35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Moby: hé meisje, ik ben alleen maar blij hoor als het raak is. Voel je niet schuldig, jij kan er toch ook niets aan doen?! Ik gun iedereen een wondertje, mits er goed voor gezorgd wordt en het genoeg liefde krijgt. Heb je vanmorgen nog getest?

@ Lola: lief hoor, dat je iedereen oproept voor mij te duimen. Top, bedankt!

@ Ellen: heb je je mannetje gisteren nog van de bank gekregen om te klussen? Dank je voor de kaarsjes en ik moet me vrijdagmiddag 14.00 uur weer melden, dan krijg ik de 1e FM.

@ MaMa2X & Vlinder: jullie ook bedankt voor het duimen.

@ Miss Daantje: meid, wat erg, BALEN. Knuffel voor jou! Ik heb nog wel zo goed voor je geduimd. Hoop echt voor je dat die laatste kans roze wordt en je niet aan de IVF hoeft. Ik zit nu in mijn laatste kans IUI. Dus...laten we maar gewoon voor elkaar duimen. Mijn ferti's (ik heb er 2!) zeggen beiden: als de :evil: na 18.00 uur komen, neem dan de volgende dag als dag 1.

2. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Goedmorgen Dames ;)

@Daantje balen meis :evil: , moed houden ;)

@Moby, nieuw testje gedaan? ben zoo benieuwd.......

er moeten toch absoluut nog wat pink ladies bij vinden jullie niet ;)

Hier gaat het z'n gangetje, over een weekje weten we al iets meer.... vind het toch heel eng en hoop toch zo dat ik een klein hartje kan zien.....

kan niets doen dan afwachten en de dagen aftellen :(

groetjes

3. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Ik heb net een afspraak gemaakt met de verloskundige en we hoeven er pas 2 april naar toe. Pff, duurt echt nog lang. Had liever eerder een hartje zien kloppen.
    Diana jij hebt al wel snel een echo?

4. Bij mij verdween dit lastig kwaaltje gelukkig spontaan na de bevalling... :D

@Miss Daantje: O wat ontzttend jammer meid! Ik zou ook gisteren aanhouden als dag één...

@Diaantje: Ik gun het ook iedereen even veel om zwanger te worden, maar deze maand gun ik het jou nét even wat meer, omdat het je laatste IUI is. Ik hoop toch zó dat het lukt deze maand en zo niet, dan hoop ik dat ze ergens tóch nog iets anders voor jullie kunnen doen... [-o<

Met mij gaat het erg goed, moet ik zeggen. Weinig last van vermoeidheid deze keer. Een zwangerschap waar menigeen jaloers op zou zijn, ware het niet dat het mij ook erg onzeker maakt. Gisteren hebben we besloten om toch voor een vruchtwaterpunctie te gaan in plaats van 'alleen maar' een kansberekening. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar mijn gevoel zegt dat ik het 'moet' doen. Wellicht speelt mijn onzekerheid een rol hierin...
    Vanmiddag dus even de verloskundige bellen over de te volgen procedure, want aangezien ik 'al' 10 weken ben vandaag (en eigenlijk 10 weken en 2 dagen volgens de telling van de verloskundige...), moeten we er wat haast mee maken!

5. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    EllenK, Diaantje, Mooiniet, LMM, Marieke15 en Mama2x
    Ik duim heel hard voor jullie.....

Moby god wat ben ik nieuwschierig vandaag voor je ik wens je al het geluk van de wereld en hoop je proficiat mogen te wensen,
    en vooral een goede gezonde zwangerschap indien positief,
    laat ons niet te lang in spanning meid,
    we leven met je mee!

Hier druk weekend,
    de wedstrijd was noppes was er echt niet goed van goed getraind,
    hondje moet loops worden en wel de stoppen sloegen wat door met haar,
    had gehoopt nog even mee te doen op een sportieve wijze...
    tja
    erg vond ik het wel maar de hond heeft toch een knuffel gehad,
    haha die verdraaide ongesteldheid!

Liefs Ritje

6. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Diana: ja, wat duurt een week dan lang hè. Op naar een mooie echo.

