35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Nicki: welkom en heel veel succes bij de gyn en bij het afvallen.

@ Anna: dank je. We gaan gewoon door met die 2 pogingen. Een pauze zie ik niet zitten, aangezien mijn moeder vroeg in de overgang zat en dit genetisch bepaald is, heb ik het gevoel dat ik geen tijd zomaar voorbij mag laten gaan, het gevoel alsof ik mij geen pauze kan veroorloven, omdat het anders misschien te laat is. Hoe is het met jou trouwens?

@ Inez: hoop dat de zon heel snel gaat schijnen dan. Voor iedereen hier!

@ LMM: zou je mij op het lijstje willen toevoegen: 23-01 gyn en alles er rustig uitziet 24-01 starten menopur voor 5e ronde IUI. Hoop dat het hele rijtje snel roze mag zijn.

@ Nin0: we proberen de moed erin te houden

@ Benthe: succes met klussen

2. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    23-01 Diaantje gyn
    28-01 Natas uitslag combitest
    28-01 Lola Echo
    29-01 Lientje VP
    31-01 Natas VK
    31-01 HanneR Intake VK
    31-01 Inez Echo
    01-02 Esje Intake VK

08-02 LMM NOD
    11-02 Ellen NOD
    12-02 Inez gyn
    13-02 Nicki FM
    06-07 Lientje bevalling
    28-07 Inez bevalling
    04-08 Natas bevalling
    10-09 Sasha bevalling
    16-09 Kainda bevalling
    17-09 HannekeR bevalling
    22-09 Lola bevalling
    29-09 Ritje bevalling

Zo, da's al een aardig roze lijst! Ik mis veel NOD gegevens dus als jullie die even door PB'en dan gaan ze vanavond laat nog op!

3. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Ik ben een week niet op dit topic geweest en jeetje wat een verhalen en wat een werk om het allemaal door te lezen.

Iedereen heel veel sterkte, geluk en toi toi toi, tijdens de zwangerschap, voor anderen voor het verwerken van een MK, voor weer anderen voor de volgende ronde en voor weer anderen tijdens de hele medische molen waar ze in zitten.

Ik zelf ben 38, mijn vriend 42 en we zijn 16 jaar samen. Zijn kinderjaren waren zeer traumatisch en kinderwens is altijd een soort "taboe" geweest. We kwamen na een jaar samenzijn op Tenerife terecht waar we veel hebben meegemaakt, maar eindelijk zijn we in rustiger vaarwater terecht gekomen. Ik werk als purser in de luchtvaart en m'n vriend zit in onroerend goed. Wij hebben het besluit genomen om terug naar Nederland te gaan, maar er moet daarvoor nog veel geregeld worden. Inmiddels is de kinderwens van ons allebei wel naar boven gekomen. Toch de behoefte om een gezinnetje te stichten. In mijn werk wordt een zwangerschap altijd als risicovol beschouwd, dat betekent dat je betaald verlof hebt vanaf het moment dat bekend is dat je zwanger bent, en als je borstvoeding geeft , tot het kind 9 maanden is. Na 12 jaar in de lucht werken, geen gek idee. Dat zou dan een zeer aangename bijkomstigheid zijn van een evt zwangerschap , plus de rust hebben voor al die regeldingen voor onze terugkeer naar Nederland.
    Ik maak me absoluut niet druk om de toekomst, we hebben gelukkig een goede basis, waarmee ik wil zeggen dat we niet met lege handen teruggaan.

Eigenlijk is deze maand pas de eerste echte ronde, dat we ons best hebben gedaan om net voor de eisprong te klussen (heb zo'n ov test gedaan). (daarvoor hebben we een half jaar geklusd zonder bescherming wanneer we zin hadden, maar nooit ons gefixeerd op de ovulatiedag.) Ik heb steken in de baarmoederstreek vanaf eergisteren, mijn ovulatie was vorige week dinsdag. Brandend maagzuur, steken in mijn borsten en in de vaginastreek en vandaag heb ik een beetje dipgevoel. Of het lichaam doet net alsof omdat je geest natuurlijk een grote rol speelt, want volgens mij is het nog wel erg vroeg om iets te voelen.

