35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zag in de gauwigheid dat onze Lola zwanger is!! Gefeliciteerd \:D/

Sorry jongens, ik heb nauwelijks bijgelezen en doe even aan een snelle 'meldplicht'. ;)

Mijn tante ligt namelijk op sterven. Ze was al langdurig heel erg ziek (uitgezaaide kanker en zeer ernstig longemfyseem). Ze heeft het nog langer uitgehouden dan iedereen incl. artsen hadden gedacht, maar een paar weekjes voor de kerst verslechterde haar toestand in versneld tempo.
    Na kerst heeft ze een week in het ziekenhuis gelegen voor bestralingen aan een tumor die groeide en tegen haar rugwervel aan kwam (met daardoor veel pijn en héle vervelende dingen). Ze was eind vorige week net weer thuis toen haar longen het helemaal niet meer aan konden, ze zijn op.

Mijn tante ligt nu weer in het ziekenhuis. Euthenasie was het ZH een stapje te ver (weet niet hoe erg je moet stikken eer ze dat willen doen schijnbaar) maar er is nu palliatieve sedatie toegepast : morfine en slaapmiddel waardoor zij er niets meer van merkt en wat het sterven ietwat zal bespoedingen. Geen gevecht meer voor elk klein snakje adem, ze slaapt nu rustig en zal steeds verder wegzakken. Dit is gisteravond gestart, artsen denken dat het hooguit 3 dagen kan duren.

Gistermiddag in het ziekenhuis afscheid genomen :cry: :cry: :cry:
    We hebben met de familie een roulatie afgesproken om te waken, ik heb gisteravond gewaakt en ga er aan het eind van de middag weer een uur of 5 bij zitten.
    Daarna hebben we natuurlijk een hoop dingen te regelen voor de crematie, mijn tante heeft wel wat wensen bij ons achter gelaten maar niets echt helemaal uitgedacht of geregeld.

Ik ben voorlopig dus minder hier aanwezig, wou dat even ook melden voor het geval jullie zouden denken dat er iets met mij en de zwangerschap is ;)

2. charlie01

charlie01 Bekend lid

22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    Lola,

ik zie ook nu pas dat je zwanger bent. wat een fantastisch nieuws! succes met je examens en dan lekker gaan beseffen en genieten!

veel groetjes,
    charlie

3. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Natas: jeetje, wat een vervelend verhaal alweer. Wens jou en je familie heel veel sterkte!

@ Lola: heel veel succes met je examens!

4. marjan72

marjan72 Actief lid

3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Oh Lola, gefeliciteerd meid, wat super zeg! Ik hoop dat ik je over 2 weken mag volgen.

Voorlopig zit ik met een zieke dochter die ons 's avonds en 's nachts bezig houdt dus veel klusplezier kunnen we niet beleven. Ons meisje heeft het flink te pakken en ook nog eens 2 tandjes door gekregen, dus gaat lekker hier, ben bekaf.

Liefs Marjolein

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

Natas, heel veel sterkte

*slaat arm om natas heen en geeft klein kusje*

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Vanmorgen heb ik bruin bloedverlies gehad. Ik heb meteen (na heel veel heen en weer gebel) voor morgen een echo geregeld.
    Ik ben er heel gelaten onder en vind het moeilijk om nu nog te mogen hopen op een kloppend hartje. Het is even niet te doen om me geen zorgen te maken.

7. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ik hoop dat je tante gauw haar rust vindt, Natas...
    Anna, sterkte morgen joh, hoe laat is de echo?

8. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Anna: oh jeetje Anna, wat vervelend. Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Zal voor je bidden [-o< dat alles goed is. Heel veel succes morgen met de echo. Ik denk aan je! Knuf van diaantje

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he natas, veel sterkte meid, ken het .Heb het 2x meegemaakt toen ik zwanger was dat ik telkens een grootvader moest afgeven, dan zie je pas hoe dicht leven en dood bij elkaar liggen.

Graag wil ik alle mama in spe bedanken die hun plasje afstaan, dankzij jullie heb ik nu een extra kans om zwanger te geraken.

Ik heb om 16.00u gebeld en moest direct terug komen om pregenyl al in te spuiten, we moeten nu alle dagen klussen.

Het gaat effe heel snel vooruit nu

Het ei had iets van met 400 , weet niet wat.

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Annna nee meid....... komt vast allemaal goed. Veel meiden hebben bruin verlies.
    Als je geen krampen hebt en helder rood bloed.... [-o< [-o<
    voor jou..........

11. Kainda

Kainda Lid

25 dec 2007
    48
    0
    0
    Ik ben vanmiddag naar de Gyn geweest en heb geen goed bericht :(
    Ze heeft een inwendige echo gemaakt.
    Er was niets te zien.

Nou zijn er twee opties:

1. Ik ben nog niet zover als verwacht
    2. ik heb mogelijk een buitenbaarmoederlijk zwangerschap.

Ik heb bloed moeten prikken en krijg morgen de uitslag.
    Is die niet goed, moet ik donderdag of vrijdag terugkoemen.
    En anders volgende week dinsdag voor een nieuwe echo.

Ik voel me zo zwanger, misselijk en gevoelige borsten enz.

