35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Welkom cyberwitch en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat een mooi bescheiden 7-maandenbuikje heb je, Kisbaba!

Moet ineens denken aan wat mijn beste vriendin een paar weken geleden tegen me zei en wat me best tegenviel. Ze ze "sta je straks op je 50e voor de basisschool te wachten tot je kind naar buiten komt". Had ik niet van haar verwacht, je bent toch zo oud als je je voelt...... en ik voel me nog steeds hetzelfde als toen ik 18 was, geen steek wijzer geworden ;)

2. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Hee Kisbaba, van dit soort berichten worden wij ouwe mutsen zoooo blij!

Mooie babykamer!

3. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Ja nou en? Je staat daar echt niet alleen hoor! Vlak bij mijn werk is een basisschool dus zie vaak wachtende moeders en er zijn er zat van 40+ (of het zijn gewoon afgeleefde, verzuurde twintigers.... :rolleyes: :rolleyes: ).

4. Ellenk

Ellenk VIP lid

hahaha idd. Ten eerste ben je zo jong als je je voelt en dat je als oudje bij het schoolplein staat maakt je toch geen slechte ouder ! Alsof dat een reden is dan maar geen kind(eren) te nemen. MAF

5. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Als ik soms lees hoe gestressed de twintigers hier al reageren op bepaalde lullige dingen (en die zijn dan nog niet eens zwanger!) dan vraag ik mij wel eens af hoe ze het gaan doen als het kind er eenmaal is.
    Wijsheid komt (meestal) met de jaren en wij bejaarden gaan het zometeen helemaal perfect doen met ons babietje.

Gelukkig hebben we hier ook wat ervaren moeders tussen zitten die wij dan helemaal gek gaan zeuren om advies.

6. @Cyberwitch: Welkom hier! Jij zit in een wel héél spannende tijd nu, maar de eerste mijlpalen heb je al gehad... :D

Ik ooooooooooooooooooooooooooooooook...!

@Diaantje: Ik heb ook zelf gespoten, vond het ook niet eng of zo...

@Molly: Ik vind dat geen tactische opmerking van je vriendin en dan druk ik me nog netjes uit... ](*,)

@LMM: Ik merk inderdaad dat ik me zekerder voel als de hele jonge moeders, maar ik merk weinig verschil met de 'middenmoot'...

Ik heb Wishgirl ook eens voor me laten pendelen en ze had goed en 'slecht' nieuws. Het goede nieuws is dat ik nóg een meisje zal krijgen en het 'slechte' nieuws is dat ik pas in november 2008 zwanger raak. Volgens mij ga ik dan de BBB missen... ;) :) ;)
    (Maar ze raadde me aan evengoed stevig door te blijven klussen hoor... :-k )

Ronde 4: EDLM 15-12, EI 30-12, NOD 14-01
    33-35-34

Pendel: nov 2008 - meisje

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik kom ff inbreken om te zeggen dat ik jullie keuze echt geweldig vind..! Zelf ben ik dan nog niet boven de 30, maar mijn moeder was 42 jaar toen ik geboren werd en mijn broers waren 18 en 21 jaar.
    Ik heb nooit problemen gehad met mijn oudere moeder, soms werd er weleens in mijn puberteit gezegd: joh leuk met je oma aan het shoppen? .. nou dat was het heftigste! Dan schoot mijn moeder in de lach en zei: Nee dat is mijn dochter! Goed afgeleverd op mijn leeftijd he ;)
    Ik kan met alle zekerheid zeggen dat ik een net zo leuke en fijne jeugd heb gehad, als kinderen met jonge ouders! :D

Voor de dames die bezig zijn, een heel vruchtbaar jaar toegewenst!

*uitbraak*

8. LastminuteMama

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Dank je voor de "support".....dat vinden wij ouwe mutsen erg leuk om te horen! Je moet ons ook niet als al te bijzonder zien hoor, we zijn gewoon een soort tienermoeders in hun tweede jeugd.....ja toch? :rolleyes: :)

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha ha, straks ben ik 50 en dan sta ik op de basisschool voor de klas en dan pluk ik mijn eigen kind vd BSO als ik de schriftjes heb nageken. En anders komt het maar even naar mijn klas het bord schoonmaken en de vloer aanvegen en gaan we daarna thuis theedrinken.

