Shiela, stoppen met drank en roken is erg verstandig als je zwanger wilt worden. Dan hoef je dus nog niet zwanger te ZIJN. Algemeen advies is hiermee te stoppen voordat je zwanger wilt worden. Volgens mij is Natas in April gestopt met roken en probeerde ze daarna pas zwanger te raken ... ? Natas, dat klopt toch? Het is gewoon goed om je lichaam voor te bereiden op een zwangerschap. Over zwangerschapsklachtjes; de 1e keer had ik echt enorm pijn in mijn borsten, zelfs strelen deed zeer. En ik had nog heel weinig idee bij zwangerschapstekenen, we waren nog maar net begonnen en ik had er nog lang zoveel niet over gelezen als iedereen hier nu. Daarna was ik wel vermoeid en sliep ik lekker 's middags. Verder echt nergens last van, behalve van slipstaren en extra zeeziekte, omdat ik geen reistabletten in kon nemen. De tweede keer begonnen mijn tepels te irriteren ong 1 week na NOD, maar ze deden lang niet zo pijn als de eerste keer. Beide keren kon je ook heel goed de blauwe aders zien op mijn borsten. Dit is een kwaaltje waar je niet zoveel over leest, maar het wordt veroorzaakt door een hogere druk. Het is wel een officieel kwaaltje. Nu gaan misschien alle bijna NOD dames met ontblote borsten voor de spiegel staan turen naar aanwezigheid van blauwe aderen... Sorry als er een extra factor bijgekomen is. Nu doen mijn borsten al vanaf voor de laatste menstruatie pijn. Dus dat gaat mij echt geen aanwijzing geven deze keer. Ik heb gisteren echt een dipje gehad over ons vrijpatroon van de afgelopen week. Ik ben errug bang dat mijn eisprong geweest is zonder dat we er gebruik van gemaakt hebben :x :x :x :x Ik was :x op mijn vriend die iedere keer maar zo moe is, dat we niet vrijen. 'Uitstellen naar morgen' gaat naar overmorgen en dan weer overovermorgen... Al die signalen die ik moet oppikken maar die niet duidelijk zijn, maken me bloednerveus en ik voel me er toch wel alleen in staan. Waarom ligt alles nou zo bij de vrouw, wat betreft zwanger worden : Ik wil gewoon om de 2 a 3 dagen vrijen. Dan hoef ik ook niet zo te stressen. Theoretisch is er enog een piepklein kansje op resultaat als de eisprong al geweest is. Maar 2 keer is het gelukt toen we tenminste 2x rond de eisprong geklust hadden. Nog nooit is het gelukt van 2 of 3 dagen voor de eisprong vrijen, laat staan 4 of 5 dagen ervoor... Zucht... ik ga straks nog maar eens een ovulatietestje doen. En ik hoop dat het opeens weer omslaat, ik weet dat dat kan, maar het maakt me zo onzeker... Natas, ik weet nog goed jouw testjes stress... Was dat nou de maand dat je zwanger raakte of niet?
@Anna:vervelend is dat he? maar als de wens er is wil je ook bewust proberen op de goede dagen te vrijen.Ik zie dat je op dag 15 zit;heb je je ei al gehad dan?
Moby, na de MK kan het eigenlijk alle kanten op. En eigenlijk kunnen al mijn menstruaties door ontpillen, of miskramen beinvloed zijn. Het was 24-24-zwanger/curettage-26-28-30-zwanger/miskraam-31. Vorige week had ik gewoon meer tekenen van naderende eisprong, vruchtbaar slijm, hoge, iets zachtere baarmoedermond. Dat lijkt nu weg te zijn. Maar ja, zo ervaren ben ik nog niet en dat voelen van de hoogte... dat doe je zonder exacte gegevens. Haha, daar zouden ze een rolmaat voor moeten uitvinden...
Ik ken het probleem Annna ik kan dan ook goed balen als het niet lukt of als hij niet wil. Ik schijn dan te opdringerig te zijn ...pfff.... meiden helaas ik heb de baan niet Maar heb op monsterboard al wel weer 2 leuke andere functies gevonden dus net ff 2 CV's gemaild. is wel in Nijmegen maar goed is ook goed te doen...
