35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey lady's

Ja het is inderdaad een gedoe. Moet wel eerlijk zeggen dat hij het ook deels aan zichzelf te danken heeft. Hij gooide er vaak met de pet naar en we hadden daar vaak discussies over. Hij vind het vak gewoon 10 X niets. Maar zo zit het leven dus niet in elkaar en dat is iets wat hij gewoon moet leren.

Pubers he?

Over het ziekenhuis, we wachten het gewoon af. Gebeuren ook veel dingen nu tegelijkertijd dus we vinden het niet een ramp als het niet aankomende maand gebeurt.

Hier zit mijn weekje vrij erop ( bijna dan) maandag weer beginnen met werken en school.

Lola, ik kan me voorstellen dat je het nog niet helemaal kan geloven haha. Maar het is ook nog erg pril, volgende week ben je absoluut overtuigd.

diaantje, wat moet het spannend voor jou zijn nu op dit moment...maar gewoon blijven hopen op het beste...het moet er toch ooit van komen dus waarom niet deze keer...toch?

Nou ik ga maar weer verder met mijn administratie op orde brengen.

groetjes

2. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Lola & Smoeltje: dank jullie voor je bemoedigende woorden. Ik blijf ook hopen, al vind ik het heel moeilijk :(

@ alle meiden: fijn weekend alvast :)

3. Kainda

Kainda Lid

25 dec 2007
    48
    0
    0
    :D :D :D :D

Ik ben er net weer van de Gyn en ik heb mn beebje(kan je nog niet echt zeggen hé?) zien zwemmen in mijn baarmoeder.

Pff wat ben ik blij :)

Ik was echt zoo bang dat het een bbz was.

Deze arts had beter materiaal en het was zo duidelijk te zien nu :)

Over twee weken weerkomen om te zien of er ook een vruchtje te zien is.

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    YES! Gefeliciteerd Kainda!

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

pfffffffffffff opluchting hier :)

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Oh te gek Kainda, wat een opluchting!

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Zo Kainda, dat is goed nieuws. Natuurlijk zie je nu alleen nog maar een vruchtzakje, het is ook nog superrecent. Maar dit maakt wel het verschil tussen zwanger zijn en een BBZ!
    Was jouw cyclus nou regelmatig, of weet je dat zelf niet precies?

Hier is mijn bloedverlies bijna gestopt. De buikpijn is ook weg. ipv opluchting geeft het juist onzekerheid. We wachten af tot maandag en dan hebben we een afspraak bij de VK.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Goed man, dat de teststreepjes beiden even donker waren. Dat waren ze bij mij uiteindelijk ook. Maar ik heb ze maar niet allemaal in m'n album gezet.

Ja, onze dochter is inderdaad een schatje.

Anna, Kan me voorstellen dat je juist meer onzekerheid krijgt nu. Hopelijk krijg je maandag bij de VK meer duidelijkheid. Sterkte tot dan!

Kainda, wat een goed nieuws voor je meid! Al zie je nu nog niet veel van het vruchtje, het is in ieder geval een opluchting dat het geen BBZ is.

Diaantje, wat is het ongelooflijk spannend nu voor je. Ik hoop voor je dat de duiveltjes gewoon lekker wegblijven. Wat kan wachten lang duren he?

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai lieve meiden, hier ben ik weer heel eventjes.
    Sorry maar ik heb nauwelijks bijgelezen, alleen de laatste 2 pagina's.

Voor Anna duim ik me helemaal het schompes..... ik zou het zó erg vinden als dit niet goed afloopt!
    Kainda had gelukkig toch nog goed nieuws, gefeliciteerd!

En Inez, ik lees dat jij deze week in precies dezelfde situatie zit als ik :cry:
    Gecondoleerd met jouw tante meis, en veel sterkte.

Mijn tante is inmiddels gestorven :cry:
    Gelukkig heeft ze door de sedatie niet bij bewustzijn de verstikkingsdood door het longemfyseem hoeven meemaken. Hoe ze de laatste dagen vocht voor elk klein stukje adem staat in onze zielen gegrift.

Inmiddels hebben we bijna alles voor de crematie a.s. dinsdag geregeld. Mijn tante is weer thuis, wij waken over haar en morgen + zondag kunnen anderen afscheid komen nemen. Ik ga zo ook weer terug.

Maar eerst een update van de andere kant van het leven, de dood aan de ene kant en een nieuw begin aan de andere kant........
    Midden in alle verdrietige hektiek had ik vandaag m'n 3de echo en de nekplooimeting : ontwikkeling en groei kindje weer helemaal goed + keurig op schema en het hartje klopte mooi en stevig. Was al flink aan het bewegen en hupsen in mijn buik, ook een goed teken.
    Het wurm is nu 5 cm groot :D

De neplooimeting was ook goed, volgens de echoscopiste "een keurig dun plooitje van 0.7 mm". (boven de 3 mm is niet goed)
    De volledige uitslag van de kansberekening op Down (de som van de nekplooimeting + mijn leeftijd + zwangerschapsduur + uitslag van bloedtest vandaag) volgt over 10 dagen, op 28ste. Kreeg wel nog een waarschuwing dat het kan gebeuren dat de meting prima is maar b.v. uitslag van de bloedtest niet. Maar goed, dit hebben we nu binnen!

Elza krijgt dinsdag van mij een echo-fotootje van vandaag mee :(

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas goed om te lezen dat alles bij jou goed is. Die kansberekening zal vast ook wel meevallen.

