@ Lola: goede morgen jarige. Wens je van harte proficiat en een hele fijne dag. Ik hoor hier verschillende geluiden over 'laat' kinderen krijgen. De ene zegt: je maakt het veel bewuster mee, dan wanneer je ze jong krijgt. En de ander zegt inderdaad: sta je daar als oudje aan de basisschool, gewoon zielig voor het kind. Maar wij denken: je bent zo oud als je je voelt en gedraagt. Dus, lekker laten kletsen! Daarbij: dit topic bewijst toch dat er genoeg meiden zijn die 'laat' mama worden. Wij hebben tenminste nog iets om naar uit te kijke, toch Voor alle nieuwelingen: welkom en hopelijk ook voor jullie een vruchtbaar 2008!
Ach, jong of oud kindertjes krijgen, het heeft allemaal z'n voors en z'n tegens. Het belangrijkste is dat je je er zelf goed bij voelt toch? Ik ben zelf achteraf gezien blij dat ik ze niet jong heb gekregen, ik wilde ze toen al wel heel erg graag, maar droeg nog teveel bagage mee. Ik denk niet dat ik m'n kinderen toen goed had kunnen opvangen. Nu is die bagage verwerkt en kan ik 'onbezorgd' moederen.
Mogge, Lola, Anitazwolle, welkom! Voel me niet optimaal, maar weet niet of ik beginnende griep ga krijgen of dat ik ubergaar ben van het de laatste week elke dag midden in de nacht naar bed toe gaan. Temp doet rare dingen, gister 36.6 en nu 37.
Anitazwolle, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Al weer bezig met je laatste loodjes. Sterkte meid met alles wat komen gaat. Molly, he bah niet ziek worden meid. Het is zo'n naar virusje wat heerst. Kun je je flink beroerd van voelen. Lola, gefeliciteerd en een fijne dag vandaag!
Lola, gefiliciteerd meid en nog vele jaren Ik hoop dat je een super gezellige dag hebt vandaag.... laat ff weten wat je hebt gekregen voor je verjaardag
Leuk dit topic voor de 30+ klussers Ik ben 37 en vorig jaar getrouwd. Nu zijn we 5 maanden aan het proberen voor een kindje. Ik probeer er niet te veel op te hopen (ook omdat ik endometroisis heb) maar iedere maand is het toch weer erg spannend. Wij hebben tot nu toe niets bijzonders geprobeert, maar als ik jullie berichtjes zo lees ga ik me toch eens in sensitest testen enzo verdiepen.
IngridHannie, welkom hier. Gezellig dat je komt meekletsen. Hopelijk mag je wens ondanks de endometriose snel in vervulling gaan.
Wat veel nieuwe ouwe taartjes, leuk! Welkom allemaal Tsja, als ik heel eerlijk ben...... had ik wel eerder aan kinderen willen beginnen dan op m'n 40ste (bij bevalling 41) en Chris 52 (dan of net niet of net al wel 53). Ik heb spijt van mijn keuze voor de stiefkinderen en zie die 10 jaar wachten nu voor een deel als verloren tijd. We hebben toch minder energie, met pensioen in de pubers zitten is niet wat Chris als ideaalbeeld had, nog maar 1 oma over, zelf zullen we minder van dit kind gaan meemaken en ook van evt. kleinkinderen, etc. En last but zeker not least : een 2de zit er zeer waarschijnlijk niet meer in. Ik heb Babyboom wel gevolgd en had daar regelmatig zakdoekjes bij nodig. De herkenning en de eigen emoties doen dan best veel met je, zowel over miskramen als over zwanger worden/zijn. Lol, van harte meid! \/
Welkom IngridHannie! Weet niet wat het is Inez, maag rommelt, heb diarree maar weet niet of het van de zelfgemaakte knoflooksaus van gisteravond is of een griepje. Moet in ieder geval zo naar werk toe, en ga wel. Heb van 10-12 uur liggen slapen, iemand anders verzorgt de paardjes.
