35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Hee dames!

Ik heb nog niet alles van de laatste dagen bijgelezen, dat ga ik morgen zeker even doen (en dan maak ik ook meteen een nieuwe lijst, dus nieuwe afspraken even PB'en).
    De afgelopen week is een goede vriend van mij overleden en m'n hoofd stond daarom niet echt naar andere zaken. De crematie is vanmiddag.

2. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    LMM: Wat vreselijk.HEEL VEEL STERKTE!

3. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    LMM, wat erg voor jullie meid, heel veel sterkte.

Kris, welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Laat andere mensen maar lekker denken wat ze willen, het belangrijkste is dat jullie blij zijn met deze gezinsuitbreiding en niet wat de omgeving denkt.

Natas, veel plezier vandaag op de 9 maandenbeurs.

Anna, wat is dat moeilijk he? Om niet op al die seintjes te letten.

Diana, die pijn in je liezen kunnen inderdaad je banden zijn. Gedurende m'n eerste zwangerschap heb ik daar heel veel last van gehad. Van de gynaecoloog mocht ik daar gewoon een paar paracetamolletjes voor gebruiken.

4. HannekeR

HannekeR Actief lid

Jan 2, 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    nou hehe, daar ben ik ook weer eens.
    heb wel al een paar keer bijgelezen maar nog niet de fut gehad om wat te schrijven. ben gisteren goed ziek geweest, heb maar 1 keer over hoeven te geven, maar pas om 5 uur mijn eerste beschuitje naar binnen gewerkt. ik had al heel de nacht pijn in mijn maag en darmen dus ik kan het geen morningsickness noemen. opa en oma hebben kim gisteren opgehaald en die is ook nog blijven logeren. ik heb vandaag dus nog even rustig aan gedaan. straks komt mijn meisje weer thuis gelukkig, want ik vind het toch ook wel fijn als ze in haar eigen bed ligt.

mijn schoonvader was nog maar 50 toen hij overleed en mijn vriend toen 20. wij genieten nu van het leven, en realiseren dat het zo gebeurd kan zjin. (hij overleed aan een hartaanval) maar dat houdt niet in dat ik daarom eerder aan kinderen zou zijn begonnen.... dat doe je toch als de tijd rijp is. voor de een is dat eerder als voor de ander om wat voor reden dan ook.

de maand voordat ik zwanger was voelde ik ook allemaal verschijnselen maar uiteindelijk was er niets aan de hand. deze keer voelde ik helemaal niets en toen was het wel raak. ik vertrouw mijn lichaam voor geen meter meer iig ;) :D

en zoals beloofd de foto's van kim met haar t-shirt aan in mijn album, want ik weet niet hoe ik ze hierbij moet zetten (ben niet blond, maar soms....)
    :( [/img]

5. HannekeR

HannekeR Actief lid

Jan 2, 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    oh ja, over die kinderwagens....
    ik heb een 3-wiel x-adventure (en een corsa) en als ik 2 wielen eraf haal dan past hij netjes in de kofferbak....
    die wielen gaan er heel makkelijk af en ik vind hem ideaal op de onverharde weg. (en een stuk goedkoper dan de bugaboo)

6. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Kris:welkom en Proficiat;geniet ervan!
    LMM: sterkte!
    Sheila: ik zou ook wachten met testen..maar als je inderdaad incalculeert wat er nog kan gebeuren ..
    Groetjes, Moby

7. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Hanneke: Ik ga me ook maar eens focussen op alles dat ik NIET voel!
    Misschien dat het dan wat sneller voorbij is dat wachten!..................
    Gr, Moby

8. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Leuk idee dat t-shirtje Hanneke!

9. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hanneke, leuk truitje hoor!

Wij hebben een Quinny Freestyle (4-wieler). Aangezien wij een VW-transporter hebben (bus), hoeven we ons niet druk te maken over of de wagen past of niet. Hij kan gewoon achterin staan en dan blijft er voor de honden nog ruimte zat over. (Al denkt de Mechelaar daar anders over, haha.)

10. @SanRob: Mijn vader stierf toen ik 15 was en hij was 27 toen ik geboren werd... :cry:

@LMM: Gecondoleerd met het verlies van je goede vriend!

