35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Welkom Shiela!

2. Even een update van mij:

De echo zag er hartstikke mooi uit. Volgens mijn eigen berekening was ik gisteren 8 weken en 3 dagen en de meting gaf precies hetzelfde aan. Tóch gaat mijn uitgerekende datum naar voren, omdat ze blijven uitgaan van de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Dan wordt het 20 september, maar ik hou het - lekker eigenwijs - gewoon op de 22e...
    Na het intakegesprek zijn we meteen door gereden naar Amsterdam. Eerst naar Kids Factory, waar we hebben gekeken voor een leuk kamertje voor Jasmijn, en daarna door naar de Negenmaandenbeurs.

Jasmijn vond het allemaal waanzinnig interessant op de beurs. Ikzelf had zoiets van: 'Leuk dat ik het een keertje heb gezien, maar nu weet ik het wel...' De huishoudbeurs hebben we helemaal niet bezocht, véél te druk! En als je ziet wat sommigen allemaal meeslepen...
    Ik heb wel een mooie jeans gekocht van het merk Mamalicious voor €24,95, dus dat is mooi meegenomen. Verder nog wat kleine spulletjes en Jasmijn heeft links en rechts van alles geproefd.

Roy was wel onder de indruk van de Phil and Teds duo-wagen, dus daar gaan we nog over nadenken.

We waren gisteravond pas tegen 22.30 uur thuis, dus aan forummen ben ik toen niet meer toegekomen...

@Benthe: Wat fijn dat je toch blijft komen hier! Ik hoop dat jullie de komende twee weken tot een 'oplossing' komen waar jullie beiden vrede mee kunnen hebben. Nogmaals veel sterkte gewenst!

@Christal: welkom hier! Sterkte met het verwerken van je miskraam, erover schrijven helpt in elk geval een beetje...

@Shiela: Jij ook van harte welkom!

@Moby: Ik heb nog steeds geen alst van zwangerschapskwaaltje (behalve een onbedwingbare trek in mini pizza's... :oops: )

@Ritje: Dank je wel voor je mooie gedicht. Jij schrijft trouwens van jezelf al heel poetisch, vind ik... :D

3. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    @Cristal , welkom en ik hoop dat je snel weer zwanger wordt en blijft!Veel succes

@Shiela, welkom en veel succes!

@Ritje wat een mooi gedicht!

@Moby, ik had na de eisprong steekjes in de baarmoederstreek, 6 dagen na de eisprong kon ik geen hap door mijn keel krijgen. Pijnlijke borsten vooral aan de zijkant. En 3 dagen voor m'n NOD heel misselijk.

Pffff en hier begint nu de misselijkheid ongenadig toe te slaan, dus ik ga zo naar de huisarts. Er blijken wel goede middeltjes te zijn, die je als zwangere vrouw wel mag nemen. Ik was gisteren zo misselijk, dat ik er gewoon chagrijnig van werd.
    En voor dat laatste pas ik, dus dan maar iets slikken. Gelukkig is het een teken dat de zwangerschap in volle gang is.

@Cristal, kwam jouw MK snelop gang, voelde je opeens geen symptomen meer? Of vind je het vervelend als ik dat vraag?

4. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Lola: gefeliciteerd met je mooie echouitslag. Heerlijk om daarna dan zo lekker te gaan shoppen om in de stemming te blijven. Kids Factory ga ik ook nog bezoeken. Meer om wat kleine spulletjes, maar ik vind het zo heerlijk om daar rond te kijken en vooral dan iets te kopen. Mijn man laat ik dan thuis, want hij vind het de Kots Factory. 9mdn beurs heb ik ooit bezocht samen met de huishoudbeurs, voor mijn opleiding tot stylist, maar daar zal ik niet zo snel meer terugkomen.
    Oh bij mijn eerste zwangerschap mocht ik dingen uitzoeken bij de Kids Factory met mijn moeder en schoonmoeder, eenmaal thuis vond ik het helemaal niets, dus alles weer geruild (was in maand 8 of 9).

Nu thuis. Mijn zoontje is nog steeds ziek, had gisteren meer dan 40 graden koorts, dus vanmiddag even naar de huisarts.

Nesteldrang begint al aardig toe te slaan, heb de boeken op kleur gesorteerd, waarbij weer het een en ander stukviel en ik verkoop alles wat ik niet meer nodig heb op Marktplaats en wil van alles opruimen. Helaas is daar dan weer niet genoeg tijd voor, want ik zit zo weer met mijn kleine hangjongetje op schoot.

Oh ja volgens de vk ben ik 30 juni uitgerekend, nog iets eerder.

en welkom nieuwe oudere meiden.

5. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @Yuca, tja die misselijkheid is slopend......suc6 met het vinden van een middeltje.
    Ik was voor mijn NOD ook heel misselijk en dat is nu weer wat afgenomen. Gisteren gelijk weer een hoop paniek momenten omdat ik dacht weer niet misselijk genoeg was en vandaag doen mijn borsten/tepels niet zo'n pijn ben ik ook weer niet zo misselijk :rolleyes: word en echte oude paniekerige zeurdoos en dat wil ik niet...... :oops: Ben in 2 weken 2,5kg afgevallen, tja is misschien later weer meegenomen heb genoeg reserves en heb weinig eetlust.......en de koffie smaakt me niet...

@ninO, zielig zo'n ziek ventje, mijn Nino is ook wel heel erg hangerig vandaag en begint een verdacht hoestje te komen met slijm :rolleyes: , ben benieuwd wat dat weer geeft......

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ach NinO, wat sneu, zo'n ziek klein kereltje. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Diana, je bent echt geen oude paniekerige zeurdoos hoor, van die twijfels hebben we allemaal last in die eerste weken. Zelfs nu betrap ik mezelf er nog wel eens op dat ik maar zo in paniek ben en dat ik bang ben dat het niet meer goed zit. Maar die paniek en angst wordt steeds minder.

Zeker nu ik de kleine al sinds een paar weekjes kan voelen en ik heb een first sounds waarmee ik de kleine ook kan horen in m'n buik. Voor mijzelf is dat een geruststellend gevoel. Wanneer ik twijfel luister ik even.

Lola, had ik je al gefeliciteerd met je mooie echo? Bij deze dan. (hihi, zwangerschapsdementie).

Vanochtend hebben we bij de gyn nog even de bevestiging gezien dat de kleine de vruchtwaterpunctie goed heeft doorstaan en we hebben voor het eerst het hartje gehoord. Dat was wel weer even een mooi moment. Helaas deze keer geen afdrukje meegekregen, maar qua groei blijft hij mooi op schema zitten. En hij heeft nog even lief gezwaaid naar z'n vader, moeder en grote zus! Ze heeft ook nog even gekeken of ze kon ontdekken of het een jongetje of meisje is, maar hij was te beweeglijk en lag er ook niet goed voor.

7. Christal

Christal Lid

20 jan 2008
    6
    0
    0
    analist
    hoi Yuca
    Ik had maandag een beetje bloedverlies maar geen echte buikpijn ofzo.
    Dinsdag werd dit al meer, ik moest woensdag naar de gyn voor mijn eerste echo toen verloor ik al veel meer bloed..... Zag toen dat het niet meer leefde en woensdag avond begonnen de steken en erge pijn in mijn buik en dit t/m zondag. Ik weet dus ook niet precies wanneer mijn eerste ongi dag was de gyn zei bij mijn tweede bezoek (om te kijken of alles 'schoon'was ) dat ik vanaf de woensdag er 2 weken bij op mocht tellen en het dan gewoon weer proberen......

Nee, ik vind het niet erg hoor om dit te vertellen....

Groetjes Christa

8. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Zico: keek even in je album en vind dat je dochter sprekend op jou lijkt;grappig is dat!
    Moby

9. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Anna en Diaantje: voor jullie spannenede dagen!
    Succes,
    Moby

10. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Ik heb nog een vraagje misschien weet iemand antwoord. Mijn cyclus was normaal 30/31 dagen vorige maand was dit 27 dagen. Nu heb ik deze cyclus ook uitgerekend met 31 dagen. Zou dit goed zijn of zou het ook kunnen dat hij nu weer korter is. Ik kom ook op de 31 dagen deze maand omdat ik de ovulatietest gebruik en als ik 27 dagen zou zijn zou mn vruchtbare dag op 5 februari vallen maar dit was op 9 februari. Ik denk toch dat ik het zo goed doe?