Nooit geweten dat de basisschool alleen 'kon' als je onder de 45 bent. Bovendien, zowel mijn vriend als ik worden standaard jaren jonger geschat. Dus men zal het misschien niet eens aan ons afzien. Nou weten we natuurlijk niet hoe snel dat kan veranderen als we in de kindjes zitten natuurlijk. Misschien is dat helemaal weg na anderhalf jaar slaapgebrek en gaan we snel aftakelen.

10. bobby jean

bobby jean Nieuw lid

2 jan 2008
    4
    0
    0
    Belgie
    Dank jullie allemaal voor de warme welkom !

en patricia, heel sympathiek van jou hoor :)

Heb vandaag heel wat zitten lezen hier, nu het bijna februari is (dan gaan we ervoor) en het dus heel dichtbij komt...er gaat vanalles door me heen !

Groetjes en voor straks slaapwel

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Bobby, Sandra en Cyberwitch, welkom allemaal.
    Lekker druk met zoveel nieuwe ABM (aanstaande Bejaarde Moeders ;)

Sandra ik heb ook Sensitest testjes gekocht, omdat die lekker goedkoop zijn en lekker makkelijk via internet. Gelukkig worden er ook nog zat vrouwen van onze leeftijd spontaan/zonder hulp zwanger.
    Vaak helpt het plannen van het vrijen rond de juiste tijd een heleboel.

Cyberwitch, gefeliciteerd! Fijn weer een zwangere erbij. Velen van ons kennen de spanning van het weer zwanger zijn na een MK.

12. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey dames, wat is het weer gezellig hier...zit echt met een big smile jullie berichtjes te lezen.

@ diaantje, dank je lieverd...ik kijk er ook enorm naar uit.
    Jij ook veel geluk toegwenst met deze poging IUI, moge het raak zijn.

@ Lola, alvast van harte gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeerd! Maak er een knallende dag van.

@ SanRob, ik kijk Babyboom nooit, 1 keertje gekeken maar mijn man wil liever een ander programma kijken. Vind het geloof ik te confronterend. Wij zitten nl in de medische molen en gaan voor IVF.

@kisbaba ( grappige nick overigens) wat leuk dat je na zo lang nog een kindje krijgt. Wat vond je van het leeftijdsverschil? Ik heb zelf een zoon van 17 en met een beetje geluk is onze 2de ( als ik snel zwanger wordt offcourse) er wanneer hij 18 is.
    Overigens kregen de zussen van mijn moeder na hun 40ste nog kids. Mijn tante heeft vorig jaar haar laatste gekregen en ze was toen 45 jaar.

@molly, wat een onaardige constatering van je vriendin, je bent zo oud als je je voelt en straks heeft jouw kindje wel een stabiele volwassen moeder. Bovendien zien heel veel mensen er tegenwoordig er jonger uit dan ze zijn. Ken genoeg vrouwen van 50 die er hartstikke hip en jong uit zien.

@ LMM hahaha...afgeleefde zurige twintigers....goeie...

@bobby en cyberwitch: welcome (back) girls

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bobbyjean en Cyberwitch, welkom hier en Sanrob, welkom terug.

Zico, fantastisch dat jullie nu kunnen beginnen met clomid. Heel veel succes met dit nieuwe begin meid.

Lola, fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd en beterschap met je kleine meisje.

Patricia, leuk dat je ons hier even een hart onder de riem komt steken. De vader van mijn man was ook al een 50er toen mijn man werd geboren en hijzelf heeft ook nooit problemen gehad met een oudere ouder. Tussen zijn ouders zat 30 jaar verschil. Zijn moeder was wel een jonkie. En ook dat vond hij prima. Ik denk dat het ook grotendeels aan de ouders zelf ligt. Sommige jonkies kunnen vreselijk ouwelijk zijn en doen, terwijl sommige oudjes juist in doen en laten jonger overkomen.

Ik fotografeer zelf met een Ixus. Deze camera heb ik nu al 2 jaar en hij bevalt prima. De foto's van mijn webshop zijn met deze camera genomen en ook alle foto's van onze dochter. We zijn zeer tevreden over de kwaliteit.
    Het lijkt me nog wel eens een keer leuk om een korte cursus fotografie te doen, maar dat zal wel niet eerder dan volgend jaar worden.

