@ Kaley: wat fijn dat je weer op schema zit en een mooie cyclus van 28 dagen hebt . Heel veel succes deze ronde
@Nin0: Ik was tijdens mijn eerste zwangerschap 'netjes' 12 kilo aangekomen, maar toch heb ik veel moeite gehad om weer op gewicht te komen. Ik wijt dat trouwens aan het feit dat ik een zwangerschapsverlof van een half jaar heb gehad en daardoor ook wat veel gelegenheid om te snoepen... Ik wil er deze keer toch wat beter op letten! @Ritje: Hé wat jammer dat je niet hebt gekregen waar je op hoopte. Voor zo'n gynaecoloog stelt een weekje helemaal niets voor natuurlijk, maar voor een vrouw die pas zwanger is... @Kaley: Fijn dat je lichaam het weer doet 'zoals het hoort'. Je klinkt erg positief! Ik hoop dat het gaat lukken deze ronde... [-o< @Diaantje: Nog niet beter, lees ik? Laat je maar eens lekker verwennen vandaag ! @LMM: Hoe is het met de symptomen...? @Ellen: En bij jou...? Ik ben blij dat het weer een heel stuk is opgeknapt ! Het lijkt wel of er iets van voorjaar in de lucht hangt. Vanmiddag even lekker de stad in, samen met Jasmijn en mijn moeder...
Hier alles goed. Vanmorgen zei een collega, moet jij niet wat vertellen hahaha... Die had het in juni ook goed geraden dus ik hoop hoop hoop... We zien wel. kaley dat je toch weer blij kunt zijn met ongi Ik ken het gevoel.
Jeetje Ellen, ik hoop dat jouw collega deze keer ook gelijk heeft. Duim, duim, duim. LMM, hou je het nog droog? Ritje, wat ontzettend jammer dat je nog geen echo hebt gekregen. Sterkte de komende weeek, we slepen je er wel doorheen. NinO en Lola, ik was tijdens m'n eerste zwangerschap zo'n 13 kg aangekomen, maar die gingen er maar moeizaam af. En na de 1e paar MK's zelfs door alle stress en snoepbuien daardoor weer aangekomen. Gelukkig was ik wel weer wat afgevallen voor ik nu weer zwanger raakte en ik probeer wel een beetje op te letten met alles wat ik eet. En NinO, al weer 19 weken, dat schiet al lekker op meid, nog even en je bent alweer op de helft. En volgende week de 20-weken echo. Spannend hoor. En ik zou me als ik jou was niet al te druk maken om al die commentaren over het aankomen. Nu is het misschien even snel gegaan met aankomen, maar voor hetzelfde geld blijft het ook zo weer even een tijdje stilstaan. Haha Molly, gelukkig had je wel een goed alternatief voor de Burger King. En misschien nog wel beter voor de lijn ook. Anna, het is zeker niet onverstandig om even een testje eraan te wagen, zo weet je inderdaad zeker dat het HCG uit je lijf is en mocht je al snel weer positief testen, weet je ook zeker dat het gaat om een nieuwe zwangerschap en geen vals-positieve test. Natas, hoe is het nu bij jullie? Zijn jullie beiden al weer wat verder opgeknapt? Kayley, wat fijn voor je dat je cyclus zich weer goed heeft hersteld. Op een mooie positieve test voor jou aan het einde van deze ronde. Diaantje, inderdaad goed uitzieken meid, je hebt er niks aan om door te blijven lopen en je nog langer beroerd te blijven voelen. Hanneke, je bent zoals je al hebt gelezen zeker niet de enigste gestresste as moeder. Hoewel ik toch best wel redelijk nuchter ben van mezelf, lukt het me echt niet om ook nu nuchter te blijven. Er is toch steeds wel sprake van enige spanning. Ook m'n humeur heeft zwaar te lijden onder deze zwangerschap. Combi van stress (vanwege de voorgaande MK's) en hormonen. Ik ga er maar vanuit, dat deze beiden als sneeuw voor de zond zullen verdwijnen na de bevalling. Dat duurt welliswaar nog wel even, maar ook die tijd komen we nog wel doorheen. Zwaai zwaai naar wie ik vergeten ben.
Hai allemaal, even snel want moet zo weer weg, druk druk druk. Wat jammer Ritje, dat je geen echo hebt gehad! Molly, hoop dat je succesvol geklust hebt. LMM, ik duim! Nino, ja wij willen het wel weten. Ellen, oooooh laat je collega het pliez goed hebben! En over onzekerheid....... ja, zeker als je een miskraam hebt meegemaakt sta je bij zwanger worden en zwanger zijn er heel anders in. Met Chris gaat het redelijk, heel zachtjes aan werkt hij thuis aan wat administratie.
