Zico: goed zo misselijk is een goed teken hoor! en ook best vervelend, maar voor het goede doel. EllenK: Wanneer ga je testen?
@Ritje: Jeetje, dat moet zeker een flinke klap geweest zijn... @Yuca: Al is het (nog) 'maar' alleen een vruchtzakje, het is een bevestiging dat je zwanger bent. De volgende keer is er inderdaad al een stuk meer te zien. Wij hebben donderdag weer een echo, dan ben ik 8 weken en 4 dagen, dus dan is er ook meer de zien dan op de 6 weken-echo... @Ellen: Ooooooooooooooo, het wordt spannend! @Lientje: Niets zo leuk leuk als ieniemienie meisjeskleertjes shoppen... @Natas: Bij een eerste zwangerschap duurt het meestal een week of 20 voordat je je kindje gaat voelen. Nog even geduld dus... @Diana: Geweldig! Gefeliciteerd... @Diaantje: Ik had jou verward met Diana, dus de data liepen in mijn hoofd een beetje door elkaar... @Carlijn: Welkom! Je bent helemaal niet oud, sterker nog: je bent één van de jongsten hier... @HannekeR: Veel succes met het shirtje...
Ik heb de lijst even aangepast... NOD 09-02 Diana 11-02 Ellen 19-02 Anna 1e x na MK 20-02 Diaantje 22-02 Molly 23-02 Moby 24-02 Miss Daantje 06-03 Smoeltje 08-03 LMM AFSPRAKEN 11-02 Nin0 20 weken echo 12-02 Inez vruchtwaterpunctie 13-02 Nicki FM 14-02 Yuca bloedtest 14-02 Nin0 VK 14-02 Lola Intake VK en echo 15-02 Inez gyn 19-02 Hanneke Prenatale Diagnostiek 28-02 Natas VK 28-02 Zico Gyn echo 29-02 Natas pretecho 29-02 Yuca 2e echo gyn 04-03 Yuca tocoloog 11-03 Miss Daantje 1e IVF gesprek 13-03 Hanneke VK 27-03 Natas 20 weken echo 29-04 Yuca VK BEVALDATA 03-07 Nin0 06-07 Lientje 28-07 Inez 04-08 Natas 10-09 Sasha 17-09 HannekeR 22-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 10-10 Yuca
Even een verzoekje wanneer jullie de lijst aanpassen: Als je de lijst gaat quoten, dan moet je de woordjes 'quote' aan het begin en einde weghalen. Doe je dat niet, dan kan de lijst NIET meer ge-quote worden (je kunt een quote niet quoten... ) en moet je teruggrijpen op een eerdere lijst, waardoor de nieuwste gegevens dus wegvallen en er weer handmatig in moeten worden gezet...
@Diana GEFELICITEERD, ik zal heel hard mn duimen draaien zodat alles goed gaat. Het is mijn eerste zwangerschap, maar ik hoor zoveel verhalen, dat om angstgevoelens te voorkomen, ik een dagboek bijhoud gericht aan het kindje. Ik heb eigenlijk geen reden om bang te zijn, ik heb nog nooit een miskraam gehad, maar ik heb ook een paar collega's van boven de 35, die allemaal hun eerste zwangerschap een MK hebben gehad. Ik heb natuurlijk wel geluk dat ik meteen met zwangerschapsverlof ben, en dus het extra rustig aan kan doen. Heel veel succes Diana! @Carlijn: Welkom en heel veel succes, dat je naam gauw in het roze mag staan en blijven! @Zico Inderdaad vervelend, dat misselijk zijn, maar het is zeker een goed teken. Ik ben een dag later als jij uitgeteld, en ik heb last van heel veel slaap, 2 dagen geleden lag ik al om 9 uur in bed. En pijnlijke borsten en af en toe zo'n vol gevoel, ookal eet ik niet echt veel, want ik heb ook niet zoveel trek. @LMM, ik ben 10okt uitgeteld, voor het lijstje. Dankje wel! @Hanneke, succes met het brengen van het goede nieuws. Oh ja een vraagje, is er hier iemand waarbij de eerste zwangerschap wel goed is gegaan, boven de 36/37? Iedereen een fijne dag!
Ok Lola! Thanx, want nu staat mijn bevaldatum er ook bij. LMM: Lola heeft de datum er al opgezet! Fijne dag iedereen!
@Yuca: Helaas, mijn eerste zwangerschap liep ook uit in een miskraam... Maar ga je daardoor nu niet niet extra zorgen zitten maken! Ook op onze leeftijd - ik ben nu 38 - is de kans dat het goed gaat nog altijd 4 keer zo groot dan dat het fout gaan...
