Heb ff een vraagje: kan iemand mij vertellen hoe het hier werkt met pendelen : Ben toch wel nieuwsgierig....
je stuurt iemand een pb met je naam en geboortedatum en je vraag. Zij pendelt dan. Aan de hand van een pendel aan een ketting. Je kunt bijvoorbeeld een pb naar Wishgirl sturen.
Hier nog eentje: na het eten op de bank ik slaap gevallen en da's erg comfortabel op een tweezitsbank met hond op schoot. Ik werd net voor half 9 wakker en ben toen War of the Roses maar in m'n warme bed gaan kijken. Ik heb het de hele dag al koud en ben doodmoe.....tja, word ook al wat ouder hè Wat betreft de discussie over de onderzoeken sluit ik mij helemaal aan bij Natas, hoewel het mij wel een enorme zware beslissing lijkt, mocht het fout zijn..... @Zico: had jij niet vandaag een afspraak met je gyn?
Ik dacht redelijk thuis te zijn in de terminologie, maar wat FM betekent weet ik niet... Als IUI voor jullie de laatste mogelijkheid is om zwanger te worden, hoop ik héél hard dat één van de komende drie behandelingen aanslaat... [-o< Ronde 4: EDLM 15-12, EI 30-12, NOD 14-01 33-35-34
Goede morgen allemaal, @ Ellenk: dank je voor je antwoord. Heb vanmorgen meteen een pb gestuurd naar Wishgirl. Ben benieuwd wat er uit komt. @ Lola: FM is follikelmeting. Ja, wij hopen ook dat het gaat lukken. Eng en spannend! En anders misschien daarna nog spontaan....? De kans is heel erg klein, echt maar een procent, maar ja, de natuur hè, wie weet is die paar procent genoeg
Diaantje, ook ik duim voor je dat het nu gaat lukken. Wat is er bijzonder aan je bloedwaarde dat ze geen IVF doen? In elk geval succes! Verder iedereen sterkte met de winter. ie mag voor mijn gevoel in Januari altijd wel meteen overzijn, maar helaas is ie dan nog maar net begonnen. Gelukkig vandaag wel weer wat zon.
@ Anna: na de 1e 2x IUI hebben ze bloed afgenomen om te kijken of ik een mooie eisprong had gehad. Dat was zo, alleen aan de bloedwaarden konden ze zien dat mijn eierstokken 'doof' beginnen te raken, zoals mijn ferti arts het noemde. Dit betekent dat je vervroegd in de overgang kunt raken. En dat schijnt genetisch bepaald te zijn. Ik heb mijn ma gevraagd wanneer zij in de overgang was en dat was toen ze 41 was. Errug vroeg dus Op dit moment schommelen mijn bloedwaarden. Dat, in combinatie met het maar 1 eitje aanmaken, terwijl ik het maximaal aantal ampullen menopur gebruik, maakt dat wij niet in aanmerking komen voor IVF/ISCI. Verder is alles goed, ook bij mijn hubbie. Ben idd ook alweer aan zomer toe. De winteravonden duren zoooooooooo lang
Goedemorgen zwangeren en niet zwangeren Hier weer even update van mij inmiddels 4 halve week verder na mijn miskraam volle goede moed het nieuwe jaar ingstapt en gaan weer volop er tegen aan ... na een goed gesprek met mn gyn in het umcg weet ik dat ik erg vruchtbaar ben op mijn leeftijd nog en weet ik ook dat ik zwanger kan worden en er is geen oorzaak gevonden voor mijn miskramen verdere onderzoeken vond mijn gyn niet nodig omdat ik kern gezond ben en mn eileiders open zijn en mn baarmoeder (na hsg onderzoek) uitstekend is het wachten is nu alleen op een vruchtje dat blijft zitten waar het zit maar heb nog alle kansen dus we gaan weer volop aan de klus hahahah iedereen nog een vruchtbaar en gelukkig 2008 gewenst liefs kaley
Kaley, wat een goede berichten voor je. Ik wens jou en alle anderen een heel vruchtbaar 2008 toe met een vruchtje wat gezond en wel braaf blijft zitten tot einde zwangerschap. Diaantje, welkom hier en heel veel succes met alle behandelingen. Hopelijk gaat 2008 ook jullie jaar worden. Zico, balen meid, dat je zo ontzettend moe bent. Had je nou vandaag de afspraak bij de gyn? Heel veel succes dan vandaag. Ellen, jij sterkte met je dippie. Meiden, hebben jullie ook al gemerkt dat de dagen al weer langer aan het worden zijn? Het gaat wat dat betreft weer helemaal de goede kant op. Natas, ik kom naast je zitten op die roze wolk hoor! Vanochtend ook hier weer een mooie echo gehad met een ukkie wat goed op schema loopt, wat goed is gegroeid met alles erop en eraan en wat heerlijk aan het buitelen en zwaaien was. Eind januari hebben we de volgende afspraak. Lientje, ik kan me voorstellen dat je best wel een beetje zenuwachtig bent voor de VP. Je zult mij niet horen zeggen dat het niks voorstelt, maar de meeste meiden voelen er niet veel van. En inderdaad, een heeeeel fijne bijkomstigheid is, dat je weer even extra kunt loeren naar je kleine uk. Zelf verwacht ik de VP zo half februari te krijgen. Nekplooimeting ed krijgen wij nu niet, omdat we alles laten onderzoeken met de VP.