Hallo iedereen, ben een weekje weggeweest en heb net gelezen dat er hier vanalles is gebeurd! Voor degenen met minder goed nieuws veel sterkte en voor de nieuwen: welkom! Ben vandaag begonnen met ovu-test dus spannend! Proberen iets gerichter te klussen anders wordt het zo'n MOETJE (ha-ha)! Degenen op het wachtbankje: ik duim voor jullie en hoop op veel dubbele streepjes! Groetjes, moby
Ja hoor, heb ze 1 keer gebruikt (heb normaal van die hele goedkope) en ze gaven precies possiteif wanneer ik hem ook verwachte
Hey meiden, ben zo ontzettend blij, de dokter verschoot dat de bloedwaarden zo goed tekenden, hij zie me dat er een heel goed gevoel mee had, en dat alles heel goed en prima zat... oef hoop deze nacht wat rustig te slapen.. door dat ik wat ouder ben ben ik toch wat ongerust voor een MK, volgende woensdag een echo om te zien of het hartje klopt..... schittterend, en dat nog velen in mijn voetstappen mogen trede, ik wens het voor ieder van jullie! een fiske wandeling met de viervoetertjes nu, en van het zonnetje zorgeloos genieten! joepy, Liefs Ritje
Ben ik weer even, net een dutje gedaan, samen met de hond op de bank onder een dekentje @ Lola: ik word hier thuis goed verwend. Vriendje had gisteravond een heerlijk badje klaargemaakt, met kaarsjes op de badrand, muziekje en boekje erbij en toen ik er eenmaal in lag, bracht hij mij een theetje, zoooo lief . Vind het er buiten inderdaad lekker uitzien en baal ervan dat ik ziek ben, had wel zin in een fikse wandeling, alleen...ik ben zo duizelig . Jij heerlijk aan het stadten met moeder en dochter, gezellig! Verder alles goed met je, voel je je goed? Een half jaar met zwangerschapsverlof geweest? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Lijkt me heerlijk, lekker tutten met beebje! @ Ellen: geweldig zo'n collega, hoop dat ze/hij gelijk heeft, blijf voor je duimen. [-o< @ Inez: Ik wil inderdaad eens een keer goed uitzieken, alleen...vanmorgen belde mijn baas dat hij ervan uitging dat ik morgen zou komen werken Begrijp niet dat hij mij, mijn griep en koorts en keelontsteking niet gewoon even met rust kan laten. Zie wel wat ik doe, ligt eraan hoe ik me dan voel. Als ik vanavond weer koorts krijg, blijf ik dus gewoon nog een dagje thuis. Met jou ook alles goed? @ Natas: goed te horen dat Chris al een beetje rustig aan de administratie kan bijwerken. Betekent toch dat hij zich al iets beter voelt. @ Moby: succes met je ovutesten. Het is voor jou bijna klustime! Veel plezier........ @ Ritje: gefeliciteerd met je goede bloedwaarden. Dus nu genieten en je verheugen op de echo van de volgende week. Komt helemaal goed! Voor iedereen die ik vergeten ben: sorry, ben een beetje dizzy, maar ook voor jullie duim ik.
Ritje geweldig meis! Ik ben stik jaloers Diaantje het is buiten idd lekker. maar ziek eerst maar ff goed uit en laat je maar lekker verwennen, tenslotte verwachten ze dat van ons ook als zij ziek zijn... De mijne is dan altijd echt heeel zielug LMM, je banner staat al weer op dag 1 maar die van jou telt niet door toch? [-o< Mijn collega is een vrouw die jaren in de MMM heeft gezeten. Ze heeft 2 kindjes geadopteerd en kreeg als kado in oktober nog zelf een kindje terwijl ze medisch was afgeschreven. Oo meiden sorry voor al mijn ego momentjes maar ik [-o< [-o< [-o< zo.... net met het eten van een appel veel bloed. (tandvlees) Maar had ik vorige cyclus ook met het poetsen .... zucht.....
