Anna, 15.20 uur, ga keihard duimen Zo ook voor Kainda, voor de bloeduitslag van vanmiddag. Lola, de echomevrouw van het pretechobureau vertelde mij dat de vroegste dag dat het hartje zichtbaar kan zijn 5 weken en 3 dagen is. Hier vannacht vreselijke dorst, vanochtend weer, en 36.9 C. Jammer dat ik mijn basale temp niet weet, dat maakt het extra moeilijk om uit mijn tempkaartje te komen, de eerste 2 weken na de curr was de temp nog hoog doordat het hcg nog niet uit mijn lijf was. http://www.mijnalbum.nl/Foto-DETVBPYY.jpg
Je zegt het zelf al: kan zijn, maar het hoeft nog niet (dat bevestigde de receptioniste van de verloskundigepraktijk vanmorgen ook). En mezelf kennende ga ik me in dat geval toch wat zorgen zitten maken (zoals de meesten denk ik...)
Wat een verhalen allemaal, nou ik wens iedereen die nog niet zwanger is veel geluk, dat er spoedig goed nieuws mag komen! En de zwangere vrouwen een probleemloze zwangerschap toegewenst. Ik zelf ben nog maar net bezig. Ik heb deze ciclus een OV test gedaan en die gaf eergisteren positief aan. Ik denk mn eisprong gevoeld te hebben, maar goed sinds we met een kinderwens zitten, voel ik vanalles in mn lichaam wat ik daarvoor niet voelde. We hebben goed geklust, dus afwachten maar. Mijn vriend is 42 en is een zware roker en maakt zich nu al zorgen dat zn sperma niet ok is, terwijl we nog maar net bezig zijn. T'is wat. Hier heb je natuurlijk geen last van als je al heel jong aan kinderen begint en gewoon maar wat aanklust en dan ineens zwanger bent. Ik moet toegeven dat ik toch wel een "beetje"gefixeerd ben. Nou tot schrijfs!
Daar heb je helemaal gelijk in @ Lola, maar ja, ik ga hem niet dwingen of zo, stoppen moet hij uit zichzelf. En we zijn nog maar net bezig, dus ja eerst maar een paar maanden proberen en dan zien we wel verder. Voor jou heel veel geluk toegewenst!
Oh ja nog iets raars, mijn ciclus is jaren lang 28 dagen geweest en sinds we met de kinderwens aan de gang zijn is hij 26 dagen. Echt heel vreemd. Dat wilde ik even kwijt.
Ja dat neem ik aan, en ik weet heel goed dat de geest veel invloed op het lichaam heeft, maar dan nog vind ik het heftig om die interactie op deze manier te zien.
Anna, he bah, bruinverlies. Niet iets waar je op zit te wachten. Heel veel sterkte vanmiddag met de echo. Ik hoop en duim voor je dat alles nog goed mag zijn. Kainda, jij ook sterkte vanmiddag met de uitslag van het bloedonderzoek. Lola, al een eerste afspraak gepland. Nog 2 weekjes en dan heb je je eerste echo. Ook voor jou draaien de duimen voor een geweldig mooie echo met een vruchtje op de plek waar hij hoort te zitten en met wie weet ... al een voorzichtig kloppend hartje. En al is er nog geen kloppend hartje, aan de grootte van het vruchtje kunnen ze wel zien of het klopt met de duur van de zwangerschap. Zico, klus ze de komende dagen.
Jeetje Inez1, als ik het goed begrijp heb jij 5 miskramen achter de rug? Was je van de eerste baby snel zwanger en op welke leeftijd heb je de eerste gehad? Ik wens je een hele goede zwangerschap toe!
Yuca, van onze eerste was ik op m'n 36e al in de tweede ronde zwanger (en dat na bijna 20 jaar pilgebruik). Echt een wondertje. Daarna is het inderdaad helaas 5x al snel misgegaan en nu ben ik zelf (sinds vandaag) 39 en inmiddels 12 weken zwanger van onze tweede. Tot nog toe ziet alles er goed uit en zijn we hoopvol gestemd over een goede afloop van deze zwangerschap. Het voelt ook heel anders dan de laatste 5. Toen had ik eigenlijk steeds al vanaf het begin het gevoel dat het niet goed zat.
