35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    We zijn er kapot van geweest, maar we hebben eens goed rond de tafel gaan zitten en hebben uiteindelijk besloten toch weer voor een eigen kleintje te gaan.
    We wilden het kindje een mooie toekomst gevenn helaas liep het anders.

Maar we hadden niet verwacht dat zwanger worden zo moeizaam zou verlopen. Langs ene kant heb ik de hoop al opgegeven

2. @Zico: Niet de moed opgeven, meid! Kijk naar mij: het heeft 6 lange jaren geduurd voordat we Jasmijn in onze armen mochten houden en nu worden we zelfs voor de tweede keer vader en moeder! De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit, al weet ik uit ervaring dat het moeilijk is om er in te blijven geloven als het allemaal zo tegen zit...

3. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Annna, ik had je zo graag bij de roze groep laten staan.... :( Hoop dat je weer snel van kleur verschiet! Wel een handiger indeling van de lijst zo, die houden we erin want dat is beter met kleuren :) De NOD groep heeft nu een vruchtbaar groen kleurtje

NOD
    31-01 Yuca
    08-02 LMM
    11-02 Ellen
    24-02 Anna 1e x na MK

AFSPRAKEN
    28-01 Lola 1e echo
    28-01 Natas uitslag combi
    29-01 Lientje VP
    30-01 Anna Gyn
    31-01 Natas VK
    31-01 Inez Echo/VK
    01-02 Esje Intake VK
    05-02 HanneR Intake VK
    12-02 Inez vruchtwaterpunctie
    13-02 Nicki FM
    15-02 Inez gyn

Bevallen
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    10-09 Sasha
    16-09 Kainda
    17-09 HannekeR
    22-09 Lola
    29-09 Ritje

Nog steeds niet alles doorgelezen (op de bank in slaap gevallen.. :oops: ) en wat er via PB is binnengekomen staat erin!

Truste!

4. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @zico,
    niet opgeven meid,
    ik kom ook van ver en toch is het gelukt,
    je weet nooit maar zet de druk niet te hoog,
    dat helpt niet om zwanger te worden,

@ Benthe klussen maar en doe het regelmatig laat geen kans gaan meid,
    ik heb nooit die testen gedaan wanneer de eisprong was,
    ik voelde hem altijd sterk, dus ik wist het wel,
    alleen de druk zat in mijn hoofdje en dat heb ik weggehaald en snel zwanger....
    Veel succes meid Go for it!

Is mooi hoor zo te zien wie zwanger is en nog probeert,
    wel meiden die niet zwanger zijn je ziet het
    het ligt soms heel dichtbij!

Veel succes Ritje

5. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Dag lieve meiden, daar ben ik eindelijk weer! Na ruim een maand offline geweest te zijn ivm verhuizing (en een KPN die een beetje in de war is) kan ik nu eindelijk weer meekletsen. Wat is er veel gebeurd in die maand op het forum. Zoveel "nieuwen", mensen zwanger, tjoh.....

@Zico, wat vervelend (en wat RAAR) dat jullie niet in aanmerking komen als adoptieouders. Zoals iemand anders al zei, het gaat er toch om dat je liefde en aandacht kunt geven, dat je een stabiel thuis kunt bieden, dat je zo'n kindje iets mee kunt geven voor het leven? Maar goed, helaas gaan wij er niet over. Ik hoop van harte dat je snel zwanger zult zijn!

@Anna meis, hoe gaat het met je? Ik denk aan je.

Hier gaat-ie goed. Af en toe nog een moeilijk moment, vooral de laatste weken. Een aantal kennissen blijkt zwanger te zijn, en de afgelopen weken waren ze de 12-weken grens voorbij. Ze vertelden dan ook vol trots het goede nieuws (ze weten niet van mijn mk). Dat was even slikken, er schoot dan door me heen "ik had nu net zo ver kunnen zijn als jij" of "ik had nu ook zo'n buikje kunnen hebben". Dan huil ik even flink uit, en daarna gaat het wel weer.

Tja, en nu weer in de mallemolen van eitje-zoeken en NOD's ;)
    Afgelopen weekend mijn ei gevonden, en flink aan de klus geweest. Nu weer op het wachtbankje....zucht.

6. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Zico: vind het echt belachelijk dat er op die manier geselecteerd word. Echt triest gewoonl. Net wat Lola zegt: het gaat om de liefde & aandacht! Hopen dat jullie snel een eigen kindje krijgen.

@ Inez: zie inderdaad ook graag snel iedereen in roze, vind alleen mezelf niet meer terug op het lijstje :(:

@ LMM: ik zag dat je mij aan het lijstje toegevoegd had, alleen...ik ben er weer vanaf :rolleyes: . Morgen mag ik starten met de menopur injecties. 25-01 FM. Ik weet niet in welke kleur ik erop mag. Zou je dit willen regelen, s.v.p.?

@ Marieke: welkom terug. Succes op het wachtbankje!

@ Anna: hoe is het met je?

