35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Anna: oh, ik hoop zo dat je gelijk hebt. Langzaam krijg ik het gevoel van: 3 mislukte IUI's, waarom zou het dit keer wel raak zijn. Ik probeer wel positief te blijven, maar vaak is het verrekte moeilijk. Krijg nu ook al trek in chocola...ook weer zo'n teken dat de :evil: zich aandienen :cry:

@ Kainda: wat fijn voor je dat je morgen al bij de gyn terecht kan. Zal voor je duimen dat alles oké is.

@ Lola: Meid van harte gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws, jij bent de 2e nieuwjaarszwangere 2008, toch? Ben zo blij voor jullie

@ Smoeltje: heb ik het goed begrepen, ga je ook met IUI beginnen? Veel succes :)

2. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    LOLA hiep hiep hoera. Fantastisch gefeliciteerd.

Misschien heb ik iets gemist, maar is LMM ook weer zwanger?
    Dat zou helemaal fantastisch zijn!

3. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Nee, helaas NinO, het leek erop maar het is niet gelukt :( Ik ga samen met Ellen naar de oktobermama's :rolleyes: :oops:

Lola, van harte met dit goede nieuws!

4. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    vanmiddag gevonden in de Telegraaf, echt iets voor ons:
    Crèche in Belgisch bejaardentehuis
    BRUSSEL - Het is een primeur voor België: een bejaardentehuis biedt ook onderdak aan een kinderdagverblijf, gescheiden door een glazen wand.
    De aanwezigheid van de kinderen maakt kalmeringsmiddelen voor de bejaarden vaak overbodig. „De warmte en emoties die wij onze bewoners in één week kunnen geven, dat lukt in een gewoon rusthuis in geen heel jaar”, aldus directrice Conny Roekens van het rusthuis zaterdag in Het Laatste Nieuws.

De bejaarden zijn niet weg te slaan bij het raam dat hen van de kinderen scheidt. „Ik heb vaak genoeg dementerenden op hun kamer om hun kinderen of familie horen schreeuwen. De baby's en peuters in de crèche simpelweg zien, stelt hen gerust. 'Ah, ze zijn thuis', denken ze dan”, aldus Roekens.

Het is de bedoeling dat bejaarden en peuters gescheiden blijven door de glazen wand om te voorkomen dat de twee groepen elkaar besmetten met ziektes. Wel zullen de kinderen bij speciale gelegenheden zoals carnaval verkleed door de gangen van het bejaardentehuis lopen.

5. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hoi Diaantje, nee ik ga starten met IVF, dus een stappie verder haha.

6. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Smoeltje: oh, heel veel succes met IVF :thumup:

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, dat zijn nog eens goede berichten. Jasmijn krijgt een brusje. Wat geweldig meid en van harte gefeliciteerd!!!!!

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Lola van harte hoor! Het is je gegunt *knuf*

LMM en ik blijven gezellig bij elkaar ;) wij krijgen oktober kindjes..... Lekker als er storm staat en regent met de kinderwagen de deur uit.... :)

9. Zoals beloofd nu een wat uitgebreider bezoekje...

Allereerst: heel erg bedankt voor jullie felicitaties!

Nou, ik wist vanmorgen dus écht niet waar ik kijken moest, ik was er helemaal niet op voorbereid. Ik deed een test, omdat ik niet meer dagen (of zelfs weken) wil gaan slipstaren zoals vroeger. Maar zoals ik al eerder schreef: er waren helemaal geen tekenen die konden wijzen op een positieve test (ook geen negatieve trouwens...)
    Achteraf viel me wel één dingetje op (maar dat is altijd achteraf...): Normaal gesproken heb ik altijd wat last van puistjes en deze keer dus niet. Maar je gaat niet 's morgens voor de spiegel staan om te bemerken: 'Hé ik heb geen puistjes... :) !'

Ik had van alles verwacht, maar absoluut niet zo'n snelle zwangerschap! Ik had echt zoiets van: En dát op míjn leeftijd, met míjn medische achtergrond... :( ? Maar het lijkt dus wel dat ik steeds vruchtbaarder word naarmate ik ouder word... :) ;)

Dat er op mijn werk niet veel uit mijn handen is gekomen, zullen jullie wel begrijpen...
    Nogmaals, ik vind het ontzettend jammer dat LMM en Ellen niet met mij mee kunnen naar het bevallingstopic van september. Maar gelukkig tref ik daar wel Kainda en Annna... :D

@Lientje: Jij zit nu in een fase waar ik ook erg naar uitkijk, dan heb je alweer een heel aantal onzekerheden en zorgen achter de rug!
    En geniet lekker van het feit dat je niet misselijk meer bent, die kilootjes gaan er na de bevalling heus wel vanaf (en anders wel zodra je beeb gaat lopen... :) )

Zo was het bij mij dus ook deze cyclus, terwijl ik dus wel degelijk een eisprong moet hebben gehad vlak nadat het teststreepje bijna even donker was als het controlestreepje. Dat kan 2 dingen betekenen:
    1. Ik had een korte LH-piek en de test heeft hem niet goed kunnen 'vangen' of
    2. Omdat ik nogal veel gedronken had voor het testen (geen alcohol uiteraard...) was de urine niet geconcentreerd genoeg. De test schrijft ook voor dat je de uren vóór het testen niet teveel moet drinken...

@Kaley: Tenminste eentje die blij is met zijn ongi... ;) Maar de volgende ronde niet ongi worden hè?

