35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Moby, je staat erbij meid en het staat je goed hoor, dat roze.

Zico, spannend he? Die eerste echo. Meid, het gaat vast goedkomen en je zult een heel mooi kloppend hartje zien. Ik duim voor je.

Sanrob, ik hoop met je mee dat je droom niet in duigen zal vallen. Ik kan me je keuze wel voorstellen om met de relatie te stoppen mocht dit wel het geval zijn. Heel veel sterkte hiermee.
    Mijn vader heeft ook zo'n negatieve instelling trouwens. Wanneer er iets misgaat, dan is het glas niet halfvol, maar gewoon bijna leeg. Hij gaat dan meteen negatief zitten doen. Het is best moeilijk om daar mee om te gaan. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe het is met jouw vader.

Vlinder, het blijft inderdaad jammer dat m'n moeder haar kleindochter niet meer mee kan maken. Voor m'n 12 jaar jongere broertje vind ik het eigenlijk nog erger. Mijn moeder heeft in ieder geval mijn man nog mee kunnen maken en mee kunnen krijgen dat het met ons wel goed zit.
    M'n broertje heeft pas een vriendinnetje gekregen na het overlijden van m'n moeder, dus ze heeft niet meegemaakt dat ook hij goed terecht is gekomen.

2. @Ellen: Ik had alleen even mijn eigen gegevens aangepast. Ik weet namelijk niet wanneer jullie NOD's zijn. Geef me even de datum van je NOD door en ik pas 'm aan... :D
    Dit geldt natuurlijk ook voor alle andere belangrijke data!

@Zico: Ik begrijp je onzekerheid, ik beng ook bloednerveus voor een echo. Ik kan helaas niets doen om je gerust te stellen, maar zal wel aan je denken...

@SanRob: Jeetje, wat een heftige beslissing om bij je partner weg te gaan als jullie kinderwens niet overeen stemt! Ik kan het wel begrijpen, eerlijk gezegd. Ik wens je heel veel sterkte hierin en hoop dat jullie er samen uitkomen...

@Shiela: Je maakt me bang met je berichtje! Wat is er aan de hand...?

3. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    @ vlinder : Ben een beetje verdrietig omdat niet alle mensen op de lijst staan volgens mij jij ook niet toch?

4. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Hihihi, grappig! Nee, ik ben echt van Duitschen Bloed (zie album), maar toch weer lachen wat je zegt. Mijn moeder is 68 maar ze is voor mij echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang 50 geweest en ik zei dat zelfs tegen mensen; wel 10 jaar lang ofzo! Totdat ik opeens wakker werd en steeds heel hard moest nadenken als iemand vroeg hoe oud ze was.... :( :-s

5. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Voor Ritje en Ellen:

6. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    @ Lola: Niet stressen! Het is allemaal goed en inderdaad zo'n oefen-echo is alleen maar fijn. Wedden dat je ons zaterdag apetrots verteld hoe goed het gaat?

7. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Gezellig toch die bokkies! Die poes was natuurlijk wat minder; zo heb ik er ook een aantal in laten slapen die echt "op" waren en heb elke keer heeeeeeeeel hard moeten huilen. Bij mijn ratjes trouwens ook en die leven maar 3 jaar gemiddeld.....
    Heb je nog meer huisdieren/katten?

8. Jullie mogen ook jezelf op de lijst zetten hoor... :)
    Het is niet zo dat het wijzigen van de lijst slechts is voorbehouden aan een selecte groep meiden... ;)

Geef me even je vermoedelijke bevallingsdatum door, dan zet ik je erin!

9. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Oei oei oei, spannend!

10. @Marieke: Hééééél spannend!

11. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Heel begrijpelijk dat je bang bent, maar nu niet "bij de pakken neer gaan zitten" he? ;)
    Alles komt recht, zeker en vast! We duimen alvast voor de 28e.....

12. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    MOOINIET; ik kan echt niet zonder beestjes, al denk ik elke keer als er 1 doodgaat "ik neem nooooooit meer anderen".
    We hebben nog 1 kat, 2 jack russels(honden dus hihi) en 3 kippen.
    In het verleden vanalles gehad; honden/konijnen/geiten/hangbuikzwijnen.

13. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    SanRob: dat is ferme praat, maar ik geloof dat je al eens eerder hebt verteld dat het niet helemaal van een leien dakje gaat met jullie wat betreft de kinderwens. Als dit zijn manier is om te "vertellen" dat hij zijn toekomst alleen met jou en zonder kind plant, dan is dat natuurlijk ook niet echt de juiste manier.... Inderdaad praten en als dat betekend dat jullie niet doorgaan samen, weet dan in ieder geval dat er zat mannen zijn die nog wel een kindje willen. Dit forum is het bewijs.
    Sterkte.....

14. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    In het begin van onze relatie heeft hij ook al eens het wel kinderen willen ingetrokken. Deze keer zou hij het niet intrekken, heeftie beloofd. Vandaar wrs dat hij het ook niet hardop zegt. Heb nl al aan hem duidelijk gemaakt dat als hij het intrekt, ik weg ben.
    Een 2e keer trek ik niet, en vind ik ook niet echt respect hebben voor mijn gevoel en wensen.
    Maar misschien haal ik me vanalles in mn hoofd en twijfelt hij alleen en dat is zn goed recht. Hij is nl gewoon een twijfelaar.

15. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Anna (en de rest ook), ik denk dat we allemaal een beetje emo zijn; of net zwanger, of wachtend na de eisprong, of vlak voor de eerste echo of ook dingen die opeens gebeuren en niets met de zwangerschap te maken hebben, maar zijdelings misschien toch wel. Tis nu ff een beetje rare tijd heb ik het gevoel. Tegelijkertijd zijn we hier met een select groepje zeer begrijpende vrouwen die al heel wat mee hebben gemaakt en ik denk dat het voor velen heel fijn is om hier je verhaal kwijt te kunnen, omdat er altijd begrip is.
    Dus: allen die niet willen en/of kunnen reageren: WIJ VINDEN HET ECHT NIET ERG; ook dat is begrijpelijk zonder je hele leven hier neer te typen. Reacties komen vanzelf wel weer, want iedereen moet toegeven dat het verslavend is..........of niet?

Ik wens iedereen kracht, rust en wijsheid voor hetgeen ze op dit moment bezig houdt of waar ze naartoe leven.

Grote knuffels,
    MooiNiet (=niet ironisch)

16. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Nou, je went er maar aan! Hahahaha!

17. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Dag lieve meiden,
    Dank voor jullie medeleven. Ik kwam er net achter dat ik niet eens een test in huis heb :rolleyes:, dus moet morgen mijn ochtendurine maar even opvangen en dan naar het dorp fietsen voor een testje. Ach, waarschijnlijk is het toch niet nodig.... ik zit even in een dipje, durf niet (meer) te hopen :(

18. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    @MooiNiet, je hebt het heel goed verwoord!

19. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Zo gaat het lekker door elkaar heen. Ferme praat en hangbuikzwijntjes...... komt omdat ik de hele dag weg ben geweest. Kan ook eigenlijk echt niet!
    Ik heb nu nog alleen 2 katten Jack & Jill. Wonen bij mijn mam in Nederland. Ik kan blijkbaar wel zonder, hoewel ik mijn katten echt mis :cry:

20. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Lastige situatie, SanRob. Misschien valt het allemaal wel mee, maar blijf dicht bij jezelf. (Hier spreekt een ervaringsdeskundige, die té lang bleef geloven dat haar twijfelaar uiteindelijk wel een besluit zou nemen. Nou, niet dus...). Maar aan je berichtje te zien kom jij wel voor jezelf op ;)

Deel Deze Pagina