35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Fantastisch Kainda, wat een goed nieuws en Kaley wat spannend.
    Wij zijn natuurlijk heel nieuwsgierig naar een testresultaat, maar ik begrijp dat je het even afwacht. Ik duim voor je.

2. Ellenk

Ellenk VIP lid

Kainda, gefeliciteerd

3. marjan72

marjan72 Actief lid

Sep 3, 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo meiden,

Ik zag dit topic en daar hoor ik ook bij. Ik ben 35 jaar en op 1 januari is mijn eerste pilvrije cyclus gestart voor een brusje voor mjn dochter Emma.

Emma is inmiddels een jaar geworden en vanwege de leeftijd willen we niet al te lang wachten voor een tweede kindje. Bij Emma waren we in ronde 11 zwanger, dus als het nu weer zo lang duurt dan ben ik al ruim 36 eer ik zwanger ben en dan begint het biologische klokje toch echt te tikken. Inmiddels weet ik uit eigen ervaring en ervaringen van vriendinnen dat zwanger worden geen vanzelfsprekendheid is en ik ga er ook niet van uit gelijk zwanger te raken, maar ik zou het wel heel fijn vinden als ik zwanger zou raken voordat ik 36 ben.

36 is echt zo'n grens, omdat je dan te maken krijgt met testen etc. en dat wil ik proberen te vermijden die confrontatie. 8 juli ben ik jarig, dus ik hoop voor die tijd te kunnen zeggen dat ik zwanger ben.

Ik zal binnekort even de tijd nemen alle verhalen hier te lezen en een beetje kennis te maken met iedereen hier.

Voor nu wil ik iedereen die al zwanger is bij deze van harte feliciteren en de genen die bezig zijn veel succes toewensen bij het wachten op NOD of veel plezier bij het klussen!

Liefs Marjolein.

4. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Hoi allemaal, volgens mij heb ik ooit hier een berichtje achtergelaten , maar ik weet het even niet meer. Ik ben 38 jaar en zit nu in de vierde ronde. Dus nog maar net bezig. Ik had de 6de jan. NOD en ik werd de 4de ongesteld. Het is nu de 9de en ik voel vanalles in m'n onderbuik en soms voel ik steekjes in mn vaginastreek en in mn borsten. Gisteren een test gedaan en die was negatief. Het zal wel mentaal zijn, wat ik voel. Maar goed. M'n nieuwe NOD is 31 jan. Ik zit ook in het NOD Forum.
    Ik heb voor deze ronde een ovulatietest gedaan.Wat voor ervaring hebben jullie daarmee?
    Iedereen veel geluk, die nog niet zwanger zijn.

Doei doei

5. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Ik bedoel dat ik een ovulatietest gekocht heb, niet gedaan, ik moet hem nog uitvoeren natuurlijk.

En een vraagje voor jou Marjolein, je bent van je eerste dochtertje in de 11de ronde zwanger geworden. Waren jullie er heel bewust mee bezig? Of gewoon spontaan geklust?

Groetjes Edith

6. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Marjolein & Yuca: van harte welkom en ook voor jullie een heel vruchtbaar 2008 toegewenst!

7. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Kainda, van harte gefeliciteerd meid! En nu lekker genieten hoor!

En nu op naar de volgende nieuwjaarszwangere, er staan er nog een paar voor op de nominatie!

Marjan en Yuca, gezellig dat jullie hier ook mee komen kletsen.

8. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Spannend Kaley!
    Gefeliciteerd Kainda!
    Welkom Marjan72!
    Welkom terug Yuca!

9. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    M'n dochter is al stukken beter, helaas heb ik m'n hond moeten laten inslapen, ze was 10 jaartjes bij ons.
    Ze was een schat van een hond ons bo

10. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Fijn dat je dochter zich weer beter voelt, maar wat triest van het verlies van je hond.... Sterkte Zico.

11. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Gefelicizwabger Kainda! Dat is zo raar he. Je hoopt het en probeerd het en als het dan zover is dan is het toch even wenenn. Maar dat went vast snel genoeg. Wat zeiden je dochters? Of hou je het nog heel even voor jezelf?

Welkom Marjan/Marjolein
    Je moet er wel rekening houden dat voor het in aanmerkng komen voor de prenatale testen gekeken wordt naar je leeftijd bij een bepaalde termijn in de zwangerschap. Ik geloof bij 18 weken. Als je voor je 18e zwangerschapsweek 36 wordt dan kom je in aanmerking.
    Maar je bent dit zeker niet verplicht hoor! Voor deze leeftijd kom je alleen nie in aanmerking voor deze gratis testen.
    In elk geval hoop ik dat je snel zwanger bent.

