Vier weken voor de uitgerekende datum mag ik stoppen met werken. Ik heb op dit moment wel geen buitendiensten meer op eigen verzoek, dat zag ik toch niet meer zo zitten
Wij hebben een SUPER KLUSWEEKEND gehad! We hebben twee dagen aan 1 stuk door geklust in het nieuwe appartement van mijn schoonvader. Nou ja we hebben het ook wel ingewijd op de campingmatrasjes. Hij woont er zelf nog niet, want wij zijn er met de badkamer bezig. Ik denk dat ik dit weekend ook al een eisprong moet hebben gehad. Mijn baarmoedermond en vruchtbaar slijm zou dit vertellen. Dus ik ben vol goede moed. Het is nu 2 weken na het doorzetten van mijn MK. Eens kijken of dit morgen ook bevestigd wordt door mijn temperatuur. Dat is dan toch wel een opluchting hoor! Marieke, In ronde 3 of 4 na de MK zwanger worden is ook nog wel snel hoor! Ik duim voor je nieuwe ronde! NinO, bedankt voor je informatie. Dit onderzoek is inmiddels gesloten, ik had er eerder van gelezen en had er niet meer aan gedacht nu ik helaas in aanmerking kwam. Molly, Jij gaat niet tot juni wachten hoor! Dan helpen wij je wel herinneren. Maar waarschijnlijk is er inderdaad niets aan de hand en moet je gewoon meer geduld hebben. Maar ik snap je gevoel helemaal. Ik wilde ook gewoon graag zien en bevestigd hebben dat alles OK is. Bij mij konden ze nu bij de echo na de MK ook niet garanderen dat alles helemaal schoon was. Maar ze dacht het wel, omdat je anders wel buikkrampen zou hebben etc. Nu hoop ik ook maar dat het inderdaad weer op gang is. Je kunt altijd om een andere gyn vragen. Ik hoop dat je je huisarts op je hand hebt. En anders moet je maar buikpijnklachten verzinnen. Lola, wat een ontzettend leuk idee! LMM, wat klinkt dat goed en veelbelovend! Sasha, wat zijn jouw vroege buitendiensten?
Annna, super dat jullie zo geklust hebben Hoe bedoel je vroege buitendiensten? In principe zijn mijn vroege diensten van 7 uur tot 16:30 uur. Ik draai nu voorlopig, de vroege de dagdienst of de middagdienst, maar dan op het bureau en niet buiten. Ik ga me ook maar eens begeven een een tv avondje doeidoei
@ yuca; in nederland kan je met zwangerschapsverlof vanaf 6 weken voor je uitgerekende datum, tot maximaal 4 weken voor die datum. vorige keer heb ik 4 weken vooraf genomen en 12 weken achteraf. afhankelijk van mijn lichamelijke toestand denk ik er nu over om 6 weken vooraf te nemen, en 10 weken achteraf. als je later bevalt dan de uitgerekende datum dan krijg je nog steeds het aantal weken dat je 'normaal' zou hebben achteraf. maar als je vroeger bevalt heb je in ieder geval recht op 16 weken totaal. ff voor de duidelijkheid: bij de zwangerschap van mijn dochter kreeg ik vanaf 25 weken last van mijn been. eerst werd gedacht dat het zwangerschapsischias was, maar later bleek het een hernia te zijn. een paar dagen na mijn bevalling kon ik dus niet meer lopen. ik had vooraf zo veel last met zitten dat ik beter 6 weken vooraf mijn verlof in had kunnen laten gaan zodat ik wat meer rust had kunnen nemen voor mijn bevalling. niet dat ik dan had geweten wat ik had moeten doen, want ik kon amper zitten en opstaan... ik ga hopen dat het deze keer allemaal goed verloopt en ik geen rugklachten krijg. na mijn bevalling ben ik nl geopereerd aan de hernia en heb ik maanden niet voor mijn net geboren kind kunnen zorgen. zwaar furstrerend!
