35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ellen, jouw verhaal lijkt wel heel erg op het mijne. Ook mijn vriend heeft een relatie gehad waarbij stiefkinderen waren. Die heeft hij nooit meer gezien. Wij kennen erlkaar nu 2,5 jaar.
    Ik had al wel lang een kinderwens.
    Door de MK weet ik zeker dat mijn vriend een goede vader zal zijn. Ik zou bijna zeggen dat een MK een hele goede relatietest is. Als je vent een ongevoelige hork blijkt te zijn, dan kun je nog terug.

Ik zou ook met kinderen wel willen kijken wat er mogelijk is qua reizen etc. Maar reizen waar een bepaald gevaar bij komt kijken doe ik denk ik niet meer. Maar ik heb al zoveel gedaan dat ik daar niet rouwig om ben. En over 20 jaar ben ik pas 60 hoor! Dan wil ik ook nog wel weer op stap.

2. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @sacha, wel als je valt is er alricico dat weet je wel,
    als het vruchtuje goed vast zit is dat geen probleem maar er zijn vrouwen die niet veel nodig hebben soms,
    gevoeliger zijn dan anderen en dan zou ik zeggen weest toch voorzichtig,
    ik train ook met de hondjes en moet nu in maart 20 km fietsen een proef maar ik geef de fiets even aan mijn vriend met de hond hihi

ik probeer voorzichtig te zijn want als je ouder bent is het toch nog anders dan als ik 25 was,
    ik ga op mijn gevoel af en jij meisje moet op het jouwe afgaan,
    ken je je paardje is hij braaf wel das nog makkelijker dan ....
    veel succes meid en geniet ervan

@ Lola
    is nie erg hoor,
    echt niet, kan gebeuren.....
    dikke knuffel Liefs Ritje

3. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Wel mooi die verhalen hoor....

Ik wilde nog wel eentje maar niet meer met de vorige partner,
    vaderschap wilde hij dolgraag maar een zo goede vader is het nooit geweest en nu steeds nog niet,
    moeilijk karakter,
    mijn vriend nu ziet dolgraag kids
    wilde er zelfs 2 a 3 en altijd vrijgezel geweest!
    Ik geloofde hem eerst niet nu pols is zachtjes of hij nog steeds niet veranderd is haha

Hij is goed met kinderen zalig gewoon en dat doet veel hoor!
    anders had ik nooit nog zolaat herbegonnen..
    we hebben een zalige relatie en hij is wel de man van mijn dromen tja daar moet je dan 38 voor zijn als je hem tegenkomt.
    beter laat dan nooit!

Vraagje dames wie heeft een een vruchtwater punctie laten doen?
    en is het pijnlijk ben er wat bang voor maar het Moet!

Ritje

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai lieve mensen, ik kom weer even langsfietsen ;)

Dank jullie wel allemaal voor de condoleances met mijn tante en de felicitaties voor de goede echo.
    Het is inderdaad even heel dubbel hier. Bijvoorbeeld vandaag ben ik 12 weken zwanger (yessss!), en vandaag voor het laatst mijn tante zien want vanmiddag gaat de kist dicht. Maar ook tegenstellingen horen bij het leven.

De goede nekplooimeting van 0.7 mm heeft mij voor een groot deel al gerustgesteld over de uitkomst van de kansberekening. Maar, het kan in theorie nog anders uitpakken als de bloedtest heel slecht is, dus ik hou nog een klein slagje om de arm.
    Ik heb inderdaad ook gehoord dat een dunne nekplooi een goed teken kan zijn voor andere chromosoomafwijkingen, daar ben ik blij mee!

Heb wel alles bijgelezen maar niet de tijd om op iedereen te reageren.
    Even een paar highlights :

Ritje, van harte!!! \:D/

Lientje, heel veel succes vandaag met de VP.

Anna, ook hier een hele dikke knuf voor je meis!

De reden dat Chris en ik laat aan kinderen zijn begonnen is de meesten hier bekend denk ik : we hebben gewacht voor mijn stiefkinderen, zijn dochters van nu 21 en 18 jaar.
    Chris en ik zijn nu ruim 11 jaar samen, deze zomer 10 jaar getrouwd.

Kainda quote ik even want zoveel vragen kon ik niet onthouden ;)

Die hebben ze vrijdag dus gemeten ;)
    Was 0.7 mm, pas boven de 3 mm beschouwen ze als niet goed.

Ik heb ook afgelopen vrijdag het bloed laten prikken, de uitslag hiervan en daarmee de volledige kansberekening is de 28ste.