Hallo allemaal, Wat is er hier veel gebeurd zeg! Sterkte voor degenen met slecht nieuws. Ik heb net een heleboel bijgelezen, maar ben de helft alweer kwijt. De zwangerschapsdementie begint toe te slaan geloof ik Hier is alles goed. Vorige week hebben we de vruchtwater punctie gehad en dat was nu zo gepiept. Stelt werkelijk niets voor. Een soort bloedprikken, maar dan in de buik. Nog anderhalve week wachten op de uitslag... En ook een nieuwtje: WE KRIJGEN EEN MEISJE! Ik vind het helemaal super. Niet dat ik niet blij was geweest met een knul overigens, maar van allebei wat is toch wel erg leuk. Nin0: Ben ook al 5 kilo aangekomen hoor. En in mijn vorige zwangerschap in totaal maar 8. Dus het wordt in augustus lijnen geblazen. Maar dat zien we dan wel weer. Heel veel liefs allemaal, Lientje
Je kunt kiezen voor nog de combitest rond de 12 weken en ook voor de 30 weken echo. Dan krijg je ze dus alletwee.Naast alle nadelen, zijn er ook voordelen van wat ouder zijn. NinO, jij schiet lekker op zeg! Wij hadden eerder al bedacht dat we het geslacht willen weten op het moment vd bevalling en niet eerder. Dat is nog niet veranderd. Moby, veel plezier met klussen. Dat moet je zeker niet vergeten ook al vind je nog niet direct je ei. Maar velen hier hebben goede resultaten behaald met gerricht klussen! Dus jij ook succes. LMM, wanneer meld je je nou in het roze? Vanorgen was mijn temperatuur ook weer hoger. Dus het lijkt er op dat ik alweer een eisprong heb gehad. (of er nou wel of niet een eitje gesprongen is deze keer, er is iets van een cyclus) Dat maakt me voorlopig alweer blij. Wat is het toch een opluchting dat je lichaam het 'doet' he! Ellen, je collega heeft het natuurlijk helemaal goed gezien, alleen de tijd heeft ze niet goed ingeschat. Je gaat het haar volgende week toch nog niet meteen vertellen? Ritje, in Belgie gaat het er toch vaak wat anders aan toe dan in NL. Hier testen ze juist weer zelfden HcG, heb ik begrepen, maar een vroege echo, daar is niet iedereen enthousiast over. Maar je bent weer even gerustgesteld. Over een weekje dan toch de echo! Diaantje, Wat wordt jij verwend zeg! Het is nog geen valentijnsdag hoor! Ha ha, het zit wel goed tussen jullie. Dat is fijn om te lezen. Dat wordt vast een lieve vader! Ik heb trouwens maar 1 roze hartjes kussentje, maar ik schuif wel een beetje op, dan kunnen we er alletwee met 1 bil op. Ik ga zelf gewoon een testje doen hoor! Even een staafje bekijken en deze keer hopen dat er niets te zien is. Ik was het eigenlijk al een beetje vergeten, maar ik moet niet te lang wachten natuurlijk, anders zit ik alweer te lang na mijn eisprong. Verder, DUIM, duim, DUIM voor LMM en Ellen, in eerste instantie met testen, voor de rest met klussen en innestelen en afwachten. Ik vind het toch altijd zo'n bijzonder idee net na de eisprong. Wat is er in je lichaam aan het gebeuren? Vind een zaadje je eitje? Dringt er 1 zich binnen? Deelt zich daar wat? Zwemt er iets door je eileider? Nestelt er zich iets in je baarmoeder? Wordt er vanalles gevormd? Het is toch zo'n boeiend fenomeen!
@ Ellen: dat is een goed teken, bloeden bij het eten van een appel. Ik bloedde mijn vorige cyclus ook bij het tanden poetsen, maar helaas... . Heb er verder een goed gevoel over bij jou. Blijf voor de zekerheid duimen draaien. @ LMM: heb je ons al iets te vertellen? Je houdt ons echt in spanning. Ook voor jou draaien mijn duimen overuren @ Lientje: geweldig dat de punctie meeviel, goed om te weten, voor het geval ik ooit posi test en met mij vele meiden hier. En gefeliciteerd dat jullie een meisje krijgen. Wat een rijkdom, van alles wat Het schiet al lekker op bij jou! @ Anna: ik heb gewoon een hele lieve. Het hoeft geen valentijn te zijn om te verwennen, toch . Oké, schuif maar een kontje op, dan kom ik erbij. Gezellig samen, gedeelde wacht is halve wacht
Het is wel een doorteller, dat zag ik ook niet pas en NOD bij 28 dagen is morgen pas... Euhh....na een test Anna en je weet dat ik geen vroege tester ben.... Ik ga nu maar van een 28 dagen cyclus uit dus morgen(ochtend) moet het gebeuren! Borsten en buik nog steeds hetzelfdeijnlijk en kramperig, het kan dus twee kanten op roze of rood!
LLM ik hoop het ontzettend voor je! Ondertussen is hier nog niets nieuws te melden. Geen symptoom dat ik ongesteld ga worden en geen symptomen van een zwangerschap... Zucht, ik word er moe van... Vriendje wil dat ik van het weekend weer ga testen maar ik ben er zeker van dat het negatief gaat zijn... Volgende week woensdag moet ik weer naar de gyn. Het was de bedoeling dat ik dan mijn NOD had gehad. Op de 3e dag van de menstruatie moet ik dan weer bloed laten prikken... Nu is die afspraak redelijk nutteloos geworden! Nou ja, niet helemaal... Ik krijg dan ws. de uitslag van de bloedtest van vorige week. En eerlijk, ik knijp hem ontzettend voor die chlamydia test... Ik krijg hele visioenen van een ontrouwe ex en eigen gestuntel in het verleden... Bah, ik wilde maar dat ik dit vast achter de rug had... Gr. Benthe
@ Benthe: kop op meid, de moed erin houden. Wij duimen met z'n allen dat je dit weekend samen met Ellen en LMM roze bent. Heel veel sterkte! Hoop dat de uitslag van de bloedtest goed zal zijn.