Ik wil iedereen heel veel geluk wensen en hopelijk krijgt iedereen op korte termijn de gefaamde 2 streepjes te zien en gaat voorspoedige zwangerschappen tegemoet! Heel wat anders. Ik zit er zelf helemaal doorheen dat ik vandaag bij de huisarts ben beland en nog bijzonderder... mijn moeder op bezoek heb gekregen! Mijn lichaam reageert heel sterk op de hormonale verandering en daardoor ben ik de hele tijd bek en bekaf. Allemaal niet erg maar hierdoor kan ik niet goed functioneren op mijn werk en daar maak ik me weer heel druk om omdat het een nieuwe baan is. Hierdoor krijg ik weer extreme spanning (voel me net overspannen). Zowel huisarts als alwetende moeder zeggen dat ik het moet accepteren en een stapje terug moet doen. Waarschijnlijk is het maar voor een paar weken. Ik vind het allemaal heel moeilijk maar ga morgen toch maar met mijn baas praten. Duimen jullie voor me om 12:00? Pien
Dat was bij mij ook, alleen restmateriaal, zei de gyn. Nu achteraf vraag ik me af of ik het niet beter toch zelf had moeten laten komen, dan was de cyclus misschien wel veel eerder weer op gang gekomen.
@Molly: Ik ben halverwege juni 2005 gecuretteerd en eind juli had ik mijn eerste menstruatie weer. Dus dat zegt ook niet alles. Een vriendin van mij heeft een poosje geleden ook een (hele vroege) spontane miskraam gekregen en zij zit nu ook alweer op cyclusdag in de vijftig...
Scorpio, dat is flink ((%$&^*()((*&*&. Vrienden van mij zitten in ongeveer dezelfde situatie. Ze hebben al een flink aantal onderzoeken gehad. Waarschijnlijk gaan ze geholpen worden dmv Tesa of Mesa. En zoals je zelf ook al zei, de vrouw zal zeker het een en ander moeten doorstaan. Daarom is het zeker voor je partner de moeite waard om al gezonder te gaan leven. Ik hoop dat vooral het stoppen met roken lukt. Da's vast niet makkelijk! Diaantje, ik 'verwacht' mijn menstruatie rond dezelfde tijd als jij. Dan kunnen we lekker kletsen op het wachtbankje. Ik zal trouwens een mijn mooie rode hartjeskussentje eens pakken. Het is bijna valentijnsdag! Lola, heel veel sterke met je nare gedachtes. Ik kan het me heel goed voorstellen, ook in jouw situatie. Ik wens je een hele mooie valentijn Ellen en Lola, ik heb nog nooit een kloppend hartje gezien. maar ik denk dat ik evengoed niet heel erg gerust zal zijn, die eerste weken, ook al heb ik dan wel een kloppend hartje gezien. Daarvoor weet ik inmiddels al te veel. Ik vraag me ook wel eens af of de tweeling wel een kloppend hartje heeft gehad. Ze zijn toch ver doorgegroeid. Ik vraag me af of dat wel gebeurd als er geen hartje klopt. Molly gefeliciteerd met je ei hoor! Dat mocht ook wel zeg, je bent vast stukken armer. Of had je ook goedkope testen via internet? Je gedachte over curettage en spontane MK weet je natuurlijk nooit. Troost je maar met de gedachte dat na mijn curettage mijn eerste menstruatie eerder kwam, dan hij nu gaat komen na de spontane miskraam. Ik merk nu al dat er toch gedachtes naar boven komen dat het misschien de eerste keer alweer raak is, zonder eerst een menstruatie te hebben gehad. Ik hoop er stiekum toch een beetje op, terwijl ik er tegelijkertijd een beetje bang voor ben. Weer al die onzekerheid en angsten te confronteren.
@ Pien: goed van je dat je naar je lichaam (en je huisarts en moeder!) luistert. Ik kan me voorstellen dat je je gespannen voelt, omdat je een nieuwe baan hebt. Zal zeker voor je duimen morgen rond 12.00 uur, komt goed! @ Anna: gezellig! Heb je ook zo'n mooi hartjeskussentje voor mij dan? Dank je!
Die angsten zijn idd niet fijn Anna. Doordat we zo het een en ander meemaken is de onbevangenheid weg. Ik klus me suf de laatste dagen, een oerinstinct wat op momenten als overheersend voelt, en geniet er met volle teugen van, maar heb wel iets van "eerst het ei, daarna zien we wel verder". Ik heb iemand voor de paarden geregeld en neem vent straks heel romantisch mee naar Burger King, ben ik al jaaaaaaaren niet geweest Armer? Had 3 zwangerworden sets van Matcare in huis, en 2 doosjes Persona. Matcare was op, dus heb vandaag even snel 7 ov tests van CB gehaald, omdat de Persona's uitverkocht waren. De kosten vallen wel mee, geloof ik, of misschien wil ik het niet weten. Mijn lijf doet het weer, en dat is me veel waard.