Nee, als de kansberekening gunstig is gaan wij niet verder met vlokkentest of vruchtwaterpunctie.

Nu 40, begin maart word ik 41.

Geeft niet hoor! :D

De Combinatietest (is nekplooimeting en bloedtest) kan tussen de 11 en 14 weken, rond 11/12 weken is geloof ik wel de beste tijd.
    Een vlokkentest is meestal rond de 12 weken, kan tot de 14de week.
    Een vruchtwaterpunctie is rond de 16de week.

Wij doen dat ook zo, dus naar mijn mening is het verstandig genoeg.

Hetzelfde als jullie : nú zeggen wij ook weg laten halen maar ik moet er niet aan DENKEN dat ook daadwerkelijk te moeten laten doen.
    Maar wij denken dat dit voor ons het beste zal zijn door onze leeftijden, Chris is nog 12 jaar ouder dan ik, en het feit dat dit kind geen broertje/zusje zal hebben om die zorg over te nemen.

5. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Mogge allemaal,

Ben net terug van de vruchtwaterpunctie, maar helaas ging het niet door. De placenta ligt precies op de plek waar ze graag prikken. En omdat ik pas net 16 weken ben, zijn de vliezen nog wat dun. Omdat ze nu op een ander plekje wat moeten gaan frutten, wachten ze liever een week. Volgende week dinsdag gaan we voor de 2e poging.
    Nog een weekje zenuwachtig dus. Wel hebben we weer goed naar ons kindje kunnen kijken en dat is altijd leuk! Groeit nog steeds prima.

Liefs,
    Lientje

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Verdarrie Lientje, leef je hier naar toe en bouw je de spanning ervoor op, gaat het niet door...... sterkte met nog een week wachten. :(

Heb je wel even terug gezwaaid naar je kleintje? :)

7. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Goh Lientje, jammer dat het niet al achter de rug is, maar fijn dat je kleintje zo goed groeit.

Ik zou wel veel meer kinderen willen, maar ik ben mijn man pas op mijn veertigste tegengekomen. Vroeger een wat langere relatie gehad, maar dat was een tijd dat kinderen nog heel ver van mij af stonden en ik was net au pair af, dus had ook geen behoefte aan kids. Daarna wel vriendjes, maar niet langdurig en serieus. Ik ging veel uit en had het heel gezellig en ja toen was hij er dus, ik kende hem wel al via vrienden en vond hem altijd al heel leuk, en vier maanden later was ik zwanger.
    Ik wou dat ik wat jonger was toen dit gebeurde, maar het heeft zo moeten zijn en nu ben ik moeder, iets wat ik eigenlijk niet meer verwacht had. Mijn single leventje is nu huisje boompje beestje geworden en het hele uitgaansgebeuren mis ik echt niet meer. Mijn gezinnetje staat nummer 1 en ik geniet daar 100% van.

8. Kainda

Kainda Lid

25 dec 2007
    48
    0
    0
    Na de beide zwangerschappen ben ik erg depressief geraakt.
    Ik ben daar erg gevoelig voor.
    Ik wilde altijd graag meer kinderen, maar ik was zo ernstig depressief dat het ons beter leek van niet.

Jarenlang heb ik doorgetobt...
    Mijn jongste dochter was "anders". Al vanaf de geboorte riep ik..ze is autistisch.
    Pas toen mijn meisje 11 jaar was een heel veel onderzoeken en tests later kwam het hoge woord eruit "sorry mevrouw we hebben fouten gemaakt en beter naar u moeten luisteren, uw kind heeft inderdaad een autistische stoornis".

Ik stortte in, kompleet. Was moe van al het vechten en opgelucht tegelijk.
    Daardoor is het balletje gaan rollen....ik herkende zoveel in mijn dochter. Ik begreep haar als geen ander.
    Maar niemand begreep mij...je weet het nu toch?
    Maar ik snapte er niets van...dan ben je er toch zomaar nog niet?

Ik heb toen een eind aan mijn leven willen maken :(
    Ik ben bij een psychiater terecht gekomen en dat heeft zoveel bij me losgemaakt..
    Hieruit bleek dat ik ook een behoorlijke autistische vorm heb.
    Ik was ongelukkig, mijn jeugd was niet fijn. Niemand begreep mij, ook de scholen niet. Ik dacht hoe kan dat nou, ik ben toch een lief meisje..

Mijn psycho probeerde mij uit te leggen hoe "normale" mensen zich voelen en uitten.
    Ik dacht dat wat ik voelde en dacht, dat iedereen zo voelde enz.
    Maar ik zie alles anders, ik voel alles anders....

