35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Marieke, balen meid. Hopelijk hebben jullie de volgende ronde meer succes!

2. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Dat is jammer Marieke, het duurt soms gewoon een tijdje, maar je bent vruchtbaar. Ik moest 6 maanden wachten na mijn laatste miskraam. Hopelijk duurt het geen 20 jaar zoals bij Kisbaba;) want dan moet dokter Antonori (zo heet hij geloof ik, de Italiaanse arts) er aan te pas komen.

3. Vozzie

Vozzie Lid

Dec 13, 2007
    68
    0
    0
    Ja... mevrouw stemband ja... thanks. kisbaba.. de 4de ronde... de 4de ronde.... 8)

4. Niet meer actief

@LMM :hahahah we kunnen ons ook opgeven voor help mn man is een ander soort klusser hihihi

@anna:idd ik heb nu 3 MK gehad maar is zoals de gyn tegen mij vertelde eerst moet je misschien door deze fase van miskramen voordat het straks in 1x raak is ....dus hoop is er geluk komt vanzelf

hier is de hoofdpijn inmiddels gezakt ben niet ziek ofzo dus dat is het niet
    voel inmiddels zeer zeker dat mn ei is geweest want heb weer dat trekkerig gevoel onderin mn buik en mn (.)(.) spelen ook weer eens op
    verders voel ik me prima

ik heb 09 feb mn NOD dus we wachten af

fijn weekend allemaal

liefs kaley

5. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    (Bijna) weekend dus maar even de lijst bijgewerkt met alle gegevens die ik uit de diverse berichten en PB's heb geplukt....wat is roze toch een mooie kleur, het is afgeleid van rood dus komt daarna...

NOD
    03-02 Benthe
    08-02 LMM
    09-02 Diana
    09-02 Kaley
    11-02 Ellen
    23-02 Moby
    24-02 Anna 1e x na MK
    24-02 Miss Daantje

AFSPRAKEN

05-02 HanneR Intake VK
    06-02 Ritje Echo
    11-02 Nin0 20 weken echo
    12-02 Inez vruchtwaterpunctie
    13-02 Nicki FM
    14-02 Nin0 VK
    15-02 Inez gyn
    11-03 Miss Daantje 1e IVF gesprek

Bevallen
    03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    10-09 Sasha
    16-09 Kainda
    17-09 HannekeR
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    ?-10 Yuca
    ??-10 Zico

:) :) Leuke vergelijking, was het maar zo simpel als een Volvo uitzoeken: folder doorbladeren, opties erbij en 12 weken levertijd...

Dit lijkt mij een heel goed plan! Zullen we dan samen gaan?

Ik heb hetzelfde trekkerige gevoel en die (.)(.) prikken af en toe...Ik zit 1 dag voor je met NOD....

6. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    You go girl! =D>
    Ben het 200% met je eens, zo zou ik het preciés gezegd kunnen hebben! :thumup: :)

Thanks LMM, dat je me hebt toegevoegd! :D

Liefs, Daantje

7. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Volgende ronde ga je toch wel in het roze, dat zal je vast heel goed staan!

8. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey dames,

Gisteren brief ontvangen dat we 7 februari verwacht worden zodat verdere traject besproken gaat worden.
    Waarschijnlijk kunnen we direct starten met IVF, maar ik ga vragen om een maand later te starten ivm examens en voorbereidingen van mijn huwelijk.

9. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Smoeltje, wat fijn dat jullie nu bericht hebben gekregen om het verdere traject te bespreken. Al kan ik me wel voorstellen dat je er ivm examens en voorbereidingen van je huwelijk het liever even een maandje uitstelt. Maar het begin is nu wel in zicht!

10. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    Goede avond lieve meiden,

@ Kisbaba: wauw, jij kan al aftellen. Helemaal geweldig. En bedankt voor het nieuws, daar zijn we gek op!

@ Marieke: oh meisje, balen zeg. Zijn ze toch door de linie gekomen. Volgende ronde heel veel succes!

@ Smoeltje: goed nieuws van de brief, tof dat jullie kunnen beginnen. Maar eerst genieten van de bruiloft en blokken voor het examen. Veel succes.

@ allen: jullie hebben heel goed voor me geduimd, waarvoor mijn dank. Vanmiddag de FM gehad. Het eitje is goed gegroeid naar 14.5 mm, het slijm naar 6 mm, ook mooi dus. Dit betekent dat ik dinsdag om 16.30 uur IUI heb!

@ LMM: nieuwe data voor jou: 5 februari 2008 5e IUI en 20 februari 2008 NOD. Wil je me toevoegen?

Allemaal vast een heel fijn weekend!

11. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    NOD
    03-02 Benthe
    08-02 LMM
    09-02 Diana
    09-02 Kaley
    11-02 Ellen
    20-02 Diaantje
    23-02 Moby
    24-02 Anna 1e x na MK
    24-02 Miss Daantje

AFSPRAKEN

05-02 HanneR Intake VK
    05-02 Diaantje 5e IUI
    06-02 Ritje Echo
    11-02 Nin0 20 weken echo
    12-02 Inez vruchtwaterpunctie
    13-02 Nicki FM
    14-02 Nin0 VK
    15-02 Inez gyn
    11-03 Miss Daantje 1e IVF gesprek

Bevallen
    03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    10-09 Sasha
    16-09 Kainda
    17-09 HannekeR
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    ?-10 Yuca
    ??-10 Zico

@ LMM: heb mezelf even toegevoegd met de nieuwe gegevens ;)

12. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Zwangeren, gefeliciteerd!
    Ben vandaag bij de gyn geweest en en die wil niets doen, alleen maar afwachten. Ik had graag een echo gehad, gewoon even kijken of er een ei zit of zat, maar hij vindt dat ik het de tijd moet geven (duh, ben 40, heb geen tijd). Maar goed, ben ik in juni nog niet ongesteld dan mag ik bellen.
    Hier mijn kaartje, en verder neem ik wat meer afstand, is even nodig :)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... c_id=38969

13. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    @ Zo heftig hoor Kiskaba, na 20 jaar nog een kind. Je bent bijna uitgeteld zie ik. Goede laatste loodjes en een goede bevalling toegewenst

@ Esje en @ Diaantje, hoe zijn jullie afspraken verlopen gisteren?

@Marieke ik hoop dat de rode duivels weggebleven zijn!

Ik ben gisteren naar de ziekenfondsarts geweest (hier is privé en ziekenfonds gescheiden, dat zijn niet de zelfde artsen en ziekenhuizen, iedereen heeft recht op sociale gezondheidszorg en de voorzieningen zijn harstikke goed. Ik kan kiezen om in een privé kliniek te bevallen of in het academisch ziekenhuis (ziekenfonds) en alleen daar hebben ze een afdeling neonatalogie.

Dus via het ziekenfonds heb ik 14feb een bloed en urine test, 4 mrt bezoek aan de tocoloog,zo noemen ze dat hier, en pas 29 april bij de verloskundige. En ertussenin ergens zal de eerste echo plaatsvinden.

Ik ben dus ontzettend blij ook privé verzekerd te zijn, want daardoor kan ik elke maand op controle,en dat vind ik wel zo prettig. Het is voor mij de eerste zwangerschap en het is allemaal zo nieuw, dat ik gewoon zo snel mogelijk op controle wil. Dat is dus volgende week al 6 februari. Gewoon even het hcg niveau bekijken en eerste contact met deze gynaecoloog. Want m'n jaarlijkse controle deed ik bij een ander. Maar als alles gaat zal ik bij deze al mn controles laten doen en ook in hetzelfde ziekenhuis bevallen.

Ik hou vanaf afgelopen donderdag een zwangerschapsdagboek bij, waarin mijn positieve houding kan uiten, en hier ook natuurlijk! Ik heb er voor gekozen om het alvan de daken te schreeuwen omdat ik zo euforisch ben over dat het de eerste keer gelukt was,en dan zegt mn ma ook nog, is het niet te vroeg om het al te zeggen, want je weet maar nooit,pffffff. Ja maar je weet altijd maar nooit, dat is mijn houding. Na 12 weken kan er ook vanalles gebeuren. Dus mijn manier om toch bepaalde angst tegen te gaan, is in het dagboek tegen het wezentje in mn buik praten, ookal is die nu nog maar 1mm.

Jeetje het is wel een heel lang verhaal.

Fijne dag voor iedereen!

14. HannekeR

HannekeR Actief lid

Jan 2, 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    @ Yuca, bij de zwangerschap van mijn dochter kreeg ik ook zo'n reactie van mijn schoonouders. aan de ene kant snapte ik het wel, want ik had al een mk gehad. maar als je gevoel zegt dat het goed is dan wil je het ook met iedereen delen. deze keer wilde ik het al wel aan mijn ouders vertellen, maar mijn vriend vind dat zijn moeder het dan ook tegelijk moet weten. dus nu vertellen we het volgende week aan mijn ouders (dan is mijn vader jarig) en dan gaan we waarschijnlijk 's avonds nog even langs mijn schoonouders om het te vertellen. ik ben dan wel weer benieuwd hoe ze dan reageren want ik ben dan ook 'pas' 8 weken.

pff vandaag heb ik echt een baaldag. mijn vriend is een weekend aan het skieen dus ik ben alleen met mijn dochter. en die vraagt zooo veeeel aandacht vandaag. en niet leuk, maar gewoon dreinen. word er gek van! ga zo maar eens naar oma denk ik. dan mag die haar even bezig houden en ga ik eens wat voor mijzelf doen (of misschien samen met hun, maar iig niet alleen met mijn dochter) leuk hoor kinderen.....

15. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    @ Hanneke, ik denk idd ook dat het beter is, te doen zoals je hart het je ingeeft. En mijn hart zegt dat ik het van de daken mag schreeuwen.
    Dat je een hele fijne zwangerschap mag hebben!

16. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Oh en dat je baaldag snel naar een fijne dag mag omslaan Hanneke!

17. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Yuca, met m'n eerste zwangerschap heb ik het ook van de daken geschreeuwd hoor, we vertelden het ook al snel aan iedereen die het maar weten wilden.
    Nu met m'n laatste zwangerschap was ik iets voorzichtiger met vertellen na 5x MK. Pas met 9 weken heb ik het verteld aan ouders en broers en zussen. Over het algemeen was de reactie positief, slechts 1 vond dat we het wat vroeg vertelden, want er kon nog van alles gebeuren. Dat klopt, maar ook wij hebben zoiets van dat het ook na 12 weken in welk stadium dan ook nog fout kan gaan. Dus wanneer kun je het dan vertellen? Wanneer de kleine geboren is?

En groot gelijk hoor, wanneer jij het van de daken wilt schreeuwen, moet je dat gewoon lekker doen meid!

Hanneke, sterkte vandaag met je baaldag. Hoop dat deze dag alsnog een fijne wending gaat krijgen.

18. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Jeetje da's echt niet niks 5x een miskraam. En dan kan ik de voorzichtigheid me wel voorstellen, dat je het pas later vertelt.
    Fijn dat het hartje klopt van je uk! Ik wens je een fijne zwangerschap toe, dat het ukje lekker mag groeien en ontwikkelen!

19. Sheri

Sheri Actief lid

Jan 31, 2008
    194
    0
    0
    Zoetermeer
    Dankjullie wel!Ik hoop ook dat jullie zwanger wordt.... :D
    Wat het leeftijd betreft is toch niet oud of bejaard haha... :)

Spannend en veel succes!

;)

20. Goedemiddag dames!

Ik ga me eerst maar eens door 9 pagina's 'worstelen', want zoveel hebben jullie bijgeschreven in de tijd dat ik ziek in bed lag. Jasmijn was al sinds vorige week vrijdag ziek (het Rota-virus deze keer...) en helaas heb ik de dans niet kunnen ontspringen. Gelukkig heb ik het niet zo erg gehad als Jasmijn (die heeft echt een paar dagen flink gespuugd en heeft nog steeds last van diarree), maar toch voelde ik me beroerd genoeg om in bed te blijven liggen zoveel als dat kon. Gelukkig voel ik me vandaag een heel stuk beter :D !

@Annna: Ik kan me goed voorstellen dat je met een rotgevoel terugkwam van je bezoek aan het ziekenhuis. Een bevestiging van je 'ouderdom' - zoals je het zelf al schrijft - is inderdaad niet hetgene waar je op zit te wachten...
    Enne... je hoeft je wat mij betreft niet te verontschuldigen voor je 'nare verhalen' hoor! Ieder 'oudje' hier weet dat de risico's bij ons nu eenmaal hoger liggen, dat is alleen maar realistisch!

@HannekeR: Wat fijn dat jullie al zo snel een hartje zagen kloppen. Bij ons duurde het maandag eventjes (door een volle blaas...) en dan slaat de schrik je toch wel even om het hart...

@Molly: Ik ben het niet eens met je gynaecoloog, zou er zelfs wat van zeggen! Sterkte meid!

@Diaantje: Een carnavalskindje voor jou... ;) :)

@Ellen: Voor een cyclusbanner is de jouwe écht heel erg mooi, maar zie toch liever zo'n banner met een klein baby'tje erin... ;)

@Nin0: Ik heb Jasmijn de hele zwangerschap door erg weinig gevoeld en zat om de haverklap bij de verloskundige en aan het Ctg-apparaat. Toch bleek telkens dat ze beweeglijk genoeg was. Maar waarom ik het niet voelde, is nooit duidelijk geworden. Maar op het einde van mijn zwangerschap was ik ook erg verhouden. Ik heb toen zelfs door het hoesten mijn ribben gekneusd... :(

@Yuca: Gefeliciteerd!

Enne... kan ik niet lekker bij jou op Tenerife zwanger komen zijn... ;) ?
    Ik heb trouwens helemaal geen zwangerschapssymptomen en was daarom ook dubbel blij een kloppend hartje te zien op de echo...

@Inez: Wat fijn dat je wederom een goede echo hebt gehad!

@Sheri: Welkom hier en succes!

Ik had ook gehoopt het dit weekend te kunnen gaan vertellen, maar de postbode heeft het felbegeerde pakketje niet gebracht vandaag... :(
    Voor degene die hier niets van begrijpt: Ik heb een truitje laten maken met op de voorkant de tekst: 'Geef me een dikke KUS...' en op de achterkant: '... want ik word grote ZUS!' :)

Share This Page