LMM, voor jou blijven de duimen draaien!

Welkom hier Yuca!

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ja waar is onze LMM, toch niet ziekjes he!

Mensen ik heb zo'n vieze smaak in mijn mond echt erg. Heb ik nog nooit gehad... Iemand ideeen wat ik er tegen kan doen?

13. Jeetje, wat een heftig nieuws van Peppep. Omdat ik haar geen kaartje kan sturen, doe ik het zo:

Peppep, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd

14. Kainda: Proficiat!!!

15. marjan72

marjan72 Actief lid

Sep 3, 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    In het begin niet zo bewust, maar na een paar maandjes steeds meer. Ik begon met temperatuur meten en daarna al snel met ovulatie testen. In ronde 10 en 11 hebben we alles er aan gedaan, omdat we daarna naar de gyn zouden. Dit was niet meer nodig gelukkig. Wat we hebben gedaan:
    ovulatietesten
    temperatuur (elke dag rectaal, zelfde tijd voor het opstaan, zette de wekker er zelfs voor)
    Shatavari tabletten (vrouwen ginseng)
    om de dag klussen

Het lijkt veel, maar uiteindelijk heeft het gewerkt. OP 13-4 zouden we naar de gyn, maar op 1-4 had ik toen een positieve test.

Deze keer ga ik er wel een stuk relaxter in dan vorige keer, omat ik een ingreep aan de baarmoederhals had gehad en erg bang was niet zwanger te kunnen raken. Nu weet ik dat ik zwanger raken kan, dus dat geeft wel meer rust. Succes Yuca.

Zico: wat erg van hondje. Ik weet helaas hoe het voelt, wij hebben net afgelopen dinsdagnmiddag onze hond Boomer (eigenlijk van mijn moeder)in moeten laten slapen. Hij was 13 jaar en zwaar dement. Daarbij van de een op andere dag volledig doof en had geen stop meer om te eten. Wilde de hele dag door eten, blafte de ganse dag en nacht (vooral nacht) en werd agressief naar mijn dochte. Het was altijd zo'n lief vrolijk beestje, we missen hem heel erg.

Liefs Marjolein

16. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Laatste nieuws van Peppep
    Nieuw berichtje, over 2-3 weken is de opname in het ziekenhuis. Arts heeft vandaag weer gebeld, gaat echt van alleen rechts weghalen uit. Mocht het zo zijn dat beide kanten aangetast zijn of kapot, dan zullen ze altijd iets eierstok laten zitten. De kans dat ze "leeg" wakker wordt acht de arts nihil, valt een zorg van haar schouders. Als ze groen licht krijgt om te gaan beginnen dan kan de cardioloog nog tegen gaan werken, maar eerst maar even zien te overleven tot over 2-3 weken.

17. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Kainda: van harte!!! Helemaal te gek dat je de eerste in 2008 bent!!!

Marjan: welkom bij de bejaarden, je bent nog niet zo oud hoor! Ik zou die testen die ze speciaal voor ons bejaarden hebben alleen niet helemaal niet negeren als ik een grensgeval zou zijn...

Yuca: jij ook welkom! Lees ik dat goed, Tenerife.....da's ook leuk voor een bejaardenbabyborrel hoor!

Kaley: wat lees ik nu? Ik dacht dat de laatste keer een "vals alarm" was vanwege het rest HcG....wat rot nou weer! Ik ga duimen dat je over een paar dagen posi test en ook 9 maanden posi blijft!

Hier is er nog niets! Als ik uitga van de cyclus die ik voor MK had, dus 27 dagen, dan is het vandaag NOD. Normaal kwam dat altijd precies op tijd en begon het met wat licht bloedverlies, geen roze maar gewoon echt rood.
    Gisteren had ik een heel klein beetje roze(slijm), net zoiets als met m'n ovulatie en vanmiddag weer een heeeel klein beetje. Krampjes heb ik al ruim een week en dat zijn ook niet de gebruikelijke krampen..... Geen flauw idee wat er aan de hand is. Als er zaterdag nog niets is, ga ik testen. Omdat ik vrijwel zeker ben van m'n ei op 1e kerstdag mag ik dan toch van uitgaan dat cyclus weer terug is naar normale 27 dagen want veel meer dpo's kan toch niet?
    De griep zet niet door, ben alleen doodmoe maar dat zal wel door drukte op werk komen.

xxx

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

ja drukte op het werk of...........
    ;)

Spannend LMM

19. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Gisteren om half 9 naar bed....en doorgeslapen tot vanmorgen half 8. Misschien een beetje last van HcG'tjes? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

20. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Juist Ellen, inderdaad, of.............. ;)

Share This Page