@ ingridhannie: van harte welkom! Ook voor jou een vruchtbaar 2008 toegewenst. Het wordt hier gezellig druk op het topic. @ Natas: ik denk ook wel eens: was ik maar eerder begonnen. Maar dat komt vooral omdat ik nu weet dat mijn moeder met 41 jaar in de overgang was. Uiteraard ook om de dingen die jij noemt, vooral dat minder genieten van de kid(s), kleinkid(s). @ Molly: wat het ook is: veel sterkte en van harte beterschap!
Allereerst bedankt voor jullie felicitaties ! @Anitazwolle: welkom hier en succes met de laatste loodjes! @Ellen: Ik ben het hélemaal eens met de stelling dat je geen kindje NEEMT, maar KRIJGT... Ik kan helaas teveel voorbeelden opnoemen... Ik heb trouwens mijn verjaardagsfeestje al gevierd samen met Jasmijn, omdat op 6 januari (de meest logische dag voor mij om het te vieren...) al was 'gereserveerd' voor mijn nichtje die 11 werd. Ik ben wel flink verwend hoor: Van mijn man heb ik een mooie ketting gekregen (een Otazu, jawel... ) en een lekker luchtje (was ik ook wel aan toe, alles was op de een of andere manier tegelijk op... ) en gisteren verraste hij me nog - namens Jasmijn - met de dvd van de 5e film van Harry Potter! Van mijn moeder kreeg ik de 3e serie van Gooische Vrouwen, van mijn zus ook een luchtje en verder kreeg ik bloemen, bonbons. Omdat we het voor Jasmijn niet te druk wilden maken, hadden we alleen directe familie uitgenodigd, dus geen vrienden op mijn feestje deze keer (komt volgend jaar wel weer... ) @IngridHannie: How nice to have an English OM2B (Old Mummie to be... ) here, welcome! Hoe ben je aan die kant van de Noordzee terecht gekomen? @Molly: Beterschap!
Gefeliciteerd Lola, ik ben ook jarig vandaag wat leuk. Ben 44 geworden, ach ik word gelukkig toch altijd flink wat jonger geschat en ik geniet nu enorm van mijn zwangerschap en natuurlijk ook van mijn 2 1/2 jarig zoontje. Als mijn leven anders was gelopen had ik ook wel eerder kinderen gewild, maar ja zo is het niet gegaan. De ware kwam pas op mijn veertigste en vier maanden later was ik zwanger (geen ongelukje!). Leuk allemaal nieuwkomers. liefs Nin0
Nin0 Dan ook jij van harte en een leuke dag... En wat heb jij gekregen? Sorry maar ik word altijd blij van mensen die leuke dingen krijgen met verjaardagen ofzo (ok ok ben gewoon nieuwsgierig....) Zeg ik heb vandaag giga warme voeten. Vreemd normaal altijd koude voetjes... mmm... of er is gewoon geen sneeuw op komst
@Lola: Gefeliciteerd met je verjaardag. Om je vraag te beantwoorden - Ik ben in Engeland terecht gekomen door via mijn werk een 'blind date' geregeld te krijgen met een zuid afrikaanse man die in londen woonde. Ik kwam zo-ie-zo voor mijn werk regelmatig in londen. Deze man bleek helemaal de ware en is inmiddels 3 jaar later mijn man! Aidan en ik zijn afgelopen juli in ZA getrouwd maar hebben besloten (werk etc) om in engeland te wonen. En mijn collegaatje die ons bijeenbracht is inmiddels een aangetrouwde nicht (met Aidan's neef getrouwt) @ NinO: Ook van harte @Molly: Ik hoop dat je snel beter wordt.
Leuk zeg al die verhalen, was een tijdje niet geweest. Echt fijn om te lezen dat er zoveel oudjes zwanger zijn of proberen te worden. Morgen is mn nod dag. Ik voel me al een paar dagen niet echt lekker. Ontzettend moe en vandaag barstende hoofdpijn. En een zeurende ongesteldheids buikpijn. Ik lig zomaar midden op de dag te slapen Volgens mij moet ik eerst wat kilo's kwijt en wat conditie gaan opbouwen Die luie feestdagen ook.