Het 'vertellen' viel vanmiddag erg tegen . We hadden eerst mijn moeder willen bezoeken, maar die bleek niet thuis te zijn. Dus reden we door naar de ouders van Roy. Dat het erg lang duurde voordat ze doorhadden wat op het shirtje stond, vonden we nog wel grappig. Maar de vraag: 'Is het gewenst?' is mij heel erg in het verkeerde keelgat geschoten. Ik heb me echt moeten inhouden op dat moment. Het enige dat ik heb gezegd is: 'Op mijn leeftijd word je niet zo snel ongewenst zwanger hoor...' En natuurlijk 'wist' mijn schoonmoeder 'het' allang (terwijl ik al weken niet meer daar ben geweest. Ze vond me de laatste keer namelijk nogal uit mijn hum. Ik heb maar niet gezegd dat dat kwam omdat ze Jasmijn toen voor de zoveelste keer iets gaven waarvan ik vind dat ze dat niet mag hebben...) Echt gefeliciteerd hebben ze ons niet. Er werd eigenlijk meteen op een ander onderwerp overgestapt, hun feest van volgende week. Alleen vlak voordat we vertrokken zei mijn schoonmoeder: 'Nou, veel succes dan maar...' Na dit bezoek was voor mij de lol er eigenlijk wel vanaf, maar ik vond het ook zonde om de muffins oud te laten worden , dus zijn we toch maar doorgereden naar mijn moeder. Die had de tekst op de voorkant snel in de gaten, maar omdat Jasmijn daarna demonstratief met haar rug tegen een plantenbak ging zitten (met het koekje dat ze net gekregen had), moest ik helaas een beetje helpen door te zeggen: 'Jasmijn, laat je oma niet zien wat op je rug staat?' En mijn moeder was helemaal flabbergasted, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen! Toen Roy even naar huis reed, kon ik het niet laten om mijn hart te luchten over de reactie van mijn schoonouders. Mijn moeder heeft dan altijd de neiging om mijn schoonmoeder in bescherming te nemen, omdat zij nu eenmaal niet zo slim is en zich wel vaker nogal onhandig kan uitdrukken. Maar ik vind dat in dit geval geen excuus eerlijk gezegd! Dit was de voorkant van het shirt met de tekst: 'Geef me een dikke KUS...'
En de achterkant met de tekst '... want ik word grote ZUS!'... Helaas niet echt goed leesbaar op de foto. De zilverkleurige tekst liet zich slecht fotograferen. In het 'echt' was het gelukkig wel heel goed te lezen...
Mmmm lekker hoor die muffins... Jammer he dat er dan zo gereageerd wordt. Jij bent helemaal happy en dan krijg je zo'n beetje "kille" reactie... Meiden ik kan echt niet slapen. Verschrikkelijk. Tis half 3 en ik zit hier nog op de bank... Maar goed. Gelukkig morgen vrij Dus kan gewoon uitslapen..
Lola, balen...ook vervelend voor je partner dat zijn ouder zo koel reageren. Schitterend idee trouwens... Hier zijn inderdaad de ongietjes aangekomen.... Hate being right in dit geval.. had ze voelen aankomen. Bon, gewoon een excuus om naar de Hünkemuller te rennen, shoppen... en klussen Werk ze.
Kus kus kus lieve Ritje! Dank je voor je meedeleven, ik waardeer het énorm! Ik moet zeggen dat ik me diep van binnen wel teleurgesteld voel maar ik heb er nog niet echt veel om gehuild. Ben er het eerste jaar ook eigenlijk nog helemaal niet bewust mee bezig geweest maar toen ik zwanger werd (mei 2006) begon ik me er iets meer mee bezig te houden en het laatste jaar staat het toch wel heel erg op de voorgrond bij zowel Randy als ik. Ik ga deze maand ook maar weer eens ovulatietesten gebruiken en Randy gebruikt al een tijdje proxeed. We hebben nog 2 kansen voor het IVF-circus dus... He balen Vozzie, sterkte meis! Jammer he Lola, dat er dan weer zo gereageerd moet worden terwijl je zelf zo blij bent...ik ken dat soort situaties! Kleine pleister op de wonde: IK BEN WEL HEEL BLIJ VOOR JULLIE!!! Liefs, Daantje
