35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Ha Ellen! Ik heb gisteren gesolliciteerd bij een relatie bureau op de afdeling PZ. Lachen! Ik hoor do of vr wat. Zo niet, ga ik ook maar eens naar monsterboard. Goed zeg dat je zoveel gebeld wordt. Ik hoop dat er wat tussen zit voor je!

Knufs!

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ellen, veel succes met de zoektocht naar een nieuwe baan!

MissDaantje, natuurlijk vinden we het leuk als je hier nog komt. We hebben je al gemist meid, er werd pas nog naar je gevraagd hier. En al gaat bij jou het zwanger worden dan misschien op een andere manier, je bent wel met hetzelfde bezig. Je bent bezig met proberen zwanger te worden en of dat nu langs de natuurlijke weg gaat of met een beetje hulp, de hoofdprijs is hetzelfde. Een prachtig kindje aan het einde van een zwangerschap.

Wat klinkt het positief dat je een grote kans hebt op een zwangerschap. Ik kan me wel voorstellen dat jullie overwegen om pas de volgende cyclus te beginnen, zodat je zeker weet dat je niet zwanger bent.
    Stel dat je nu zwanger zou zijn, zou het dan kwaad kunnen voor het ongeboren kindje wanneer je nu zou beginnen met prikken? Dat zou wel meespelen in mijn afweging. Als het geen kwaad kan, zou ik er aan de ene kant waarschijnlijk toch meteen mee willen beginnen om geen kans onbenut te laten. Aan de andere kant, stel dat je nu zwanger zou zijn, wat een kick is het dan om zeker te weten dat het toch nog zonder hulp is gelukt.
    Moeilijk hoor. Hoe dan ook, ik wens jullie heel veel geluk met jullie IVF-poging(en) en hoop dat het ook voor jullie nu heel snel raak mag zijn.

3. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Net bij ha geweest omdat we nu jaar bezig zijn en vanwege mijn korte cyclus en korte lf. Nou ze was wel kordaat! Ze heeft gelijk een uitstrijkje gemaakt om te testen op chlamdyia (je kunt zonder dat je het weet chlamdyia hebben en daardoor onvruchtbaar raken) omdat mijn vriend niet mijn eerste seksuele partner is. Ik heb gelijk bloed geprikt om te kijken naar oa schildklier en nieren en mijn vriend kan zijn kwakkie laten onderzoeken in het ziekenhuis. Het kan zijn dat mijn gewicht een probleem kan worden (125 kilo bij 1.80 meter). Ze had wel een paar theorien: normaal wacht je twee jaar met ha maar omdat ik 36 ben is het goed dat ik een jaar gewacht heb, je moet vrijen na je eisprong (?) en dan elke dag (als we dat kunnen), mijn cyclus was geen probleem want je hebt ook cycli van 6 weken. Het kan zijn dat ik hormonen moet gaan gebruiken. Maar ik had wel elke maand een eisprong. Denk dat we meer moeten gaan klussen ofzo. Ik ben iig wel heel wat wijzer geworden. Ze vond het wel goed dat ik temp lijsten mee had trouwens.

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he daantje zou deze kans toch niet verspillen.
    Ga ervoor meid ;)

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

Miss Daantje, ik kan me je gevoel voorstellen.
    Ik denk dat ik zou wachten Ik zou (denk ik) een maandje niet zo erg vinden (wat is nu een maandje op een heel mensenleven ;) ) En idd de kick dat het evt. wel gewoon gelukt zou kunnen zijn.... Maar goed het blijft een persoonlijke afweging. Wij leven hier gewoon met je mee wat je ook beslist... :) daar zijn we voor ;)

Jolanda wat grappig. Mijn gyn vertelde me dat 3 dagen voor ei en dag van ei DE dagen waren...
    hihihi. Ons werd aangeraden om de dag ivm leeftijd vriend maar dat ligt heel erg aan hoe goed het zaad is geloof ik.... Wel fijn dat je antwoorden hebt gekregen. Succes verder

Mooiniet, wat een grappige baan. Ik ga vrijdag solliciteren bij een bedrijf dat net is afgebrand... Ze zijn al weer druk aan het bouwen maar goed. Toch grappig :)

6. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Lieeefff...jullie berichtjes en medeleven! :D
    Oh, werd ik al gemist Inez? :oops:
    Ik ga even bellen of het kwaad kan dat je met spuiten begint terwijl je zwanger kan zijn, alhoewel het nu natuurlijk nog zo iel zou zijn...
    Ik geloof er eigenlijk ook niet echt in...3 jaar niet (behalve dan zwanger in mei 2006) en dan nu opeens wel? :-k

