ach Anna, ik zag er ook wat tegenop tot het zover is soms word je moe van het hopen en proberen en dan is het er ineens, kop op! Ritje
@moby4 Nee, mijn ei heb ik niet gevonden met de testen! Wel denk ik uit de testen te kunnen afleiden dat het dag 14 moet zijn geweest, dat is de 'donkerste' van de lichte streepjes en het komt mooi overeen met de drie vegen bloed die ik op dag 21 heb gehad. In december heb ik overigens wel een eisprong kunnen vinden met de ovutesten. (dit was de tweede keer dat ik ovulatietesten probeerde) @Lola Mijn man is 32. En Nicosia ligt in Cyprus. Ik ben met een Grieks-Cyprioot getrouwd. @Anna Dank je! Supertester, haha nee hoor... Ik heb alleen zo lang doorgetest omdat ik eerst eigenwijs kosten wat kost mijn ei wilde vinden (was eigenlijk bang dat alles niet meer werkte door de endometriose) en later ben ik doorgegaan omdat ik een vermoeden van zwangerschap kreeg. Ze kosten idd echt niet veel meer, ik heb zo'n 30 euro voor 100 testen betaald. Qua leeftijd ben ik het helemaal met je eens, er zit weinig verschil tussen 38 of 41. Vorige maand nog dacht ik dat ik waarschijnlijk niet zwanger zou kunnen worden in de nabije toekomst maar troostte me dan met de gedachten nog een aantal jaren voor de boeg te hebben en wie weet wat het lichaam of de natuur dan nog in petto zouden hebben. En over een eventueel tweede kindje, mijn moeder heeft mij gekregen toen ze 43 was en mijn tante heeft ook twee gezonde kinderen gekregen toen ze respectievelijk 43 en 45 was. Age is just a number! Ik heb ook een vriendin van 45 die nu zwanger is van haar eerste kindje.
Vlinder, ik heb net de ovulatie test gedaan en er verschijnt een licht streepje. Word er helemaal warm van!
Heb al een 1,5 uur ongi-buikpijn en heb pas de 25e mijn NOD?! Zal wel weer gewoon ongi worden en dan iets eerder! Voel verder ook niets wat op evt. roze zou kunnen duiden................ Heb effe een vreselijk baal moment! Moby
@ Vlinder: oh wat een lief kaartje, dank je. Ja, ik ben ook blij dat ik morgen weer kan beginnen, ben alleen heel bang, omdat het de laatste keer is. @ Anna: wat een geweldige actie, heel lief bedacht. Dan hoop ik dat wij samen weer op de wachtbank terechtkomen en er samen roze vanaf stappen, afgesproken ? Heel goed van je dat je de 2e MK zo snel een plaatsje hebt kunnen geven. En wat de leeftijd betreft: als je besluit dat je heel graag een kindje wil, gooi je de pil weg en ga je onderhand al tellen, zo van: als ik dan en dan zwanger zou zijn, hebben we dan en dan een gezinnetje. Maar als je dan gaandeweg merkt dat het niet echt wil lukken of misgaat, verleg je je grenzen. En dan maakt je leeftijd je niks meer uit, dan wil je gewoon heel graag dat het een keer gebeurt. Tenminste...zo ging het bij mij. @ Daantje: ik duim ook nog steeds voor je hoor, dat jij in ieder geval voor de MMM roze bent. [-o< @ Mooiniet: wens je een romantische vruchtbare avond toe. Hoop dat de volle maan je geluk brengt. @ allen: wens jullie een heel fijne avond en nogmaals bedankt voor de lieve, bemoedigende woorden en de lieve kaartjes. Ben blij dat ik jullie heb
@ Sheila: spannend! Duim , duim [-o< , duim @ Moby: nee, niks ervan, ook voor jou draaien mijn duimen overuren. Nog niet opgeven [-o<
Dan houdt daar de gelijkenis tussen ons helaas op. Mijn man is een half jaar ouder dan ik, ook 38 dus... En wat je woonplaats betreft: Volgens mij kun je op slechtere plekken wonen...
