35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NOD

03-02 Benthe
    08-02 LMM
    09-02 Diana
    09-02 Kaley
    11-02 Ellen
    23-02 Moby
    24-02 Anna 1e x na MK
    24-02 Miss Daantje

AFSPRAKEN

05-02 HanneR Intake VK
    06-02 Ritje Echo
    11-02 Nin0 20 weken echo
    12-02 Inez vruchtwaterpunctie
    13-02 Nicki FM
    14-02 Nin0 VK
    14-02 Lola Intake VK en echo
    15-02 Inez gyn
    11-03 Miss Daantje 1e IVF gesprek

BEVALLEN

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    10-09 Sasha
    16-09 Kainda
    17-09 HannekeR
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    ?-10 Yuca
    ??-10 Zico

Ik heb het lijstje even aangepast en de volgende afspraak van mij er in gezet. En ik heb de roze tekst iets feller gemaakt door hem fuchsia te maken in plaats van violet... :D

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat een leuke manier om het te vertellen! En jammer dat het felbegeerde pakje niet is gekomen vandaag. Fijn trouwens dat jullie weer opgeknapt zijn.

3. Een half uurtje geleden (15.15 uur) klepperde de brievenbus nog een keer en gelukkig zat het shirtje er bij!

Ben benieuwd hoe deze carnavalskraker inslaat als een bom... :) !

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai allemaal, ben ik weer even. ;)
    Eerst een paar korte reacties:

Lola, daar willen wij natuurlijk een foto van, dat snap je wel!

Inez, fijn dat je weer zo'n mooie echo had!

Yucca, ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap!
    En goh, was ik ook maar secretaresse :)

Anna, ik vind het ook raar hoor dat ze geen chromosomenonderzoek willen doen. Ik heb wel vaak gelezen dat ze dat meestal na een 3de MK pas doen (gruwel) en er meestal niets gevonden wordt, maar dat is wat anders dan bij voorbaat door leeftijd er al voor afwezen worden.

Diaantje, ik ga 5 februari heel hard voor je duimen!

Molly, als je in juni nog niet ongesteld bent mag je pas bellen?....... dat is toch veel te lang wachten! Sowieso al erg lang, maar helemaal voor iemand die 40 is. Ik zou eerder weer aan de bel trekken hoor.

Chris is nog steeds behoorlijk zielig.
    Hij blijft braaf op z'n zij liggen maar het begint hem aardig de strot uit te hangen. Verder heeft hij veel last van een hechtinkje, irritatie in zijn oog, pijn en veel tranen. We zijn donderdag extra naar het AMC geweest hiervoor maar ze kunnen er niets aan doen. Wel een verzachtende gel mee gekregen die wat helpt.

Hij zou dinsdag weer voorzichtig mogen beginnen met werken maar ik zie dat nu nog helemaal niet gebeuren. Misschien gaat het herstel op een gegeven moment sneller, maar in dit tempo kan hij dinsdag echt nog niet autorijden.
    Door het hele slechte en troebele zicht in dat oog heeft hij moeite met diepte, nog hoofdpijn, z'n oog traant nu wat minder maar nog steeds behoorlijk tranen, dik en gezwollen, zelf druppelen lukt absoluut niet, etc.

Tot overmaat van ramp is mijn verkoudheid uitgegroeid tot griep.
    Donderdag in het AMC werd ik vreselijk beroerd. En alles begon me zeer te doen, alsof een trein over me heen was gereden. Niets tegen Chris gezegd, naar huis gereden en koorts gemeten..... jawel hoor, 38.9 graden alstublieft dankuwel. Niet nu!

Ik heb 2 dagen veel op bed gelegen, bijna elk uur eruit om Chris te druppelen of eten/drinken te geven. Zelf druppelen is nog geen optie en als Chris zijn eigen koppie thee moet zetten heeft hij in dat uur geen tijd meer om het op te drinken, om over (avond)eten nog maar niet te spreken.
    Ik hou met wat paracetamol de koorts wel iets lager, dat scheelt en nu is het 38 dus wat beter te dragen. Gelukkig heb ik nog wel wat makkelijke dingen in de vriezer liggen voor de komende dagen en kon de hondenuitlaat extra komen voor Raisa.