Ellenk, 1 maand is idd niks op een mensenleven, 3 jaar eigenlijk ook niet maar elke dag is teveel en te lang als je zwanger wil worden. Daar heb je namelijk niet je hele leven de tijd voor dus ik zie dat iets anders. ;)
    Snap overigens dat je het goed bedoelt hoor. :)

Ik vind het wel gek Jolanda, dat je gyn zegt te vrijen ná de eisprong terwijl je overal kunt lezen en horen dat je in de dagen vóór de eisprong de meeste kans maakt zwanger te worden... :rolleyes:
    Ben blij voor je dat je wat wijzer bent geworden verder en dat jullie nu worden onderzocht.

Dank je Zico, hoe gaat het met jou?

7. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @missdaantje: Jeetje wat spannend zeg!
    Ik zou inderdaad informeren wat de risico's zouden zijn mocht je nu zwanger blijken en anders zou ik er denk ik gewoon voor gaan......maar dat is natuurlijk persoonlijk en een beetje moeilijk in te schatten als je niet zelf voor die beslissing staat!
    Ik hoop dat je de goede beslissing maakt waar jullie allebei achter staan en dan wens ik jullie alle succes vd wereld!
    Moby

8. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Missdanntje: en we vroegen ons inderdaad al af waar je toch bleef?

9. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Missdaantje blij je te horen,
    kom zeker eens langs we missen je wel X

Ik duim nog altijd voor diegene die aan het wachten zijn en al negatief getest hebebn,
    en ik hoop en duim natuurlijk....Ellen en Kaley...

@Anna veel sterkte en ik hoop dat alles goed gaat met je moeder!

Hier wel schitterend nieuws heb er wel 4 weken op gewacht maat vandaag was het zover,
    de tweede echo en een nekplooi meting wel het was super alles oke alles heel normaal de nekplooi top!
    Kon niet beter.....
    Heb een traantje weggepinkt in het donker bij het zien van de wondermooie echo,
    armpjes beentjes dik buikje haha,
    en er was mooi beweging net als de ader maakt hij veel gebruik van de armpjes en handjes die heen en weer bewogen,
    met mijn dochter waren het de beentjes haha,
    en dit is nog steeds!

Kijk als het bij mij lukt na sterelisatie en 41 jaar dan kan het
    overal....

We waren superblij!
    Mijn vriend zijn eerste
    die verschoot dat alles al op zijn plaats zat en gegroeit was..
    moest hij even aan wennen!
    bij zijn zus in de winkel langseweest die wilde dolgraag de foto's van de echo zien,
    het is leuk haar zien mee te genieten en dat broertje gelukkig is haha

dit was mijn dag tot nu en de rest kan niet meer stuk!
    als ik de echo duidelijk kan scannen laat ik hem zien

Liefs Ritje

10. Vozzie

Vozzie Lid

13 dec 2007
    68
    0
    0
    Hallo lieve meiden, niet alles gelezen nog maar ik wens die schatten op het wachtbankje la vie en rose toe en de mama´s in spé, veel klusplezier, de zwangeren veel succes.
    Zo, wou me toch even melden. Heel druk op het werk en ´s avond lig ik er om 21.00 in, mega moe.... and I like it :)

11. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Oh ja was al 3 a 4 kilo bij en das veel mag dus gaan dietsen ,
    het mag dames voor conditie en wel de kilootjes niet te veel laten bij te komen,
    wel voorzichtig,
    geen kuilen....

Ritje

12. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Ritje: wat geweldig een mooie echo!
    Kan je weer wat zorgelozer genieten van het wondertje in je buik! Gefeliciteerd!
    @Vozzie: fijn he, moe zijn! ha-ha. Goed excuus om je alvast lekker te laten verwennen!

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ritje, gefeliciteerd met deze prachtige echo. Jouw dag kan niet meer stuk!

14. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    @Anna: Fijn dat je moeder snel geholpen gaat worden. Twee operaties in één is zwaar maar twee aparte operaties zou waarschijnlijk nog zwaarder zijn. Hoop zo dat het helemaal goed gaat komen! (en dat jij heel misschien binnenkort wel met een mooie positieve test in je handen staat) [-o<

@Miss Daantje: Hey, goed om van je te horen. :D Klinkt heel positief je IVF-verhaal, ik hoop zo dat het snel gaat lukken. En zo te lezen heb je je besluit al genomen en ga je zo snel mogelijk spuiten. Ik kan me voorstellen dat het nu lang genoeg heeft geduurd voor jullie. Succes! :whistle:

@Ellenk: Succes met het solliciteren!