@ Sheila: dat is idd erg ver weg! Probeer een beetje afleiding te zoeken!

@ Lola: ik vind jou echt lief! Mooi te horen dat jij je goed voelt! En wat gaat dat snel, je bent al 10 weken! Wens je in ieder geval heel veel succes met de VP [-o< !

7. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Wel Miss Daantje ik vind het heel erg voor je,
    echt waar meid super dikke knuffel voor je!

Ik heb nu pas alles wat bijgelezen drie pagina's wow....

Ritje

8. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    De is mijn eerste zwangerschap en ik weet van verloskundige ect niks van. Maar kun je niet vragen of het eerder kan of is dat raar. Ik weet dat het nu nog niet kan een echo maar over 5 weken vind ik ook wel erg lang. Wie van de ervaren meiden kan me hier iets over vertellen.

9. :oops: :oops: :oops: Dank je wel... :oops: :oops: :oops:

10. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hey,
    als ik dat hoor kijk ik er ook terug naar uit na drie maand je weer wat lekkerder in je vel voelen,
    hier soms frustratie,
    dat mijn lichaam zoveel schommelt misselijkheid al valt het mee maar ook zware benen,
    triestige buitjes,
    soms niet weten waarom......
    en slecht slapen he zonder medicatie een hele nacht wakker.....

ik tel de weken af en ook om naar de gyn te gaan.....
    want dan weer zekerheid hoe het kindje is dat zich ontwikkeld,
    die momenten doen dan weer goed!
    Dus nog 5 weken en we zijn 14 weken,
    dan moet het beteren haha,
    en dat zal snel vooruit gaan......

Liefs Ritje

11. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hey schiela,

wel ik heb de eerste dag getest en wilde een echo,
    hoopte natuurlijk op twee weeken erna, maar dat lukte niet,
    en daarom was de eerste echo op 7 weken een half...
    na bloedwaardes kennen!
    En toen klopte het hartje,
    dus das geen vijf weken erna he als ik dat goed begrijp das lang hoor....

begrijp je frustratie heel goed sterkte meid
    Ritje

12. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    @Mama2x: jeetje wat een stalen zenuwen heb jij! Knap hoor dat je nog een paar dagen wacht met testen.

@Marieke: jij ook bijna testen dan? Of is daar geen aanleiding voor....

@Diaantje: Nee dit zal echt ons eerste (en laatste) kindje worden.... Daarom vind ik het zo spannend en hoop ik dat het goed gaat.
    Ben blij dat je al ietsje rustiger bent; is ook heel belangrijk!

Hihihi! Ik had ook zoiets gisterenavond. Mijn lief zei om 22:00 uur al dat-ie moe was..... Toen heb ik daar toch nog maar even verandering in gebracht.... O:) :) Alles voor het goede doel toch (nou ja, ik had ook wel zin eigenlijk)?
    Enneh, iedereen moet zo af en toe aan zichzelf denken. Doe ik (stiekum) ook heel vaak :confused:

Dat is het enige goede nieuws voor een zwangere. Vooral zo doorgaan!

@MissDiaantje: Getsie! Vervelend hoor voor je. 3 jaar is inderdaad wel erg lang (wat een geduld!)
    Wat betreft de 1e dag van je cyclus. Dat is inderdaad de dag/avond waarop je echt rood vloeit. Bij mij gebeurt het nog wel eens een enkele keer 's nachts en dan weet ik het inderdaad ook niet zo goed (voor 0.00 uur of na 0.00 uur?) Maar 21:00 uur klinkt nog redelijk "overdags" :)

@Lola: dat is wat he? Nergens last van maar dat geeft juist veel onzekerheid. Heel goed dat je een beslissing neemt waar je je goed bij voelt en niet doet wat anderen zeggen.

@Ritje: Dank je voor je duimen!
    Tis toch wat he? Ben je zelf van je ongi's af (voorlopig), heeft je hond er nu last van! Vrouwen!
    Maar je klinkt wel als een ervaren vrouw (je hebt toch al kinderen?)

@Moby: Laat ons nou niet langer in spanning? [-o<

13. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    ja MooiNiet,
    ik heb al een dochter van 16 en train veel met teven,
    vrouwen dus haha,
    een beetje ervaring dus wel....

