35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nee Zico en Smoeltje, ik weet zeker dat iedereen het grote geluk aan iedereen hier gunt. Maar ik zou zelf denk ik nog niet klaar zijn voor de gedachte aan eiceldonatie. Dat kan voor een ander weer heel anderrs zijn hoor!

Zico, het is een lieve gedachte van je om eicellen te willen doneren. Waarschijnlijk gaan ze er geen gebruik van maken in de klinieken. De kans dat eitjes van dames boven de 35 niet perfect zijn is te hoog. En niemand zit te wachten op vergrote kans op een MK na een IVF of ICSI poging.
    Ik weet dit van iemand die zelf in een kliniek donaties krijgt. Normaal krijg je daar donorzaad in ruil voor eiceldonatie. Maar als je wat ouder bent vragen ze dat niet meer van je.
    Da's even slikken he! Het staat zo in contrast met wat we graag zelf willen geloven.

2. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Jemig Benthe, wat een verschrikkelijk nieuws voor jullie. Ik hoop, dat er alsnog een oplossing voor jullie gevonden kan worden. Inderdaad iets in de trant van eiceldonatie ofzo. In ieder geval heel veel sterkte en veel succes met de volgende afspraak bij de gynaecoloog.

3. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Benthe: heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop op een lichtpuntje voor jullie!
    Moby

4. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Benthe...een MEGADIKKEWARMESTEUNENDETROOSTENDE KNUFFEL van mij!
    Heb echt geen idee hoe je je moet voelen maar ik kan me voorstellen dat het gat waarin je nu bent gevallen heel diep is. Ik hoop dat je genoeg steun uit je omgeving krijgt (je man natuurlijk ook!) en dat er hopenlijk toch nog onverwachts een oplossing voorhanden is!

Anna, ik weet niet of klinieken een eiceldonatie accepteren van iemand vanaf 35 maar privé kan het zeker wel! Het stel uit babyboom (beide 35 jaar) dat helemaal idolaat is van Ajax had een goede vriendin van 38 bereid gevonden om haar eicellen te doneren en nu is ze al een flink aantal weken zwanger.
    Ik zal eens in het medisch centrum kinderwens vragen hoe het zit. Zico komt uit Belgie dus misschien gelden er daar andere regels.

Liefs, Daantje

5. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Benthe, gadverdamme, hier zit je niet op te wachten.

6. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hallo Meiden,

wat erg voor Benthe vind het verschrikkelijk als je dat nieuws krijgt ja een ei donner zou het beste zijn maar eerst dit verdriet verwerken he en dan kijken wat jullie beiden willen..
    Dikke knuffel en Heel veel sterkte Benthe X X X

Met mij schitterend een mooi vruchtje en een mooi kloppend hartje, we waren er vol van ,
    en blij!
    we gaan nu na een maand een speciale echo doene n bloed trekken en alles nakijken of alles in orde is daarnamisschien een vruchtwaterpunctie...

Vandaag op mijn bed bij ontwaken een grote Winnie de Phoo
    en erond een hartje " Ik Hou Van Jou"
    Van mijn vriend het was zo lief!

Liefs Ritje

7. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @Benthe :( :( :( sterkte meis

@Ritje :D :D :D , wat een opluchting en een lief kadoo ;)

Ik voel me nog behoorlijk onzeker, pijn/stekende liezen en met vlagen misselijk....ben meer als 2 kilo afgevallen :confused: van de stress of omdat ik dat ik niet zo veel kan eten :(: :(:
    pfff we wachten weer af......

liefs

8. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Och Benthe, wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte bij het verwerken hiervan. Is een 2nd opinion nog aan te raden? Ik heb er even geen woorden voor.

Ritje jij heel erg gefeliciteerd met de mooie echo.

Het is goed druk op het forum zeg. Moest even flink bijlezen.

Straks naar de VK. Gezellig met mijn zoontje samen naar de babydokter zoals hij het noemt.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Anna, laat jij die kleintjes maar flink lachen hoor met mijn actie :)

Ritje, gefeliciteerd met je mooie echo!

10. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    Goede morgen allemaal en een vrolijke Valentijnsdag!

@ Ritje: gefeliciteerd met je mooie echo. Leuk dat valentijnscadeautje!

@ Diana: sterkte met wachten.

@ Nin0: veel plezier met je zoontje bij de babydokter ;)

11. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Goedemorgen, ik wil ook even iedereen een happy valentines dag wensen.

En wat een uiteenlopende emoties op dit forum. Best heftig. Dan is het toch fijn als je het even van je af kan schrijven. Ik hou zowiezo een zwangerschapsdagboek bij, om emoties van me af te schrijven, blij, boos of verdrietig.

Nou Benthe, ik wens je nogmaals heel veel sterkte!

@Ritje, wat fijn dat de echo goed was!

12. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ritje, gefeliciteerd met je mooie echo meid, wat een leuk Valentijnscadeautje.

