35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    @Kaley Wat leuk omschreven ..ha..ha Ik hoop dat mijn man
    er ook eentje heeft die een diploma heeft en een navigatie systeem :)

Groetjes Erna

2. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel voor alle felicitaties!

Ik moest er ook niet zoveel mee bezig zijn, met zwanger worden bedoel ik. O. wat had ik dat graag gewild: Het van me af kunnen zetten! Ik zei altijd: Dat kunnen 100 mensen tegen me zeggen, maar ik denk niet dat het gaat lukken.
    Het was voor mij een vorm van: iets moeten afmaken. Tja ik was natuurlijk al heel ver gekomen (op de helft) En als ik moeten zeg, overdrijf ik niet want zo voelt het echt! Frustrerend? Ja! Denk ik dat het helpt als je er minder mee bezig bent? Ja, maar ga dat maar eens ff doen (knop omdraaien of zo?) Zo werkt het niet, jammer genoeg.

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Begin september kreeg ik mijn eerste echo in de twaalfde week. Totaal onverwachts voor ons bleek dat er twee kindjes waren waarvan bij beiden het hartje niet meer klopte. (dubbele schok) Twee weken geleden ben ik na anderhalve week wachten alsnog gecuretteeerd. Hierna twee lange weken bloedverlies gehad. Dat is nu eindelijk over. Dat voelt op zich al heel goed.

Nu natuurlijk de wens om snel weer zwanger te raken. Maar grote twijfel, beschermd of onbeschermd vrijen. Wil mede gezien mijn leeftijd(39) geen kans onbenut laten, maar ben ook bang voor extra risico op een nieuwe om nu meteen weer zwanger te raken.
    Ik had zo'n mooie korte cyclus (25dagen, toch een extra kans in een jaar!), maar ben bang dat het nog lang wachten wordt op mijn menstruatie.

We twijfelen of ik zal wachten op mijn menstruatie of maar zonder al te veel er mee bezig te zijn gewoon weer onbeschermd te vrijen. We zullen dan wel zien dan wat het wordt en met mijn eerste menstruatie ben ik toch al wel blij, omdat ik weet dat het dan werkt.

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Begin september kreeg ik mijn eerste echo in de twaalfde week. Totaal onverwachts voor ons bleek dat er twee kindjes waren waarvan bij beiden het hartje niet meer klopte. (dubbele schok) Twee weken geleden ben ik na anderhalve week wachten alsnog gecuretteeerd. Hierna twee lange weken bloedverlies gehad. Dat is nu eindelijk over. Dat voelt op zich al heel goed.

Nu natuurlijk de wens om snel weer zwanger te raken. Maar grote twijfel, beschermd of onbeschermd vrijen. Wil mede gezien mijn leeftijd(39) geen kans onbenut laten, maar ben ook bang voor extra risico op een nieuwe om nu meteen weer zwanger te raken.
    Ik had zo'n mooie korte cyclus (25dagen, toch een extra kans in een jaar!), maar ben bang dat het nog lang wachten wordt op mijn menstruatie.

We twijfelen of ik zal wachten op mijn menstruatie of maar zonder al te veel er mee bezig te zijn gewoon weer onbeschermd te vrijen. We zullen dan wel zien dan wat het wordt en met mijn eerste menstruatie ben ik toch al wel blij, omdat ik weet dat het dan werkt.

5. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Wat een verhaal Anna :)
    Wat een vreselijke pech voor jou.
    Ik hoop dat het je vanaf nu gaat meezitten
    :) Moet je nou weer ongesteld worden om
    weer een eisprong te hebben? Ik heb geen
    idee hoe dat zit?
    Sterkte meid!
    Groetjes Erna ;) ;)

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Anna

Wat vreselijk voor jullie! Niet te geloven...heb je het grote geluk dat het er twee zijn (terwijl je er niet op rekent) en dan loopt het mis....na 12 weken...ik vond het a zoooo erg na ruim 8 weken, bij 12 weken heb je een maand meer tijd gehad je te hechten aan het kleine frummeltje in je buik....ik leef met je mee....

Een goede vriend van mij die gynaecoloog is zegt dat het niet nodig is te wachten (hoe lang ook) met weer opnieuw zwanger raken omdat wanneer je lichaam niet klaar is voor een nieuwe innesteling het eenvoudigweg niet zal gebeuren. Na mijn miskraam zei mijn verloskundige dat we het best 2 maanden konden wachten en wij hebben ons aan 1 maand wachten gehouden (ondanks de leeftijd :cry: ), ik had dan zelf het idee dat ik iets meer tijd hadden voor de verwerking van de miskraam. Na 1 menstruatie afwachten en een maand veilig te hebben gevreeen, zijn we weer begonnen. 'Formeel' dus niet nodig, voor ons wel goed geweest.