@Molly: Die onzekerheid wanneer je niet weet hoe je lichaam zich 'gedraagt' is inderdaad ontieglijk irritant. Hopelijk functioneert je lichaam de volgende cyclus weer normaal, of nog beter: test positief over een paar dagen!

@Annna: Ik begrijp je zorgen! Omdat ik (ook) een verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb, hoop ik ook dat 'ze' snel een echo willen maken. Mijn vriendin heeft twee keer een BBZ gehad en dat is dus echt geen fun... :( Maar ik ben niet meer onder behandeling in het ziekenhuis waar ik onder behandeling was toen ik zwanger werd van Jasmijn. We zijn ook nog eens verhuisd en in het ziekenhuis waar ik van Jasmijn bevallen ben, kennen ze dat dossier niet (vond ik toen wel zo prettig, voelde me daardoor meer een 'gewone' zwangere...)
    Dus maar eens vragen bij de verloskundige...

@Smoeltje: Diezelfde vriendin uit het stuk hierboven is zwanger geraakt na de tweede poging en een collega na de eerste. Zo kan het ook...!

@LMM: Dat stukje over die bejaarden is echt om je rot te lachen! Maarre... wij bejaarden zullen toch hopelijk wel bij onze eigen kindjes mogen komen... ;) :) ?

10. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Lola, geen woorden voor, wat ontiegelijk goed! Gefeliciteerd meid!

11. Ik had dat vorige winter ook. Bij mij in de straat waren 3 vrouwen rond dezelfde tijd uitgerekend (3 maanden eerder dan ik) en toen liepen zij tijdens dat mooie novemberweer met hun gloednieuwe kinderwagens buiten en ik dacht toen: 'Ik wil óók...!' Maar in januari 2007 was het uiteraard p*kkenweer... :(

12. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Lola, wel een streepje even donker of donkerder dan teststreepje gehad dus. Temp je ook of niet?
    Weet je wat zo fijn zou zijn, als bij de gebr.aanw. van de ov. tests precies zou staan "1e 2 uur maximaal 0,5 liter drinken, de volgende 2 uur niets drinken". Ik heb nu zowel thuis na mijn ochtendpipi als op mijn werk tot 13.00 uur heel weinig gedronken omdat ik niet mijn ov test wilde verpesten. Okee, daar viel dus niets aan te verpesten (1 streepje) :D

Nou dames, trusten, jullie liggen vast al op 1 oor :)

13. Vozzie

Vozzie Lid

13 dec 2007
    68
    0
    0
    Hé Lola, van harte gefeliciteerd.. lekker genieten.

Ellen, balen maar misschien zitten we inderdaad bij de oktoberclub.

Groetjes en succes aan everybody else!

14. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
  15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    goedemorgend dames, ben in een goede bui.

Kom net van de gyn, heb een zeer mooi groot ei dat te wachten staat aan de eileider, ze hebben ook bloed genomen en moet vanavond bellen voor te zien wanneer de pregenylspuit moet volgen, weer een nieuwe stap.
    Ben wel misselijk omdat ik niet direct mocht eten moest nuchter zijn.
    Maar ben blij met onze kans.

16. @Molly: Ik heb eind 2002 eens twee cycli getemperatuurd, omdat we in januari 2003 een afspraak wilden maken bij de huisarts en we goed voorbereid op gesprek wilden komen! Maar toen zij hoorde hoe onregelmatig mijn cyclus was, hoefde ze de hele grafiek niet te zien en stuurde ons meteen door naar de gynaecoloog. Daarna heb ik ook nóóit meer getemperatuurd... :(

@Zico: Een mooi groot ei? Dat is super! Ik ga hard voor je duimen dat je een oktobermama mag worden... :thumup:

@Vozzie: En daar sluit jij je natuurlijk ook bij aan... :D

Hier eigenlijk niets bijzonders te melden. Ik heb goed geslapen vannacht en voel me lichamelijk niet anders dan anders. Zo blijft het erg onwerkelijk natuurlijk. Ik heb momenteel eigenlijk ook wel iets anders aan mijn hoofd, aangezien ik vandaag en morgen om 17.30 uur examens heb. Als dat achter de rug is, zal het besef wel écht komen!

17. Vozzie

Vozzie Lid

13 dec 2007
    68
    0
    0
    Hello ladies

Ik heb vrijdag afspraak bij gynae. In principe moet er dan ook een eitje klaarstaan voor de start. Zou wel gaaf zijn, volgende maand jarig en rond die tijd ook ongi.. wat een verjaardagscadootje zou het zijn... Let`s hope :rolleyes: :rolleyes: ...

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zico, mooi gezicht he? Zo'n eitje wat klaarstaat. Heel erg veel succes met alles wat nu komen gaat. Ik ga heel hard voor je duimen meid!

Vozzie, jij ook veel succes bij gyn vrijdag!

19. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Zico, fijn dat er een ei klaar staat!

20. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Ellen & LMM & Vozzie: mag ik me bij jullie aansluiten? Ik wil ook graag een oktober mama worden en in de herfst met de kinderwagen door de bladeren wandelen :rolleyes: .

@ Smoeltje: we gaan gewoon met z'n allen duimen draaien [-o< dat je er maar eentje nodig hebt.

Zico: geweldig dat er een superei klaarstaat. Ook voor jou duim ik dat je maar één behandeling nodig hebt. Kom je dan ook naar de oktobermama's? Wordt daar gezellig druk! :whistle:

@ Vozzie: hoop dat jij het mooist verjaardagscadeau ooit krijgt. Veel succes vrijdag. :thumup:

Deel Deze Pagina