Jeetje Diaantje, wat sneu meid, ik had het zo anders voor je gehoopt. Maar evengoed blijf ik voor je duimen hoor, want met de IUI die nu gaat komen moet het gewoon goed gaan. Dikke knuf! Ellen, spannend hoor, solliciteren naar een nieuwe baan. Om wat voor een functie gaat het?
@ Inez: dank je, ook voor de knuf. Ik hoop dat je gelijk krijgt, wat betreft de laatste IUI. @ Moby: ja, ik probeer steeds een andere banner uit, tot nu toe heeft het niks geholpen. Ik weet het ook niet meer.
@ Moby: ik krijg morgen een uitgangsecho om te kijken of alles rustig is (geen cystes, etc.). Als dit het geval is, moet ik woensdag beginnen met het spuiten van menopur, dan op dag 10 een FM. Tegen de tijd dat het eitje ongeveer 17.5 mm is, de pregnylspuit en dan 36 uur later de IUI. Meestal is dit rond dag 14, net zoals gezonde mensen ook rond dag 14 hun ei hebben.
Diaantje, Heel veel succes morgen, het zal wel een beetje emotionele maand voor je worden de komende maand. Ik wens je alvast heel veel sterkte, succes en nog veel meer geluk, vanaf morgen. Knuf, M.
IUI is het inbrengen van de beste zaadcellen in de baarmoeder rond de eisprong. Ik weet niet wat KI is eigenlijk.....
Jawel hoor! In het onderwijs, haha. Ben pas ook zelf omgeschool, mede met het oog hierop! Ik dacht er nl over om zonder papa aan een kindje te denken. Gelukkig kwam ik de ideale papa tegen! Nu hem nog papa maken natuurlijk! Nieuwe Anja, welkom hier! En succes! Het je nu al kinderen of niet? Nog sterkte met je verlies zo laat in de eerste 3 maanden. Ik weet, da's niet niks! Benthe, leuk dat je je weer meld met je bescheiden 'succesje' Ik duim voor je door dat er geen definitief doek valt! Dit lijkt inderdaad wel weer een positief teken. Ellen, ik ging eigenlijk ook altijd al een beetje uit van de 14 weken. Zo oud is je vruchtje immers, he! Maar toch is 12 weken ook al een soort symbolische mijlpaal! Ellen en mooiniet, Hier een 39jarige en net een nieuwe baan! Ik moest helaas vorige maand vertellen dat ik op een miskraam wachtte. Dan laat je jezelf wel in de kaarten kijken, maar dat kon ik niet meer echt vermijden. Ik maak me er ook niet echt druk om. Datgene wat ik het liefste wil is toch zwanger raken, dan kan ik daarna wel weer een baan zoeken desnoods en dan werk ik maar een tijdje niet na de bevalling. Ik wil ook nog steeds graag zwanger worden voor mijn 40 verjaardag. Ik wilde ook bevallen voor mijn 40, maar dat ga ik nu na 2x een miskraam niet halen! Ik was zo blij zo snel zwanger te zijn geworden en het leek, zo mooi! De realiteit is dat de kinderwens nou eenmaal niet maakbaar is voor de meesten. Voro de 35+ ers helemaal niet. Of het duurt lang, of we verliezen een zwengerschap. Maar vaak komen we er wel hoor! Dus dapper doorgaan! Diaantje, sterkte! En wanneer poging 6 geen resultaat zou kunnen hebben, dan deden ze hem ook niet hoor! Ik ben vannacht ongesteld geworden. Het geeft wel duidelijkheid, dat is fijn! ook al zijn de tekenen die ik voelde nog niet weg. Vooral de misselijkheid baart me nog een beetje zorgen. Dat ga ik even in de gaten houden, samen met het afvallen. (heb alleen geen weegschaal). 31 dagen na de MK weer een nieuwe ronde. Daar kan ik toch best positief van worden!
He jammer nou toch Anna! Diaantje wat naar. Ik hoop dat die laatste poging raak is. Waarom houdt het daarna eigenlijk op. Is dit omdat het anders niet verzekerd wordt? Gisteren ging mijn buik op en neer door een aantal flinke trappen van ons kleintje. Mijn man kon het ook voelen. Mijn placenta ligt aan de voorkant en dit had ik niet verwacht. Voelt erg gezellig. Nu nogal moe, slecht geslapen en vroeg op en drukke werkdag achter de rug.
Diaantje, wat ontzettend klote....... Mag ik je vragen waarom jullie niet in aanmerking komen voor IVF of ICSI? Anna, tis een beetje dubbel hè. Een nieuwe ronde in kunnen gaan na MK is fijn, maar ongi worden is ook weer heel confronterend.
