35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Lola, natuuuuuurlijk lukt het jou om straks 2 kindjes in je mooie Mini te proppen..... even doorduwen desnoods :)
    En het gaat hier ook wel lukken hoor, met kid + hond + wagen + mezelf, zolang ik mijn Pume'tje maar niet in hoef te ruilen. En anders jat ik de auto van Chris en krijgt hij de eer om af en toe een dagje in de Puma te rijden.

Nino, kun jij dan es aan die verkopers vragen waarom sommigen een 4-wieler zo veel beter vinden in het bos? :)
    Maar zonder gekheid, je raakt er echt van in de war hoor. En ook de persoonlijke meningen verschillen natuurlijk, jij hebt liever een 3-wieler in het bos terwijl Inez heel tevreden is met een 4-wieler.
    De EasyWalker is trouwens inderdaad klein op te vouwen, we hebben het opgemeten en hij zou in mijn auto passen. Fijne wagen hoor!

Sheila, de hcg-opbouw begint gemiddeld een week na de ovulatie.
    Dan nestelt het vruchtje zich namelijk in en dat is het moment waarop het hcg begint aan te maken. Maar de eerste dagen is die hoeveelheid natuurlijk miniem, te weinig om te meten.

Ritje, wat je vriendin zegt over dat er niet veel te zin is aan een nekplooimeting klopt niet hoor. Die meting (in combinatie met een bloedtest) geeft geen zekerheid, dat klopt. Maar wel een kansberekening die ook heel veel zegt. Welke van de 2 (of niks) je het liefste wilt is persoonlijk.
    Googel maar es op "Combinatietest", dan kom je info en uitleg daarover tegen.

2. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Eigenlijk toch wel raar he, dat er in die test echt stond 10 dagen na ovulatie en 6 dagen voor NOD.

Ik heb hem gehaald bij de apotheek. Maar er staat geen merk op.

3. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Shiela: ik heb zelf ook nog nooit gehoord dat je zo ver van te voren al kan testen....
    Zou toch nog effe wachten ,al is dat moeilijk!
    Heb zelf over 7 dagen mijn NOD maar de twijfel begint toe te slaan: voel eigenlijk helemaal niks!
    Misschien nog te vroeg...wordt iedere maand gek van al die vragen in je hoofd!
    In ieder geval sterkte en hopelijk in het ROZE.....en ik ook dan!
    Gr, Moby

4. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Moby,

Volgens mij voelen echt heel veel mensen helemaal niks! Dus dat zegt helemaal niks. En voor het zelfde geld voel ik van alles en nog wat en
    zegt het ook helemaal niks. Praat ik het me zelf aan. We zijn met zn allen
    best goed om ons zelf "gek" te maken.

5. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Shiela; zeg dat wel, neem me elke keer voor om het niet te doen maar dat lukt gewoon niet!
    Moeilijk....moeilijk maar we zullen toch af moeten wachten............
    Dus iedereen die nu op het wachtbankje zit en binnenkort kan testen: SUCCES SUCCES
    Moby

6. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Wat ben jij een schatje!
    Ik ben nu zelf sinds 1 feb zonder baan en net terug van wintersport. Heb nu besloten heel actief te klussen en eisprong tests te doen (want ik heb er nu tijd voor!), dus wie weet of het deze maand eindelijk lukt....... Anders volgende maand tests bij de gyn en dan weten we meer.
    Ben in ieder geval heel blij voor jou Nino!

Ik heb nog niet veel tijd gehad nog om alles te lezen ( :rolleyes: jullie hebben 30 paginas zitten tikken in 1 week!), maar wat ik heb gezien geeft me weer veel hoop!

7. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Inez,
    Ik zag dat de punctie bij jou deze keer is meegevallen. Fijn!
    Nu nog even geduld voor de uitslag. Hopelijk is die net zo goed als de mijne!

Liefs,
    Lientje

8. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Dat hoop ik ook Lientje. Nog 2 weken, dan zullen we het wel weten. En dan op naar de 20-weken echo. Ook spannend. Die heb ik op 18 maart.

9. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Sheila, ik hoor en lees echt overal dat als je begint te testen op zwangerschap voor je NOD, je 9 van de 10 keer bedrogen uitkomt. Oftewel het niet betrouwbaar is. Ook ik zou nog even wachten. Een bloed test doet een arts meestal alleen in zeer speciale gevallen (als er een medische reden voor is).
    Nog heel even volhouden dus?!
    Succes al is wachten echt afschuwelijk!

10. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Grrr, en ik zit hier maar m'n plas op te houden. Niet te geloven :confused: hoe vaak je eigenlijk normaal gesproken drinkt en naar de wc moet zeg!
    Ga zo maar ff boodschappen doen, dan ben ik afgeleid..... nog 2 en een half uur voor ik mijn eisprong test mag doen (oeioeioeioeioei!) 8)

11. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Hoihoi mooiniet,

Ik ga de test ook niet doen, hoor. Ik zat vorige week wel even in twijfel maar kon gelukkig nog net mn gezonde verstand te pakken krijgen.

Het is me nu eigenlijk meer te doen om het feit dat dit op de test staat.

Nee, ik wacht netjes tot zaterdag! Ik laat me nu niet meer gek maken.

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Heel goed Sheila...

13. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Gelukkig meid, da's veeeeeel verstandiger!

14. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Sheila, ik voelde voor m'n laatste NOD eigenlijk ook helemaal niets, behalve dan op de laatste ochtend voor NOD een heel sterke aandrang om te testen. Bovendien het leek me leuk om exact een jaar nadat m'n eerste MK op gang kwam, positief te kunnen testen. En ... ik bleek dus zwanger.

15. Ellenk

Ellenk VIP lid

mooi verhaal Inez

16. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hopelijk mogen er hier nog vele van dit soort mooie verhalen volgen van jou en alle anderen Ellen!

17. Ik voelde voor mijn laatste NOD - net als Inez - ook helemaal niets. De enige reden reden om te testen was voor mij om zekerheid te hebben. De dag erna zouden mijn examens beginnen en ik wilde gewoon weten waar ik aan toe was. Voordat ik me bij jullie clubje aansloot testte ik zelfs nóóit op of vlak na mijn NOD, bang om weer teleurgesteld te worden. Dat leverde natuurlijk niets op, behalve dat ik een paar dagen valse hoop had om daarna alsnog teleurgesteld te worden... #-o
    De enige keer dat ik één dag na mijn NOD al testte was toen ik zwanger bleek van Jasmijn. Toen testte ik 'zo vroeg' omdat ik voor mijn laserbehandeling niet zwanger mocht zijn...

Dus in mijn geval gold:
    - Niet of te laat testen: niet zwanger.
    - Op tijd testen: wel zwanger.

18. Anja38

Anja38 Actief lid

Feb 11, 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    hoi hoi,

We gaan nog een kansje wagen om zwanger teworden... :oops:

Vorig jaar ben ik zwanger geweest en rond de 12de week een miskraam gehad...
    Het was / is moeilijk...... nog steeds.
    Je leest er zoveel over, maar de wens blijft....

Ik heb nu wel gemerkt dat je lichaam je flink voor de gek kan houden...
    opgeblazen gevoel, pijnlijke borsten, steken onder in de buik, last van je liezen...en dan toch weer ongi worden....pfffff

Zelfs nu weer......
    ik loopt tegen de ovulatie aan...en mijn borsten zijn gevoelig,er zit zoveel spanning op....
    We zijn lekker aan het klussen en hoop dat het in de toekomst ook nog beloont word...

Maar dan krijg je uit de omgeving vragen...zou je er nog wel weer aan gaan beginnen...je leven staat weer op zijn kop, en hoe doe je dat met werk....enzovoort

Het is en blijft onze eigen keus........

Zijn er dames die hier ook mee zitten of hebben meegemaakt
    het zou fijn zijn om hier meer over te praten....

groetjes Anja :D

19. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Anja: welkom
    Ik heb gelukkig nog nooit een miskraam gehad.
    Wel al 2 kids van 12 en 9 en juist om de reden van alle vragen en het commentaar dat je krijgt heb ik het bijna aan niemand verteld.
    Het is en blijft je eigen keus, en commentaar als: je hebt al 2 kinderen en waar begin je aan daar heb ik op dit moment geen trek in.
    Steek mijn energie liever in het ""klussen"""!En tegen de tijd dat ik hopelijk zwanger ben ben ik denk ik beter gewapend tegen de soms nogal pijnlijke vragen of het commentaar.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat ook jij gauw in het ROZE komt!
    Gr, Moby

20. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Even een klein gedichtje:
    Als je denkt dat een kindje nooit zal komen, worden het vaak mooie dromen........
    Maar van tijd tot tijd worden dromen werkelijkheid :p

Share This Page