Tja, dacht misschien kan ik zelf wel eerder testen dan volgende week zaterdag :oops:

11. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Soms verschilt je cyclus inderdaad een paar dagen.
    maar als je ovu-test gedaan hebt kon je toch ongeveer bepalen wanneer je je eisprong had?Dan is het volgens mij altijd 14 dagen na je eisprong tot je NOD.
    Moby

12. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Sommige mensen testen al een paar dagen vóór de NOD positief als ze zwanger blijken te zijn.
    Ik ben zelf een beetje voorzichtig: heb al twee keer gehad dat ik op mijnNOD positief testte maar 2 dagen later toch ongi werd!
    Hoop dat je hier wat aan hebt, succes
    Moby

13. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    He Moby

Ik weet via de ovulatie test dat 9 februari mn eisprong was. En heb dus inderdaad aan de hand daar van de berekening gemaakt van 31 dagen. En dan kom ik op 23 februari uit dat mn NOD is. Maar ja, eigenlijk weet ik het antwoord ook wel maar stiekem hoop ik dan toch weer dat ik eerder kan testen. Maar dat ga ik dan toch maar niet doen. Ik ben een meisje met weinig geduld :D

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    we zijn net 2 druppels water

15. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Ik werd de laatste tijd 10 dagen na mijn ovulatie ongesteld. Alles is mogelijk. Je zou natuurlijk al wat eerder kunnen testen, maar soms stoot je lichaam het bevruchte eitje toch af en dat kan dan weer een grote teleurstelling zijn. Geduld bij een babywens is ook zoooo moeilijk!

16. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Dank je ninO voor je antwoord. Het is net wat je zegt. Ik heb zo weinig geduld nu. Voel van alles maar weet heel goed dat mn lichaam me voor de gek kan houden. :(
    En dan ook nog wachten das niet mn sterkste kant :)

17. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    oh ja Lola, gefeliciteerd met de mooie echo!

En Christa , thanx voor je snelle reactie en veel succes voor de komende ronde.

Ik heb van de arts een gel gekregen die je oplost in water , het heet bemolan gel. Maar is alleen voor als je veel last hebt van oprispend maagzuur. Ik zal het ook alleen maar nemen als ik er veel last van heb.

Voor misselijkheid krijg je hier alleen iets als je echt veel over moet geven en dat is bij mij niet het geval.

Wat ik raar vind maar wel een fijne bijkomstigheid dat ik op dit moment alleen zin heb in gezond eten. Volkoren rijst, groente enz. Niet veel zin in vlees, maar hier verkopen ze veel soorten peulvruchten en bonen, dus dat is wel ok. Hopelijk blijft dat zo de hele zwangerschap. ;)

18. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Shiela, je bent niet de enige hoor zonder geduld;ik test ook liever nu nog dan over 11 dagen!
    En je lijf kan inderdaad een loopje met je nemen.
    Ik denk dat je je ook veel bewuster bent van alles dat je voelt, omdat je het zo graag wilt!
    Sterkte met wachten en zorg voor veel afleiding het komende weekend!
    Gr, Moby

19. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    @Shiela, ook al zo'n ongeduldig typje :) Het lukt mij ook niet altijd om niet te testen voor de NOD, hoor. Dan denk ik "ach, zo'n matcare test kost nog geen twee euro, ik doe 't gewoon, want ik verwen mezelf ook wel eens met nieuwe oorbellen of een tijdschrift". Ik ken de 'risico's' van te vroeg testen, maar het geeft mij rust als ik getest heb.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Shiela, van harte welkom hier en heel veel succes.

Hey Lola, wij waren donderdag ook bij Kids Factory in Amsterdam! :D
    Wij waren er ongeveer tussen 17.00 en 18.30, hoe laat waren jullie daar? Ontzettend leuke winkel trouwens, hele gave kamertjes en spullen. Maar je bankpasje meenemen is wel gevaarlijk..... tis er niet goedkoop.

Moby, nee ik kreeg beide keren pas kwaaltjes een paar dagen na m'n NOD.

Diana, wel of geen kwaaltjes wil niets zeggen hoor ;)

Fijn Inez, dat de echo vandaag weer goed was!
    Volgende keer moet hij/zij wel gehoorzaam zijn en goed ervoor gaan liggen :)

Gisteren zijn wij na Kids Factory een hapje gaan eten in Muiden.
    Chris heeft trouwens erg zijn best gedaan voor Valentijnsdag. Hij kan nog niet autorijden dus komt niet verder dan het buurtsupertje hier. Daar had hij als 'cadautje' chocolademousse voor mij gehaald, lief hè! :)

Wij gaan morgenmiddag naar de 9 maanden beurs (de huishoudbeurs ren ik voorbij hoor, ieks!).
    Ik raak trouwens steeds meer in de war bij het uitkiezen van een kinderwagen. Hoeveel ga ik dat nou gebruiken, wat zullen onze gewoontes worden, hoe lang doe je ermee, dat soort dingen. Omdat we in het bos ermee willen lopen met de hond komen ze met de versies op grote luchtbanden aan, duidelijk. Maar de 1 past niet in mijn auto (Mutsaerts) en de enige die wel past is duur (Bugaboo). Lastig!

Deel Deze Pagina