Net even snel bijgelezen... Het is altijd leuk om weer even bij te lezen, gezellig clubje hier. Ik vind het heerlijk voor alle zwangeren en ik hoop er ook snel bij te staan... @Lola: wat ontzettend sneu dat je schoonouders zo reageerden zeg! Het is toch juist hartstikke leuk. Ik herken het wel hoor! Toen wij aan mijn schoonouders vertelden dat wij ervoor gingen kwam de reactie: "maar dan blijven jullie wel altijd aan elkaar vastzitten als jullie uit elkaar gaan"... En bedankt! Ik ga er dus niets meer over zeggen tot we kunnen vertellen dat er een kleintje komt. We zijn nu net bij de gynaecoloog belandt en mijn vriend wil hen toch op de hoogte houden waar we mee bezig zijn. Nou dat doet hij dan maar lekker, ik ga er niks over vertellen... Inmiddels had ik gisteren mijn NOD dag. Niets natuurlijk, maar zo voelt het ook nog niet. Omdat ik me volop in het Carnavals-gedruis heb gestort heb ik wel zaterdag en ook vanmorgen nog getest... Overtuigend niks! Ik had er graag een alcohol-vrije Carnaval voor over gehad maar helaas... Erg alcoholisch is hij toch niet hoor... Ik ben nog niet verder gekomen dan twee glaasjes apfelkorn sinds zaterdag, dus dat valt nog wel mee... Vandaag nog 1 dagje en dan kom ik weer volop boven water... Mijn kinderwens wordt deze dagen alleen maar sterker, zie ik van die mooie kindjes helemaal vrolijk verkleed rondspringen. Kleine ukken verkleed als draakje, tijger, leeuw, piraat etc. in de wandelwagens... Ik wil ook! hahaha Tot gauw meiden, ik ga weer een pruik tevoorschijn halen en me vandaag als blondje uitdossen! Eens testen of blondjes daadwerkelijk meer lol hebben! Gr. Benthe
Dat is heel lief van je... @Benthe: Ja, dat is ook een leuke ja... Maarre... houdt hoop! Zolang er geen is, is er hoop... Veel carnavalsplezier nog! We hebben gisteravond natuurlijk nog gepraat over de reactie van zijn ouders, maar Roy kan zoiets vrij gemakkelijk van zich af laten glijden. Maar hij begrijpt dat ik daar meer moeite mee heb en daarom vindt hij hun reactie erger voor mij dan voor hem. Het 'vreemde' is echter dat zijn ouders werkelijk stapelgek zijn op Jasmijn en altijd bereid zijn om een keertje op te passen als ik een cursus of vergadering heb (of zoals afgelopen maandag, toen ze met een smoesje hierheen zijn gekomen, omdat wij naar de verloskundige moesten...) Ook de andere kleinkinderen komen en kwamen er graag logeren, dus ze zijn echt heel leuke grootouders. Ik zal dus ook maar proberen het voorval te vergeten en me voor te houden dat het woordje 'tact' niet in het woordenboek van mijn schoonmoeder staat. Dat heeft haar in het verleden ook veel goeds gebracht (met name toen ze vocht voor een goede opleiding voor haar oudste dochter die op 3-jarige leeftijd een hersenbeschadiging opliep...)
Anna, dat zou fijn zijn zeg als je een keurige 2 weken na je MK je eisprong zou hebben gehad dit weekend! En ook fijn dat jullie daar meteen een goed klusweekend van gemaakt hebben. Gatsie Lola, wat een koude kermis Jasmijn ziet er schattig uit, en echt heel leuk shirtje! Ellen, nog wat geslapen? Daantje, ik blijf voor je duimen! En Benthe, hoe beviel het als blondje?
@ Sheri ik zal laten weten hoe het gegaan is meisje... ben druk bezig om mijn pups naar italie te zenden dus vandaag weinig tijd, kennel vraagt even mijn aandacht op! Tussen de zwangerschap door zal ik toch zachtjes proberen te trainen want ze kunnen niet stilliggen, heb me ingeschreven voor de voorselectie van het Wk dus deze maand nog trainen maar het ziet er goed uit.... oke liefs Ritje
@Natas, Lola, HannekeR, Ja, heerlijk helemaal zonder baan! Voor het eerst sinds mijn 19e eigenlijk..... Het was min of meer mijn eigen keuze; ik ben namelijk expert op het vlak van personeelszaken in Nederland en had het al meer dan een jaar niet echt meer naar mijn zin, maar wilde natuurlijk geen ontslag nemen. Heb dus uiteindelijk geregeld dat ik een leuk bedrag mee krijg.... Hierdoor kan ik eindelijk proberen iets voor mezelf te gaan doen. Als het niet lukt, kan ik altijd nog een baan zoeken..... Heel spannend dus! @Yuca: Wij zijn al een tijdje bezig ja (en vanaf halverwege deze tijd echt "gericht"); we willen overigens niet dat het een heel medisch gebeuren gaat worden, hoewel we hebben gezegd dat we het stap voor stap bespreken en kijken hoe het op dat moment voelt. Temperaturen gaat echt alle kanten op; eisprong tests: geen uitslag! Ik weet het niet, maar ik laat de gyn eerst kijken, die heeft er meer verstand van denk ik....( ) Ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap. Dat is echt cool voor jullie. Wij zij overigens 39 en 44. @Sasha: Wij jou wegjagen? Hoe kom je daar nou bij? Heeft iemand je dat aangedaan dan? Da's niet goed [-X Jij mag blijven hoor (en nog gefeliciteerd met je lief). @Annna: Wat is dat toch heerlijk zo'n klusweekend (zucht). Ik lees dat je niet zo lang geleden een MK hebt gehad? Heel veel succes met het herstel; maar ik zie dat je heel positief bent en dan ben je alvast goed op weg. @HannekeR: Wauwie dat is wel heel dapper van je! Mijn moeder heeft 2 kinderen gekregen na een gebroken nek (toen ze 18 was). De doktoren hebben het toen verboden dat ze zwanger zou worden.... zie hier (ha!) En ze heeft tijdens haar zwangerschappen nooit problemen gehad. Ik denk ook dat jouw operatie een hoop positief verschil maakt. @Lola (& Benthe): Ik snap het ook niet hoor, die (schoon) ouders die zo koud reageren.... Voor mij, mijn lief, mijn moeder en zijn ouders zal ons kindje de eerste zijn; voor mijn schoonouders (beide 80!) ook nog eens de laatste, maar voor mijn moeder kan er nog eentje komen (van mijn jongere broertje). Ik wens jullie alle sterkte en denk er niet te veel over na. Er kan nog veel veranderen als het kleintje er eenmaal is en je moet je concentreren op jouw geluk, toch? Zou ik doen in ieder geval..... 8) @Benthe: Jahahahahahaha! Ik weet hoe je je voelt; ik wil al niet eens meer naar de dierentuin (zonder kind!) Tis toch errug eigenlijk. Maareh, zet m op, ik hoop voor je. En veel plezier de komende dagen, ik vlucht naar Amsterdam (sorry)! @Natas: ik hoop dat jullie je alweer wat beter voelen? Ik hou je natuurlijk op de hoogte van mijn tests volgende maand. @LastMinuteMom: Wat spannend voor je! Ik duim heel hard met je mee. Je verschijnselen zijn veelzeggend in ieder geval Zo, weer bijgewerkt. Ik ben (hoewel beloofd) de komende twee weken niet (veel) online: ben vanaf morgen in Amsterdam, kom vrijdag terug en ga zondag skieen! Yeah, heb ik ECHT HEEL veel zin in! Allemaal veel geluk in de tussentijd. Knuffels, M.
Lola, inderdaad jammer die reactie van je schoonmoeder. Je hoopt toch altijd op enthousiaste reacties. En wat zag Jasmijn er snoezig uit in haar truitje. Hanneke, ik zie dat onze meisjes maar weinig schelen. Alyssa wordt over 2 1/2 week 2 jaar. Zij begint nu ook met van alles uitproberen en merkt heel goed dat mama niet altijd even vlot kan reageren en maakt daar best wel een beetje gebruik van. Ik vind het heerlijk om met haar bezig te zijn, maar stiekem ben ik ook altijd wel weer erg blij als ze 's middags en 's avonds weer in haar bedje ligt. Daar ben ik zelf tegen die tijd ook echt aan toe. En wanneer haar papa 's avonds thuiskomt ben ik ook altijd erg blij, want dan kan hij zich even met het meisje bezighouden. Heerlijk. En ook fijn voor hun beiden, want vaak is papa pas een uurtje thuis voor ze naar bed gaat, dus dat is echt quality time voor ze. Natas, fijn dat je weer aan het opknappen bent. Nu op naar betere tijden hoor!
Anna: goed gedaan dat klussen. Onze laatste klusronde was een soort marathon (4 dagen achter elkaar met positief resultaat. Het was zowel lachwekkend als vermoeiend. Moest mijn man zelfs wakkerschudden en ons zoontje (die nog steeds bij ons in bed slaapt) sliep gelukkig wel door. Ritje: WK?
Lola: wat een lief shirtje was dat. (schoon)moeders kunnen inderdaad soms nogal tactloos reageren en als je zwanger bent komt dat helemaal verkeerd aan. Ze bedoelen het gelukkig meestal wel goed.