35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @ miss Daantje,
    ja het is erg ik weet het 3 jaar wachten,
    bij mijnn eerste kind een dochter Amber daar heb ik ook 2,5 jaar op gewacht eer ik zwanger was minder lang dan nu,
    ik herinner me de tijd van frustraite's nog iedereen werd ondertussen zwanger ik bleef achter...
    tranen heb ik soms gehuild.
    veel sterkte meid,
    ik leef met je mee,
    en zal een kaarsje branden voor iedereen die nog graag een kindje erbij wil.....
    Geeft het niet op....
    soms ligt het geluk op een klein plaatje!

Wel weer wakker is niet makkelijk dan terug in slaap te vallen,
    voel me goed hoor gisteren lekker getraind,
    alleen merk ik nu dat ik mijn schouder wat geforceerd heb, voelt niet goed aan!
    De hondjes hadden er blijkbaar even zin in!
    Mijn ventje zal me morgen wel even masseren en dan kunnen we er tegen aan!

liefs Ritje

2. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Sorry nu pas tijd om te antwoorden,
    dank je Inez voor de uitleg,
    zal me maar op iets anders concentreren dan de prik,
    we zien wel....

Ik hoop dat het niet te pijnlijk is de vruchtwaterpunctie! :cry:

Ritje

3. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Vroege dienst is zooooo vroeg :(
    (en flauw ook, we gaan nu toch met z'n 2-en werken maar krijg toch maar alleen betaald :( )
    Fijne dag allemaal vandaag, doeidoei
    en bedankt voor het aanpassen van de lijst

4. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    OOOooooh Sasha,
    das niet leuk,
    deed dat vroeger ook en als je pas zwanger bent is er een soort vermoeidheid,
    heb met je te doen meid...
    Kruip maar even nog onder de wol erna je dienst,
    en neem toch maar je rust op tijd vooral nu je zwanger bent...

Ritje

5. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Goeiemorgen allemaal,

sinds ik positief getest heb, word ik elke morgen steevast om half acht wakker, ook als ik niet veel geslapen heb. Dat is wel fijn want ons huis staat op het zuidoosten, dus elke morgen een prachtige zonsopgang, een goed begin van de dag.

@Natas
    Ik ben geen secretaresse ,maar ik werk als cabin crew in een vliegtuig (stewardess). Er bestaat zoiets al ionische straling in de atmosfeer. Hoe hoger je vliegt hoe meer straling. Voor een volwassen mensen is die straling niet schadelijk,zolang je maar onder de limiet blijft.
    Maar voor een foetus kan die straling wel gevaarlijk zijn, dus daarom ben ik al thuis sinds mijn positieve test. Ik kan wel een keertje vliegen op eigen houtje om te reizen, maar werken in de lucht, dat mag tijdens de hele zwangerschap niet.
    Maar na 12 jaar non stop fulltime in de lucht en 8 jaar vakbondswerk, komt deze zwangerschap op een heel goed moment. Ik krijg gewoon doorbetaald, dus ik noem het maar een tussendoor pensioen.

@Diaantje
    Waarschijnlijk heb ik niet goedopgelet ettelijke paginas terug, maar die IUI tests zijn om je eisprong vast te stellen, of om je eisprong te bevorderen?(ik ben een beetje een leek op dit gebied) Laten we hopen dat het goed gaat deze maand, ik zal duimen de 20ste.

@Lola
    Wat goed dat je het hartje al gehoord hebt! Ik heb woensdag mijn eerste afspraak (intake) met de gynaecoloog (nl niet dezelfde als die van mn uitstrijkjes) en dan ga ik meteen vragen wanneer ik weer mag komen en dan het hartje kan horen. Wat een heftige emotie lijkt me dat.

@Sasha
    Wat goed zeg die echo van jou! En fijn dat je al een week langer zwanger bent.

@LMM
    Spannend! Ik zal duimen.

Allemaal een fijne dag gewenst!

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Yuca, wat wordt dat een lekkere lange vakantie dan! Dubbel genieten. Lekker de tijd aan jezelf en zwanger. Beter kun je het niet hebben.

LMM, ja al weer bjina 15 weken. De tijd vliegt nu echt terwijl de eerste weken voorbij leken te kruipen. Acheraf is het tot nog toe allemaal best nog wel snel gegaan.
    Voor jou begint het nu ook weer spannend te worden. Ben weer stevig voor je aan het duimen!

Natas, al weer een beetje aan het opknappen meid? Da's ook niks, allebei zo in de lappenmand. Maar wel fijn dat je de hartslag van de kleine nog hebt kunnen horen.