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hihihi, de foto staat er nog maar net, ik ben niet zo erg fotoachtig :oops:
    Maar ben wel behoorlijk trots op m'n buik ja. Normaal probeer ik hem altijd wat te verdoezelen, maar nu magtie gezien worden! :D

Inderdaad, wat je daarna schrijft, over dat ouder worden... daar hebben wij het natuurlijk ook al over gehad. Maar ja... we hadden ook echt graag wel eerder gewild, maar het kwam gewoon al die tijd niet! :(
    Het grappige is wel dat ik me nu absoluut niets anders voel dan tijdens onze eerste zwangerschappen (toen was ik 19 en 21). Toen was ik een beetje errug jong en nu ben ik een beetje errug oud, tja, het zij zo.
    Ik ben nu wel een uitgebreid dagboek aan het schrijven voor de baby later, zodat hij/zij hopelijk een beetje zal begrijpen hoe het komt dat hij zulke oude ouders heeft.

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Zelf vind ik het absoluut niet erg, maar we realiseren ons wel dat het kindje misschien wat eenzaam zal opgroeien. Maarja... dat heb je als enigst kind ook... en op zich zal het wel twee grote broers hebben die allebei superenthousiast zijn en al grote plannen hebben voor straks!
    Ze willen met hem (we denken allemaal heel sterk dat het een jongen is) naar popconcerten, gaan vissen, ze willen hem leren achter de meiden aan te zitten, hahaha, dus ach, ik ga ervan uit dat het wel goed zal komen. En nu ik zelf op deze leeftijd zwanger ben, hoor ik opeens heel veel dames die soms zelfs nog ouder zijn dan ik, die ook nog een baby krijgen (of net gekregen hebben). Dus we zijn absoluut de enige niet.
    En wat de goegemeente er ook van te zeggen heeft: wijzelf zijn er gewoon erg blij mee en dat is het belangrijkste, toch?

Oja, ergens stond nog iets over m'n nick.
    Kisbaba is het Hongaarse woord voor baby'tje. We zijn nogal Hongarije-gek, vandaar.

16. Right :thumup: !

Ronde 4: EDLM 15-12, EI 30-12, NOD 14-01
    33-35-34

Pendel: nov 2008 - meisje

17. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    hahaha...wat lief en schattig van ze.
    Ja ik denk dat op het moment dat je er zelf inzit meer lotgenoten tegenkomt.
    En je hebt helemaal gelijk wat betreft als je enig kind bent groei je ook alleen op en dat is in dit geval dus niet zo.
    En wat anderen ervan denken mogen ze lekker voor zichzelf houden, jullie zijn gelukkig met jullie nakomertje, klaar toch?

Oh vandaar, baba is in het Turks en Arabisch papa dus dan zou het kispapa zijn haha.

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

Jee wat veel gekletst in 1 keer ;)
    lees ik morgen wel na....
    Ga ik nu Dolf verder kijken :)

19. anitazwolle

6 jan 2008
    21
    0
    0
    Hoi,

Ik ben Anita en 40. Ben zwanger van mijn eerste en BAM. Vind het leuk hier zo nu en dan eens mee te lezen en te kletsen.

Ben zelf al 36 weken. Vandaag is mijn eerste dag van mijn zwangerschapsverlof. :D

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

Wat leuk allemaal nieuwe oudjes hier... Geselllie...

Mooie woorden allemaal meiden... ontroerend.... Ik denk ook dat je op onze leeftijd er veel weloverwogen over beslist om te kijken of het nog gegeven is een kindje te krijgen. (na mijn ma weet ik helemaal zeker dat je geen kindje neemt maar krijgt..)

Ik had vanochtend bloedend tandvlees... dat had ik in juni ook zo erg in het begin.... *zucht*
    Och moet nog zo lang wachten ik zak bijna door die sofa... (ben ook te dik geworden)

Vrijdag moeten we zingen in de Obesitatas kliniek. Ik hoop dat ze me niet daar willen houden ;)

Deel Deze Pagina