@ Mooiniet: dank je voor je succeswensen. Kan het goed gebruiken. Ja, ik denk dat we de komende maand met de neus op de feiten gedrukt worden. Eng! @ Moby: ja, KI is kunstmatige insemininatie en IUI ook. Met IUI halen ze de mooiste bestuitziende en snelst zwemmende zaadjes eruit en die worden hoog in de baarmoeder d.m.v. een catheter ingebracht, zodat ze niet een hele lange weg hoeven te gaan. Ze worden een beetje op weg geholpen. @ Inez: dank je, duim je? @ Anna: een beetje dubbel voor jou he. Aan de ene kant had je natuurlijk ook veel liever gehoopt op een zwangerschap, aan de andere kant is het goed te weten dat je lichaam het zo snel na een MK alweer doet. Hou je inderdaad wel goed je gezondheid in de gaten? En op tijd naar de dokter gaan he. Volgende maand dan maar weer samen op de wachtbank en hopen op meer succes?! Ben toch maar niet aan de wijn gegaan, dus geen zorgen! @ Nin0: Ja, er worden sowieso maar 6 pogingen verzekerd. De ferti heeft het laatst voor me uitgetekend. Van poging 1 tot en met poging 6 zit je in een stijgende lijn. Daarna blijft de lijn gelijk, hij stijgt niet meer, dus als poging 6 niet lukt is de kans van slagen op de pogingen die daarna komen zo goed als nihil. Vandaar dat er maar 6 pogingen vergoed worden. @ Natas: mijn bloedwaarden zijn daar niet goed genoeg voor. Ik geloof dat dat het fsh-gehalte heet. Dit komt omdat mijn eierstokken 'doof' beginnen te worden. De ene keer zijn de bloedwaarden goed, de andere keer niet, dus dat is een risico. Dit betekent dat je vervroegd in de overgang kan raken. Mijn moeder was met 41 al in de overgang. Vaak is dit genetisch bepaald. Daarbij maak ik maar 1 eitje aan, met de hoogste dosering spuiten. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik met die dosis 2 eitjes maak, maar dat is nog nooit gelukt. Met IVF en ICSI willen ze zoveel mogelijk eitjes bij je weghalen, om te kijken welke de beste kwaliteit heeft. Door bovenstaande redenen wordt je afgewezen bij de IVF klinieken. Dus ja, ontzettend kl*te
@Anna: Mijn Chris is een echt wijntjes kenner/liefhebber, en ik heb besloten dat ik eerst wil weten of met mij alles in orde is voordat ik hem ga vragen om minder te drinken. Hoewel, hij is geen alcoholist gelukkig! Ook ik heb gedacht aan een kindje zonder vader tot de juiste opeens voorbij kwam..... Wat knap en verstandig dat je je hebt omgeschoold...... En gefeliciteerd met je nieuwe baan.........! Ook ik wil voor mijn 40e zwanger zijn....... Wat een wijze woorden van je over de kinderwens voor velen..... Inderdaad, ongi in jouw geval is goed en inderdaad heel snel weer "in het zadel" Heel goed! Enneh, een weegschaal is zo gekocht hoor........ @Moby: Ik ben af en toe een beetje te snel/spontaan met antwoorden , ik wist eigenlijk best wel wat KI was..... @NinO: OK, dat trappen kan ik nog volgen (super!), maar voor iemand die nog nooit zwanger is geweest heeft "het placenta aan de voorkant liggen (lekker gezellig?)" totaal geen mening @Diaantje: Je verhaal maakt een hoop duidelijk, maar is echt niet om over naar huis te schrijven. Waarom is het leven zo'n zooitje af en toe en worden sommige dingen zo ongelijk verdeeld? Onbegrijpelijk........ Ik zit vanavond alleen thuis.... (snif). Vanmorgen vroeg (6 uur!) wilde mijn lief klussen, ware het niet dat alle electra uit was gevallen (incl. de koelkast) dus er kwam iets tussen Nu zie ik hem pas morgen avond (om een uur of 11) weer. Ga maar iets "gezelligs" verzinnen om hem te ontvangen
@ mooiniet: het is zeker oneerlijk verdeeld in de wereld. Er zijn mensen die krijgen kinderen en dumpen ze vervolgens ergens, dood of levend en degenen die écht kinderen willen omdat ze ze zoveel liefde kunnen geven en een veilige toekomst kunnen bieden, moeten er vaak zoveel moeite voor doen en krijgen ze vervolgens dan nog niet . Balen dat er vanmorgen 'iets tussen kwam' bij jou. Maar...morgen wil ik je dus echt niet op het forum zien. KLUSSEN! Heel veel plezier daarmee en ik hoop dat jij wel het roze geluk aan je zijde hebt.
Mooiniet:geeft niet hoor, hebben we allemaal wel eens last van. En morgen goed je best doen voor het ROZE kleurtje! Diaantje:bedankt voor je uitleg en ik hoop toch op een mooi lichtpuntje voor jullie....... Moby
MOLLY en MISS DAANTJE: Hoe is het op dat wachtbankje? Zie dat jullie de eerst volgenden zijn en daarna volg ik Spannend.........en veeeeeeeeeeel succes! Hoop dat de ooievaar uit Artis goed nieuws brengt Moby