35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ja joh Lola, ik zit al weer aan het einde van dag 2 ;)

2. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ellen, jammer hoor. Dan kun je beter inderdaad direct ongi worden ipv zo voor de gek te worden gehouden door je lijf. Hopelijk heb je volgende ronde meer succes.

Enne, succes vrijdag met je sollicitatiegesprek. En inderdaad toppie dat je al zo snel zoveel reacties krijgt op je CV.

3. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Terima kasih Diaantje! :D
    Ik ben trouwens enorm aan het duimen voor jou, hoop hoop hoop [-o< [-o< [-o< en anders misschien idd een keertje IVF proberen? Kan me wel goed voorstellen dat je al die troep in je lijf meer dan zat bent.
    Tjonge jonge, het moet toch een keer lukken?! Heel veel sterkte met nog 'even' wachten meis!

Hahaha, ik lees dat MooiNiet dacht dat ik me misschien te jong voelde voor dit forum... :)
    Nee hoor helemaal niet, ik ben ooit begonnen bij zwangerschapspagina op het 30+ forum, toen was deze er nog niet. Toen dit 35+ forum er kwam heb ik me meteen ook hier gemeld. Leeftijd maakt me echt niks uit, ik voel me zelf nog altijd ergens in de 20 dus... ;)

Dank jullie trouwens voor al jullie lieve opmerkingen en meningen! :D
    Ik ben er zelf nog steeds niet uit, ik switch de hele tijd van "Ik ga zaterdag beginnen" tot "Ik begin volgende maand" IK WORD GEK VAN MEZELF! ](*,)

Vozzie, ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd!
    Komt ie: GEFELICIZWANGEEEEERRR!!!! :baby:

Super Ritje, dat jullie een superecho hadden! :thumup:

Liefs, Daantje

4. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    @diaantje1 Het hoeft niets te zeggen he, geen kwaaltjes hebben. Ik blijf echt nog even voor je doorduimen hoor! :D

En over de leeftijd, tja... Ik zou heel graag nog een derde kindje willen en dan ben ik denk ik ook inmiddels wel 40. Ik heb daar niet zoveel problemen mee, of je nu 38,39,40 of 42 bent...scheelt maar een paar jaartjes. ;)

5. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    @MissDaantje: Daar ben je weer! En met hele spannende verhalen! Wauwie dat jullie nu dan toch met IVF beginnen enneh, natuurlijk MOET je hier blijven en ook nog: Koosje gaat eind van deze maand met IUI beginnen en die leest en schrijf hier ook af en toe. Dus je bent niet de enige.....
    Ik zou persoonlijk volgende cyclus beginnen met spuiten, inderdaad om het "je weet maar nooit" maar ik weet niet of je daar op wilt/kunt wachten en i.d.d. zou ik ff je arts bellen om te zien of spuiten kwaad kan of niet.

Spannend hoor allemaal! Succes!

6. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    @Jolande: Ja, vreemd dat je gyn zegt na de eisprong klussen! Ik weet niet beter dan vanaf dag 8 om de dag klussen en op de dag dat je temp hoger is elkde dag (in ieder geval 3 dagen) klussen.....

@Ellen: Nou, jij doet het ook leuk. ;) Solliciteren bij een afgebrand bedrijf? Hihihi

@Ritje: Wauwie! Wat ben ik bij voor je (en trots ook) ! Super hoor! =D>

@Diaantje: JIJ GAAT ECHT NIET OPGEVEN, HOOR JE! Ik duim voor je en bovendien je had toch een super ei? Anders dan die andere maanden? Dus het is wel anders en bovendien hoef je echt nix te voelen. Zo.
    Mijn lief is 5 jaar ouder (44) en loopt nu al te klagen dat-ie oud wordt, dus ik hou i.d.d. mijn hart vast en hoop niet dat hij het opeens opgeeft of niet meer wil....... :-#

:) O:) Je zit toch ook op het randje als je 20 bent???? ;)

Ik ga vanavond italiaans koken en ik heb een toetje...........! Wafelkoekjes met mascarpone, ananas, en Belgische chocoladesnippers en saus. Zoooooooooo, daar gaan we 's ff van genieten en mijn lief verleiden natuurlijk. :D :D :D :D

7. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Dank je eidereen ,
    ben blij al zit ik nu met hoofdpijn,
    ben ook nar het politie bureau geweest door de school moeten een verklaring afleggen was positief voor mijn dochter hoor,
    maar ze was even toch nog van streek...

