35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Diaantje...het geeft niet hoor :D , helaas heb je gelijk!
    Het duimen is niet meer nodig... :cry:

Liefs, Daantje

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    hmmmm.
    Wat een verdrietig nieuws. Ik had jullie zo graag wat extra kluswerk in je nieuwe huisje gegunt.
    Nu zal dat vast nog wel komen, maar daar gaat dan eerst het MCK dan even voor klussen, samen met jullie natuurlijk! Of heb je nog een ronde voordat je gaat beginnen?

Heb je wel lekker IKEA leeggekocht om je af te reageren?

3. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    anna,
    wat betekent MA?
    Moby

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Er zijn 2 grote cystes weggehaald, de ene had 1 liter bloed in zich zitten, de ander 0.7 liter (dit is bloed wat de cystes zelf aanmaakten, dus niet 1.7 liter van haar eigen bloed). Geen wonder dat ze zo doodziek was. Haar eierstokken waren achter de baarmoeder geschoven en zijn met een soort plakspul op hun plek geplakt.
    Met Peppep gaat het op dit moment goed, heeft bloedtransfusie gehad, ze heeft gegeten, gedouched, zelfstandig naar het toilet geweest. Morgen krijgt ze haar eerste warme maaltijd en woensdag mag ze waarschijnlijk al naar huis.
    Het gaat dus boven verwachting.

===

Ik probeer straks even bij te lezen, zit op mijn werk.

5. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Halloo allemaal,

Wat verdrietig nieuws allemaal. Heel veel sterkte/

Mag ik een ietwat gedetailleerd verhaal delen? En horen wat jullie ervan vinden? :oops: Denk niet dat ik zwanger ben, maar vind het allemaal zo vreemd.

Mijn normale menstruatie duurt zo'n 1.5-2 dgn en dan vloei ik aardig door zeg maar.(met een dag of 2-3 ervoor al bruine afscheiding)
    Vorige menstruatie had ik 6 dgn vantevoren al bruine afscheiding en vloeide ik net aan 1.5 dag en minder dan normaal.
    Deze menstruatie had 4.5 dag vantevoren bruine afscheiding, en ben ik gistermiddag begonnen met vloeien(nouja tot dat ik naar bed ging zou ik genoeg gehad hebben aan een goeie inlegkruisje); vanmorgen bij het opstaan wat gevloeid en 2 x echt wat vloeien bij het plassen.
    In mn maandverband zit dus de hele dag al niks, maar na het plassen, wel bloed opt wc papiertje.

Vind het allemaal zo raar. :( Oja en heb gelijk na de vorige menstruatie getest omdat ik het toen al zo raar vond en dat was negatief.

Misschien dat het iemand bekend voorkomt? Mijn moeder was vroeg (42-43 jaar) in de overgang en daar denk ik eerder aan. Maar moetb wel zeggen dat het dus wel regelmatig is. Misschien heb ik gewoon "geluk" en vloei ik gewoon steeds minder.

:(: SORRY VOOR DE DETAILS!

6. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Vergeet nogn significant detail; afgelopen cyclus geen gemeenschap gehad.De cyclus ervoor wel regelmatig.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jeetje, da's nogal heftig zeg, 2 flinke cystes met zoveel bloed. Fijn dat het nu al weer zoveel beter gaat met Peppep.

Hoe is het nu verder met jou Molly?

Moby, MA staat voor missed abortion.

MissDaantje, balen meid. Ik had het zo anders voor je gehoopt. Het klonk zo goed allemaal!

8. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Miss Daantje: Balen dat ik gelijk heb gekregen. Ik duim voor je dat je de volgende ronde meer geluk hebt :thumup:

@ Molly: wat een heftig verhaal alweer over Peppep. Wens je haar weer heel veel sterkte van mij. Hoop dat ze woensdag naar huis mag. Met jou wel alles oké?

@ SanRob: oké, dit klinkt als mijn vorige cyclus. Ik heb normaal ook zo'n beetje een week de :evil: , als ik het oud bloed erbij tel. Maar de vorige maand maar 1 dag. Heb toen het ziekenhuis gebeld om te vragen of dit normaal was. Omdat ik toch voor een uitgangsecho naar mijn ferti moest, heeft hij meteen gekeken of het eventueel een innestelingsbloeding was. Dat was helaas niet het geval. Mijn moeder was ook al met 41 in de overgang, dus ik vreesde een beetje dat het nu al mijn beurt was. De ferti zei dat het weleens voor kan komen dat je korter bloedt of minder bloedt, vooral omdat ik hormonen (menopur en pregnyl) gebruik. Weet niet of je hier iets mee kunt....?!

9. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Diaantje; ja het zal wel zo zijn hoor;wat je zegt; ene keer wat meer dan andere keer vloeien. Maar vond het zo vreemd, de manier waarop. En ik gebruik natuurlijk geen medicatie/hormonen. Nouja, we wachen de volgende cyclus weer af.
    Dank je wel voor je reactie.

10. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ SanRob: niks te danken, graag gedaan. Ik weet het, je wordt er onzeker van en je gaat hopen dat het raak is. Dat had ik de vorige maand ook. Heb nu ook weer de :evil: op bezoek en dit keer is het gewoon zoals het normaal is.

Lieve meiden, ik ga nu banken, voel me nog steeds beroerd, de griep zit er helaas echt aan te komen. Fijne avond allemaal en tot morgen maar weer.

11. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Sterkte met de griep!

12. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Zo, even snel een paar dagen bijgelezen:

@Marjan: van harte met je zwangerschap, ik word altijd heel vrolijk van zwangere bejaarden!

@Lola: jij van harte met een mooi kloppend hartje op de juiste plek, ik zou er meerdere parkeerbonnen voor over hebben hoor :) :)

@Natas: hoe is het met Chris gegaan? Wat een rotnieuws weer. Ik heb wel even in je album gekeken, pracht echo!

@Molly: hoe is het met jou? Gelukkig is het met je dinnetje wat beter maar over jou zelf lezen we niets.

@Anna: rust is belangrijk...meer zeg ik even niet....

@Iedereen: zullen we vanavond een nieuwe lijst maken met data etc?

13. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    SanRob,
    Ik vloei ook erg weinig, toen ik de pil slikte zelfs af en toe helemaal niet. (zelfs nog eens een zwangerschapstest gedaan).
    Zonder pil is het ook nog heel weinig, 3 tot 3 dagen. Ik heb echter geen bruinvloedverlies vooraf.

Mijn moeder denkt ergens tegen de 50 in de overgang te zijn gekomen, dus dat geeft inderdaad voor mij wel enige hoop. Nou maar hopen dat ze zich niet vergist. Ik weet natuurlijk ook niet in welke fase ik zit richting mijn overgang, maar ik ben wel twee keer snel zwanger geraakt.

Ik hoop maar dat er geen verband voor je inzit.

LMM, kom maar op met de lijst!

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve allemaal,

Vandaag met Chris op de poli Oogheelkunde van het AMC gezeten. Alles is weer een keer doorgemeten, conclusie is dat het een hele grote scheur in het netvlies is. Zeg maar de ergste vorm die er is in netvliesproblemen.
    Ze gaan direct een techniek met olie doen, de andere technieken konden al niet meer. Het oogvocht wordt eruit gehaald en dan wordt er olie ingebracht + de scheur 'gehecht'. De olie zal er over 3 maanden operatief weer uitgehaald moeten worden. En we zijn gewaarschuwd voor mininaal nog een 3de operatie want Chris zal geheid op een bepaald moment staar krijgen.

Maar goed, dat is van later een zorg.
    Morgen is de operatie, op dagopname dus daarna lekker weer naar huis. Overmorgen een controle afspraak, ik ben uiteraard aangesteld als privé chauffeuse. Chris moet zich 5 dagen rustig houden en zeer waarschijnlijk een voorkeurshouding aannemen, b.v. met je hoofd naar links en alleen op je linkerzij slapen. Daarna zal hij tot de olie er weer uit is troebel blijven zien maar verder dan wel gewoon kunnen functioneren.
    Over hoeveel % zichtverlies er zal blijven kunnen ze nu nog niets zeggen.

En nu goed nieuws : de uitslag van de Combinatietest is helemaal goed! \:D/
    Ik juich nu eigenlijk voor het eerst, nog geen tijd voor gehad sinds we het vanmorgen gehoord hebben. Ik heb vanmorgen zelf gebeld want ik kon niet thuis zijn voor de belsafspraak met de gyn, en een lief meisje gaf ons de uitslag. De kansberekening op Down is 1:720, dus prima (vanaf 1:250 zien ze als verhoogd risico).

Ik zag dat Lola een kloppend hartje heeft gezien, helemaal geweldig meid!
    Verder liefs aan iedereen, hoop een andere keer weer meer tijd te hebben.

15. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Hmm had mijn bericht over Pepje wat vreemd gepost, maar zit op mijn werk dus het moest vlugvlug.

