Ik heb vanmorgen een 'oefenecho' gehad. Een van de vaste verloskundigen uit onze praktijk volgt momenteel de opleiding tot echoscopiste en ze moet 150 echo's maken om haar diploma te behalen. Dus werden er zwangere dames gecharterd om een keertje extra te komen. Het was een heel uitgebreide echo (half uur zeker...) en het kindje was mooi te zien. Alles zag er erg goed uit. Mijn moeder (mijn man kon deze keer niet mee en ik wilde ook niet alleen gaan...) was helemaal onder de indruk en heeft de eer gehad om als eerste het hartje te horen kloppen! Het kindje was erg beweeglijk en het was erg leuk om zo'n klein spartelend wezentje op het scherm te zien... Op 7 april hebben wij de afspraak voor de vruchtwaterpunctie. Ze hebben mij gevraagd of ik wil deelnemen aan een proef. De huidige methode voor het testen van het vruchtwater bestaat al zo'n 30 jaar en is het AZM bezig met een nieuwe methode. Die heeft twee voordelen: - Minder vruchtwater nodig (4 ml ipv 20 ml) - Snellere uitslag (één week ipv 2 tot 3 weken) Voor mij is deelname aan deze proef niet extra belastend, de standaard hoeveelheid van 20 ml vruichtwater wordt afgenomen en daarvan wordt 4 ml apart gehouden voor de test volgens de nieuwe methode. Mijn vrichtwater wordt dus twee keer getest, om zo te controleren of de uitslagen die volgens de nieuwe methode zijn verkregen hetzelfde zijn als de uitslagen van de 'oude' test. Ik wil dus wel meedoen, op rond 14 april al de uitslag krijgen is mooi meegenomen. Voor de uitslag van de 'oude' test, kan ik op 28 april pas bellen...
Zico, ik weet dat je belgische bent en ik begrijp je meestal heel goed, maar dit snap ik echt niet...... Ben overigens wel heel blij voor je uitslag van de echo. Gefeliciteerd! hahaha begrijp het. Onze andere kindjes waren 47 en 44,5 cm groot bij geboorte. 47 was een keizersnede maar was 3 1/² week te vroeg. 44, 5 was m'n dochter en ze was maar 1 week te vroeg Dus ik koop kleine kindjes
snap um . Tis niet om te klagen en als ik maandag een kloppend hartje zie klaag ik al helemaal niet , laat maar komme @ mijn naamgenote, diaantje SUC6.... dat alles toppie is Lang niets meer uit Tenerife van Yuca gehoord of heb ik iets gemist , ze heeft vandaag toch een 2de echo? Hoe was de 1ste dan : liefs
Haha, was het maar zo simpel dat je in Belgie kindjes kon kopen. Groot of klein, dat maakt niet uit. Er zou goed vraag naar zijn. In Belgie doen ze meer op het gebied van vruchtbaarheid, maar dat kunnen ze ook nog niet! (lees dit niet letterlijk he!) Diana, Yuca is een tijdje niet langs geweest nee, nou je het zegt. Lola, ik zou er ook helemaal geen probleem mee hebben geloof ik. Een week eerder de uitslag. Het lijkt me sterk dat de uitslagen heel erg zouden verschillen. Dus dat snelle is wel goed. Fijn hoor dat de echo weer goed was. Lekker voor jullie en voor je moeder ook natuurlijk. Al die nieuwe dingen, hadden ze vroeger nog niet natuurlijk.
Misschien kan het in Belgie wel? Ik weet niet wat de uiterste datum voor een vrouw is..... Als ik jou was zou ik het eens aan je gyn vragen. Dan heb je in ieder geval zekerheid. Als je wilt, doe ik het ook.
Lola: wat heb jij een geluk/mazzel! En onverwachts een oefenecho en ook nog een dubbele vruchtwaterpunctie EN OOK NOG eerder uitslag! Jij moet gewoon een zondagskind zijn...... Ben heeel erg blij voor je!
Lola, fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad. En nog mazzel met de punctie ook. 2x voor dezelfde prijs. En dan ook nog een snelle uitslag. Ik ben benieuwd. Zou wel ideaal zijn wanneer je maar zo'n korte wachttijd voor de uitslag hebt. Ik heb al wel gehoord van spoedpuncties waarbij de uitslag ook al met een week bekend is, maar het zou mooi zijn wanneer iedereen de uitslag op deze termijn zou krijgen.
@Lola: Fijn dat alles er goed uitzag! Voor mij duurt het nog wel een aantal weken! Heb me vandaag op mijn grote hobby gestort: koekjes bakken! En, al zeg ik het zelf: het resultaat mag er wezen! Zal proberen er een fototje van hier te plaatsen. Moby
Ikke wil ook zo en snelle vruchtwaterpunctie, hey zeg 2 a 3 weken is toch lang hoor! das langer om de schrik erin te houden ga het ook vragen se! Bedankt meiden voor de info... ook eens vvrgen voor die eidonatie! kan Benthe misschien naar Belgie komen.. Liefs Ritje
@Ritje: Ik weet niet of meerdere ziekenhuizen meedoen aan die proef of dat die proef alleen in Maastricht wordt uitgevoerd... @Moby: Ik plaats foto's en plaatjes altijd via www.photobucket.com Via deze site kun je foto's van je pc in een online album plaatsen. Iedere foto krijgt een link en deze link plak je dan in je berichtje. Zolang je de foto niet uit het online album verwijdert, blijft hij hier zichtbaar... @Inez: Als de proeft slaagt zullen ze wel overstappen op de nieuwe methode en dan krijgt iedereen standaard na een week de uitslag. Maar dat kan dus best nog wel eentijd gaan duren. De folder vermeldde niet hoe lang de proef loopt... @Mooiniet: Ik weet niet precies op welke dag 7 januari 1970 viel, maar volgens mij benik op een donderdag geboren... @Annna: Ja, mijn moeder vindt die nieuwe technieken helemaal geweldig! Ze heeft me weleens toevertrouwd dat ze best graag nog eens zwanger zou willen zijn, omdat het nu allemaal een stuk leuker is: kleding, echo's, leesvoer, mensen praten er veel meer en opener over, internet, etc. Zo vindt ze het ook heel grappig dat ik een aantal keer per jaar een groep mama's tref die in dezelfde maand als ik ben bevallen. Gelukkig krijgt ze via haar dochters (mijn zus krijgt haar eerste kindje in mei...) een hoop leuke dingen mee...
Thnx Anna! Ik ga zo, om 21.00 uur. Als ik morgen tijd heb meld ik me hier weer, vanavond gaat mijn moeder ook mee en die blijft ongetwijfeld nog even gezellig hangen. Molly, goed zo! Prima dat je gebeld hebt en een afspraak hebt geregeld. Wachten tot juni is veels te lang. Super Lola zo'n oefenecho, en gaaf dat het zo mooi was! Die nieuwe testmethode lijkt me veel prettiger voor het zwangere koppel, een week wachten klinkt weer een stukje beter.
@Moby: Ik vind het echte kunstwerkjes, die koekjes van jou! Als ze net zo goed smaken als ze eruit zien, dan begin ik ook al te kwijlen...
Tip: Stel het formaat van de foto's in Photobucket in op 320 x 240, dan worden de koekjes een stuk groter (en nóg smakelijker... )