@HannekeR: Wat een schatje die Kim! En wat een goed idee om de woorden 'KUS' en 'ZUS' in een groter lettertype te laten drukken... :thumup:

Vandaag zijn we wezen shoppen voor de nieuwe auto van Roy, het leasecontract van zijn huidige auto loopt af. We hebben een proefrit gemaakt in de Ford Mondeo en in de Alfa 159. Met name over de laatste waren we héél erg te spreken, dus nu maar hopen dat Roy de goedkeuring er voor krijgt...

Later vanmiddag naar IKEA geweest om te kijken naar de meubeltjes voor Jasmijn's nieuwe kamertje. Daar hebben ze toch ook errug leuke dingen en helemaal niet duur. In het restaurant heeft Jasmijn gesmuld van Zweedse gehaktballetjes en frietjes (en wij ook... :D )

11. Dit is trouwens de echo van afgelopen donderdag...

Links zit het kindje en rechts er van zie je het dooierzakje nog zitten...

12. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Mooie echo meid!

Wij gaan ook op zoek naar een ander kamertje voor Alyssa. De kleine komt dan in haar kamertje te slapen, er zullen dan hooguit wat accessoires anders zijn.

13. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Diana,
    In mijn liezen heb ik nooit pjn gehad omtrent een zwangerschap, maar een drukkend gevoel alsof je ongesteld zou kunnen worden is vaak neit vreemd.

Kris,
    Welkom hier en vooral gefeliciteerd! Ik denk dat de reactie veel zegt over de mensen zelf. Mensen die zelf al grotere kinderen hebben of geen kinderen willen, moeten er misschien niet aan denken om aan de kleintjes te beginnen. Logisch dat je jezelf dan wapent dan met allerlei argumenten tegen laat kinderen te krijgen.
    Maar wij willen allemaal wel graag en hebben vast wel over dieargumenten nagedacht. Maar we zien ze niet als een onoverkoombaar obstakel.

LMM, dat is even wat anders dan nadenken over zwanger zijn, (kinder)wagens en eitjes.
    Veel sterkte !

Ik besef me ook weer met jullie verhalen dat ik heel gelukkig ben dat mijn ouders nog beiden bij ons zijn, net als de ouders van mijn vriend. Toen wij een jaar weg waren, was dat best een serieuze zorg die we hebben afgewogen. Maar mijn schoonzus was uiteindelijk degene die de meeste zorgen gaf, omdat ze zichzelf in coma dronk en een paar keer met spoed opgenomen moest worden.

Ik ben gisteren een paar keer misselijk geweest en voel te pas en te onpas mijn tepels prikken. 2 maanden geleden had ik dit ook. Dus ik voel me ontzettend 'weer zwanger'. Maar tot mijn verbazing gaf de test vanmorgen 2 dagen voor NOD negatief. Ik heb me eerder echt nog nooit zwanger gedacht en nooit getest met een idee van het zal wel raak zijn. Maar nu!?!? Ik weet dat het nog kan, we wachten af, maar verstandelijk (zoals ik ben) probeer ik me ondanks de signalen toch maar voor te bereiden op een ongi.
    Wat dan natuurlijk ook best positief is een dag of 30 na de MK.

Natas en Shiela, ik denk trouwens dat wanneer het misgaat voor je NOD, dat je dan ook vaak niet positief zult testen. Als je een (vroege) MK krijgt, wordt dit veroorzaakt doordat het HCG naar beneden keldert. Nou kan het natuurlijk altijd zo zijn dat je net nog positief test en het dan toch al aan het misgaan is.
    Toch denk ik dat het verschil niet zo groot is, net als wanneer je een MK krijgty met 4 weken en een paar dagen. Dat blijft toch een grote teleurstelling. Soms voelt het voor iemand wel fijn en hoopgevend om te weten dat er wel een bevruchting tot stand was gekomen.

Ook een belangrijke reden om niet te vroeg te testen is dat het HCG niet altijd al hoog genoeg is bij een zwangerschap om een positieve test te geven. Bij sommige zwangerschappen kun je pas dagen later na de NOD positief testen.