Hier nog steeds chaos in 't lijf, na 3 dagen 36.8 nu 2 dagen 36.7 ( de week ervoor rond de 37.0). Hopen dat de :evil: :evil: gauw komen, want ik word leip van het lijf. Heb al een week lang stemmingswisselingen en het hele weekend kramp waarvan ik niet kan zeggen of het nou mijn baarmoeder, mijn blaas of mijn darmen is/zijn.
    Gloeiende buikwand heb ik ook al heel de week, net als toen ik zwanger was, maar test was vanochtend negatief. Had niet anders verwacht, maar wilde toch even kijken, omdat FF mijn eisprong op 2 weken geleden heeft gezet. Denk trouwens niet dat ik standaard 14 dpo postief test, was de vorige keer ook niet. Tenminste, toen heb ik op 11 en 12 dpo getest, toen 2 dagen bloeding, waarvan ik dacht dat het ongi was. Toen weer op 23 dpo getest, maar meer omdat ik op mijn ei zat te wachen wat niet kwam omdat ik zwanger bleek te zijn.
    Ik geloof er allemaal geen barst meer van, van dat lijf. Ben blij dat ik vrijdag bij de gyn terug moet komen, ga dan wel even eruit gooien dat ik desnoods een echo wil om te kijken of er bijvoorbeeld wel een ei zit, want dit is K(ilo) U(trecht) T(ango) zo. Doordeweek gaat het goed, en probeer ik niet op het gloeien van mijn lijf te letten, maar in het weekend heb ik meer tijd en ga ik me focussen. Gelukkig had ik gistermiddag een afspraak met een vriendin van vroeger (en haar kleine meid van 6 jaar) bij ons op stal, dus ben lekker met de paardjes bezig geweest.

Moby, welkom! Lijkt op een innesteling die verkeerd gaat, wat jammer joh.

Miss Daantje, welkom thuihuisssss! Jammer dat ook jij nu de :evil: :evil: op bezoek krijgt ...

Natas, het zit niet mee zeg! Sterkte meid, en laat even weten hoe het vandaag was. Oh, ik lees het net. Dat is helemaal geen fijn nieuws over Chris zijn oog, maar wel supernieuws over jullie liefdesbaby.

Lola, superdepuper dat je het hartje al hebt zien kloppen!

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas,
    Als eerste maar gefeliciteerd met de goed uitslag. Geen verdere testen dus! Da's fijn!
    En dan dat andere nieuws dat is nog steeds erg schrikken. Het klinkt allemaal wel heftig. Hopen dat alles goed gaat en dat hij ruim voldoende zicht houd om jullie kleintje straks te bewonderen, uiteraard met bril. Da's niet anders. Heb zelf ook ong. -6 en ik zou niet graag nog veel slechter willen zien.

Molly, Het zou zo maar kunnen dat je ei er nu pas aan komt. Nu verlaging en dan daarna weer een verhoging...? Misschien is de rest maar voor spek en bonen aan het verhogen en verlagen geweest, om de hormonen uit je lijf te werken.

Ik heb zelf uit nieuwsgierigheid ook de thermometer weer gepakt sinds een dag of 4 en ik moet zeggen dat ik ook erg hoop dat er weer een duidelijk patroon komt.
    Vanmorgen was ie voor het eerst weer laag, ik hoop maar dat die trend doorzet voor een paar dagen en dan weer stijgt. Dan weet ik dat dit lijf het weer doet.

17. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ik dacht die bevestiging dat alles weer werkt gevonden te hebben, maar heb nu het gevoel dat ik flink in de maling wordt genomen ;)

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ja Molly,
    Het wordt tijd dat je weer een goede cyclus krijgt. Ik zou er ook gek van worden hoor in jou situatie. Het duurt te lang he! Toch is het waarschijnlijk voor de gyn allemaal nog acceptabel. Maar tik, tak, tik, tak... Time flies also when you're nog having fun!

Als ik rare dingen merk, hoop ik hem weer even ver weg te stoppen hoor! Moet ik wel een om hulp vragen aan mijn vriendje denk ik.

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    eeeuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhh meiden, heb een vraagje, heb een 6 dagen een negatieve ovutest gehad, geen dtreepje meer, heb 2 dagen geleden nog eens getest en had een heel licht waarnemend 2 de streepje terug, nu weer 2 dagen verder is de 2 de streep ovu echt goed zichtbaar.

Ben kerjeus wat het binnen 3 dagen gaat geven, vrijdag gaan we een zw test doen.

Krijg m'n broeken meer dicht, m'n borsten doen soms steekachtig en tepels jeuken, durf er niet teveel aan vasthechten, bang dat m'n lichaam me in de maling neemt, dus we wachten vrijdag rustig af

20. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Spannend Zico!

Deel Deze Pagina