Goedemiddag allemaal, Ik heb hier wel af en toe een berichtje gepost, maar met name met mijn mede 35+ers meegelezen. Nu wil ik dan toch wel even een vraag stellen, want er is iets wat me niet lekker zit. Ik zit nu in ronde 5 na mijn MK in november (6 wkn). Ik had altijd een cyclus van stipt 28 dagen. Sinds de MK schommelt het wat. Niet dramatisch als ik anderen soms zie, maar toch...als je altijd 28 dagen gewend bent, dan vind je het al gauw onregelmatig..... Nu heb ik echter sinds gisteren aardig wat bloedverlies. Of beter gezegd.....bloed met slijm vermengd. En niet af en toe, maar elke keer met afvegen, nu dus al twee dagen lang. De enige keer dat ik dat ooit gehad heb was toen ik zwanger was (en toen was het slechts een middag). Alleen.....NU zit ik pas op dag 11 en moet mijn ei nog komen! En vier dagen voor mijn ei lijkt het me ook nog niet echt een ovulatiebloeding (wat schijnt te kunnen maar wat ik nooit gehad heb). Omdat ik echt nog NOOIT tussentijds bloedverlies heb gehad zit het me helemaal niet lekker! Van het meelezen weet ik dat een heleboel van jullie (helaas!) OOK ervaringen hebben met MK's Heeft iemand dezelfde ervaringen als ik?! Nog even wachten en dan huisarts of gyn bellen? Of kan het echt geen kwaad?! Gr. |Joyce
Ik weet het niet Joycie, ik zou anders toch gewoon ff de gyn bellen. Mijn cyclus is ook niet meer precies 28 dagen hoor schommel nu van 26 tot 1 keer zelfs 30 maar dat schijnt allemaal nog regelmatig te zijn
Joycie, bij mij liepen de laatste paar menstruaties eigenlijk meteen over in een soort van ovulatiebloeding. M.a.w. Ik bleef vanaf m'n menstruatie tot na de eisprong steeds vloeien. Heftiger gedurende de menstruatie en daarna steeds wat slijmerig bloedverlies, goed op te vangen met een inlegkruisje, maar voornamelijk met afvegen.
Joyce, het komt mij ook niet bekend voor. Behalve de schommelingen dan. Ik hoop dat het niets te betekenen heeft. Net mijn 6e Ovutestje gedaan en ook weer negatiever dan het hiervoor was. Nou ja, dan hoef ik me tenminste geen zorgen te maken dat vriendlief vanavond laat thuis komt en te moe is om te vrijen. We hebben gisteren trouwens wel goed gesproken en hij denkt mee naar een oplossing. Hij dacht erover om om 8 uur naar bed te gaan tijdens groene dagen
En jij bent weer zwanger! Dus het hoeft niet meteen iets te betekenen! Gelukkig! k houd het nog wel even in de gaten.
Bij twijfel gewoon even bellen hoor, Joycie. Voelt zich positief aangesproken en laat deze zien. Ben dus vanavond niet online Nu maar hopen dat ie deze week wel springt http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFITPYEG.jpg
@ SanRob: ik hoop dat je gelijk krijgt en dat het dit keer helemaal goed gaat. Dank je! @ Lola: oh wat lief, dank je voor het klavertje 4. Hoop echt dat het weer werkt! Echt heel lief van je! @ Inez: jij ook bedankt! Dat zei de ferti ook tegen me: ik hoop dat ik je alleen nog terugzie voor een ander soort echo. Hij zou ook voor mij duimen, zo lief allemaal! @ Nin0: en jij ook bedankt! Het schiet al op bij jou zie ik, al 23 weken, WAUW! Nu het huisje nog! Maar eerst lekker met vakantie? Waar gaat de reis naartoe? @ Diana: helemaal te gek meid, het mooie echo. Gefeliciteerd. @ Zico: ik denk dat jij Diana bedoelde @ Ellen: triest! heel veel sterkte, ook voor je vrienden! @ Mooiniet: dank je, lief dat ik eventueel bij jou/jullie mag komen klagen als ik het niet meer trek. Idd 2 hele spannende weken. Voor jou nog 3 hele spannende dagen hè. Ik duim in ieder geval voor je dat je roze mag worden eind deze week. @ Vozzie: jeetje, bij jou is het wel heel spannend. En wat goed dat je het tot vrijdag volhoudt! Duim, duim, duim, etc.. @ Vlinder: dank je! En jij goed naar je lichaam luisteren. Als je moe bent, goed rusten hè. @ Anna: ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben met die vriendjes van ons. Wij vrouwen zijn er volgens mij veel meer mee bezig. En het is dan idd frustrerend als je weet dat het je vruchtbare dag(en) is (zijn) en je er geen gebruik van hebt gemaakt. Bij jou is het natuurlijk nog veel moeilijker, aangezien je niet precies weet wanneer je eisprong is (geweest). Wens je in ieder geval veel sterkte en hoop dat je heel snel roze mag worden! Je vriendje denkt in ieder geval mee naar een oplossing, dat is toch heel mooi! Vroeg naar bed gaan is een heel goed plan volgens mij @ Ritje: jij ook bedankt voor het duimen. Goed te horen dat je dochter naar een andere school gaat. Hopelijk heeft ze daar geen last van de vervelende kids!
annna de dag voor je eisprong ben je enorm vruchtbaar. Dus als je je eisprong hebt en het gevonden via ovulatietest, dan moet je zeker klussen op de dag dat je test het positiefste is
Ellen, het zou kunnen dat bij een 2de zwangerschap dezelfde kwaaltjes komen, het kan ook heel anders zijn...... ik duim voor je. Wat jammer van je baan, verdorie. Vozzie wat ontzettend spannend, ik hoop zo dat je positief test vrijdag! En MooiNiet, voor jou komt NOD ook al snel. Ik hoop op roze! Ja Anna en Shiela, ik ben in april '07 gestopt met roken en in eind mei gingen we voor het echie klussen. Eerst stoppen en dan zwanger raken wordt heel veel gedaan. En Anna, ja mijn ovulatieteststress was de maand dat ik weer zwanger ben geraakt. Wat balen voor je dat het zo onduidelijk is, ik weet hoeveel onzekerheid dat kan geven en hoe de druk met je partner opgevoerd kan worden. Maar het kan dus echt nog hoor, dat je eisprong er nog aan moet komen en je test nog posi moet worden. Joyce, ik heb geen idee..... ik denk dat als ik jou was ik even zou bellen, voor m'n eigen gemoedsrust. Hey Mollie, mooie smilie meid!