Ik wens iedereen een fijne avond!

Yuca

4. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Uhhhmmm... net terug van testen en.... niks dus!
    Maar nu zit ik de handleiding te lezen, jaja lekker handig als je de test al hebt gedaan, maar de eerste zin: controleer of op de verpakking Ovulation/LH staat!

Nu zit ik hier alle pakjes na te kijken en overal staat Pregnancy/HCG op. Op de pakjes waar de handleiding voor Ovulatietest bij zit en ook op de zwangerschapstesten....

Dat kan toch niet kloppen? Heeft iemand ervaring met die testen van Mat Care?

Gr. Benthe

5. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Hbe vandaag ook pakketje gekregen, ga gelijk bij mij kijken.
    Maar HCG is zwangerschapstest en geen ovulatietest dus dat lijkt me niet goed.

6. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb wel 2 pregnancy/HCG en 10 Ovulation/LH

7. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Hoi Benthe,

pfff het lijkt me wel dat er LH op moet staan, maar die ovu test die ik gedaan heb, was alleen om de LH te testen en geen combipak,maar ook niet van matcare, dus helaas kan ik je niet verder helpen. Maar ik zou zowiezo lekker gaan klussen hoor!

8. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Yuka: welkom hier. Dat is prima geregeld in de luchtvaart lees ik. Dan maar hopen dat je snel positief mag testen! Heel veel succes

@ LMM: sorry, ik kan je mijn NOD niet melden. Moet afwachten wanneer ik mijn IUI krijg, daarna wordt mijn NOD pas bekend. Dus, dat duurt nog wel een weekje of 2, schat ik zo.

Meiden, ik ga lekker banken. Spreek jullie morgen weer. Fijne avond en truste voor straks.

9. Dit klinkt toch wel als een foutje... :(

10. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Kwam ook ergens ooit iest tegen over pendelen. Hoe werkt dat dan? En wat zegt het?

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    28-01 Lola Echo
    29-01 Lientje VP
    31-01 Natas VK
    31-01 HanneR Intake VK
    31-01 Inez Echo/VK
    01-02 Esje Intake VK
    08-02 LMM NOD
    11-02 Ellen NOD
    12-02 Inez vruchtwaterpunctie
    13-02 Nicki FM
    15-02 Inez gyn
    06-07 Lientje bevalling
    28-07 Inez bevalling
    04-08 Natas bevalling
    10-09 Sasha bevalling
    16-09 Kainda bevalling
    17-09 HannekeR bevalling
    22-09 Lola bevalling
    29-09 Ritje bevalling

Heb er wat bij gezet, maar heb ruzie met de kleuren.

12. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Sjeetje als je het lijstje zo ziet; wat veel zwangeren. Dat geeft hoop en hoop doet leven.

13. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    ik heb mijn intake bij de vk verzet naar 5/2 (ipv 31/1). vond het toch wat lastig om in 2 weken tijd 3 keer te verzaken bij de baas....
    1x voor het ziekenhuis voor mijn dochter haar gebroken arm, 1x voor de tandarts en dan ook nog eens voor de vk. ik heb nu dus de vk en de tandarts op een dag staan. gelijk de meest en een van de minst leuke dingen van het leven achter elkaar ;)

verder gaat het bij mij wel ok. ik heb ook niet zo veel last van kwaaltjes; 'lastige' darmen, gevoelige tepels, eten om niet weeig te worden, beetje extra vermoeid. Kan er nog steeds niet zo goed bij dat ik zwanger ben..... misschien dat de realiteit echt doordringt als ik een echo heb gezien ofzo? (vorige keer had ik met 7 weken al een echo door de voorgeschiedenis)

deze keer moet ik opeens ook gaan bepalen of ik een prenatale screening wil doen. :( eigenlijk heb ik dat door de vele onderzoeken vorige keer ook al gehad, behalve de bloedtest (op down-syndroom?). Het enige dat ik zou willen weten is of mijn kind niet de open buik van zijn vader erft. niet dat ik dan de zwangerschap af zou breken, maar dan weet je wat er te gebeuren staat. ik kan me maar weinig redenen bedenken om een zwangerschap af te breken, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. ik ken gewoon te veel kinderen met een 'stoornis' waardoor er voor mij geen reden is om op basis van kansberekening te bepalen of ik mijn zwangerschap zou stoppen. hoe denken jullie daarover?