@Mooiniet: Geinig, werken bij een relatiebureau. :)

@Ritje: Wat super! Ik wil graag je mooie echo zien. :D

15. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ellenk bedankt! Vond het ook wel raar hoor dat je na de eisprong moet klussen maar ze had er wel een hele theorie over. Volgens haar is de eisprong ook als je temp stijgt (vond ik ook wel raar want dan is je ei toch al geweest?) Heb nu het gevoel alsof we een heel jaar verkeerd aan het klussen zijn geweest!
    MissDaantje heel veel succes hoop dat t zal lukken voor jullie klinkt iig wel positief.
    Anna heel veel sterkte! Hoop dat alles goed zal gaan met je moeder. Mijn vader heeft vijf jaar geleden ook darmkanker gehad maar hij is er toen helaas aan overleden.
    De ha heeft mij trouwens ook nog intern onderzocht maar alles zat wel goed nou dat scheelt weer! en ik moest er geen obsessie van maken nou ik zie wel waar het schip strandt. Vond het wel raar dat ze zei dat je normaal twee jaar moet wachten met naar ha gaan alleen boven de 35 hoef je maar een jaar te wachten (lucky me).

16. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Mooiniet: meisje, wij zitten bijna in hetzelfde schuitje. Ik heb ook nog geen kids en de angst slaat ook mij om het hart als ik hier zie hoeveel ladies 1 of meerdere MK hebben gehad. Maar goed, de aanhouder wint, zullen we maar zeggen. En eerlijk gezegd zie ik het ook niet zitten om nog met een jaar of 40 of ouder (en weer sorry voor de dames die die leeftijd al hebben bereikt, maar toch nog mama willen worden. Ik heb evengoed bewondering voor jullie hoor!) mama te worden. Komt nog bij dat mijn vriendje 7 jaar ouder is dan mij, dus zou dan een hele oude papa zijn (in zijn ogen!) :oops:. Werken bij een relatiebureau? Wat apart! Ik hoop dat de ooievaars vannacht de juiste richting op zijn gewaaid ;)

@ Ellen: alvast een hele fijne verjaardag morgen en heel veel succes met alle aanbiedingen en het kiezen van de juiste baan! Wat een luxe dat je zoveel telefoontjes krijgt!

@ Kaley: blijf voor je duimen hoor!

@ Miss Daantje: hey, je bent terug, ik had al naar je gevraagd! Wat goed dat er goede hoop is dat IVF bij jullie aan zal slaan. Als bij mij de volgende week de :evil: zich aandienen, krijgen wij een gesprek met mijn ferti. Zijn zus werkt als gyn bij een IVF centrum en hij zal proberen of wij dan toch niet 1 poging IVF mogen doen, indien we dat willen, want daar zijn we nog niet helemaal over uit. Heb het na een half jaar even helemaal gehad met hormonen spuiten, FM, etc.. We zien volgende week wel. Duim voor je dat je voor de IVF spontaan roze bent! Dat zou bagus zijn!

@ Jolanda: na het ei klussen :(: Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het is toch zo dat als je na het ei klust, je te laat bent :(: :(: :(:

@ Ritje: joepie, een geweldige echo en nekplooimeting. Van harte en nu eindelijk onbezorgd genieten!

@ Vozzie: helemaal geweldig toch, die zwangerschapskwaaltjes, IK WIL OOK!

Hier weinig nieuws. Nog een kleine week, maar ik voel helemaal niets, net als de vorige maanden overigens. Dus ga er maar van uit dat het weer niks is geworden, ook net als de vorige maanden :cry:

17. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Diaantje: Hoop houden, je hebt evenveel kans dat het wel zo is!
    Ik duim nog steeds!
    Moby

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Moby: dank je, ik doe mijn best, maar af en toe word ik heel bang en paniekerig!

19. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Diaantje: kan me voorstellen; heb ik zelfs al terwijl ik nu zwanger ben en al 2 kids heb.......
    Probeer toch positief te blijven, misschien heeft dat een goede invloed op je lijf!

20. @Ellen: Ben je al ongi geworden dan? Wat gaaf trouwens om al zo snel reaties te krijgen op je cv... :thumup:

@MissDaantje: Als bij jou de kans op een natuurlijke zwangerschap aanwezig is, zou ik deze cyclus overslaan en het risico niet nemen om te gaan spuiten terwijl je zwanger zou kúnnen zijn...

@Ritje: O, wat fijn dat je zo'n goed nieuws hent!

Deel Deze Pagina