Heel veel sterkte meis, blijf nog maar lekker eventjes met ons meeschrijven!

Koosje

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Anna : wat een triest verhaal :cry:
    Wat je lichaam betreft hoef je niet te wachten, zoals Koosje ook schrijft. Doe waar je je psychisch goed bij voelt en waar jullie je allebei prettig bij voelen.

@ Diana : dank voor de oppepper!
    Hier kunnen schrijven met lotgenotes helpt mij ook heel veel.

@ Kaley : dat heb je heel mooi omschreven.

Update van mij : ik ben nog steeds zo labiel als de pest. :cry:
    Als dit door ongi komt dan krijg ik op mijn leeftijd voor het eerst nog last van pms-klachten, tssss. Ik heb dit nóoit gehad, verdarrie.

En het zou goed kunnen dat die ongi eraan zit te komen. Als de ovulatietest klopte moet dat rond de 23ste zijn, wat dan bijna 6 weken na de curettage is.
    Sinds vannacht heb ik last van een ongi-achtig gevoel in m'n buik, niet echt krampen maar 'spanning' zeg maar. Had ik voorheen voordat ik ongi werd ook nooit last van, maar goed. Moest er wel erg om huilen, het lijkt zo veel op het gevoel wat ik had toen ik nog zwanger was.

8. Cindy72

Cindy72 Lid

17 sep 2007
    11
    0
    0
    Rontgen laborant
    Noord-Limburg
    Kaley: dat is inderdaad heel goed omschreven, ik kreeg er zelfs tranen van in mijn ogen, dus helaas doen mijn hormonen het nog steeds prima ;) .

Erna: ik wens jullie heel veel succes, mijn vriendin was 35 toen ze ivf kreeg en gelijk is alles goed gegaan en ze heeft nu een mooie dochter. Ik hoop voor je dat het jullie ook zo zal vergaan :) .

Anna: ik kreeg ook tegenstrijdige berichten. Huisarts zei dat je beter ff kan wachten, maar verloskundige en gynaecoloog zeiden allebei dat je gelijk verder mag gaan met proberen en niet eerst een menstruatie hoeft af te wachten. Ik heb zelf na de 1e MA wel een menstruatie afgewacht en was daarna direct weer zwanger, helaas kwam dat na 6wkn weer af en nu wacht ik nog steeds op mijn menstruatie. Dus je hoeft inderdaad niet te wachten, maar doe waar je je het beste bij voelt.

Mijn update is dat ik nog steeds niet ongi ben, maar wel het gevoel heb dat het komt en het voelt inderdaad hetzelfde als toen je zwanger was, maar ik ben nu pas na mijn 2e MA 5wkn onderweg dus het zou nog 1 of 2 wkn kunnen duren.
    Dus afwachten maar, meer kan je helaas niet doen.

Gr cindy

9. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Dank je @Cindy :) Ik had er even veel moeite toen de periode van
    zelf proberen afgelopen was. Maar dan hoor je weer veel positieve
    verhalen over i.v.f. en krijg je weer moed.
    Het gaat lukken meiden :)

We gaan voor het roze ;) ;)
    Groetjes Erna

10. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

zet hem op ernie.... volgens je banner moet het vandaag lukken ;)

11. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Ja, maar ik mag niet van mijn i.v.f. dokter! Geeft niet hoor,
    kon jij ook niet weten en het is een ingewikkeld verhaal;
    Ik mag niet zwanger worden in de cyclus voor de eerste
    i.v.f. poging. Klinkt een beetje tegenstrijdig maar deze maand
    wordt ik met medicijnen in een soort kunstmatige overgang
    gebracht om daarna weer medicijnen te krijgen om veel
    eitjes te kweken. Wat een verhaal he. Ik heb dus voor het
    eerst sinds een heeele lange tijd weer in de winkel gestaan
    voor condooms ha..ha..
    Groetjes Ernie
    Hou iedereen op de hoogte ;) ;)

12. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @Erna,

Bedankt voor je aanmoedigende woorden. Het ergste was dat toen ik heel snel zwanger raakte ik een gevoel had van "wat nou, ik nu al zwanger, zoveel geluk? Dat heb ik nooit, ik moet er meestal hard voor vechten. Zou het soms misgaan?" Nu heb ik inderdaad mijn portie ellende weer gehad, dus nu moet het een goede kans hebben.
    Misschien ben je inderdaad voor de eerste menstruatie niet vruchtbaar, maar het kan ook wel, hoor ik vaak genoeg. We zien dus wel! En duimen :rolleyes:
    Voor jou wordt het erg spannend begrijp ik. Heel veel sterkte met je pogingen, maar vooral ook alles wat er omheen hangt, onderzoeken, spanning etc. Zorg vooral dat je tussendoor erg veel geniet!

