35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx

2. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    Dank jullie voor de reactie's...

Vaak voel je je zo alleen...maar dan kom je op deze site en daar zijn zo veel mensen actief.
    Ieder verteld zijn/haar verhaal..... ;)

Echt hele leuke soms verhalen waar je verdrietig om word,
    maarja zo te zien overkomt het de besten.

Vorr iedereen die zwanger is....feli
    en voor de anderen......succes( net als ik zelf natuurlijk)

groetjes Anja :D

3. @Anja: Ja hoor en ergens dit jaar overkomt het ons allemaal... :D

Dat blijft ons streven!

4. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    @Anja, fijn he dit forum? Zoveel lotgenoten, en zoveel meiden die snappen wat je voelt/bedoelt. Ik ben er erg blij mee.

Welkom hier, en ik hoop dat je snel in het roze mag.

5. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hallo ladies,

Ben ik weer... Nog steeds niet helemaal hersteld van de dreun die we kregen van gyn vorige week. Lief en ik zijn het niet helemaal eens over de mogelijkheid van een eicel-donatie. We delen de angst dat een bekende donor het misschien niet helemaal los kan laten... Eerst maar eens afwachten wat de gyn ons gaat vertellen de 27e.

Vanmorgen stond ik voor een bescheiden verrassing. Ik ben ongesteld geworden. Raar hè, ik ben nog nooit zo blij geweest om een NOD te krijgen. Nou ja, de gyn heeft me gewaarschuwd dat een NOD niet wil zeggen dat ik daadwerkelijk een ovulatie heb gehad. Waar deze menstruatie dan vandaan komt moet ik nog vragen...

Volgens plan moet ik de 3e dag van mijn menstruatie bloed prikken. Misschien is het inderdaad geen ovulatie geweest maar dit biedt dan wel de kans om te prikken en informatie te vergaren wat mijn lichaam nu doet...

Ik vind het spannend en doodeng om volgende week naar de gyn te gaan. Uiteraard ben ik bang voor een definief "onvruchtbaar" plaatje op mijn hoofd, aan de andere kant durf ik geen hoop te koesteren dat het misschien wel een klein lichtpuntje geeft...

Duimen jullie met me voor de 27e? Ik slaap er nu al slecht van.... :rolleyes:

Liefs, Benthe

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

Benthe natuurlijk duimen wij mee! Gekkie je kent ons toch ;)

7. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @ Benthe ik duim voor je hoor, echt waar....
    zou leuk zijn als het toch nog lukte he,
    kleine dromen..

@anja38 wat erg hoor,
    het is heel erg ik hoop dat er nog dames zijn die met je praten over dit gevoelig onderwerp
    12 weken oud is al iets he!
    Veel sterkte in het verwerken

liefs Ritje

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Anja, zie mijn onderschrift wij kwamen er met bijna 16 wk achter dat het hartje ergens met 13/14 gestopt was....
    En je denkt dan de 12 weken grens over te zijn.
    De gyn tikte ons meteen op de vingers dat drie maanden 13 weken zijn en zij van 14 weken uitgaan...
    Twas idd veschrikkelijk maar gaat nu wel weer beter.

9. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Hey lieve meiden,

Zo, eindelijk heb ik tijd gehad om 8 (!) pagina's bij te lezen. Ik zal proberen op iedereen te reageren.

@ Sheila: welkom hier en gezellig dat je komt meekletsen. Hopelijk wordt je snel roze!

@ Benthe: natuurlijk duimen we voor je! Mij werd ook verteld dat de kans dat ik spontaan zwanger zou raken heel klein is, zo'n 2-3% per maand. Ben nu aan de IUI en heb er na deze maand nog 1 te gaan. Maar...er werd ook verteld dat zolang ik iedere maand ongesteld word, ik ook iedere maand die 2-3% kans heb. Dus wie weet voor jou ook wel, iets is beter dan niets toch! Laat je goed informeren.