Gisteren werd de 'drukte', icm de koorts, me even te veel.
    Had ik eindelijk een afpsraak met 1 KDV gemaakt voor a.s. donderdagmiddag, belt mijn moeder met een afpsraak bij de notaris voor testament van mijn tante voor diezelfde middag...... het lukt gewoon niet om es naar een KDV toe te gaan! Misschien kan ik een andere afspraak die ochtend die veel tijd in beslag neemt afzeggen, maar anders schuift weer alles een week op. Vrij vragen durf ik nu echt niet meer, heb in heel januari nog maar 2 dagen normaal kunnen werken.

Maar om dit bericht positief te eindigen : donderdagochtend heb ik weer een mooi hartje gehoord bij de VK!

5. @Natas: Jeetje meid, wat heb jij het zwaar momenteel (en dan zit ik te 'klagen' over mijn buikgriepje... :oops: ) Ik hoop echt dat je snel weer opknapt, want in tegenstelling tot de mijne, kan jouw vent momenteel écht niet voor zichzelf zorgen en kom jij niet voldoende aan rust toe. En dat Chris het inmiddels beu is om op zijn zij te moeten liggen, kan ik me héél goed voorstellen. het lijkt mij een ramp!
    Een hoogtepuntje is uiteraard dat je het hartje van je kindje weer hebt horen kloppen!
    Natuurlijk plaats ik een foto als Jasmijn het shirtje draagt... :D

6. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0

7. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Molly: vind het niet normaal dat je zolang moet wachten. Wens je er veel sterkte mee! Hoop echt dat je voor die tijd 'roze' bent ;)

@ Yuca: ik heb 5 februari 2008 IUI, de 5e, hierna dus nog maar 1x te gaan. Spannende valentijnsdag krijg jij! Duim dat alles er keurig uit zal zien. Lijkt me leuk zo'n zwangerschapsboek, ook voor de kleine voor later. En wat het vertellen van de zwangerschap betreft: doe wat je hart je ingeeft!

@ Hanneke: heeft je baaldag ondertussen nog een positieve wending gehad? Hoop dat het toch nog een leuke dag was! Laat je ons de volgende week weten hoe je (schoon-)ouders gereageerd hebben op het nieuws?

@ Lola: heel veel beterschap voor jou en je kleine prinsesje. Ben benieuwd hoe men reageert op het shirtje. laat je ons wel nog even iets weten? Enne...ik hoop dat je gelijk krijgt wat betreft een carnavalskindje!

@ Natas: dank je! Voor jou nogmaals heel veel sterkte met Chris en nu dus ook voor jou. Beiden heel veel beterschap. Helemaal geweldig dat je het hartje weer hebt gehoord. :) Top!

Fijne avond allemaal!

8. @Diaantje: Goh, ik had toch de laatste lijst genomen... :( ? Maar gelukkig zag je het zelf en heb je 'de fout' weer hersteld :D !
    Ja, er worden wel meer kindjes tijdens carnaval verwekt... ;) !

Morgen willen we mijn moeder en de ouders van Roy een bezoekje gaan brengen en dan trekken we Jasmijn het shirtje aan! 's Morgens wil ik dan nog even muffins bakken en die bestrooien met roze en blauwe muisjes... :D
    Volgend weekend gaat Jasmijn bij mijn zus - die zelf 25 weken zwanger is - logeren, aangezien mijn schoonouders dan hun 50-jarig huwelijk vieren met een groot feest. Helaas woont mijn zus nogal uit de buurt, dus komt het mooi uit dat we haar volgende week sowieso zien. Het is namelijk niet te doen om daar morgen ook nog 'even' binnen te wippen. De rest van de familie en onze vrienden komen daarna aan de beurt... :D

9. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Lola: maakt niet uit meid, kan gebeuren. ouderdom? ;) Jij zit echt vol leuke ideëen, wat zullen ze opkijken van jouw meisje met shirtje en de muffins. Is dat zo, worden er meer kinderen verwekt tijdens carnaval? ik hoor wel vaak dat dan heel veel relaties ontstaan en nog meer relaties stranden...Maar dat wat jij zegt over het verwekken van kinderen is nieuw voor me. Wil wel graag van die laatste partij zijn :)

10. Mag ik het ook afschuiven op zwangerschapsdementie... ;) ?

Ik geef toe dat het voornamelijk om ongewenste zwangerschappen bij jonge meiden gaat, maar toch... Wat die relaties betreft: Ik vond het vroeger als zo vreemd dat jongeren massaal hun verkeringen uitmaakten vlak voor de carnaval, zodat ze 'lekker' met anderen in bed konden duiken zonder dus vreemd te gaan. Na de carnavalsdagen kwamen de meeste stelletjes ook weer bij elkaar. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nu dus spreek over een tijd dat er nog niet zoveel bekend was over AIDS (ik heb het over eind jaren tachtig...) Zelf heb ik er overigens nooit aan mee gedaan. Ik ben trouwens een carnavalshater... :D

11. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Lola: ja hoor, zwangerschapsdementie mag ook :) Hier nog één, ik ben ook een carnavalshater. Zag er gisteren en vandaag al een hoop rondfietsen, verkleed, al om een uur of half elf vanmorgen. Verschrikkelijk. En dan te bedenken dat er mensen zijn die 5 dagen achter elkaar gaan. Moet wel eerlijk bekennen dat toen ik een jaar of 16 was, ik het ook deed, die 5 dagen op stap, maar dat was met een jaar of 25 over. Dat verhaal over: lekker met jan en alleman seks hebben, nee, echt niet bah. Paar jaar geleden lekker met vakantie geweest naar Mexico tijdens de carnaval en teruggekomen toen het voorbij was.

12. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    hmm ik ben wel een carnavalliefhebber eigenlijk :oops: Vind het gewoon een lollig feestje, alleen vind mijn man er geen ruk aan, dus meestal ga ik alleen of gaan we maar 2 dagen of zo. Dit jaar sla ik het toch maar even over. Vandaag kwam hier wel de optocht langs, en mijn paardjes zijn ook niet zo'n carnavalsliefhebbers ;) Ze zijn nog altijd niet bijgekomen eerlijk gezegd...
    Voor de rest ga ik eens een paar bladzijdes bijlezen

13. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Molly, balen zeg meid, maar niet bij de pakken neer gaan zitten hoor. Opkomen voor jezelf!

Vozzy, ik woon ook in Duitsland (maar nogal bij de grens) en ga toch maar in Nederland alles regelen (mijn duits is zo allerbelabberst dat gaat nooit goedkomen :oops: )

Nog helemaal hier niet geschreven, maar ik heb donderdag mijn eerste echo gehad, en het was helemaal super. Eindelijk echt het idee dat er "iets" zit.....Ik bleek langer zwanger dan gedacht, dus de lijst mag aangepast worden, 3 september is de uitgerekende datum.
    Ik ben er zo blij mee hé. Ik heb het ondertussen ook op mijn werk aangegeven, zodat ik fijn binnendiensten kan draaien, wat mij rest is duimen dat alles goed blijft gaan. ;)

14. @Sasha: lekker hoor, 'ineens' een hele week erbij! Je gaat al rap naar de 12 weken toe... :D

15. NOD

03-02 Benthe
    08-02 LMM
    09-02 Diana
    09-02 Kaley
    11-02 Ellen
    20-02 Diaantje
    23-02 Moby
    24-02 Anna 1e x na MK
    24-02 Miss Daantje

AFSPRAKEN

05-02 HanneR Intake VK
    05-02 Diaantje 5e IUI
    06-02 Ritje Echo
    11-02 Nin0 20 weken echo
    13-02 Nicki FM
    14-02 Nin0 VK
    15-02 Inez gyn

BEVALLEN

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    03-09 Sasha
    16-09 Kainda
    17-09 HannekeR
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    ?-10 Yuca
    ??-10 Zico

@Sasha: Ik heb jouw uitgerekende datum even aangepast...