Als ik dus niet zwanger ben maar wel zo vaak misselijk, heb ik eigenlijk wel een andere zorg, want ik ben afgelopen weken zomaar een kilo of 4 afgevallen. Ik eet iedere dag chocola, dus daar zal het niet echt van komen. Dit is me wel vaker overkomen, maar toen wist ik nog niet dat ik glutenallergie had. Nu eet ik glutenvrij en zouden mijn darmen eigenlijk genezen zijn.
    Het verontrust me best een beetje, want het is bekend dat de kans op een MK en vruchtbaarheidsproblemen met niet goed behandelde glutenallergie vergroot is.

14. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Kris Welkom!

LLM, gecondoleerd! Sterkte meid.

Anna, hou jezelf goed in de gaten hoor en gewoon naar de dokter als je dat plotseling afvallen niet vertrouwd.
    Wat testen betreft. Ik blijf stiekum nog even doorduimen hoor, je weet maar nooit!

Gisteren hebben we de uitslag van de vruchtwaterpunctie gehad en er zijn GEEN afwijkingen geconstateerd! Ik maakte me niet echt zorgen maar ik barste wel volledig in tranen uit toen ik het las! Heerlijk. Nu morgen nog de 20 weken echo en als die ook goed is, dan krijgen we (normaal gesproken) een gezond meisje. In de brief werd het geslacht ook nog eens bevestigd, dus daar is nu geen enkele twijfel meer over.
    We zijn druk aan het denken over de naam. De tweede naar wordt in ieder geval Marthe, naar Martha, Rogers moeder, die een paar jaar geleden overleden is.
    maar eigenlijk vind ik Marthe ook wel een mooie naam voor roepnaam, dus we denken er nog even over.

Liefs allemaal,
    Lientje

15. @Annna: Goh, jij maakt het spannend nu! Het kan goed zijn dat je te vroeg hebt getest. De meeste testen geven pas een positief resultaat als de Hcg-waarde 5 of meer is. Maar het goed zijn dat voor je NOD die waarde nog niet zo hoog is. Kijk maar eens in de tabel...

Ik zou over twee dagen nog eens testen (is moeilijk, weet ik... ;) )

@Lientje: Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd... :D

16. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Anna@ik zal heel hard duimen voor je, dat je wel in het roze mag. En heel verstandig dat je evt.niet zwanger zijn incalculeert, die buffer moet je zeker hebben voor je emoties. M'n duimpjes draaien op volle toeren

Kris@Gefeliciteerd! En ik zie dat jullie al een kindje van 20 maanden hebben. Ik ben zelf zwanger van de eerste en 38. Ging je eerste zwangerschap meteen goed? En pfffff laat andere mensen lekker lullen. Waar mensen zich allemaal niet druk om maken, weet je waarom dat is, omdat ze zelf niet het leven leven. Want als je lekker geniet van je kinderen, je omgeving, vrienden etc, dan maak je je om dat soort dingen niet druk. Maar zeker, denken wij dat ook wel eens, maar we zijn tot de conclusie gekomen, dat we door onze levenservaring ons kind/onze kids veel kunnen meergeven en dat is ook van grote waarde. En trouwens 60 als je kids net volwassen zijn, is nog jong hoor. En nu ik zo lees dat een paar mensen een van hun ouders zo jong verloren zijn, is het relatieve van leeftijd nog duidelijker.

Lola@wat een mooie echo, hopelijk kan ik de 29ste ook zo'n echo in mn bericht plakken.

LMM@ sterkte!

Nu heb ik nog een vraag. Daar ik 38 ben, zal de gynaecoloog wel beginnen over al die tests en onderzoeken. Maar ik weet niet of ik een vlokkentest of vruchtwaterpunctie wil doen. Daar ben ik wel een beetje angstig voor. En volgens de statistieken wordt bij 5% van de vwp's een aandoening gevonden. Dus een vraagje aan diegene die al kids hebben : Hebben jullie allemaal die test gedaan ? en wat is jullie ervaring

En voor de zwangere vrouwen / en ook niet zwangere vrouwen, gaan/zouden jullie die test doen? Want stel dat er bij zo'n test uitkomt dat het kind het syndroom van down heeft. Je bent dan al best gevorderd in je zwangerschap en het dan weg laten halen, als je dat zou beslissen. Ik weet niet of ik dat over mn hart zou krijgen.
    Ik vind het best n moeilijk thema.

