Nou Ritje gefeliciteerd. Ik kan lezen dat je er nog helemaal van vd kaart bent. Maar 6 maanden er mee bezig zijn is toch ook helemaal neit lang... Zeker niet voor een 40+er. Het is je gewoon heel goed afgegaan. Nu genieten hoor!
Dank je Anna het is niet lang, het valt mee, ik hoop dat het wat positief nieuws is voor anderen ook, dat het kan ik heb clomid gebruikt en tja het heeft geholpen... zo zie je maar en dank je wel yep ik ben nog van de kaart, wel met glunderende oogjes hihi Liefs Ritje
Ritje, van harte gefeliciteerd! Enne... Ha ha, wat jou met de motor gebeurde, is mij ook gebeurd in 2005! In heb in maart van dat jaar een MINI Cooper (niet echt een auto die je koopt wanneer je kinderen hebt...) gekocht en 2 maanden later bleek ik zwanger. Deze zwangerschap eindigde dan wel in een miskraam, maar we vonden het wel bijzonder omdat we toen dachten dat het ons nooit zou lukken om zwanger te worden... PS: De MINI heb ik nog steeds... Kom je ook meeschrijven in het bevallingstopic van september 2008? Daar schrijven zoveel 'jonge blommen' dat iedere mede bejaarde welkom is...
Lola, dat gevoel had ik ook wel daar. Ik voelde me zo oud tussen al die 'grietjes' Ik was blij dat er meer 35= ers bij kwamen. Kainda is nu weer terug, dus je bent al niet helemaal alleen.
Dat wil ik ook wel heel graag, maar voorlopig even geen kwaaltjes gezeur voor mij. Als mijn tepel prikt, zoals nu, dan weet ik even absoluut niet wat ik moet denken.
@Annna: De verdeling is ook heel erg scheef. De grootste groep is relatief nog érg jong (25 jaar of jonger), terwijl er maar heel weinig meiden tussen zitten die de 30 al zijn gepasseerd. Ik voel me daar echt wel oud, moet ik zeggen. Bij de december mama's 2006 zitten maar liefst 4 meiden die - net als ik - ik 1970 zijn geboren. En dat is nu een groep van zo'n 20 mama's en de meeste zijn rond de 30. Ik heb daar dus ook helemaal geen last van het leeftijdsverschil (en hier bij jullie ook niet... )
@Annna: Ze vroegen trouwens wel naar je op het bevallingstopic... Ja, je maakt je helemaal gek door je te concentreren op wat je wel en niet zou moeten voelen. Het heeft ook geen enkele zin om te zeggen: 'Dat moet je niet doen...' want we doen het allemaal !
Ik zal nog even langswippen, maar ik wil ook niemand meer extra ongerust maken. Iedereen komt na een aantal weken toch een beetje tot het besef dat het ook mis kan gaan. Hoe piepjong je ook bent.
@Annna: Dat is ook onvermijdelijk bij dat soort topics. Statistisch gezien weet je gewoon dat het niet bij de hele groep vlekkeloos zal verlopen. Ik probeer me ook op te trekken aan de meiden waarbij het wél allemaal van een leien dakje gaat, want je mag gerust weten dat het verhaal van jou en Kainda me behoorlijk heeft aangegrepen. Ik denk veel aan jullie...
Heel normaal hoor Lola.... En statistisch gezien weet je ook dat het in de meeste gevallen goed gaat Wat down betreft, heb ik al eens gezegd hier, wij laten het niet weghalen dus wij testen er ook niet op. Mijn enige angst is een kind te krijgen waarmee je geen contact krijgt bijv. bij erge authisme ofzo... en dat kun je niet testen...
Weer een zwangere. Ritje gefeliciteerd zeg. Wat een goed nieuws. Wij oudjes zijn inderdaad nog best vruchtbaar hoor. Loslaten help inderdaad, maar is oh zo moeilijk. Ik kon het zwanger worden echt geen seconde loslaten. Natas, dat is mooi zo'n dunne nekplooi. Klinkt heel goed. Waarschijnlijk krijg je een hele goed uitslag. Jij bent ook al behoorlijk ver zeg. Onze uitslag was 1 op 320. Voor mijn leeftijd zeer gunstig. De nekplooi was volgens mij ook 0,7 mm (weet het niet meer precies, maar zat in ieder geval onder de 1 mm). Een kleine nekplooi verkleint ook de kans op andere chromosoomafwijkingen heb ik gelezen. Anna, een te klein vruchtje is helaas vaak geen goed nieuws. Zo herkenbaar, want ik heb het ook 3 keer moeten meemaken. Toch hoop ik op een wondertje voor jou! Kainda: spannend hoor. Ik hoop dat het helemaal goed zit daar in je buik. en ja het is fijn zo'n bejaardenkletsplek, Op het juli forum is de jongste 15 jaar en volgens mij ben ik de oudste. Je beleeft het toch allemaal ietsje anders nu dan als je halverwege de 20 bent, al ben ik ook blij met het bevallingsforum. Vooral de eerste onzekere weken heb ik er heel veel steun aan gehad en was het fijn deze onzekerheden te kunnen delen. FIjn weekend allemaal Nin0
@ Kainda: lees net dat je je ukkie hebt zien zwemmen, wat een opluchting moet dat zijn geweest. Ben zo blij voor je! @ Anna: oh meid, wat moet jij in spanning zitten. Wens je heel veel succes maandag, zal voor je blijven duimen. [-o< @ Inez: ja, wachten duurt echt erug lang zo. Maar...ik kan vandaag in ieder geval zeggen dat duphaston werkt. Het is vandaag de 12e dag na IUI en nog steeds geen , dus dat is al heel wat voor mijn doen. Voel me wel nog steeds dat zo dat de niet meer lang op zich laten wachten. Persoonlijk denk ik dat ze morgen of maandag bij me zullen zijn. Mijn lichaam heeft me daarmee nog nooit voor de gek gehouden, helaas. Ben het helemaal met je eens: jullie dochter is idd een schatje! @ Natas: bij jou is het heel dubbel: aan de ene kant verdriet om je tante, heel veel sterkte! En aan de andere kant een hele mooie nekplooimeting en ook dat je wurmpje zo goed gegroeid is, gefeliciteerd . Vind het wel echt een heel mooi gebaar dat je je tante een foto van de echo meegeeft. Wens je dinsdag heel veel sterkte! En natuurlijk ook veel succes de 28e! Denk aan je! @ Ritje: geweldig, gefeliciteerd! alweer een zwangere erbij. Dat geeft ons oudjes moed. Geniet ervan! @ iedereen die ik vergeten ben: ook heel veel succes! @ iedereen: nog een prettig weekend...voor wat ervan over is!