Ik snap je zin over Elza trouwens niet. Hoort die hier? Of bedoel je dat je dinsdag je echofoto gaat scannen.

Meiden ik kan me echt moeilijk voorstellen dat alles nog klopt hier. Wanneer je een vruchtje verwacht van ong 8 mm en het vruchtzakje is nog maar pas zo groot. Dan kan dat toch niet goed zijn!?

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik weet het niet Anna..... :( wat een k*t situatie zeg! Ik duim voor je maandag...

Elza is haar tante ;)

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Klopt Ellen, het is idd tante Elza ;)

Waar ik ook ben Anna, ik blijf voor je duimen!

13. @Kainda: Oooh, wat een super nieuws :) :) :) :)

@Annna: Het vel is bijna van mijn duimen, maar we draaien gewoon door... Ik vind het eerlijk gezegd niet helemaal normaal dat ze je nu 4 weken laten wachten!

@Natas: Gecondoleerd met het overlijden van je tante, maar fijn dat haar lijden nu voorbij is...
    Heerlijk... ook jij hebt goed nieuws!

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ja ik snapte hem toen ik later het berichtje nog eens herlas. Natas, sterkte deze gespannen tijd.

15. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Natas gecondoleerd en heel veel sterkte.
    Kaianda SUPER; positief blijven denken nu.Blijft spannend, maar toch.

Annna bah wat een spanning!Rustig aan en sterkte.Duim voor je.

16. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Wat een onzekerheid Anna,....
    Gecondoleerd Natas... Fijn dat de nekplooimeting goed was, en heel mooi dat tante Elza een echofotootje mee krijgt.

17. Kainda

Kainda Lid

25 dec 2007
    48
    0
    0
    ow natas :( wat erg van je tante, sterkte meid!

Wel fijn dat het met de nekplooimeting goed is :)
    Dat is alvast een zorg minder.

Wanneer gaan ze die meten?

En wanneer krijg je het bloedonderzoek?
    Als dat allemaal goed is ga je dan ook de andere tests doen?

Hoe oud ben je?

Ik ben niet nieuwsgierig hé 8)
    Ik moet ook al die tests ondergaan en ben wel nieuwsgierig hoe het allemaal gaat, hoever je moet zijn enz.

Wij hebben ons voorgenomen dat als de nekplooimeting en het bloedonderzoek niets uitwijzen en als de echo's allemaal goed lijken, om dan waarschijnlijk geen vlokkentest of vruchtwater punctie te gaan doen.

Of is dat niet verstandig?

En wat gaan jullie doen als blijkt dat het een kindje is met down?

Wij zeggen nú....weg laten halen, maar ik weet niet hoe ik er dán over denk.

18. Kainda

Kainda Lid

25 dec 2007
    48
    0
    0
    @ Anna: Wat een onzekerheid meid. Ik ga /blijf hard voor je duimen!

Ik was pas 1 maand ongesteld geweest nadat ik was gestopt met de pil.
    Ik kreeg netjes 28 dagen later mijn ongi.
    Ook voelde ik 13 dagen later mn eisprong, diezelfde dag hebben we geklust :oops: En het was meteen raak.

Het is haast te mooi om waar te zijn hé.
    Ik had wel 13 jaar lang de pil gebruikt.

Bij mn andere twee zwangerschappen ging het zo makkelijk.
    Niet eerlijk tegenover jullie allemaal die zoveel door moeten maken.

19. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Ik ben zo gelukkig, ;)
    het is gek meiden ,
    ik had het losgelaten,
    dacht wel het lukt me niet meer...
    Met mijn dochter toen ik 25 was 3 jaar moeten oefenen,
    ik had die tijd nu niet meer, (41j)
    dacht ik de zomer stop ik en laat het gaan.....

En nu was ik plannen aan het maken voor mijn knappe moto die hier staat voor mijn rijbewijs te halen in het voorjaar ,
    mee te doen aan de voorsellectie's van het wereldkampioenschap wat
    ik nu toch nog ga proberen de eerste maanden als de gezondheid het toelaat,
    en mijn nieuwe mountenbike toertjes te maken
    zo was mijn planning ,
    tot deze morgen,
    de test was positief,
    eerst moest het doordringen,
    en nu zijn we zo gelukkig!

datum van bevalling als alles goed gaat 29 september 2008,
    een weegschal sterrebeeld!

een tip voor iedereen laat het even los denk aan andere dingen maar oefen verder ,
    we hadden geklusd maar nu eigenlijk spontaan ,
    ik dacht het zou een toevalstreffer zijn en het is,
    blijkbaar het helpt als je het loslaat in je hoofdje
    dat het beter kan lukken!

Iedereen succes daar met klussen....

Liefs Ritje
    :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    kainda,
    ik denk dat je in dit soort situaties altijd achteraf moet kijken. wanneer je achteraf een gozond kindje krijgt heb je alle ellende er voor over. Wanneer je dit niet gebeurd dan heb je echt reden tot je doodongelukkig voelen.

Gelukkig ben ik ook beide keren snel zwanger geraakt. Heel veel oudere dames hier hoor! Ze zijn er wel de vruchtbare types. Maar voor iedereen hier blijft het extra spannend omdat de kans op MK nou eenmaal groter is op onze leeftijd.

Het zullen voor jullie ook nog wel even spannende weken blijven! Sterkte daarmee.

Wij willen ook na een positieve combinatietest geen verdere testen doen.

Deel Deze Pagina