Sasha, fijn hoor, die geweldige echo. En nog een weekje verder ook. Da's mazzel. Zo vliegt de tijd helemaal.

Hier gaat alles verder prima op wat kwaaltjes na. Zo nu en dan voel ik de kleine al bewegen. Heerlijke bevestiging van wat daarbinnen groeit. Ik hoop dat alle nu nog niet zwangeren daar ook dit jaar nog van mogen gaan genieten.

7. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    @Yuca: zou zomaar vroeg wakker worden een symptoom van zwangerschap kunnen zijn? Ik hoop het want is was gisteren om half 8 wakker en kon niet meer slapen en vandaag hetzelfde, terwijl ik normaal rustig tot één uur doorslaap!
    Je werkt zeker niet bij de KLM want daar zetten ze je als je zwanger bent rustig als grondstewardess in of zelfs op een of andere kantoorbaan. Vrij geven ze je echt niet! Ze hebben zelfs hele charmante stewardessenpakjes voor zwangere dames :rolleyes: :oops:

@Inez: geweldig dat je soms al iets voelt! Ik vind het zo mooi om jou, Natas en de andere zwangere senioren nu te volgen want dat geeft leeftijdgenoten echt hoop na een MK!

Hier nog steeds pijnlijke borsten, nu iets minder dan gisterenavond en af en toe kramp. Ik tel rustig af tot de 8e....Nou ja, rustig....

8. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Zo meiden, ff een snel berichtje voor we in het vliegtuig stappen. Ben woensdagmiddag weer terug en hoop alleen goede bericht hier te lezen ;)

FF bliksembezoek naar Italie (familie), is voor Nino de eerste keer daaro, dus wel leuk......

tot dan meissies :D

9. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Ohh.....ben jalours....wil ook weer een keertje naar Italië. Da dove in Italia? Buon viaggio e presto!

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Yuca, de koorts kwam door het tikken heen geloof ik..... ik ben zelf secretaresse maar ik bedoelde dus "was ik ook maar stewardess" ;)
    Heerlijk hoor, geniet ervan!

Inez, de koorts is weer wat gezakt dus het gaat de goede kant op. Helaas kon de hondenuitlaat vandaag niet extra komen en ik moet zo even naar de supermarkt..... zo goed voel ik me eigenlijk nog lang niet, maar het is niet anders.
    Arme Chris verwen ik elk uur met iets lekkers en helaas voor hem ook vele oogdruppels. Nog anderhalve dag en dan mag hij tenminste weer normaal zitten.

LMM, dat kunnen best es hele leuke symptomen zijn. Ik duim!

11. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    @LMM
    Wie weet, nou ik zal heeeeeel hard duimen!

@Natas, beterschap!

@Inez
    zeker zal ik volop profiteren van dit verlof. Als ik dan de 12weken passeer, dan ga ik een paar weken naar Nederland om vrienden en familie te zien.
    Lijkt me geweldig als je je baby voelt bewegen.

@Diana, goede reis naar Italie!

12. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Och meis! Denk ik: ik zoek Natas weer eens op om te zien hoe het met haar gaat. :( Nou, het enige waar ik je mee mag feliciteren geloof ik, is dat je zwangerschap zo goed gaat! Daar ben ik echt heel blij om. :thumup:
    Heel veel succes met je griep en met Chris (beide gaan vanaf nu weer in een stijgende lijn, ik weet het zeker!) :D . Gelukkig gaat het met mijn Chris beter.

Ik ben zelf voor het eerst bij een gyn geweest; hij gaat allerlei tests doen in maart; helaas kan het deze maand nog niet, want we zijn wintersporten. Is natuurlijk leuk, maar wil natuurlijk ook zo snel mogelijk weten wat er aan de hand is met ons en of het allemaal nog mogelijk is om zwanger te raken.

Oja, ik ben ook zonder baan vanaf 1 februari, dus ik zal hier wat meer aanwezig zijn dan voorheen.

Knuffel,
    M.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hey MooiNiet, wat leuk om weer wat van je te horen!
    Gelukkig zullen mijn naardere dingen weer overgaan, en felicitaties met mijn goede zwangerschap zijn me veel waard!

Helemaal zonder baan?...... eigen keus of is het je overkomen?
    Wel gezellig dat je dan meer online kunt zijn ;)

Ik ben erg benieuwd wat er uit de tests gaat komen in maart.

14. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    @Mooi Niet

Zijn jullie al lang bezig voor de eerste?Of willen jullie eerst weten of alles ok is? Ik ga vanaf mijn 33ste al naar de gyn om elk jaar een uitstrijkje te maken. Bij mijn laatste uitstrijkje zei hij nog dat alles er goed uitzag. Ik ben 38 en mijn vriend is 42, die was bang dat het niet meer zou lukken. Ik heb bewust een ovulatietest gedaan en ik was meteen zwanger, vorige week.
    Ik wens je succes met alles testen!

15. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    @Mooi Niet

sorry ik had even niet beneden bij je bericht gekeken, daar staat dat jullie al een tijdje bezig zijn. Wij hadden al een half jaar zonder bescherming geklust, maar het lukte pas toen we echt bewust hebben geklust. Maar misschien hebben jullie dat de hele tijd al gedaan. In ieder geval veel plezier tijdens de wintersport en veel succes met alle tests!

16. Sheri

Sheri Actief lid

31 jan 2008
    194
    0
    0
    Zoetermeer
    Hey,
    Ritje,veel succes met vruchtwaterpunctie en zou het op prijs stellen als u het kunt vertellen hoe het ging....Ik zal me ook laten onderzoeken gezien ik 37 jaar ben en wil zwanger worden van derde..

Succes! :D

17. @HannekeR: Nou ja... 'mijn' ideetje... Ik heb het ook maar weer van iemand anders geleend... :)
    Ben benieuwd naar de reacties bij jullie!
    Ik heb vanmorgen muffins gebakken en die bestrooid met roze en blauwe muisjes. Roy is Jasmijn in bad aan het doen, dus ze zal wel zo beneden komen in haar shirtje...
    Hoe oud is Kim eigenlijk?

@LMM: Dan wordt het nu dus ook nog spannender als normaal... ;) ?
    Ik hoop toch zó dat we de 'bevruchtingsgolf' een beetje kunnen blijven voortzetten... [-o<

@MooiNiet: Als je niet uit vrije wil zonder werk zit, hoop ik dat je héél snel een nieuwe leuke baan zult vinden!

@Yuca: IUI is geen test, maar staat voor Intra Uteriene Inseminatie, een vruchtbaarheidsbehandeling. Hierbij wordt opgewerkt zaad rechtstreeks hoog in de baarmoeder gebracht, zodat de weg naar de rijpe eicel zo kort mogelijk is. Dit om de kans op een zwangerschap te bevorderen. Ik heb zelf ook 8 van deze behandelingen achter de rug, drie voor mijn miskraam in 2005 en 5 voordat ik van Jasmijn zwanger werd...

18. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    @ lola: kim is van eind november 2005, dus nu 2jr en 2 mnd. hoe is het gegaan met jasmijn haar shirt en de muffins? geslaagde actie? ben echt zo benieuwd of mijn ouders het gelijk zien of niet..... :eek:

@ mooiniet: als je onvrijwillig zonder werk zit hoop ik ook dat je snel een andere baan hebt gevonden. (zo zat ik in augustus ook bijna, maar gelukkig kwam er weer iets op mijn pad)

@yuca: lijkt me ook wel fijn om nu al op verlof te zijn. maar aan de andere kant zou ik me ook wel weer gaan vervelen denk ik als ik zo lang thuis zou zitten.

@ natas: fijn dat het al weer wat beter gaat. nog een paar dagen volhouden en dan gaat het vast nog beter

vandaag gaat het hier weer een stuk beter. we hebben samen nog wel wat kleine botsingen maar ik hoef haar niet meer achter het behang te plakken. morgenavond (laat waarschijnlijk) is papa weer thuis dus daarna mag hij weer even wat qualitu time met zijn dochter doorbrengen! ;)

19. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    hee dat is super geregeld als stewardess lekker vrij tijdens je zwangerschap, super zeg!

Gelukkig zit mijn dienst er weer op en heb ik 2 daagjes vrij, jippie was ik ook wel aan toe eerlijk gezegd.
    Ga maar weer eens even bijlezen....
    (ohw, bijna vergeten te melden, ik hoor hier ondanks mijn 34 jaar echt thuis trouwens, mijn husband is 42 dus vandaag ;) , nu mogen jullie me echt niet meer wegjagen)

20. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    @Lola
    thanx voor je uitleg over IUI. Ik wist natuurlijk niet waar die afkorting voor stond, een collega van mij is op die manier zwanger geworden.

@Hanneke
    nou ik ga me niet snel vervelen, er is nog veel te doen hier in huis, wat we willen verkopen, dus dat komt wel goed, maar ik was op een punt dat ik het op het werk wel gehad had, ook omdat ik acht jaar voorzitter van de OR was, al met al vrij vermoeiend.
    Wanneer krijg je ongeveer zwangerschapsverlof in Nederland, of hangt dat van je werk af?

@Sasha, wanneer mag jij ophouden met werken?

Deel Deze Pagina