Wij doen eigenlijk nooit aan Valentijn. Soms hoop ik wel eens stiekem dat hij toch een bosje bloemen voor me meeneemt, maar helaas. En ach, is het eigenlijk niet iedere dag valentijnsdag?

13. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Lieve meiden,

Heel erg bedankt voor jullie steun... Echt super! We zijn even in een diep gat gevallen. Ik voel me ellendig, onze droom gaat ws. niet door! Gisteren op internet zitten speuren. De gyn gaf het een mooi woord maar het is dus idd vervroegde overgang. De eierstokken werken niet meer en dat valt al met een simpele bloedtest aan te tonen.

Mijn moeder was 41 toen ze van mij beviel dus ik heb hier gewoon geen seconde bij stil gestaan. In mijn familie komt het ook totaal niet voor, wat ik dan lees is dat de kans 2-4% is om in dit te krijgen. Lekker dan!

Er is dus nog een superkleine kans, maar daar gaan we niet eens vanuit. Eicel-donatie... tsja, het stomme is dat toen we naar de gyn gingen we vooraf besproken hebben wat we wel en niet wilden. Eicel-donatie was een "nee" voor ons beiden... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel mijn grenzen verleg en dit serieus zit te overdenken. We hebben over adoptie gesproken, maar goed... ik word volgende maand 38 (vriendje is 31, dus bij hem is de haast wat minder). Maar vooral mijn lief moet daar goed over nadenken, vooraf was hij geen voorstander nl.

Wij moeten dit goed laten bezinken en over twee weken met de gyn praten welke opties er zijn. Ik was gisteren uberhaupt te overdonderd om dit goed uit te vragen. De komende weken ga ik gewoon al mijn vragen op papier zetten zodat ik niets vergeet te vragen...

Voorlopig blijf ik hier gewoon komen hoor, ik geniet van alle verhalen ook al heb ik nu even een domper. Ik heb altijd gezegd dat mijn leven zonder kinderen ook leuk is, nu moet ik het dus gaan bewijzen! :( Ik hoop dat bij onze zwangere dames ook heel goed blijft gaan... Daar ga ik voor want ik gun het iedereen zo erg...

Liefs, Benthe

14. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Benthe, natuurlijk zijn we er voor jou om je te steunen en fijn dat je toch nog blijft meeschrijven.

Ik kan me goed voorstellen dat jullie even in een diep dal zijn gevallen. Zeker wanneer je moeder op haar 41e nog van jou is bevallen sta je er geen seconde bij stil dat jij daar domweg 'even' vervroegd de overgang instapt. Maar dalen zijn er om weer uit te klimmen. Neem de tijd om alles te verwerken en te overdenken. En wie weet dient zich zo maar een mooie oplossing aan. Nogmaals heel veel sterkte.

15. Christal

Christal Lid

Jan 20, 2008
    6
    0
    0
    analist
    Hoi ik ben nieuw hier ben 37 jaar en probeer ook zwanger te worden.
    Heb 30 januari 2008 een mk gehad (8 weken).
    Dit was ook mijn eertse zwangerschap en proberen het weer!

16. Ellenk

Ellenk VIP lid

Benthe, nogmaals dikke knuf van mij. Ik kan me voorstellen dat nu de vragen een beetje komen. Idd opschrijven en bij een volgend consult allemaal afvuren.

Christal, welkom welkom

17. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Welkom christal.

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Benthe: die bloedwaarden, dat zijn toch altijd momentopnamen? Bij mij had de ferti een maand of 4 geleden ook bloed laten prikken om te kijken of de eisprong goed verliep. Mijn bloedwaarden waren toen veel te laag. Dit zou duiden op een kans op vervroegde overgang. Mijn moeder is met 41 in de overgang geraakt, kwam ik later achter. Mijn ferti noemde dat, dat mijn eierstokken 'doof' beginnen te raken, maar wilde de maand erna toch nog een keer bloedprikken om het nog een keer te bekijken en de bloedwaarden opnieuw te meten. Toen waren mijn bloedwaarden wel goed en zei de ferti dat dit per maand kon verschillen, maar dat ik er wel rekening mee moest houden dat de kans dat ik vervroegd in de overgang zou raken, best groot was. Ik vind het in ieder geval heel moedig van je dat je evengoed mee blijft schrijven hier en wens je nogmaals heel veel succes!

@ Christel: welkom hier bij de oudjes. Balen van die miskraam. Hoop dat je snel weer roze mag testen.

19. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Ritje:
    Fijn een goede echo en ook nog verwend !
    Wij hebben maar besloten elkaar niets te geven... we wachten nog een dag of 12 en misschien hebben we dan een verlaat Valentijnskado!
    En wat je zegt Inez: elke dag valentijnsdag!
    Fijne dag allemaal.
    Moby

20. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hoi Christal, welkom hier. Wat vervelend dat je pas een miskraam hebt gehad. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. En hopelijk mag je snel weer positief testen!

Share This Page