Ik werd wakker uit een boze droom, een muur brak af rond mij.
    Ik begon te beseffen dat ik, als ik verder wil, moet accepteren dat het wereldje van een autist echt anders is.
    Ik moet zien te overleven in een wereld die voor mij eruit ziet als 3D.
    En waar ik moet proberen te overleven.

Ik kreeg medicijnen tegen depressie, angststoornis en psychoses.
    Ja best heel veel hé :(
    Maar langzamerhand werden de verkeerde gedachten uit mijn hoofd verwijdert.
    Ik kon weer lachen, me wat beter voelen en vooral mensen uitleggen hoe ik me voel. Hoe ik dingen anders opvat dan anderen.

En tóen kwam mijn babywens weer naar voren.
    Ik weet nu wat ik heb, ik weet dat ik geholpen wordt..
    Mijn man wilde ook graag weer een beetje geluk...

De huisarts gaf ons het advies te stoppen met de pil, ik had namelijk overgangs klachten. Ik gebruikte immers zoveel medicijnen.
    Mijn man moets zich laten helpen.
    Maar jah...dan is wel heel definitief hé :rolleyes:
    We zijn stiekum gaan oefenen....hadden het door mijn depressie misschien wel al een jaar niet gedaan.
    We hebben het ruimschoots ingehaald :oops:
    Wel zeer zeker met de gedachten...ik kan zwanger worden hoor.

Haha we werden beloond wij twee..het was zomaar heel gauw raak.
    Dit moet toch een betekenis hebben?

Ik ben inmiddels totaal gestopt met de medicijnen :) Ik ben nog wel onder strenge controle bij mn psych. Dat wil ik ook graag blijven doen.

Het is een heel verhaal geworden he :)

9. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Kainda: wow, dat is echt een heel heftig verhaal zeg. Vind het wel heel moedig van jou en je man, hoor.

Mijn partner wist al heel snel dat hij kids met mij wilde, alleen, ik wilde nog zoveel, bleef twijfelen. Ik wilde iets bereikt hebben en voor mijn gevoel een kind iets te bieden hebben. En nu wilde ik dat ik toch veel eerder begonnen was, heb er eigenlijk een beetje spijt van! En toen ik eindelijk wilde, moest mijn vriendje erover nadenken. En nu...willen we allebei, maar wil het niet vlotten :cry:

@ Lientje: Veel succes de volgende week dan maar weer

@ Natas: nogmaals veel sterkte morgen

Even een update van mij: heb zojuist het ziekenhuis gebeld, omdat ik nu 2 weken na IUI nog niet ongi ben. Ik gebruik vanaf de dag na IUI duphaston en nu blijkt uit het telefoontje met het ziekenhuis dat duphaston de cyclus kan beïnvloeden. Dacht vandaag: als ik morgen nog niet ongi ben, kan ik testen, want dan ben ik 1 dag overtijd. Maar helaas, het kan dus gewoon van de duphaston komen dat ik dan overtijd ben. Moet nog 3 dagen met duphaston doorgaan en dan opnieuw testen (had gister al stiekem getest met de matcaretest, omdat deze zo gevoelig zou zijn dat je al 4 dagen voor NOD zou kunnen testen, maar helaas nega :( ). Als het dan nog nega is, moet ik een afspraak maken in het ziekenhuis en dan wekken ze de ongi op :( . Iemand ervaring met matcare zwangerschapstest? Dat de test nega was en een paar dagen later toch positief? Iemand ervaring met duphaston om een eventuele innesteling beter te laten verlopen?

10. Vozzie

Vozzie Lid

13 dec 2007
    68
    0
    0
    Wat een sterke verhalen en wat een sterke persoonlijkheden zijn jullie allemaal.
    Even iets anders, mijn ventje dacht... ik ga ook wat extra bijdragen om mijn vrouwke zwanger te maken.. en die is als een gek beginnen sporten. Ziet er ondertussen fantastisch uit, helemaal happy.
    Nu is dat vele sporten niet goed voor de zaadproduktie....vertelde me de gynae afgelopen vrijdag.
    Maarrrrrrr... er bestaat een vitamienecomplex voor mannen met een kinderwens.
    Voor jullie misschien oud nieuws? Ik had geen idee...
    Ik heb gelijk een hele vracht van die tabletten ingeslagen :) :)
    En nu gaan we weer aftellen....
    Groetjes allemaal

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he lola, ik zie het niet als positief hoor. Het is trouwens ook veel te vroeg om nu al positief te testen, dat weet ik ondertussen na 17 ook wel. Maar was toch heel raar dat de testen erop reageren.
    Ben vandaag van temp de hoogte in gevlogen.
    37,4 Best wel veel en ziek ben ik niet. Zal morgen wel terug zakken.