Nu de goeie kant op!

Iedereen fijne avond gewenst
    Ik kan iedereen opnoemen om de felecitatie's te bedanken maar
    men weet wel wie e de anderen succes duim nog steeds mee!

eerst leek 4 weken zwanger zo min en de anderen op 12 al zo ver...
    wel ik ben er en ik hoop dat er nog velen mogen volgen!

Liefs Ritje

8. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ellen, ik tik het nu alvast anders ben ik bang dat ik het morgen vergeet : gefeliciteerd mede-visje! :D \:D/

Natuurlijk MissDaantje is een ivf'ster hier ook van harte welkom!
    Ik hoop dat je meteen deze cyclus kan beginnen, kan me voorstellen dat je het liefste helemaal niet wacht. Ontzettend veel succes!

Ritje, gefeliciteerd met je mooie echo!

Jolanda ik snap niets maar dan ook helemaal niets van het verhaal van jouw arts.
    Een ei is ongeveer 12 uur goed vruchtbaar, dus van het advies klussen de dagen ná je ei klopt niets. Sterker nog, de beste dag om te klussen is 1 dag vóór je ei en de dag van eisprong is daarna de beste dag. En je temp stijgt idd pas na je eisprong.

Diaantje, ik ben nu net 41 geworden en Chris is als de baby geboren wordt of nog 52 of net 53...... mijn ervaring is dat je grenzen gaat verleggen in de wens naar ouderschap ;)

MooiNiet : dank je wel hoor, nu zit ik te kwijlen boven m'n toetsenbord :confused: :)

9. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Daantje, hoe kan je daar nu over twijfelen? We hebben je de laatste tijd echt gemist en vinden het juist leuk dat je hier bent. Hoe je zwanger gaat worden maakt toch niet uit? Sommige dames moeten iets harder en anders klussen dan de rest, het gaat erom dat je zwanger wilt worden!
    Heel veel succes en ik hoop dat het heel snel raak is!

@Ellen: voordat ik het morgen vergeet: alvast gefeliciteerd!

@Ritje: wat een geweldig nieuws! Zie je wel dat de zon weer een beetje gaat schijnen na een paar sombere dagen. Gelukkig gaat het met je dochter ook weer wat beter.

@Diaantje: 40 is het nieuwe 30 hoor :) :) :)

@Kaley: spannnneennnnndddddd.............

@Lola: 12 weken mijlpaal! Wat gaat het toch hard!

@Mooiniet: klinkt goed dat toetje van je!

@Jolanda: ik kan net als Natas jouw arts niet helemaal volgen of doe ik het verkeerd? Een ei is beperkt houdbaar dus klussen doe je 1-2 dagen voor eisprong en als je dan nog energie over hebt op de dag van de eisprong. Wat denkt hij dat je hiermee gaat bereiken?

Ik ben het alweer zat op die wachtbank, het is weer tijd dat de Praxis open gaat maar da's pas volgende week :)

10. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Moby: ja, ik doe mijn best om posi te blijven, maar je hebt van die dagen dat de onzekerheid overheerst

@ Ellen: ik had ook helemaal niet in de gaten dat je al ongi bent. Hoop dat je de volgende ronde meer succes hebt.