@ InezI: dank je, hoop het ook! Mooi dat je een mooie echo had en dat je uk goed gegroeid is. Ga zo door, uk!
Yeeeah Inex, een hoeraatje voor je kleine uk. Hoe groot is het boontje nu? Fijn hoor en je bent al zo lekker ver! Diaantje, Lijkt me een vervelende druk geven de overgangsleeftijd van je moeder, met de wetenschap van je 'doofheid'. Fijn dat er met IUI wel resultaten geboekt kunnen worden. Heel veel succes ermee. Vandaag doen mijn borsten een stuk minder zeer. Dat maakt me wel een beetje ongerust. Maar ik kan ook beredeneren dat het niet heel veel hoeft te zeggen. Het is alleen soms zo moeilijk om je geen zorgen te maken. Ik wou wel eens dat ik over de 14 weken was en duidelijk een kindje kon voelen iedere dag. Alhoewel ik van jou weet Inez, dat dat ook niet altijd het geval hoeft te zijn.
Anna, ik kan me goed voorstellen dat het je een beetje ongerust maakt dat je je borsten vandaag wat minder voelt. Bij mij komen en gaan de klachten al vanaf het begin af aan. Dan heb ik er een paar dagen heel erg veel last van en dan weer eens een paar dagen amper tot helemaal niet. Dus je ziet, het hoeft niks te zeggen wanneer je klachten even wat afnemen. Zelf voelde ik onze dochter al vanaf 16 weken, maar gemiddeld voel je je eerste kindje voor het eerst tussen de 20 en 24 weken. Je moet dus nog even geduld hebben Anna. Ik voelde haar inderdaad niet iedere dag, maar wist door onze 'Firstsounds' dat ze beweeglijk genoeg was. Onze kleine uk is nu ruim 3 1/2 cm groot en helemaal compleet. En aangezien de VK dik tevreden was, zijn wij het ook.
Bedankt Inez voor de geruststellende woorden. Vorige keer voelde ik mijn borsten niet meer voor de echo vd MA, dus dat maakt me lichtelijk nerveus. Jouw berichtje te lezen over je 3,5 cm wondertje vind ik daarentegen weer fantastisch. Zoals Ellen zei! Goede berichtjes hier! Dat geeft de burgervrouw weer moed!
Ja, tuurlijk...! Daar had ik dus zelf moeten kunnen opkomen... @Kaley: Fijn om te horen te krijgen dat er lichamelijk helemaal niets mis met je is! Sterker nog: als ik jouw bericht lees, is jouw buik eigenlijk jonger dan 43 jaar... Ook ik duim voor je dat het binnenkort écht gaat lukken [-o< ! @Inez: Voor jou ook een hele mooie echo, fijn hoor! Nog eventjes en je hebt de belangrijkste mijlpaal gehad... @Annna: Ja, voor jou duurt het helaas nog even voordat je je wat zekerder over je zwangerschap gaat voelen. Ik weet zelf nog goed hoe zenuwslopend ik die eerste weken vond en ik leefde ook van bloedprikken naar echo naar echo. Ik voelde de hele dag van alles wat ik niet wilde voelen en ik voelde niet wat ik (in mijn ogen dan) wel moest voelen. Gek word je daar van...
Ja tis moelijk om je niet gek te laten maken. En jezelf voorhouden dat het vaker goed gaat dan niet zelfs bij ons oudjes is ook niet altijd makkelijk.
Lekker Inez, nog even en je hebt de 12 weken mijlpaal te pakken! Ik lees inderdaad ook overal dat je ze pas met 20 weken gaat voelen, lijkt mij geweldig! @Kaley: fijn dat je er weer bent! Je hebt gewoon een buik van 25 en die zal binnenkort echt vol raken
Goede middag meiden! Geweldig om zulke goede berichten te lezen, dat geeft goede moed! Vanmiddag bij de ferti arts geweest voor FM. Had links een mooi eitje van 16.5 mm, wat voor mijn doen errug groot is , normaal op dag 9 rond de 10 mm. Dit betekent morgennacht de pregnylspuit en maandagmiddag IUI. DUIMEN, s.v.p.! Voor iedereen een goed weekend vast