35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    LMM, gecondoleerd en heel veel sterkte.

Hanneke, voel je je inmiddels weer beter?

Lola, mooie echo!
    Hahaha Chris hier zou het wel weten met de autokeuze van Roy! :) De Alfa 159, absoluut de Alfa..... bij Chris op het werk hebben ze Alfa uit het leasepakket gegooid (te weinig restwaarde), tot groot verdriet van deze Alfarijder :cry: ;)

Anna, balen van je nega test :(. Maar ook dat je je zorgen maakt om je glutenallergie en dat je zo veel bent afgevallen. Ik hoop niet voor je dat dit nu weer op gaat spelen!
    Je doet er idd goed aan jezelf te beschermen tegen al te hoopvolle zwangerschapsgedachten. Ik had nooit symptomen voor NOD behalve de eerste keer na de curettage, heb toen van álles gevoeld helaas.

Yuca, wij hebben besloten tot eerst de combinatietest (nekplooimeting + bloedtest) en alleen als die kansberekening slecht zou zijn zouden we doorgaan met een VP. Dit omdat ik de gedachte van een VP doodeng vond, je zal wel bij dat hele kleine percentage horen waarbij het fout gaat en naderhand blijkt dat er met de baby niets aan de hand is.
    Onze uitslag was 1:720, gemiddeld is de kans bij een 40-jarige 1:112. Dus wij hadden een prachtige uitslag en gaan niet verder met VP. Maar, daar nemen we dus wel een klein risico bij want dit is en blijft een kansberekening.

Lientje, van harte met de goede VP uitslag!
    Ik vind Marthe een erg leuke naam (goh, waarom ben ik daar nog niet opgekomen :)).

Over kinderwagens : gisteren op de 9 maanden beurs hebben we de EasyWalker met 3 grote luchtbanden es goed bekeken, die komt zeker in aanmerking.
    Al zeggen sommige verkopers dat voor in het bos 4 wielen beter is, anderen zeggen weer juist met 3 wielen...... ja lekker, zo snap ik het nog niet :)

De X-Adventure heb ik wel even op internet opgezocht maar nog niet in het echt gezien. Moet ik nog even naar op zoek, hopelijk hebben ze 'm in Velserbroek waar we volgende week naar toe gaan. De Quinny met 4 wielen ben ik ook niet niet ergens tegen gekomen.
    De Bugaboo wordt het zeer waarschijnlijk niet hebben we al besloten, veels te duur en zo veel + intensief zullen wij een kinderwagen niet gebruiken vermoed ik.

Het probleempje met mijn auto is dat de kofferbak niet alleen wat klein is, maar ook dat de daklijn sterk schuin naar beneden loopt (ik rij in een Ford Puma coupé, en neeeeee ik ruil 'm niet in ;)).

Gelukkig heb ik vanmiddag 'vrij'. Ik had eigenlijk naar het huis van mijn tante gemoeten (verder met leeg halen en nalatenschap regelen) waar we nu veel zijn in weekends, maar zus + moeder zegden af voor vandaag. Volgend weekend weer.
    Kan ik de hele middag internetten op babyspullen en rustig de berg folders doornemen die we gister van de 9 maanden beurs meegenomen hebben :D

2. Ellenk

Ellenk VIP lid

LMM Heel veel sterkte

3. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    @Anna, ik duim ook voor je. Goed dat je jezelf ook 'kalm' probeert te houden. Bij mij is het nl zo dat ik sinds ik een mk heb gehad, steeds duidelijke kwaaltjes heb vlak voor mijn NOD. Ik dénk dan zwanger te zijn, maar helaas :cry:

@Lola, mijn man heeft net de nieuwe Ford mondeo als leasebak gekregen. Is geen aanrader (de oude Mondeo was fijner). Te lomp, van die lelijke donkere ramen achterin, geen stoelverwarming (grrr), en een dashbord vol speeltjes (veel te gevaarlijk, man zit meer met dat dashbord te spelen dan dat hij op het verkeer let).