Yuca, m'n eerste zwangerschap goed afgelopen. Ik was 36 toen ik zwanger raakte en onze dochter is geboren toen ik 37 was.
Ok thanx Lola ,Inez en Ellen. Het is ook allemaal zo nieuw voor mij, en nog steeds een beetje surrealistisch. Ik ben al 16 jaar samen met mijn vriend en er gaat toch een hele nieuwe wereld voor je open. Plus dat we na 15 jaar in het buitenland wonen, terug naar Nederland gaan, maar we eerst ons huis en grond moeten verkopen en dat gaat niet zomaar, omdat we in een rechtszaak verwikkeld zitten i.v.m.onze grond. (uitkomst wordt deze maand verwacht)We gaan in dit huis geen gekke dingen meer doen, dus ook geen uitgebreide babykamer maken. Het bedje komt in onze slaapkamer te staan, met hier en daar een kleine aanpassing. Ik ben zo blij dat we terug naar Nederland gaan. Nederlanders kunnen zeggen wat ze willen, maar wij willen absoluut terug. Zelfs mijn moeder vroeg of ik het wel zeker wist. Nou, zeker nu we een kindje gaan krijgen. Je familie dichtbij is dan wel heel fijn!
Carlijn: welkom bij de club ...en inderdaad ben je echt niet te oud!Succes met proberen zwanger te worden. Er zijn er al verschillende zwanger geraakt sinds ik hier meeschrijf dus er is een heleboel hoop voor ons nog! Hanneke:succes, hoop dat ze de hint begrijpen! Ellen: nog een paar daagjes.....spannend! heb zelf vanochtend piek met ovu-test, dus komende 2 dagen nog ons best doen! Ben benieuwd, fijne dag allemaal! Gr, Moby
Succes met klussen Moby! Ennuh......wel blijven liggen daarna heb en goed met je bekken omhoog, tenminste dat heb ik gedaan.
dinsdagmorgen denk ik... (als ik dat haal) Ik denk trouwens dat mijn banner morgen op dag 1 springt dus niet meteen denken.... Kan hem ook ff van hier nemen dan blijft het spannend.
Ik ga mijn best doe Yuca,en inderdaad met het bekken omhoog! Krijg nu al de slappe lach! Jij nog profi met je zwangerschap;mijn zus werd op haar 37 e zwanger en daar ging alles goed mee. Verder ken ik zeker 5 vrouwen van boven de 36 die geen problemen hebben gehad met hun zwangerschap:dus gewoon genieten van dit wonder! Gr, Moby
Ok Moby, het doet me deugd dat te horen. Ik weet ook wel dat het meestal goed gaat,maar ja je maakt je toch altijd een beetje zorgen. Desalniettemin geniet ik met volle teugen hoor! En gisteren in Ikea al een beetje rondgeneusd naar dingetjes, ik neem aan dat dat het moederinstinct is, dat je meteen daar aan gaat denken. Ik vind het ook heerlijk om in internet naar dingen te zoeken en rond te kijken.
@Yuca, bij mijn eerste zwangerschap was ik 35 en 36 toen Nino geboren is, dus niks aan het handje. Daarna was het minder.....maar waar dat aan ligt . Gyn gooit al snel op leeftijd als er geen oorzaak gevonden word......terwijl mijn "schoonzus" van 18 een mk heeft gehad en nu weer opnieuw zwanger is....... Het is en blijft afwachten of je nou oud of jong bent, heb genoeg gelezen en zelf meegemaakt hier......het blijft moeilijk ......en vooral onvoorspelbaar Tja kan me voorstellen als je een kleine erbij krijgt dat je dat wil delen met je naaste familie, dan word zelfs het mooie Tenerife te klein en te ver Dit word weer een jaartje wachten als alles goed gaat, Tenerife lag in de planning om op vakantie te gaan 8) Zijn er hier ook meiden die hoge bloeddruk hebben en medicatie? Zo ja, hoe gaat het met jullie tijdens het begin van de zwangerschap? Zag vanmorgen dat ie aan de hoge kant was, zal wel de schrik zijn geweest maar toch voor zekerheid even naar de huisarts morgen.... liefs
Diana, ik heb hoge bloeddruk sinds een burnout in het voorjaar. Het hoogste was 220/120 Sinds half oktober ben ik overgestapt op 1 van de 4 soort die niet schadelijk zijn voor tijdens een zwangerschap, en die bevalt zeer goed. Ik slik 2x per dag 1 tablet Labetalol 200 mg.