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Snik, ik stond toch al niet op het eerste 'grapjeslijstje' en nu mag ik er ook in het echt niet meer op, niet zwanger dan. Dus maar weer voorzichtig bij de NOD

NOD
    08-02 LMM NOD
    11-02 Ellen NOD
    24-02 Anna NOD 1e x na MK

AFSPRAKEN
    28-01 Lola 1e echo
    29-01 Lientje VP
    30-01 Anna Gyn
    31-01 Natas VK
    31-01 HanneR Intake VK
    31-01 Inez Echo/VK
    01-02 Esje Intake VK
    12-02 Inez vruchtwaterpunctie
    13-02 Nicki FM
    15-02 Inez gyn

06-07 Lientje bevalling
    28-07 Inez bevalling
    04-08 Natas bevalling
    10-09 Sasha bevalling
    16-09 Kainda bevalling
    17-09 HannekeR bevalling
    22-09 Lola bevalling
    29-09 Ritje bevalling

hmmmm ben ook geen kleurenkampioen!

15. @HannekeR: Ik denk dat die vraag heel moeilijk te beantwoorden is en dat je het antwoord pas écht weet wanneer je werkelijk in de situatie zit dat je weet dat je kindje een handicap heeft. Ik zou - maar dat zeg ik nú - een grens trekken wanneer een kindje geen menswaardig leven kan hebben. Daar heeft het kindje niets aan, maar de rest van het gezin - en dan met name Jasmijn - zal daar ook zwaar onder te lijden hebben. Maar nogmaals: Wie weet reageer ik wel heel anders op het moment dat ik werkelijk zo'n beslissing moet nemen...

@Inez: Oei, het lijstje is nu helemaal roze geworden! Wishfull thinking... ;) ?

16. Ooooh en nu zie ik weer een groen lijstje... :D

17. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    I did it! Helemaal happy, ik kan ook kleurtjes :)

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    heb vandaag steken in m'n borsten.

Lola, je had het over adoptie.

Wij hebben met adoptie bezig geweest, door m'n med omstandigheden ben ik geen geschikte ouders, ze zien in belgie graag ouders die perfecte gezondheid blaken.
    Kom ookit in een rolstoel terrecht maar kan morgen zijn maar ook binnen 60 jaar.
    We hadden graag een chinese dochtertje geadopteerd. Als we van begin kijken van toen tot nu zitten we al 4 jaar met een 3 de kinderwens.
    Wij stonden voor adoptie helemaal open, maar onze schoonouders was een enorm groot probleem.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Go for it Anna. Ik ben een tijdje aan het prutsen geweest met de kleurtjes en ik kreeg het even niet voor elkaar. Dacht toen, laat maar. Maar inderdaad, ik zie graag iedereen in het roze dus .....

Zico, wat triest dat jullie vanwege jouw gezondheid de adoptieprocedure niet mochten doorlopen. Alsof je minder goed voor een kind kunt zorgen wanneer je uiteindelijk in de rolstoel belandt. Dat is gewoon discrimidinges.

20. @Zico: Ik ben met je eens dat de eisen die aan de aanstaande ouders gesteld worden erg (tè) hoog zijn. Ik vind het erg ver gaan om te stellen dat ouders met een handicap geen geschikte ouders zullen zijn (en dat is in Nederland niet anders hoor). Mij lijkt dat de liefde en aandacht die je kunt geven aan je kind van groter belang zijn dan het feit dat je rondjes met hem of haar kunt rennen...

Deel Deze Pagina