Gelukkig zijn er in ons beide families geen erfelijke aandoeningen of ziektes, dus misschien zie ik er helemaal vanaf.

Fijne dag iedereen!

17. Yuca

Yuca Actief lid

Sep 16, 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Lientje@Gefeliciteerd! Jij hebt dus wel die test gedaan, deed het niet ontzettend pijn?

18. @Yuca: Wij twijfelen ook nog steeds wat de testen betreft. Zoals we er nu over denken laten we een nekplooimeting in combinatie met een serumscreening (bloedtest) doen en aan de hand van die uitslag bepalen we wat we verder doen...

19. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    LIEKE GEFELICITEERD MAAR WEER MET MARTHE! Het is best een mooie en bijzondere naam! Beter dan de 50 001e Sanne!

Ik ga nu niet meer testen hoor! Ik wacht volgende week eerst maar af, zo verstandig ben ik nu ook wel. Uiterkijk donderdag zou ik mijn menstruatie kunnen krijgen. Maar normaal gesproken dinsdag. Da's al snel!

Yuca, ik denk dat je als stel eerst moet proberen na te denken wat je met de negatieve uistlag van een test wilt doen. Als je beiden er heel zeker van bent dat je het kindje toch nooit wilt laten weghalen. Dan kan je misschien ook maar beter niets weten.
    Ik denk dat het wel goed is om van elkaar min of meer te weten hoe je er over denkt. Maar wanneer je echt voor de beslissing staat, dan kan het wel heel anders zijn hoor!

20. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Hallo Yuca,

Nee de VP deed helemaal geen pijn. Het was vergelijkbaar met bloedprikken, maar dan in je buik. Even een prikje en verder voelde ik er niks van. Het is ook heel snel klaar. Natuurlijk is het wel wat spannender dan bloedprikken, maar de gyn en zusters waren echt heel erg lief en begipvol. Ik heb daar ook gehoord dat het een meisje wordt en ik barste in tranen uit. Toen gingen ze me met zijn drieen troosten en feliciteren. Roger (mijn man) kon er niet eens tussen komen hahahaha.

Ik ben in het WKZ in Utrecht geweest. Het risico van de VP's die daar gedaan worden is 0,3%. Dat risico bestaat omdat ze door je vliezen heen prikken en heeeel soms blijft er iemand vruchtwater lekken. Als ze dat niet kunnen stoppen (of dichten) dan kan het kindje niet overleven omdat zonder (voldoende) vruchtwater de longen niet goed ontwikkelen ed.
    Ze nemen 16mm vruchtwater af en dat is binnen 6 uur weer aangevuld.

Ik weet niet hoe vaak er een afwijking wordt geconstateerd, maar de uitslag heeft niets met de punctie zelf te maken. Je weet alleen eerder wat de stand van zaken is. Ik denk inderdaad dat het alleen zinvol is om deze test te doen als je weet wat je met de uistlag gaat doen. Wij hebben dat samen vooraf uitvoerig besproken en daar afspraken over gemaakt. Bij veel chromosomale afwijkingen zal het kindje niet levensvatbaar zijn, maar er zijn er een aantal zoals inderdaad Down syndroom, waar dat wel zo is. Ik weet niet of ze ook kunnen bepalen hoe erg het zal zijn. Ik bedoel, er zijn heel veel kindjes met Down die een heel prachtig en gelukkig leven leiden. Maar er zijn er ook die zich nauwelijks bewust zijn van de wereld om hen heen. Moeilijk hoor.

Wij hebben ervoor gekozen om te testen en niet om de kans eerst af te wachten met een nekplooi en bloed test. Wij wilden graag zekerheid.
    Maar ik kan me ook heel goed voorstellen als mensen een andere keuze daarin maken. Dat is heel erg persoonlijk.

Liefs,
    Lientje

Share This Page