@Miesje: Gefeliciteerd met je postieve test! Het gevoel dat je beschrijft is voor mij heel herkenbaar. Toen ik aan het begin van mijn zwangerschap van Jasmijn positief testte, durfde ik ook niet blij te zijn. bang dat het weer mis zou gaan... @Diaantje1: Beterschap!
Dank jullie wel voor alle steunende, lieve woorden. Ik ben inderdaad te loslippig met wanneer het weer "moet", maar als ik het niet zeg gebeurt er ook niks. Ik heb namelijk 1 vd weinige mannen die niet elke 2 minuten van de dag aan sex denkt, haha. Als ik er niet achter aan zit, gebeurt er 1 x per 4 maand wat.En dat overdrijf ik echt niet. En als je toch vaak bent afgewezen, leer je het wel af om het initiatief te nemen, dus als ik dan zeg dat het weer de tijd is, hoop ik dat hij het initiatief neemt.En alsie goed is zn vel zit doetie dat dan ook wel. Het op zn beloop laten, voelt gewoon niet goed. Ik ben 38, Robert is internationaal vrachtwagenchauffeur(alleen in weekend thuis en door zn beroep wrs geen optimale visjes), dus onze kansen liggen hierdoor al lager.En mijn moeder was met 42 of 43 al in de overgang. En de MMM in gaan krijg ik zeker niet voor elkaar,bij Robert, mocht dat nodig zijn. Ik weet het, ik zit vreselijk zielig te doen, maar zo voel ik me nu ook. En inderdaad moeten we er meer over praten, maar hij heeft me al vaker verweten dat zwanger worden een obsessie is en dan `durf`je er niet te vaak over te beginnen. Hij heeft nl na in het begin van onze relatie gezegd te hebben wel kinderen te willen, dit weer ingetrokken. En na een goed gesprek afgelopen zomer hebben we besloten er toch voor te gaan. Maar het komt er eigenlijk op neer dat IK ervoor ga.En dat is soms gewoon erg moeilijk. SORRY zit vreselijk te zemelen, gaat ook wel weer over.
@SanRob: Nee, je zit niet vreselijk zielig te doen! Jij zit ergens mee - en daar kunnen we ons allemaal heus wel in inleven - en wij zijn er om dit met jou te delen. Als je zelfs op een forum niet meer je hart kunt luchten... Als jij erover wilt praten, moet je dat zeker doen. Al kunnen we jou niet echt helpen, we kunnen je wel steunen. Van mij krijg je in elk geval een dikke knuffel...
@ SanRob: kop op meissie, geef de moed niet op! Enne...zemelen mag hoor, we hoeven hier toch niet alleen de positieve dingetjes te delen, zeker ook de minder leuke dingen mogen hier beschreven worden. We maken hier allemaal leuke, maar zeker ook minder leuke dingen mee. Het van je afschrijven helpt dan!
Miesje en Diana, jullie staan in het roze... NOD 19-02 Anna 1e x na MK 20-02 Diaantje 22-02 Molly 24-02 Miss Daantje 25-02 Moby 06-03 Smoeltje 07-03 LMM 09-03 Ellen AFSPRAKEN 12-02 Inez vruchtwaterpunctie 13-02 Nicki FM 14-02 Yuca bloedtest 14-02 Nin0 VK 14-02 Lola Intake VK en echo 15-02 Inez gyn 18-02 Lientje 20 weken echo 19-02 Hanneke Prenatale Diagnostiek 19-02 Sasha Nekplooimeting 20-02 1e afspraak VK 28-02 Natas VK 28-02 Zico Gyn echo 29-02 Natas pretecho 29-02 Yuca 2e echo gyn 04-03 Yuca tocoloog 11-03 Miss Daantje 1e IVF gesprek 13-03 Hanneke VK 17-03 Inez pretecho 27-03 Natas 20 weken echo 29-04 Yuca VK BEVALDATA 03-07 Nin0 06-07 Lientje 28-07 Inez 04-08 Natas 19-08 Pien 03-09 Sasha 17-09 HannekeR 22-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 10-10 Yuca 19-10 Diana XX-10 Miesje
Even een berichtje van mij. Ik heb vanochtend de vruchtwaterpunctie gehad en alles is goed verlopen. Ik was best wel een beetje nerveus omdat ik aan de vorige geen prettige herinneringen heb overgehouden. Dit team was geweldig. Hele vriendelijke dames die je echt op je gemak stelden, erg vriendelijk en rustig waren en niet van die haaiebaaien ik de vorige keer had. Dus dat scheelde al. De punctie was voorbij voor we er erg in hadden en ondertussen hebben we uitgebreid kunnen loeren naar de kleine uk, die erg druk was. Hij presteerde het nog bijna om een armpje in het prikveld van de naald te houden, maar gelukkig luisterde hij braaf toen we zeiden dat hij z'n armpje beter even ergens anders kon houden. Dus je ziet, opvoeden begint al in de baarmoeder, haha. Nu ga ik weer even braaf rustig aan doen zoals geadviseerd en later reageer ik wel weer op iedereen.
@Inez: Wat fijn dat de vruchtwaterpunctie is meegevallen ! Mag ik vragen waarom jij zo'n punctie hebt laten doen? Wij zitten nu ook voor die vraag en ik weet nog niet precies wat ik nu wel en wat ik nu niet wil...
Wat gpoed te horen dat de vruchtwaterpunctie zo goed verlopen is, mooi zo stelt me ook gerust, wel ik denk dat als je als rond de 40 bent of ouder zwanger dat het best is dat je dit laat doen of als er op voorhand al gevoelige afwijkingen zijn in de familie... Mooi zo habgt toch af wie het doet he, ben heel blij voor je meisje goed Zo Inez! Liefs Ritje
@ Inez: goed te horen dat de VP dit keer meeviel. Gelukkig maar! Leuk dat jullie ook weer lekker hebben genoten van de kleine!