@Annna: Daarom ben ik ook zo blij met fora als deze. Als jij weer zwanger bent, 'praat' ik jou op mijn beurt weer door de eerste weken heen... @Molly: Met Burger King kun je mij ook van tijd tot tijd blij maken. Vooral de chicken wrap vind ik erg lekker, samen met die twister fries. Roy heeft graag de chicken wings...
@He Molly....wat fijn! Er zit beweging in de zaak! Nu even langs Praxis, Gamma, Karwei, Hornbach zodat je over een paar maanden naar de Prenatal kan! @Miss Daantje: ik hoop dat je snel twee paarse streepjes krijgt en dat ze dan 14 dagen later blauw zijn zodat jij in het roze kan....Gelukkig komt kleurenblindheid alleen bij mannen voor @Hanneke: eerst dat contract verlengen en dan wat zeggen...Ik hoop dat je je mooie geheim nog even kunt verbergen! @Natas: wat leuk dat je je pretecho al hebt besproken. Wij wachten op mooie foto's! Het gaat eigenlijk best hard he, nu al een afspraak voor de 20 weken echo! Hoe is het met de trotse vader? @Scorpio, wat een $*&% nieuws maar niet meteen de moed opgeven! Ze kunnen zo ontzettend veel tegenwoordig! Bij Babyboom was er zelfs een stel waarvan de man jaren geleden al gesteriliseerd was en die hebben via een of andere moeilijke methode ook een kindje gekregen. Gezond gaan leven is een goed voornemen, ik hoop dat je hond ook meewerkt @Pien: welkom bij de bejaardenclub en gefeliciteerd met je mooie zwangerschap. Je bent al lekker op weg! @Ellen, hoe is het met de verschijnselen? Wil je ook niet samen met mij heel misselijk worden? Ik heb het er best voor over hoor! @Lola, wat balen hè, die onzekerheid! Ik weet heel zeker dat ik dat ook zal krijgen, mocht het ooit nog eens raak zijn. We hebben gewoon teveel meegemaakt om er zonder problemen vanaf dag één van te genieten! Je kan er helemaal niets tegen doen maar we leven allemaal met je mee en begrijpen je angst! @Inez, jij weet als geen ander wat die onzekerheid is maar je bent nu wel een van onze voorbeelden! @Anna, hoop echt dat het deze maand weer raak is voor je, het komt vaak genoeg voor dus waarom dan niet bij jou? @Diaantje, even lekker uitrusten van alle spanning van IUI zal je goed doen! D-day komt nu toch aardig dichtbij! Ik ben op voorhand al begonnen met slipstaren en misschien is het verbeelding maar het lijkt wel of ik vaker moet plassen of is dat een verschijnsel wat nog niet aan de orde kan zijn? Ik weet ook niet 100% zeker of mijn NOD klopt: voor MK zat ik altijd op een cyclus van 27 dagen, na MK was de eerste normale cyclus 28 dagen. Als ik daarvan uitga moet het vrijdag gaan gebeuren. Indien nodig ga ik zondag testen, als ik het vol kan houden tot die tijd. Borsten doen nog steeds wel zeer en af en toe een beetje kramp in buik.... Gelukkig zit ik nu in een enorm drukke periode op het werk dus genoeg afleiding!
Hihi, LMM, Ik weet wel dat ik van slipstaren erg vaak moet plassen... en van de zenuwen. En de laatste periode is natuurlijk toch wel een beetje spannend. Maar ik wens je twee streepjes in welke kleur dan ook. Oh ja! That reminds me, ik moet ook nog even testen of het HCG uit mijn bloed is. Ik denk van wel hoor, de gyn zei dat er anders geen cyclus op gang kwam. En de veranderingen aan de baarmoedermond was echt duidelijk, dus er is alweer iets aan de gang. Maar om een grote teleurstelling te voorkomen wil ik het toch graag zeker weten. LMM en ook Ellen, ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het!