@ Lola: hele mooie echo, gefeliciteerd!

@ Nin0: hoe is het met je zoontje? Al iets beter? Lief dat je de ooievaar onze kant op hebt gestuurd ;)

@ Diana: hoe is het met jouw zoontje? Heeft de griep toegeslagen?

@ Inez: ja, voel me een stuk beter nou. Ben gewoon aan het werk. Alleen het hoestje wil niet weggaan. Mooi dat je het hartje hebt gehoord en dat de kleine de VP goed heeft doorstaan.

@ Moby: ja spannend, dank je! Ik vind het ook doodeng, ben een beetje aan het 'slipstaren', heb wel het gevoel dat ik morgen ongi word. Wat een mooi klein gedichtje, trouwens!

@ Yuca: wat fijn dat je alleen maar zin hebt in gezond eten! Mooi meegenomen!

@ Natas: wauw, ik zie dat je al 16 weken bent. Meid, wat gaat dat snel.

@ Anna: hou je het nog een beetje vol? Ik denk dat ik morgen van de wachtbank afstap, voel me alsof morgen de :evil: komen. Hoe zit het bij jou, voel je al iets? Ik las iets over een nega test, maar het kan natuurlijk zijn dat je te vroeg hebt getest. Ik blijf in ieder geval voor je duimen, ook dat alles goed is met je glutenallergie [-o< :thumup:

@ Kris: welkom en van harte met je zwangerschap. Ik hoop dat we je met z'n allen snel mogen volgen.

@ Hanneke: wat schattig die foto's.

@ Lientje: wat een goed nieuws, van harte met de goede uitslag! En nu echt genieten!

@ Natas en Lola: ik moet er ook niet aan denken om mijn autootje te moeten inruilen. Heb vorig jaar een peugeot 207 CC gekocht, totaal niet ideaal als familie auto, maar zou het echt zonde vinden om h'm weg te doen.

@ Anja: welkom hier en sterkte met de verwerking van de miskraam. Ik kan er niet over meepraten, ik ben namelijk nog nooit zwanger geweest. Lijkt me in ieder geval afschuwelijk om mee te maken. Laat je vooral niet gek maken door opmerkingen van anderen, doe lekker waar jullie je goed bij voelen en laat iedereen maar kletsen. Hoop dat je snel weer roze mag worden. :thumup:

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben! En anders: sorry :oops:

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hallo Anja, welkom hier.
    Ja, ik (en meerderen hier) hebben een miskraam meegemaakt. Dat is vreselijk zwaar om te verwerken. De meeste mensen kwamen er bij ons na de miskraam achter dat we bezig waren voor een kindje, op zo'n moment krijg je natuurlijk geen rare opmerkingen.
    En ook nu nog niet omdat men weet hoe lang en hoe graag ik dit al wilde. Maar ongetwijfeld zullen sommige mensen er andere ideeen over nahouden, ik 40 en Chris 52 en al vader van 2 grote meiden. Maar, dat is ieders goed recht...... wij hebben onze eigen mening.

Benthe, natuurlijk duimen we voor je!
    Ik hoop zo dat je menstruatie wél iets positiefs betekent.

Hey Diaantje, fijn weer wat van je te horen. Maar niet fijn dat je ongi er misschien aan zit te komen..... hou 't droog hoor!
    Ooooh, een 207 CC is ook leuk! :D

11. @Diaantje: Een 207CC, nee dat kun je ook absoluut geen praktische auto noemen (wel een leuke) :D ! Dan maar een praktische kinderwagen kopen tegen die tijd... ;)
    Zolang er geen :evil: :evil: :evil: zijn, is er hoop. Dus mijn duimen draaien nog...

@Benthe: Mijn duimen zullen overuren draaien voor jou! Elk sprankje hoop is er één en ik kan me héél goed voorstellen dat je je daaraan wilt vastklampen...

Vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad op een accountancy-kantoor. De vacature kwam toevallig op mijn pad en hij was te mooi om te laten liggen, ik ben eigenlijk helemaal niet op zoek naar een andere baan. Maar helaas willen ze iemand die minimaal 32 uur wilt werken en ik wil het liefst 24 uur werken. Het lijkt wel of het onmogelijk is om een leuke parttime baan op HBO-niveau te vinden... :(

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Diaantje, fijn dat je weer opgeknapt bent. Enne, geen bloed geeft moed!

Benthe, uiteraard duim ik voor je meid. En hopelijk zijn jij en je mannetje er wel uit tegen de tijd dat jullie de afspraak hebben of kunnen jullie eruit komen door meer info gedurende de afspraak.

Anja, welkom hier. Een miskraam is zwaar om te verwerken. Ik heb er meerdere gehad. Bijna allemaal in een vroeg stadium van de zwangerschap. Je hebt echt het gevoel in een emotionele achtbaan te zijn terechtgekomen, waar je maar moeilijk uit kunt stappen. M'n eerste MK was in nov. 2006 en m'n laatste in september 2007. Inmiddels ben ik al weer 17 weken zwanger en tot nog toe gaat alles goed.
    Hoop dat ook jullie snel weer positief mogen testen en nog belangrijker, dat alles dan ook goed mag blijven gaan.

13. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Natas en Lola: nee, praktisch is anders, maar die peugeot is zoooooo leuk en zoooooooooo genieten met mooi weer en open dak, zeker na een lange dag werken. Een praktische kinderwagen...bestaan die dan ;) ? Ik doe mijn best om het droog te houden hier, ben zo bang dat als ik morgen wakker word de :evil: er zijn. Ben nu al aan het slipstaren. Blijven jullie s.v.p. voor me duimen [-o< . Hou jullie op de hoogte. Truste voor zo meteen!

14. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Inez: jij ook bedankt, ik was aan het typen toen jouw berichtje verscheen, dus dat heeft zich gekruist :oops:

15. @Diaantje: Je kunt altijd nog een Quinny Zapp kopen naast de 'gewone' kinderwagen. dat is eigenlijk een buggy, maar de kunt er de Maxi Cosi op vast klikken en dan kun je 'm ook voor de allerkleinsten gebruiken. Ik zal dat straks ook moeten doen (voor de korte stukjes dan) in combinatie met een kiddyboard, want met twee kids krijg ik no way een Bugaboo in mijn MINI. Een andere mogelijkheid is om Jasmijn in de Zapp te zetten en de jongste in de buikdrager...
    Enne... we duimen door!

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Diaantje, spannend hoor. Hou het droog meid!

17. Hé Diaantje... hoe is het daar?

18. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Natuurlijk duimen we keihard voor je. Het gaat uiteraard allemaal lukken met je, hoe dan ook.
    Hoewel we dan niet helemaal in hetzelfde schuitje zitten, herken ik wel wat in je verhaal. Ik ga volgende maand de onderzoeken in. 3e dag bloed prikken, 12e dag eisprong onderzoek, etc. etc. Ondertussen zit ik te wachten op de uitslag van een uitstrijkje, om te zien of ik ergens in het verleden iets heb opgelopen. En dan maar zien of het allemaal aan mij ligt dat het niet lukt.........

Ik hoop het allerbeste voor je en de 27e staat in mijn agenda!

19. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    @ Lola: Was jij niet de laatste die "de lijst" bijhield? Daar moet Benthe ook op staan......

20. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Mijn god! Wat is dit nou voor taal? :) :) Het lijkt bijna wel eheime of rap taal. Vroeger heetten die dingen toch gewoon kinderwagens of buggy's? Anyway, ik ben nog niet zwanger geweest dus heb me hier nog niet echt in verdiept........ Klinkt wel als een vreselijk geregel!

Deel Deze Pagina