@lola, gek he, als je iets loslaat dat het op je afkomt, we zien wel hoe mijn lichaam zich voelt anders probeer ik mee te doen met de wedstrijden hoor, zal de eerste vrouw zijn die zwanger is die meedoet! Zijn al allemaal mannen bijna misschien 3 of 4 vrouwen ten hoogste, ach ja we zien wel , even wennen en genieten van de gedachte... bedankt voor al jullie lieve wensen, en veel succes nog voor de achterblijvertjes als het mij nog lukt na een sterelisatie ongedaan te laten maken en op 41 jaar zal het jullie ook wel lukken..... Wonderen zijn de wereld niet uit. Liefs Ritje
ik heb een heel rare vraag en hopelijk kan iemand me helpen. Ik heb 4 dag op rij een posi ovutest, nog nooit meegemaakt. heb clomid en pregenyl gehad . Iemand zei doe eens een zwangerschapstest en deze geeft na 2 min al een heeel zwak roze streepje weer. Kan toch niet, beinvloeden de medicamenten de testen? M'n man zag het streepje ook staan, we hebben zoiets kan niet, moet toch een rede zijn. Heb wel heel gevoelige test van matcare gebruikt ook de ovutesten van hier.
Ritje, gefeliciteerd meid! En nu maar lekker genieten. Diaantje, ik hoop voor je dat de duiveltjes deze keer gewoon lekker wegblijven. Ik heb met m'n eerste zwangerschap 2 weken lang het gevoel gehad dat ik ieder moment ongesteld kon worden en ik bleek en bleef zwanger. Hopelijk gaat dat voor jou ook zo! En dank je, ons meisje is echt een schatje. Het feit dat het gros van het bevallingstopic van julimama's nog zo jong is maakt dat ik me al erg oud voel. Ik heb me daar dan ook (nog) niet aangemeld. Ik lees al wel een tijdje mee, maar heb er nog niet echt feeling mee. Ik weet niet waarom. Lola, probeer je inderdaad op te trekken aan de meiden bij wie het wel allemaal goed gaat. Ook in dit topic zijn we nu toch al met een groeiend aantal zwangeren bij wie het gewoon nog goed gaat. Natuurlijk is het goed om met degenen mee te leven bij wie het minder goed gaat en afloopt, maar je mag gerust blij zijn. Immers bij het gros van de zwangeren blijft het wel goed gaan.
@Zico: Dit staat in de bijsluiter van Clear Blue: Vruchtbaarheidsmedicijnen die hCG bevatten, kunnen misleidende resultaten opleveren. Te vroeg testen na de inspuiting kan een verkeerd 'Zwanger' resultaat opleveren. Clomifeencitraat heeft geen invloed op het resultaat. Eigenlijk wel logisch dat een zwangerschapstest reageert op Pregnyl, dat wordt nota bene uit urine van zwangere vrouwen gewonnen. Clomid heeft dus echter geen invloed op een zwangerschapstest...
Het is zo moeilijk om het voor mezelf te houden ik zou het van de daken willen schreeuwen maar we zijn voorzichtig, als er een mk komt dat er dan niet teveel vragen worden gesteld of wel ik denk dat we pas echt zeker zijn na het hartje zijn ritme bij de gynecoloog, mag ik vragen dames rond welke tijd is dat al weer , hmijn dochter is vandaag 16 geworden en het is wel een tijdje geleden voor me.... liefs Ritje
Ritje, wij hebben hartactiviteit gezien bij 6 weken 4 dagen. Bij de een kan het wat eerder zijn, bij de ander wat later. Gefeliciteerd met je dochter trouwens. Hoe vindt zij het dat ze grote zus wordt?
@Ritje: Wij krijgen 28 januari een echo en ik ben dan - volgens mijn eigen berekening - exact 6 weken zwanger. Er is dan wel degelijk kans om het hartje te zien kloppen, maar we hoeven ook absoluut niet te schrikken als dat niet het geval is. Volgens mij is het vroegste rond 5 weken en 4 dagen...