@ Miss Daantje: Kembalih! Weten nog niet zeker of we IVF willen en weten ook nog niet zeker of we in aanmerking komen. Krijgen eerst een gesprek en zien dan wel weer verder. Trouwens, als ik jou was zou ik een maand wachten, zodat je zeker weet dat je niet zwanger bent. Veel succes met het maken van je keuze!

@ Vlinder: nee, dat is ook wel zo, die paar jaartjes maken ook niet uit. Maar heb mezelf gewoon die grens gesteld.

@ Mooiniet: nee, ik geef nog niet op en ja, ik had een superei, maar die dat wachten brengt onzekerheid met zich mee. Mijn lief is ook 44, wordt dit jaar wel 45. Klinkt goed, jullie avondeten. Daar moet hij mee te verleiden zijn. Veel klusplezier.

@ Natas: dat ken ik, grenzen verleggen. Is ons ook 'overkomen'.

@ LMM: als 40 het nieuwe 30 is, dan hebben we nog zeeën van tijd ;)

11. @Ellen: Ik heb inderdaad niet gelezen dat je al ongi was geworden, wel dat je negatief had getest...
    Maar dan duimen we 'gewoon' voor de volgende ronde!

@Diaantje: Natúúrlijk ga je die IVF-poging benutten. We slepen je wel door de hormoon-buien heen hoor... ;)

@Vlinder: Wat leuk dat jij nu al weet dat je nog een derde kindje wilt! Ik hoop eerlijk gezegd dat ik twee straks genoeg vind...

@Mooiniet: Je hebt mij ook hartstikke lekker gemaakt met je toetje...

@Jolanda: Net als de rest vind ik het ook een erg vreemd verhaal... :(

12. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Lola: eerst maar eens kijken of we ervoor in aanmerking komen. Onze 1e ferti zei van niet. Onze nieuwe ferti zegt misschien. Dus eerst maar eens het gesprek afwachten en dan afwegen of we het zien zitten. Er gaat ook een hoop tijd in zitten en ik baal er gewoon van als ik dan op mijn werk moet melden waar we mee bezig zijn. Ze weten nu van niks. Moet namelijk een uurtje rijden, dat is het dichtsbijzijnds. :confused:

13. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hallo dames,

Hoe is het met iedereen?

Lang niet geweest hier, maar heb het zo druk gehad en doordat IVF nu dichterbij komt nam ik even afstand.
    Ik las wel braaf mee, maar kwam niet aan reageren toe.

Ik merkte dat ik een beetje teveel hooi op mijn vork nam de afgelopen periode: verbouwing thuis, voorbereiding huwelijk, HBO studie en dan ook nog een kinderwens traject ertussen door.
    Daarnaast had ik ook op een leuke baan gesolliciteerd dicht bij huis.
    Was heilig overtuigd dat ik het zou worden, na een maand nog niets gehoord.
    Dus zelf gebeld, hadden ze al iemand maar ze waren 'vergeten' de andere sollicitanten een brief te sturen...Grrrrrrrrr.

Moet dus nog gewoon heerlijk op en neer naar Amsterdam met de trein en dat kwam mij de strot uit.

Anyhow, volgende week de informatiemiddag voor IVF en 27 maart het startgesprek.

Ik voorspel een enorme roze wolk de komende paar maanden, je zal zien blijken er ineens 4 of 5 zwanger te worden in dezelfde periode.
    het lijkt wel besmettelijk :)

14. HannekeR

HannekeR Actief lid

Jan 2, 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    hallo allemaal,
    ben ik ook weer eens een keertje. ik heb wel een beetje bij gelezen maar, niet alles hoor...
    we zijn vorige week op wintersport geweest en heb zelf ook nog 2 daagjes geskied. nu ik terug ben krijg ik opeens weer pijn in mijn been, net zoals de vorige zwangerschap mijn hernia begon. heb dus gisteren op kantoor af en toe met de traantjes in mijn ogen gezeten...

maar om half 2 hadden we de nekplooimeting. alles wat gemeten werd werd ook heel goed uitgelegd. ze zei zelfs al dat een open buik (waar mijn vriend mee is geboren) niet waarschijnlijk meer is omdat ze dat nu zouden zien en alles zag er normaal uit. voor mijn leeftijd was een normaal percentage 1 op 320 en ik had na alle metingen en bloedonderzoek een uitslag van in op 6379 op een kindje met downsyndroom. nu was ik daar ook niet bang voor maar wilde ik de extra echo's om te kijken of mijn kindje net zo'n 'defectje' had als mijn vriend.

