het hier echter niet mee eens (ook gezien mijn leeftijd, ik was toen bijna 36 jaar...) en besloot er tegen in beroep te gaan. Maar hij wilde dan eerst nog een volledige serie IUI-behandelingen doen, zodat hij kon zeggen dat 'alles' al gedaan was en er 'dus' geen reden was om met IVF te wachten tot die 3 jaar voorbij waren. De laatste IUI-behandeling heb ik in april 2006 verplaatst, omdat ik mijn ogen wilde laten laseren. Ik draag nu dus nog steeds een bril en lenzen, omdat ik uitgerekend in díe maand spontaan zwanger werd... Wat betreft prenatale testen: Toen ik zwanger was Jasmijn hebben we gekozen voor de nekplooimeting in combinatie met een serumscreening. De uitslag hiervan gaf aan dat de kans op een kindje met een chromosoom-afwijking 1 op 3800 was (normaal voor 36-jarigen is 1 op 250...) We hebben toen besloten om niet verder te laten testen. Mocht ik opnieuw zwanger worden, dan kies ik hier weer voor... Ronde 4: EDLM 15-12, EI 30-12, NOD 14-01 33-35-34
hihi wel grappig hier ben ik dan weer piep.... Meiden ik zit geloof ik in een winterdip. Bleh hoofdpijn, moe... helaas dadelijk nog een nieuwjaarsreceptie.. Hoop dat ik voor half 10 weer thuis ben
Hai ladies, ben er weer even! Drukke dag gehad vandaag, maar op m'n roze wolkje nog van gisteren. Moest me wel aan het wolkje goed vasthouden toen ik de beschikbare positiemode hier in Almere zag, my god wat weinig en wat tuttig. Maar goed, da's een luxeprobleem Anna, wij doen dus eerst de combinatietest (nekplooi met bloedtest). Als de kansberekening negatief is dan gaan we door met prenatale diagnostiek, is het gunstig dan doen wij verder niets meer. Lientje, erg spanned de VP, ik duim! Diaantje, welkom hier en heel veel succes! Jolanda, anders misschien even naar de dok om wat dingetjes te laten nakijken?
Goede avond meiden, Bedankt voor het welkom heten! @ LMM: fijn om weer eens jong te zijn. Als ik in andere topics meelees, voel ik me best oud! @ Lola: geweldig om op de valreep spontaan zwanger te raken. Had dit ook gehoopt voordat ik aan IUI begon, maar helaas. Morgen FM en dan eind volgende week de 4e IUI alweer, van de in totaal 6. Ik kom niet in aanmerking voor IVF ivm mijn bloedwaarden in combinatie met het aanmaken van maar 1 eitje. Dit is dus het laatste dat wij in de MMM kunnen doen. Daarbij zitten er maar tussen de 10-12 dagen van de eisprong tot de Snap sowieso niets van mijn lichaam, de laatste keer was ik maar 1 dag ongi @ Natas1: dank je voor het succes wensen. Jij ook met je zwangerschap Hoop dat wij je allemaal snel mogen volgen Sorry voor dit lange verhaal.