Spannend Molly, rennen naar die Praxis! Een beetje "theorieles" kan toch geen kwaad? Hoera, we hebben weer eens een ouderwets slipstaarkampioene....en dat ga jij tot a.s. vrijdag volhouden? Verder nog klachtjes? Ik duim voor je dat je vrijdag roze test! Kijk eens op families.com of google op "pregnancy tickers" @Kaley: geen bloed geeft moed.....meer zeg ik niet! Lola, dat geeft weer moed! Vandaag flink aan het slipstaren geweest maar helemaal niets meer gevonden dus het is zeker geen ongi. Ik hoop dat ik een beetje op je zus lijk @Ritje: verstandige beslissing om je docher naar een andere school te sturen, weg van dit soort toestanden en het gepest. Die moeder van dat kind is toch echt niet goed. Ik snap die mensen echt niet! Veel sterkte en knuffel voor je dochter. We doen ons best Inez, het is toevallig wel mijn lievelingskleur dus een beetje extra roze zou helemaal niet erg zijn hoor! Je kan altijd zeggen dat je gestopt bent met roken omdat dat nu bijna nergens meer mag en zometeen 1 juli is de gehele horeca rookvrij, je hebt geen zin om buiten als enigste met een peuk te staan blauwbekken.... Niet drinken verklaren is nog lastiger: last van je maag en de dokter heeft je aangeraden de alcohol te laten staan. Vooral het zuur in rode wijn is erg slecht voor je maag op het moment. Je hebt een vage ontsteking aan je teen en daarvoor een antibioticakuurtje. Je gaat ergens met de auto heen en bent de Bob (Nee, eentje kan ook niet, want je had "thuis" al een wijntje op)....of doe net of je wel drinkt: wodka-jus en gewone jus ruiken bijna hetzelfde. Ik doe dit al ruim 9 maanden..... @Joycie: ik kan je er niets over zeggen. Bloed tijdens ei is normaal, een ovulatiebloeding ontstaat doordat dat ei springt en kan ook al iets voor eisprong plaats vinden. Misschien heb je een vroeg ei? Een ovulatiebloeding is bij mij altijd maar heel kort en een beetje roze van kleur. Anders idd even de gyn bellen. @Anna, gewoon blijven klussen. De jongens kunnen het dagen uithouden en dan alsnog hun werk doen hoor!
SanRob, Ik moest ook aan jou denken en dacht mijn frustraties ook maar even op te schrijven. omdat het toch wel herkenbaar blijkt! Natas, ik heb nog 1 testje. Ik twijfel of ik nog wel nieuwe wil bestellen. Ik ben liever van de stress af. Misschien moeten we samen maar een planning maken; maandag verleid ik mijn vriend, woensdag andersom, vrijdag ik weer en zondag komen we gewoon het bed niet uit voordat er naar behoren geklust is. zo erg klinkt het niet. Veel leuker dan testen toch! Misschien zorgt de stress rondom mijn moeder, ook wel voor een uitgestelde eisprong. Dat schijnt te kunnen, mijn lichaam kan het daarna nog weer proberen. Ik moet zeggen dat het me ook een vervelend vooruitzicht lijkt als juist er geklust moet worden op de dag dat ze de uitslag krijgt. Dan wil ik geen 'moetje' hebben.
Mollie:dat ziet er goed uit en nu wegwezen hier...! Anna:kan inderdaad goed zijn dat door de stress om je moeder je eisprong verlaatis;je lichaam kan daar echt op reageren!
Bedankt voor jullie steun, heb het echter moeilijk, de bedreigingen komen binnen als ze naar het manege gaat en op internet, leuk een nachtmerrie! Liefs Ritje
@Anna: Wij hebben deze maand t/m mijn eisprong geklust en daarna niet meer; dus nu 1,5 week niet. Nou zitten we al in ronde 12, en ik ben er ook nog achter gekomen dat mijn eisprong een dag later is dan ik altijd dacht, dus ik heb echt grote hoop dat we nu helemaal goed geklust hebben. Wel is het zo dat als wij een dag of 2 of 3 niet meer klussen, we ook geen zin meer hebben! Allebei niet. Dan moet of de 1 of de ander weer de eerste aanzet geven en dan gaan we weer als een trein. Soms zelfs vaker dan 1x per dag.... Is dat bij jullie niet ook "the case"?