@cindy
    Wij gaan niet afwachten, maar gewoon onze gang en dan zien we wel. Wachten op de menstruatie is ook al vervelend, maar er is gewoon niets anders mogelijk dan afwachten en proberen het zo aangenaam mogelijk te maken tot dan.

@ Koosje

Klopt je banner? Dan is het wel heel spannend. Test je echt meteen de eerste dag dat het kan? Ik durfde dat al helemaal niet en heb eerst nog 3 dagen gewacht.
    Ik geloof ook maar gewoon de gynaecologen die dat zeggen. Het lijkt me een simpele natuurwet. Het voelt zo onnatuurlijk om met bescherming te vrijen. We willen gewoon weer onbekommerd genieten van met elkaar zijn. Het is al vervelend genoeg geweest allemaal.
    Ik ben gelukkig niet meer labiel en lichamelijk voel ik me ook OK. Ik was met de negatieve echo net 1 dag terug van een jaar sabbatical.
    Maakt het allemaal nog triester, maar het maakt ook dat ik vooral geestelijk erg uitgerust ben en een goede basis heb.

Ik hoop maar dat ik het vast kan houden. Volgens mij helpt ontspanning bij het zwanger raken.

Vraagje: Hebben jullie al kinderen?

13. Ingiemoppie

@ernie... oeps dat wist ik idd echt niet..... ik ben er niet zo vaak en dan lees ik niet alle pagina's bij (schandalig hé)....

succes voor je aanstaande ronde dan! (wel strange om ineens condomen te moeten kopen hé?)

Ik mag officieel met die maagband nu ook niet zwanger worden, maar aangezien ik al bijna 2 jaar niet spontaan zwanger wordt, doen wij er nu dus ook niets speciaals aan (condomen, pil o.i.d.).

Mocht ik het dus deze maand wel worden... tja....dat zie ik dan wel weer...
    Denk het niet hoor, want je lichaam krijgt in de eerste maand een geweldige klap te verwerken (bijna 10 kg afgevallen in 3 weken). Je hormoonhuishouding kan dan ook even uit zijn ritme vallen.

14. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Geeft niet hoor..kan gebeuren.
    Dat is ook niet niks, zo'n maagband maar ik vind dat je wel een beetje
    gelijk hebt. Als het zo ver is dan zie je dan wel. Moet zo'n maagband
    nou altijd blijven zitten? Groetjes Erna

15. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Anna

Ik kan mijn banner nog niet veranderen omdat het bloed nog niet goed is doorgekomen, nu alleen nog bruinverlies....bij mij altijd het teken dat de duivels eraan komen, vandaag of morgen...dus niet spannend meer!

Volgende ronde!

Koosje

16. Cindy72

Cindy72 Lid

17 sep 2007
    11
    0
    0
    Rontgen laborant
    Noord-Limburg
    Wij hebben nog geen kinderen.

Gr Cindy

17. Ingiemoppie

@ernie... ja die maagband kan in principe altijd blijven zitten. De meeste mensen die ik heb gesproken, hebben hem na ca. 5-10 jaar laten verwijderen, omdat ze toen hun eetgewoonten wel hadden veranderd. Ik zie wel hoelang het blijft zitten. Als ik er geen last van heb prima. En je kunt er ook goed zwanger mee worden (schijnt alleen de laatste periode lastig te zijn, omdat je buik dan zo groot wordt en de baby overal tegen aan kan drukken, dus ook je maag).

@koosje: errug sneu dat ze weer gearriveerd zijn. Veel succes in de volgende ronde.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Koosje : toch nog niet zeker toch, dat je ongi bent?

@ Anna : ik heb nog geen kinderen, mijn man heeft 2 al grote dochters.

19. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Koosje,

Moeilijk he, dat wachten?! Ik moet een nieuwe baan zoeken, omdat ik een jaar op reis ben geweest. Ik hoop dat dat me afleidt van het lange wachten, op menstruaties, ovulaties, of geen menstruatie natuurlijk, maar dan daarna weer zoveel spanning.
    Zorgen voor een leuke tijd bij al dat wachten!

Succes met een niet te vervelende eerste menstruatie.

20. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meiden....niet opgeven!
    Er is er weer een zwanger met 42 zie zwanger topic!
    Geeft hoop en moed he! ;)

Liefs en veel suc6!
    Marjo

Deel Deze Pagina