Hier gaat alles z'n gangetje

12. @Kainda: Ik ben 'keurig netjes' op mijn 29e getrouwd (nog nét) en een jaar later stopte ik met de pil. Maar dan moet het ook een beetje meezitten en dat deed het bij ons niet. Als het aan mij had gelegen, was ik dus op mijn 31e of 32e voor het eerst moeder geworden. Maar ik geef ook eerlijk toe dat ik totdat we trouwden absoluut géén kinderwens had...
    Leuk, zeilen! Wij hebben ook een zeilboot gehad, maar omdat we dat met een baby niet zagen zitten, hebben we hem afgelopen voorjaar verkocht en een sloep gekocht. Je zou het niet verwachten bij een provincie als Limburg, maar Roermond ligt middenin een behoorlijk groot watersportgebied en de gemeente beschikt over een stuk of 8 jachthavens... :D
    Wat een verhaal trouwens, kreeg er kippenvel van! Ik ben blij dat het nu goed met je gaat... :D

@Ritje: Ik heb tijdens de zwangerschapschap van Jasmijn geen vruchtwaterpunctie laten uitvoeren, wel een combinatietest (nekplooimeting en bloedtest)...

@Lientje: Wat vervelend! Zit je je zenuwen te maken (of niet?) en dan gaat het niet door... :(

@Diaantje: Ik gebruik de testen van Matcare en heb ze nog niet op een foutje kunnen betrappen...

@Zico: Ik hoop toch dat hij over een dikke week écht positief is... :D !

13. IngridHannie

3 jan 2008
    16
    0
    0
    Business Manager bij bank
    Engeland (ten zuiden van Londen)
    Tjeetje wat een hoop nieuwe verhalen. Ik was een week niet geweest en geloof niet dat ik alles kan bijlezen.

Enfin- gefelicieerd voor iedereen die inmiddels zwanger is.

Wij zijn van het weekend voor het eerst aan het klussen geweest op aanwijzing van sensitest resultaten. Lastig dat je dan moet hoor - ik houd meer van spontaan. Nu hopen dat het gewerkt heeft :(

14. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Tjee wat veel verhalen!
    Lientje, nog een week wachten... maar je bebie wel lekker weer gezien :)
    Hier nooit een kinderwens gehad, kinderen waren leuk maar prima dat ze van anderen waren. Tot rond mijn 40e verjaardag (afgelopen oktober) ik ineens ik me besefte dat ALS ik nog kind(eren) wilde het wel NU moest gaan gebeuren....... noem het maar biologische klok.

Ben trouwens geen grootgrondbezitter, 2 paardjes staan bij een boer, het veulen bij leeftijdgenootjes, en de hengst bij vrienden in Friesland.

15. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    KAIANDA:Je bent dus gewoon een sterke vrouw; dat je nu zonder medicatie kan;petje af. :thumup:

LIENTJE: Nogn week zenuwen,Sterkte.

ZICO; ik duim nogsteeds

Ik leerde mijn vriend 6 jaar geleden kennen.Meteen gevraagd offie kids wilde, zij antwoord was "nu nog niet, maar over een paar jaar".
    Toen heeftie na verloop van tijd het weer ingetrokken.En heb ik geprobeerd me erbij neer te leggen geen moeder te worden.Maar uiteraard lukte me dat niet en afgelopen zomer op vakantie maar eens een goed gesprek erover gehad en gelukkig wil hij nu wel; maar als het niet gebeurt vindie het ook best. Hij doet het meer voor mij.Wat af en toe erg lastig is, omdat ik er meer mee bezig ben als hij. Maar hij doet zijn best; draagt enorme tenten van onderbroeken :( ; en meestal doetie zonder morren z'n "plicht".

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    VOZZIE: vitaminecomplex de voor mannen?
    Vertel? Ik weet van niks.

17. Ellenk

Ellenk VIP lid

ik ook niet ;)

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Val ik uit het plaatje?

Ik ken m'n man dit jaar 19 jaar waarvan we 14 jaar in april getrouwd van gaan zijn.
    We hebben elkaar dus heel vroeg leren kennen en hebben we nog geen spijt van

19. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Snik, hier is aan het eind van de middag oud bloed uitgebroken, dus ik ga ervan uit dat de rest ook volgt :cry: :cry: :cry:

20. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he diaantje , hopelijk stopt he, moest dit niet het geval zijn, kop op en naar een nieuwe ronde en nieuwe kansen

Deel Deze Pagina