@Diaantje: Als je lijst kopieert, moet je de volgende keer de quote-tjes even verwijderen. De volgende kan anders jouw lijst niet quoten (want je kunt een quote niet quoten...) en moet dan terugvallen op de lijst ervoor. Met het gevolg dat jouw gegevens er (weer) vanaf vallen... ;) Maar als het goed is, heb ik goed opgelet deze keer en staan jouw NOD en inseminatie er nog in :D !

16. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    Nou dames, ben op mijn baaldag maar gevlucht naar mijn ouders. eerst had ik het nog even moeilijk maar gelukkig vond kim het allang best dat ze met opa en oma kon spelen. uiteindelijk nog naar het nieuwe winkelcentrum geweest en op wat gemopper van kim na ging alles wel goed. ben gelijk maar blijven eten en op weg naar huis viel kim natuurlijk in slaap in de auto.
    nu lig ik lekker in mijn bed met de laptop erbij.... ;)

lola ik heb trouwens je ideetje gepikt. ik heb vorige week ook een t-shirt voor kim besteld: knalroze met witte letters: voorop geef mij een KUS, en achterop ik word de liefste ZUS. ik kreeg hem donderdag al binnen (na de gelukkig goede echo)
    ben benieuwd hoe snel de familie het door heeft volgende week.

vond het wel moeilijk om vandaag niets te zeggen tegen mijn moeder, want ik schrijf mijn humeur van vandaag toch ook wel een beetje af op zwangerschapshormonen. ik had het ook nog eens telkens koud dus vraagt mijn moeder of ik geen bloearmoede heb. ik dacht: je moest eens weten..... en toen begon ze ook nog eens over de ooievaar die ze vorige keer voor ons gemaakt heeft. of ik die nog had, en later of ik hem binnenkort al nodig had dan..... neeeeee tuurlijk niet :rolleyes:
    zo heb ik me al een paar keer bijna versproken en ik kan al zo slecht liegen tegen mijn moeder.... die heeft het altijd door :(

17. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    @Lola, wat leuk dat het shirtje toch nog is aangekomen. Uiteraard foto's, van voor- en achterkant!

@Hanneke, ook van jouw kindje in shirtje aub een foto!

@Sasha...wat heerlijk dat je zomaar een weekje cadeau hebt gekregen...weer een week minder stress en dichterbij de felbegeerde 12-weken mijlpaal!

@Inez, zie net aan je banner dat je al bijna 15 weken bent, wat gaat het eigenlijk snel he!

@Natas: het zit echt niet mee bij jullie....Arme Chris en nu jij weer in de lappenmand. Gelukkig weer een mooi hartje gehoord! Hoop dat jullie allebei weer snel beter zijn!

Hier verder weinig bijzonders te melden, alleen een paar vrij gevoelige borsten. Zelfs de autogordel irriteerde vanmiddag. NOD is nog 5 dagen verder dus ik begin het toch wel verdacht te vinden, ze zijn echt veel pijnlijker dan normaal!

18. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    @lmm oooh spannend ! ik wens je veel geduld.... hihihi

en uiteraard zal ik een foto van mijn meisje plaatsen volgende week

19. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    NOD

03-02 Benthe
    08-02 LMM
    09-02 Diana
    09-02 Kaley
    11-02 Ellen
    23-02 Moby
    24-02 Anna 1e x na MK
    24-02 Miss Daantje
    06-02 Smoeltje

AFSPRAKEN

05-02 HanneR Intake VK
    06-02 Ritje Echo
    11-02 Nin0 20 weken echo
    13-02 Nicki FM
    14-02 Nin0 VK
    15-02 Inez gyn
    07-02 Smoeltje traject gesprek

BEVALLEN

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    10-09 Sasha
    16-09 Kainda
    17-09 HannekeR
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    ?-10 Yuca
    ??-10 Zico

Heb mijzelf ook toegevoegd :)

20. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    @ diaantje....oooh wat spannend voor jou zeg...das al snel.
    Hopelijk is het direct raak! Duim voor je.

Deel Deze Pagina