@ alle mama's in spe: ik sluit me bij Zico aan: bedankt, ook ik heb al 4x van Pregnyl en menopur gebruik gemaakt en ga dat naar alle waarschijnlijkheid nog 2x doen! @ kainda: hoop dat alles nog goed met je is. Heb je al de uitslag van het bloed? Hou ons op de hoogte! Mijn duimen draaien voor je! @ Anna: heel veel sterkte om 15.20 uur. Ook voor jou maken mijn duimen overuren! @ Smoeltje: dank je! Hoop dat we dit jaar allemaal mama mogen worden van gezonde, mooie, lieve babies! @ Lola: evengoed fijn toch dat je al met 6 weken een echo krijgt! Heel veel sterkte de 28e, ik duim voor je dat alles in orde is en je in september een gezonde baby in je armen mag hebben @ Molly: heel veel sterkte met je temp @ Yuka: welkom en ook voor jou hoop ik dat je een 2008 mama mag worden @ Zico: veel klusplezier de komende dagen @ Inez: van harte gefeliciteerd met je verjaardag, tenminste, ik begrijp dat je vandaag 39 bent geworden. En ik zie dat je de magische grens van 12 weken voorbij bent, geweldig!
Ik heb net gebeld en de uitslag is niet goed De .....(?) is 497 en dat was te hoog. Ik wordt zo terug gebeld over hoe verder..... Heeft één van jullie een idee wat die getallen inhoud? Ik ben best bang nu
Een paar dagen niet lezen en HUP, veel nare berichten. IEDEREEN heel veel sterkte. KAINDA; bah wat vervelend,sterkte met je telefoontje.X INEZ: van harte! Over de sensitest; ik heb nergens gelezen dat je niet veel moet drinken tijdje voor de test; wel logisch hoor; maar staat niet in de gebruiksaanwijzing. Zou het nog zin hebben om door te testen?het is nu dag 16 vd cyslus en dag 2 was dus het 2e streepje het duidelijkst te zien, maar niet even duidelijk als het controle streepje. En nu heb ikn klusmaatje met toch wel wisselend humeur , zeg maar, en ja natuurlijk net afgelopen weekend niet te genieten tegen de tijd dat we naar bed gingen. En ik heb er veel voor over, maar het lukt me toch niet om te klussen als ik hem eventjes niet zo gezellig vind. En hij uiteraard ook niet. Toch maar weers over babbelen dit weekend.Dat heb je he, als je mekaar alleen maar in het weekend ziet. (wel doordeweek telefonisch contact natuurlijk, maar daar word je helaas niet zwanger van)
Kainda, Die uitslag zegt mijn niet veel, maar waarschijnlijk hoort dat bij het aantal weken dat je zwanger dacht te zijn. Dan hoort er wel een vruchtzakje te zijn. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid en verder onderzoeken krijgt. Waarschijnlijk gaan ze nu je eileiders goed bekijken. Hier voelt het alsof er binnenkort een ongi aan zit te komen. Het bruine bloedverlies zette tot zojuist niet door, maar nu is het toch al wel roze. Ik heb geen hoop meer op een positive uitslag straks. Uiteraard wil ik die nog wel hebben, maar alles wijst er nu op dat het fout is. Ik ben af en toe nog wel misselijk, maar in deze zenuwentoestand zou je dat best kunnen verwachten.
@ SanRob: hoop dat jullie er samen uitkomen dit weekend! Praten klaart de lucht! @ Anna: begrijp dat het moeilijk is, maar probeer een beetje hoop te houden. Ik blijf duimen dat alles in orde is [-o< knuf!
Inez Gefeliciteerd! Kainda veel sterkte! SanRob, ja voor klussen moet je zeker allebei goedgehumeurd zijn. En communicatie is de sleutel! Veel geluk met het verder klussen! En iedereen die ik vergeet te noemen en geluk nodig heeft: veel geluk!