Shiela:ik wil je niet ontmoedigen hoor maar volgens mij heb je tijdens je menstruatie-cyclus altijd het hormoon lh ; alleen tijdens je ovulatie is er een piek. Ik heb vandaag, 5 dagen voor mijn NOD ook een ovu test gedaan en gaf ook een licht streepje! Ik hoop het van harte voor je maar weet niet of dit zekerheid geeft.. Moby
Nou niet helemaal: ik heb mijn Duitser in Nederland leren kennen en heb na 2 jaar pendelen besloten om naar Duitsland te verhuizen om bij hem te gaan wonen, en dat is nu ongeveer een jaar geleden (eind maart). Wat betreft je leeftijd: helemaal gelijk, zo denk ik er ook over. Wij hebben al besloten dat het bij 1 kindje zal blijven (tenzij het een tweeling wordt). Helaas heeft mijn lief nogal oude ouders en hij is degene die enigszins loopt te pushen, maar ik laat me niet gek maken. Alles op mijn tijd, want anders word het helemaal nix. Enneh... 2 MK's in de afgelopen 9 maanden? Dat is niet nix zeg, ik moet er niet aan denken! Heel veel succes alvast, we houden elkaar op de hoogte toch? Bedankt voor je lieve woorden!
@Shiela & Moby: Bij een positieve ovulatie test moet je toch 2 even dikke strepen hebben? In het geval van Vlinder werden die strepen alleen maar dikker en daardoor kreeg ze het vermoeden dat ze zwanger was. Maar natuurlijk duim ook ik voor jullie allebei @Diaantje: niet bang zijn hoor, we zijn er voor je! @Moby: nog niet balen! Kan ook van de stress/zenuwen zijn! @Vlinder: wauwie, jij bent inderdaad omringd door "oudere" moeders. Mijn moeder was overigens 39 toen ze mijn broertje kreeg, maar verder heb ik alleen maar jonge moedertjes om me heen....... Ben het overigens echt wel met jullie eens hoor dat leeftijd niet zo belangrijk is. @Iedereen: veel plezier vanavond met lief, of een plak chocolade voor de buis. Ik ga i.d.d. voorbereidingen treffen voor later. Tjuus!
Moby, de moed nog niet opgeven hoor! Anna, de kans op een 2de wordt op latere leeftijd een stuk kleiner, dat ben ik met je eens. Ik kan natuurlijk voorstellen dat je dit erg jammer vindt, dat vind ik ook. Ik heb vandaag nog wat positiekleding gekocht en natuurlijk kon ik de baby-afdelingen ook niet met lege handen verlaten! En heb nieuwe buikfoto's gemaakt, ze staan in m'n album.
Ik breek even in (maar ben ook 35+ dus dan is het legaal, toch?! ) @Natas: je hebt al een heel zwanger buikje! Wat gaaf en wat heerlijk voor je dat alles zo goed gaat! Ik wil ook! Gr. Joyce
Wow, gefeliciteerd Shiela!!! Wat zalig!! @Mooiniet Ik sta er denk ik idd iets anders in omdat ik zoveel "oudere" moeders ken/gewend ben. @Natas1 Mooi buikje!
Ja echt super. Maar vind het wel eng allemaal. Het is wel dank zij jouw vlinder dat ik de test deed. Want na 5 min. was de streep op de ovulatie test echt dik.
Probeer hoop te houden,maar dat valt niet mee. En ik ben nog niet eens zo lang bezig! Heb net een vreselijke huilbui gehad en dat luchtte wel een beetje op! Zal de moed er proberen in te houden! Thanxs, Moby
hoiiiiiii meiden, goh joh ben 33 mag ik me bij jullie neergooien? sinds aug zijn we bezig voor een kleintje en dus zit ik nu in ronde 7(mijn geluks getal en leuk om te weten volgens de calculator als ik deze maand zwanger raak ben ik uitgerekend op mijn verjaardag)dat zou dan een super kado wezen! meestal komt het toch niet op de uitgerekende dag maar was wel grappig idee.
Lieve Moby, Ik voel me in 1x schuldig dat ik zo over enthousiast zit te doen. Sorry! Ik denk aan je en duim voor je!