@LMM, ook vanuit hier heel veel sterkte.

Marthe is een mooie, niet-alledaagse naam! Mijn nieuwe buurmeisje heet zo, en dat is zo'n leuk kind....

4. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    ANNA; ook ik duim voor je; toch nog spannend!

Als je wat later bent met lezen is "alles"al gezegd, hihi, maar ik vind marthe zeker ook leuk.

5. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    LIENTJE: GEFELICITEERD>TOP zo,n uitslag

6. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    LOLA; mooie echofoto. zucht.......

7. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Meis, ik wil al mijn hele leven een kindje maar heb nu (3 jaar geleden) pas de juiste partner bij gevonden. Omdat hij eigenlijk geen kinderen wilde, hebben we 2 jaar verpest (m.a.w. ik was nog aan de pil). Nu zijn we sinds een jaar echt aan het klussen. Ik heb vele verhalen van vrouwen en gefrustreerde mannen gelezen op deze site en geloof me: mijn lief wil heel graag een kind, maar is er niet zo mee bezig als ik. Ik probeer dan ook heel vaak "speciale" avondjes in te lassen met een overdaad aan romantiek en geiligheid (om het maar ff bij de naam te noemen). Lekker eten, lekker wijntje, totaal "at his service". Dit is natuurlijk zowiezo heel erg nodig, maar leidt ook af van wat ik zo heel graag wil en wat niet zo 1-2-3 lukt. Het lijkt mij ook een goed idee om eens met je lief te praten over waarom hij niet zo dol is op klussen (en geen genoegen nemen met: "ja ik hou er gewoon niet zo van").

Heeeel veel succes (en je mag natuurlijk best zielig zijn)

8. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Dankjewel Mooiniet, dat ik ff zielig mag zijn. :)
    Onze situatie is dus min of meer vergelijkbaar, in de zin van dat ik ook al, mn hele leven is misschien overdreven, lang kinderen wil en pas 6 jaar geleden Robert tegen kwam, die dus eerst wel en later weer niet en nu dus sinds een half jaar wel wil.
    En romantische avondjes helpen dus niet bij ons. Helaas.

Nu ben ik bezig om te proberen offie een test wil doen om te kijken of hij overspannen is.(dit natuurlijk niet alleen omdattie geen sex wil, hier gaat natuurlijk veel meer aan vooraf)
    De huisarts opperde dit ook al, omdat hij al zeker 2.5 maand vreselijk moe, kortademig, darmklachten, vreetbuien etc heeft.
    En daarnaast spelen er nog meer zaken.

Vandaar ook dat ik mijn banner eraf gehaald heb. Probeer er even niet mee bezig te zijn.

9. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Lola: mooie echo zeg! profi!
    Yuca: ik ben 37 en laat als ik zwanger mocht raken denk ik wel een vruchtwaterpunctie doen.
    Gewoon om te weten wat ons te wachten staat!
    Mocht de uitslag dan niet oke zijn dan weet ik nog niet wat te doen............zal daar dan over moeten nadenken als het zo ver mag komen!
    Gr, Moby

10. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    SanRob:sterkte!

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    SanRob, sterkte met je mannetje.

Anna, spannend hoor, ik blijf keihard voor je duimen.

Diaantje, al weer opgeknapt meid?

12. Ik begrijp je helemaal hoor! Ik heb zelf een MINI Cooper en geen haar op mijn hoofd die er over denkt om 'm in te ruilen voor iets praktisch. Daarom ligt de achterbank al ruim een jaar plat, zodat de Bugaboo er in past. Vandaag hebben we een Quinny Zapp (niet alleen vanwege de MINI, maar ook omdat Jasmijn's brusje straks in de Bugaboo 'moet' en omdat ik de Zapp mee kan nemen op de fiets...) gekocht en die past gelukkig wel makkelijk in de kofferbak, Nu kan de achterbank weer op zijn plek en Jasmijn's autostoeltje naar achteren...
    Mocht straks blijken dat het met twee kinderen absoluut niet gaat in mijn MINI, dan zien we wel verder, maar een andere mama met twee kinderen verderop in de straat lukt het ook...

13. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Yuca, Wij hebben besloten alleen de combinatietest te doen. Dit na veel praten en een heel goed gesprek in het ziekenhuis. Bij mij zou de kans 1 op 20 op een kindje met down zijn (dit n.a.v. mijn leeftijd).
    Ikzelf zou gevoelsmatig het kindje niet laten weghalen en na wat gegoogle op internet op kindjes met het Down syndroom en een goed gesprek waren we allebei overtuigd dat ook een kindje met Down welkom zou zijn, maar nogmaals ieder is vrij om hiervoor te kiezen en het is fijn dat de keuze om de zwangerschap af te breken ook bestaat. Wij hebben de combitest (nekplooimeting + bloedtest) laten doen om onze kans te zien en ons eventueel voor te bereiden op een kindje met Down, maar de uitslag wat 1 :320, dus een kleine kans op mijn leeftijd.

Een nekplooimeting geeft geen risico op miskramen, dus deze test kan je in ieder geval doen en daarna beslissen of je ook voor de VP wilt gaan.

14. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx

15. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Oh en Lientje, fantastisch, gefeliciteerd met je uitslag en Anna wat is het weer spannend. Ik duim voor je.

Meiden ik ben zaterdag in Artis geweest en heb de ooievaar even gevraagd of hij snel bij jullie langs wil komen. Helaas zei hij niets terug, maar wie weet. :D

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lientje, meid, geweldig deze uitslag. Alles goed en een meisje. Mooie naam ook. En nu maar lekker shoppen!

Anna, goed van je dat je je rustig probeert te houden voor wat betreft je NOD. Makkelijk is anders, weet ik uit eigen ervaring. Ik hoop niet voor je dat je glutenallergie weer in alle hevigheid is teruggekomen. Ga je dit nog laten controleren?

17. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Thanx voor jullie reacties over de VP. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, het af laten hangen van die combitest.
    Verder heb ik niet veel inspiratie op deze maandagmorgen, maar ik wens iedereen een hele goede week toe!

Liefs Yuca

18. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb de test toch maar niet gedaan dit weekend. Heb zitten bedenken dat het pas 14 febr. ingenesteld zou zijn en dat volgens mij er vast niet veel waarde al in mn urine kan zitten. Toch? Hoe snel zou je lichaam dat alles aanmaken? Iemand een idee? Maar als sommige mensen dat pas na hun NOD heeft dan zal het bij toch vast niet al na 1/2 dagen zijn.

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Dank je nin0, ik vind dat hij idd zo langzamerhand wel weer eens kan opstarten die Ooievaar.....

20. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Lientje ben blij met je goed nieuws....geniet ervan..
    een mooi meisje..

@Shiela, ik weet nu uit ondervinding dat er een bepaald stof moet aan wezig zijn, ook met bloed trekken kan men pas de waardes echt nakijken een dag of twee drie tenhoogste voor je tijd dat je normaal mag testen,
    ik heb er nog nooit van gehoord at het vroeger kan,
    maar je weet nooit hoe de technologie erop vooruit gaat!
    Ik duim voor je alvast...

Echt goed werkend medicijn voor braakneigingen en onwel gevoel en misselijkheid!
    Dit neem ik en het helpt me goed!
    Postafene!
    voorgeschreven van de gyn.

Ik ben ook aan het denken voor een VP denk het wel te doen ben 41 ,
    mijn vriendin zei me ook het nekplooimeting te controleren dat je daar veel aan kan zien!

Liefs Ritje

Deel Deze Pagina