Aan mijn dochter voel ik zo wanneer ze ongesteld moet worden, is ze wat nerveus.....
    Ben blij dat ze mijn schommelingen ook begrijpt want we praten hier vrij over alles is leuk!
    Ik heb van mijn gezondheids adviseur ook een doosje met pilletjes gehad Omega 3 DHA en EPA
    en mijn vezels en vitamientjes
    die vezels laten mijn stoelgang goed vlot verlopen, hiervoor had ik een zwaar gevoel op de maag en boeren en het zuur ervoor,
    kanp lastig als ik gegeten had,
    het bleef liggen,
    met die omega3 wel is het beter mijn lijfje voelt beter aan alles verteerd goed en verloopt veel vlotter is heel gezond voor de baby
    en ook voor het groeien verminderd het zuur en misselijkheid wel
    dames het is maar een tip hoor vraag het eerst na!

Liefs Ritje

14. Vozzie

Vozzie Lid

13 dec 2007
    68
    0
    0
    Morge dames...goh wat heb ik slecht geslapen vannacht. Eigenlijk niet slecht geslapen, gewoon niets geslapen.. Zaterdag had ik een klein klein beetje bruinig bloed in m´n slipje.... Let´s hope. Sluit me aan bij het wachtrijtje dames die aankomend weekend mogen testen. Duimen maar.
    Heb een vraagje, collegaatje van me probeert ook al tijdje zwanger te worden, is 42. Nu, zij krijgt 2 dagen voor haar periode aan haar rechterhand 3 gezwollen vingers, de topjes voelen aan alsof ze met water gevuld zijn. De zwelling gaat zover dat in de vingers wellicht adertjes springen want je ziet aan de buitenkant rode vlekjes ontstaan. Het doet niet pijn maar is wel onaangenaam. Zwelling houdt ongeveer 2 weken aan. Tot nu toe heeft ze nog geen arts gevonden die haar kan helpen. Net gynaecologisch bloedonderzoek achter de rug en alle waarden zijn perfect, endometriose heeft ze ook niet.. Iemand van jullie ervaring hiermee?

15. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik kan je hier niet mee helpen, ik heb bij mijn eerste zwangerschap expres gewacht tot 11 weken voordat ik naar de gynaecoloog ging... misschien kun je nog eens proberen te bellen en dan uitleggen dat je wat onzeker bent en graag eerder een afspraak zou willen maken?

@Vozzie: Helaas, daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat vervelend voor je collega.

16. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    hallo Vozzie

is misschien je innesteling ik duim voor je he
    Ritje

17. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ mooiniet: oké, jij bent dus ook nog nooit zwanger geweest? Ik dacht al dat ik de enige hier was. Hoop dat wij snel roze mogen worden en een eerste wondertje in onze armen mogen houden.

@ Vozzie: dat klinkt best goed toch, ik bedoel dat klein beetje bruinig bloed. Ik duim voor je hoor. Spannend!Die hand van die collega van je, nee, nooit van gehoord.

18. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    @ Vlinder, wat is jouw reden geweest om te wachten tot 11 weken. Bij mij is het denk ik meer een echte bevestiging dat ik dat graag wil. Ik vind het nu allemaal nog zo raar. Met uitzondering met enorm buups voel/merk ik helemaal niks. En misschien omdat dit de eerste is is het erg onwerkelijk allemaal.

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hi sheila, is heel normaal hoor.
    Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap ook pas mijn echo in de 11e week. Dat is je termijn echo. Want dan kunnen ze bij de verlos een uitwendige echo maken en goed de termijn bepalen. 2 weken eerder was ik voor de intake en kreeg ik alleen een vragenlijst en folders mee.

Vanwege mijn curretage mag ik een volgende keer naar het ziekenhuis met 7 en 14 weken voor extra echo's. Maar dat hoeft niet. (natuurlijk doe ik dat wel ;) )

20. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    @Shiela Ik wilde gewoon afwachten of alles goed zou gaan... Ik ben niet zo dokterig. ;) Maar dat is voor iedereen natuurlijk heel verschillend. :)

Deel Deze Pagina