Ik ben zo teleurgesteld :(

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Nee he dat gaat niet lekker hier!
    Kainda, weet je zeker wanneer je 'bevrucht' bent?
    IK bedoel zou je minder ver kunnen zijn?
    Oooh meis, ik hoop zo dat het geen bbz is
    Dikke knuf van mij!

13. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Juist! We kopen een weerbestendige wagen en gaan door weer en wind...kunnen we mooi vandaag al gaan oefenen!

Kainda: als ze te vroeg zijn met de echo kan het idd zo zijn dat ze niets zien! Het is vreselijk want je zit in onzekerheid maar wacht even rustig af voordat je het ergste gaat denken! Heel veel sterkte in ieder geval!

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh Kainda, wat naar!
    Een BBZ is echt een naar scenario. Je moet goed je lichaam in de gaten houden op krampen oid.
    Ik hoop maar dat je niet precies weet wanneer het kindje verwekt is en dat je korter zwanger bent.

Heel veel sterkte in jouw onzekerheid.
    En een digihug!

Molly, ik ga om 15h20. Ik hoop dat ik mijn gedachten een beetje bij de training kan houden morgen. Maar ik ben zo blij dat ik morgen geen kindjes om me heen heb. Vandaag zat echt de wind in de kinderen, sommige waren zo druk :(
    En ik steeds minder te genieten.

15. marjan72

marjan72 Actief lid

3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Oh Kainda wat een enge berichten. Hopelijk is de uitslag morgen goed en ben je gewoon iets minder ver dan je dacht. Ik duim op goede berichten hoor.

Sterkte
    Marjolein

16. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Oh dames toch!

Meld ik mij even om weer allemaal jullie positieve berichten te lezen en dan zie ik alleen maar verdrietige dingen staan :cry:

Natas, heel heel veel sterkte meis, een sterfgeval van een nabije iemand gaat je niet in je kouwe kleren zitten.

@ Annna, nee nee nee nee, hij moet en zal blijven zitten die kleine...dat hoop ik echt voor je...je hebt er zo naar uitgekeken en naar toe geleefd. Hopelijk is het loos alarm en is het weer zo'n gekke reactie van je lichaam, zoals we allemaal wel eens hebben.

@ Kainda, ook jou wens ik sterkte toe en hoop dat het gewoon nog te vroeg is waardoor ze even niets hebben kunnen zien.
    Je schrikt natuurlijk als je dat te horen krijgt, maar verlies niet alle hoop.

@ diaantje, jaaaaa we duimen ons heel wat eelt :)
    Ook ik hoop voor jou dat je heel gauw een leuk positief testje scoort.
    Ik gok zelf op december als beval datum hahaha.

Alle andere dames: dikke knuffel!

17. Bah, ik lees vanavond allemaal slechte berichten over mijn twee-mede septembermama's... :(

@Annna: Ik las jouw verhaal net ook al op dat topic en las dat je ook al (lichte) krampen hebt... :cry:

@Kainda: Van jouw verhaal krijg ik ook een brok in mijn keel. Laten we hopen dat optie 1 de juiste is...

Ik duim ontzettend hard voor jullie allebei en hoop dat jullie snel goed nieuws te melden hebben... [-o<

@Natas: Ik wens jou en je familie héél veel sterkte de komende dagen...

@Zico: Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook mijn plasje afgestaan en ga dat weer doen. Naast het feit dat ik het een mooi gebaar vind, voel ik me ook moreel verplicht om dat te doen. Ik heb zelf 8 ampullen Pregnyl gebruikt en om dat terug te geven, moet ik heel wat potjes vol plassen... :)
    Spannend, want na de Pregnyl-injactie komt je eisprong na zo'n 36 uur...

Mijn examen ging trouwens best goed, maar dat vind ik niet zo spannend na al dit slechte nieuws. Als mede-septembermama komt dit bij mij dubbel zo hard aan... :(

18. Kainda

Kainda Lid

25 dec 2007
    48
    0
    0
    Van jullie lieve berichtjes wordt ik weer iets hoopvoller.
    Ik heb vannacht niet zo goed geslapen, maarjah.

Ik heb wel buikpijn maar meer menstruatiepijn zeg maar.

Vanmiddag mag ik bellen voor de uitslag van het bloed.
    We gaan er van uit dat alles goed is, de rest laat ik maar over me heenkomen.

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    kainda, heb al 2 kids en had deze gedurende ganse zwangerschap.
    Meiden het moet goed gaan met jullie.

20. Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor een 6-weken echo. Die vindt plaats op 28 januari om 10.25 uur. Omdat ik een verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (heeft niets met mijn leeftijd te maken, maar dat is naar voren gekomen bij een kijkoperatie...) is het belangrijk om te weten of het vruchtje op de goede plaats zit. Het is wel een beetje een lastige termijn voor een echo, aangezien het lang niet zeker is dat je dan het hartje al ziet kloppen. Klopt het wel (en zit het vruchtje dan ook nog eens op de juiste plek) dan ben je natuurlijk super opgelucht, maar wanneer je geen hartje ziet weet je dus nog niet veel...

Kainda en Annna, mijn duimen draaien voor jullie...

Deel Deze Pagina