29 april de 20 weken echo. en morgen avond naar de vk. vriendlief is er 3 dagen niet dus ik moet samen met mijn kleine meid. eens kijken wat zei zeggen over mijn zere been....

15. Weet ik, maar ik gun het je zó...

@Smoeltje: Dat is zó irritant! Ik háát het wanneer je zelf continu achter je sollicitatie aan moet rennen, omdat ze niks laten weten. Ik kreeg gisteren ook voor het eerst eindelijk degene te pakken waar ik ruim 3 weken geleden een gesprek mee had... :(
    Overigens erg jammer voor je dat het niets geworden is!

@HannekeR: Fijn dat de uitslag van nekplooimeting zo goed was! Ik moet morgen. Maar in ons ziekenhuis prikken ze bloed op de dag van de nekplooimeting, dus de 'echte' uitslag krijg ik later pas...

16. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Lieve dames, als we ooit eens samen komen ga ik een mega toet voor jullie maken..... Ik ben helemaal een keukenprinsesje geworden (kep ff geen baan he?!) en ik vind het echt super leuk om te doen.

@Natas: oeps, heb ik jou verleidt dan i.p.v. mijn lief? Niet uitglijden op je toetsenbord hoor..... ;)

Jaaaaaaaa, ik weet het, die van mij staat ook alweer te trappelen, maar ik vloei deze maand langer en heviger dan anders dus hij moet nog een dagje wachten..... =P~ En normaal heeft-ie echt 2 linker handen....

@Diaantje: "misschien" is geen optie. Ik denk dat je het gewoon moet afdwingen. Als je er de middelen voor hebt en er bestaat een mogelijkheid dat je daardoor toch zwanger wordt, zeg ik: afdwingen. En ik moet er niet aan denken zonder jou hier door te gaan..... :cry: (no offense to the other ladies ofcourse!)

O jaaaaaaaaaaaa, kan ik dat zwart op wit krijgen? By the way, aangenaam, ik ben Mooiniet, kende je nog niet...... :D

@Hanneke: Hoihoi! Wat fijn voor je, positieve uitslagen! Wel wat minder van de pijn in je been, maar je was toch geopereerd na je vorige zwangerschap?

Ik ben bekaf (waarvan?) dus ga zo naar m'n nestje. Morgen weer vroeg eruit omdat dan onze Putzfrau komt en die wil ik liever niet zien (die zeurt altijd zo en dan ook nog in het Duits..... :( )

17. Nou daarvoor wil ik graag een tripje naar (vlakbij) Venlo maken. Niet dat dit ver is voor mij... ;)

18. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Ik weet ut lieffie! Ik ga morgen ff langs de designer outlet in Roermond (je weet wel om de putzfrau te ontwijken)....

19. @Mooiniet: Weet je dat de frietjes daar errug lekker zijn...?

20. HannekeR

HannekeR Actief lid

Jan 2, 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    ja klopt idd, maar de tussenwervel erboven zat ook al niet lekker. en een hernia kan geloof ik ook weer terug keren? ik vrees gewoon met grote vrezen en misschiech voel ik daarom wel meer dan normaal ofzo....
    ik ga maar gewoon bij allerlei artsen te rade om te kijken wat ik het beste kan gaan doen....
    zwanger blijf ik nog wel een poosje in ieder geval (hoop ik uiteraard), dus daar kan ik weinig aan veranderen. ;)

Share This Page