LMM, die onzekerheid, daar zoek ik nog één of ander pilletje voor. Soms is die onzekerheid killing, maar aan de andere kant, je weet ook wel weer waar je het voor doet.
ergens vind ik het wel 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige gestreste aanstaande moeder ben. ik had maar een beetje rood bloedverlies vorige week en ik was er direct al weer bang voor. mijn verstand wilde me heel graag laten geloven dat alles wel goed zat, maar mijn gevoel was het daar nog niet mee eens. toen ik met de echo een hartje zag was dat voor mij (in ieder geval voorlopig) weer even genoeg steun in de rug. ik weet niet hoe het straks gaat lopen in het erasmus, want daar moet ik over 2 weken al weer heen voor een intake voor prenatale diagnostiek. ben benieuwd of ik dan alleen met 20 weken een echo krijg of ook nog met 12 ofzo... ik ben nu ook anders zwanger als met mijn dochter. voel me veel brakker. ben af en toe echt misselijk en dat heb ik toen niet gehad. mijn gezicht voelt heel anders aan; heb opeens een droge huid bij mijn neus en regelmatig kleine pukkeltjes... nou zou je zeggen dat dat bij een meisje is volgens de bakerpraatjes, maar vorige keer had ik er geen last van en toen is het echt een meisje geworden.... (alhoewel ik heel de zwangerschap heb gedacht dat het een jongetje was ) ik weet ook nog niet of ik het nu wel of niet wil weten.... het lijkt me aan de ene kant wel leuk, maar het is ook wel weer extra spannend als je het niet weet.
@HannekeR: Toen ik zwanger was van Jasmijn, wezen ook alle bakerpraatjes op een jongetje (niet misselijk, gave huid, vorm van mijn buik). 'Iedereen' meende ook zeker te weten dat het een jongetje werd. Maar we hebben tot op heden nog geen piemeltje aan Jasmijn kunnen ontdekken... Ik heb sinds een paar dagen ook wat last van kleine pukkeltjes... @LMM: Nou met zo'n wrap en een salade kun je toch best nog wel zeggen dat je wat vitamientjes binnen hebt gekregen...
Vroeger (vroeguh) vond ik dat ik erg gezond was als ik een broodje Fish filet at i.p.v. een Big Mac....tijden veranderen
Wat is er weer veel geschreven zeg, ik heb het heel vluchtig kunnen lezen. Kainda, wat vreselijk naar. Ik hoop dat je het een beetje goed kan verwerken. Neem er de tijd voor en kom hier uithuilen indien nodig. Molly wat goed een duidelijk ei. Fijn dat je lichaam weer werkt zoals het moet. Anna spannend hoor. Wie weet. Het gebeurt vaker dat het weer meteen raak is. Ik heb overigens ook gehoord dat mensen na een curretage meteen weer zwanger werden. Bij mij zijn mijn MK alledrie spontaan gegaan. Na elke mk had ik een rare cyclus en na de eerste ongesteldheid leek het weer normaal. Natas, wil je weten wat het gaat worden Maandag hebben wij de 20 wk echo en wij willen het niet weten, al ben ik natuurlijk ook weer heel nieuwsgierig. oeps en ben 6,5 kilo aangekomen. Krijg ook al reacties van je bent dik geworden, het wordt vast een meisje. Tsja naast gezond eten, moet er vooral ook zoet eten bij in de vorm van ijs, muffins en chocola. Daar kan ik dan net zoals gisteren op mijn werk de hele dag mee bezig zijn. In de pauze gelukkig een heerlijke en de grootste chocoladecroissant gescoord. Bij mijn eerste zwangerschap was ik iets slanker, maar in totaal toch 18 kilo bijgekomen, waarna er 2 nooit helemaal meer weg zijn gegaan. Maar ik heb gelukkig nooit hoeven lijnen.
Hey Lady's, t is allemaal niet gegaan zoals ik dacht, de gyn wilde nog geen echo nemen wel mijn bloednemen, en de waardes nakijken controle, vandaag heb ik de uitslag en dan stelt hij voor een echo te nemen volgende week... Al die nerveusheid voor niks.... Wel heb ik een medicijn gehad om mijn nachtjes door te kunnen slapen want het werkt echt op mijn gemoed! Verder de baarmoeder was zacht en ook goed gesloten dus dat was goed nieuws, maar dan het enige..... Nog een weekje geduld, Pfffff...... Liefs Ritje
Hey meiden Hier zijn vandaag duivels begonnen ,ben ik erg blij mee want nu ben ik weer op schema en mooi op regel met mn cyclus van 28 dg steeds dit is de 2 de ongie die ik weer heb na mijn miskraam in dec dus gaat goed nu weer slik nu ook tarwekiemolie capsules baat het niet schaad het niet toch .... we gaan weer voor nieuwe kansen nu liefs kaley
Goede morgen, lig nog steeds ziek op de bank. Gisteren koorts erbij gekregen. Balen! Buiten schijnt het zonnetje, ziet er erug lekker uit. Maar goed, toch maar eens een keer proberen uit te zieken. @ LMM: hoest met slipstaren? Hoop dat er nog geen tekenen van zijn. Ik blijf voor je duimen @ Anna: heb je je HCG al laten testen? Laat ons even iets weten. @ Ritje: jammer dat je geen echo hebt gehad. Ik duim dat je bloedwaardes goed zijn en je de volgende week een mooie echo te zien krijgt. @ Ellen: bij jou ook nog alles oké? Blijf voor je duimen.