Miesje en Diana, van harte zeg! gefeliciteerd, enne nu nog op je laten inwerken, en voorzichtig beginnen met genieten Sanrob, neee dit forum is toch ook om even lekker onder mekaar te zemelen, dus zemel maar lekker verder. Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat de tijd erg snel verstrijkt. Ik bedoelde met praten trouwens niet alleen praten over baby en zwangerschap e.d maar ook hoe je partner zich voelt welke twijfels hij heeft enz enz. Je kent het wel Enne Inez super dat je vruchtwaterpunctie zo goed verlopen is. Rust maar lekker uit!
Dat ik nu in het roze sta doet wel raar Ik kan het echt nog niet bevatten en zal pas zeker zijn na mijn eerste echo Ik kan de datum ook niet uitrekenen en zal moeten wachten op de eerste echo om te kijken hoever ik ben Diana ga jij ook voor een vruchtwaterpunctie? Welke onderzoeken zijn er echt noodzakelijk of aan te raden op mijn leeftijd. Wat doen jullie? Aan iedereen die hier zwanger is proficiat Voor al de anderen die nog moeten proberen, heel veel succes, er is maar 1 goed schot nodig dat was bij mij ook het geval liefs miesje
Miesje gefeliciteerd! Er is trouwens ook een topic voor meiden die zwanger zijn na een miskraam. Daar begrijpt iedereen je zorgen nog beter. Alhoewel hier natuurlijk ook veel ervaringsdeskundigen zitten. Diana, volgens mij had ik je ook nog niet gefeliciteerd! Inez, wat fijn dat je VP goed ging. Hopelijk heb je net zo'n mooi resultaat! Dat zal waarschijnlijk wel veel te lang duren naar je zin, voordat je de uitslag hebt!
Hoi Miesje! Gefeliciteerd! Ik begrijp heel goed dat je wat voorzichtig bent.. na een miskraam en 37. Geen enkel onderzoek is noodzakelijk. Naar mijn idee is het het belangrijkste dat je bedenkt wat je met de uitslag van onderzoeken zou doen. Vanaf 36 krijg je standaard de combinatietest aangeboden (en wordt vergoed). Dit is de test (helemaal risicovrij voor de baby) waarin men kijkt welke KANS je kindje het syndroom van Down heeft. Ik heb deze test zelf gedaan omdat ik 1) 35 ben 2) erfelijke afwijkingen voorkomen in de familie 3) mijn vriend dit HEEL graag wilde Omdat ik zelf niet van te voren kon inschatten wat ik met een negatieve uitslag zou doen, hoefde de test voor mij niet zo. Als je bijvoorbeeld van te voren al weet (bijv. uit geloofsovertuiging) dat je niets zou doen als je een gehandicapt kindje zou krijgen, dan kan je je afvragen waarom je de testen zou doen? In mijn geval wilde mijn vriend het echt heel graag en tja... je bent met z'n tweeën hè? Een vruchtwaterpunctie of vlokkentest geeft het meeste duidelijkheid. Beide testen geven een klein risico op een miskraam. Tot slot: bij 20 weken krijg je een uitgebreide screeningsecho. Op deze echo kan je ook heel veel zien. Mijn advies: bedenk en bespreek eerst wat je met uitslagen doet (is heel moeilijk om vooraf te bedenken maar wie weet denkt je kerel er heel anders over dan jij...) Oja, je kan alle testen trouwens weigeren! Wel heel duidelijk aangeven. Je verloskundige of ziekenhuis kan je trouwens alles vertellen over alle testen en de risico's! Veel succes Pien
Inez: wat fijn dat de VP achter de rug is en dat het meeviel. Nu nog een goede uitslag en vooral even RUSTIG aan doen. Miesje: gefeliciteerd, een roze dame erbij. Dat gaat de goede kant op. Anna: net voordat ik zwanger bleek te zijn wilde ik op de foto met de ooievaar in Artis en de ooievaar ook met mij, want hij kwam naar me toe lopen. Het heeft geholpen en een paar dagen voor mijn positieve test heb ik een grote roze hummer zien rijden. Misschien was dit ook een teken. Ik hoop dat de ooievaar gauw een kijkje bij je komt nemen.
Wederom dank voor jullie steun. ben blij dat ik mag zemelen.HAHA. Zwangeren ONTZETTEND GEWELDIG GEFELICITEERD! Wat zou ik blij zijn met die onzekerheid van de 1e tijd( ik onderschat het niet hoor), want dan is het gelukt. Maar kan me heel goed voorstellen dat de tijd dan heueueuel lang duurt.
Ja hoor SanRob, zemel hier maar een eindje heen Wat fijn Inez dat de VP goed is verlopen! Miesje, van harte met je zwangerschap. Die eerste weken zijn erg onzeker, zeker voor vrouwen zoals wij die eerder een miskraam hebben gehad en al wat ouder zijn. Jammer genoeg kun je niet meer doen dan afwachten. Probeer maar te onthouden dat verreweg de meeste zwangerschappen goed gaan!
Lieve meiden, Morgen is voor mij dé dag van de curetage. Zoals ik al zei, het vruchtje is niet goed. Ik zie er erg tegenaan Ik kan kiezen tussen ruggeprik of narcose. Ik heb beide al eerder gehad, en weet niet te kiezen. Ik wens jullie allemaal veel liede toe en vooral een gezonde zwangerschap en een mooie gezonde baby Wij hebben besloten geen volgende poging te odoe om zwanger te worden. Zoals ik me nu voel wil ik nooit meer meemaken. Liefs Kainda (Juliette)