Update: vanmorgen bij de gyn geweest, moest er om 08.50 uur zijn. Helaas was mijn eigen gyn vrij, waardoor ik een vervanger kreeg die weer ziek bleek te zijn, waardoor ik een voor mij onbekende gyn kreeg, waardoor ik pas om 09.30 uur aan de beurt was, pfffffff :confused: . Maar goed, ik ging dus voor een uitgangsecho en wat bleek...er was een eitje te zien. Dit was me nog nooit overkomen. Normaal is bij de uitgangsecho alles gesprongen. Dit eitje was 11 mm. Dit betekent dat als het doorgroeit tot zo'n 17 mm en dan springt, het nog bevrucht kan worden, mits je op het juiste moment klust. Maar het kan ook zijn dat het heel snel springt. Morgen wel gewoon beginnen met de menopur injecties. Moet nu aanstaande vrijdag terug voor een FM, om te zien of het eitje er nog zit of dat het toch gesprongen is. Daarna 01-02 terug voor een 2e FM. Ben benieuwd hoe deze cyclus nu weer verloopt. Doodvermoeiend allemaal :rolleyes: !

7. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Toch wel apart dit forum, ik ben er echt nog maar zo kort mee bezig met mijn/onze wens om zwanger te worden, en ik lees hier verhalen van vrouwen van mijn leeftijd die al een paar miskramen achter de rug hebben, en sommigen die in de medische mallemolen zitten. Ik heb bewondering voor jullie, voor het doorzettingsvermogen. Ik sta nog maar aan het begin van de bekende rondes. Een collega van mij die op haar 39ste haar eerste kind kreeg. Zij had al twee K.I. achter de rug met veel hormonenkuren,maar ze werd zo ellendig van die hormonen, dat ze dacht, dat kids niet voor haar bestemd waren. Een paar maanden later werd ze natuurlijk zwanger.

Anyway, ik wens iedereen een fijne dag verder!

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

wat grappig diaantje dat er toch nog een eitje zit. Zo zie je maar weer. Op ons vrouwenlichaam is geen peil op te trekken ...;)

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik heb NOD 30 ste, is door vroeg eitje vervroegd

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Weet je wat ze ons zeiden , het gaat over het belang van het kind, ouders zijn er voor het op te voeden, deze moeten in blakende gezondheid zijn. Ja wat doe je dan, je staat met je mond vol tanden :oops:

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

Wat een onzin. En daarbij kun je met blakende gezondhied ook morgen onder een auto komen en dood zijn en in een rolstoel nog 50 jaar gelukkig wezen.....

Tis wel zo iedere nitwit kan kinderen krijgen maar zodra je wilt adopteren moet alles perfect volmaakt zijn.

12. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Pfffff,nou, en twee mannen of twee vrouwen mogen wel een kind adopteren? Sorry dat klinkt misschien ouderwets,maar aan de ene kant is er progressie,maar als je mogelijkheid om in een rolstoel te komen, dan mag je geen kind hebben? Ze zijn echt van de pot gerukt!
    Nou Zico je hebt je NOD een dag voor mij, ik zal heeel hard duimen!

13. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    dat slaat idd nergens op. er zijn genoeg mensen die lichamelijk of geestelijk niet 'volledig ok' zijn en als er dan via de ouderwetse manier een kindje komt, dan kan dat allemaal gewoon. sommigen worden misschien wel extra in de gaten gehouden, maar ze worden over het algemeen niet gedwongen om (vervroegd) afstand te doen van het kindje
    en als je dan weer 'wat ouder' bent dan mag je ook weer geen babytje meer adopteren, maar wel een kindje van 2. alsof die 2 jaar uitmaken als er iets zou gebeuren....

vrienden van ons krijgen binnenkort hun 2e chinese dochter en ik ben heel blij voor hun dat ze na zoveel jaar mmm hun gezinnetje 'compleet' hebben....

14. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Ellen: ja, ik stond (of eigenlijk lag) er ook van te kijken. Was eerst nog bang dat het om een cyste ging, maar dat was gelukkig niet zo ;) . Anders hadden we ook nog een verplichte rustmaand moeten inlassen. Maar inderdaad...geen peil op te trekken.

15. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik heb wel eens gehoord dat buiten je gewone cyclus je ook nog zo iets kunt hebben van de maancyclus ofzo... Igg iets dat je dan ook ei maakt... Maar ik weet het niet helemaal meer hoe dat zat ...

16. @Diaantje: Jeetje meid, een eitje aan het begin van je cyclus? Dat is wel redelijk uniek dacht ik! Nou, dan weet jij wat jullie te doen staat de komende dagen... klussen :D !

Om 12.00 uur is de informatrice van Moeders voor Moeders geweest en aangezien de teststreep duidelijk donkerder was dan de controlestreep mag ik vanaf vandaag al meedoen (normaal pas vanaf 6 weken...)
    Dat wordt dus weer staand plassen de komende 10 weken, want zitten met die 'sapkan' tussen mijn benen lukt écht niet... :)

17. Ellenk

Ellenk VIP lid

hahaahha staand plassen......
    Ik kon het wel zittend maar soms was ik niet snel genoeg met die kan hihihihihi.... druk te hoog... kliederboel ;)

18. @Ellen: Volgens mij ligt het aan het model van je toiletpot. Ik krijg het in elk geval niet voor elkaar...

19. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Wat is dat eigenlijk moeders voor moeders, ik woon in het buitenland, hier ken ik dat niet.

Wat gebruiken ze dan uit die urine?

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Yuca, ze halen het HCG uit de urine, waarmee een medicijn gemaakt wordt om vrouwen te helpen zwanger te raken.

Deel Deze Pagina