Welkom terug Smoeltje! Ik hoop dat je voorspellende gave cq voorgevoel juist is en dat er echt 4,5 of nog meer zwanger worden. Allemaal tegelijk roze moet lukken, we doen allemaal zo ons best! Hanneke, jij veel sterkte! Mooiniet: voor lekker eten stap ik graag 2 uur in de auto! Wat een luxe, eine Putzfrau, da's toch ook goed voor je Duits?
Lijstje! NOD - allemaal snel roze a.u.b. 05-03 Kaley -> iets meer tijd nodig voor =====! 15-03 Anna (vroege eisprong gehad, NOD waarschijnlijk al 13/14 maart) 18-03 Diaantje 19-03 Molly 22-03 Miss Daantje 25-03 Smoeltje 27-03 Marieke 03-04 LMM 05-04 Mooiniet 09-04 Ellen AFSPRAKEN 11-03 Miss Daantje 1e IVF gesprek 13-03 Hanneke VK 13-03 Lola VK echo + nekplooimeting 13-03 Inez pretecho 17-03 Diana 2e echo 17-03 LMM gesprek met ooievaar inzake paasei 18-03 Inez 20 weken echo 18-03 Mooiniet afspraak gyn + uitslag 27-03 Natas 20 weken echo / Anna gyn onderzoek naar MK 31-03 Moby VK 03-04 Lola VK 03-04 Diana nekplooimeting 07-04 Lola vruchtwaterpunctie 29-04 Hanneke 20 weken echo BEVALDATA 03-07 Nin0 06-07 Lientje 28-07 Inez 04-08 Natas 19-08 Pien 03-09 Sasha 17-09 HannekeR 22-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 19-10 Diana 29-10 Shiela 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja
Voor iedereen die Sonja Bakker zat is en graag dikker wil worden, het "pinkspiritdieet". Ik heb dit een tijdje geleden gevonden en probeer er toch wel een beetje op te letten. Vooral die zilvervliesrijst is genieten maar mengen met basmati helpt! Voeding die een positieve invloed heeft op het baarmoederslijmvlies Vitamine A: erwten, broccoli, wortelen, spinazie en zoete aardappel Vitamine E: koud geperste olie, tarwekiemen, eieren, zoete aardappel, groene bladgroeten, noten, zaden, volle granen en avocados. Selenium: tonijn, haring, tarwekiemen, volle granen en sesamzaad. Bioflavonoiden: verbeteren de kwaliteit van de baarmoederslijmvlies, te nemen als supplement. (verkrijgbaar bij bijvoorbeeld een natuurvoedingswinkel) Voeding die belangrijk is voor het rijpen van het ei en de eisprong zelf Vitamine B (met name B12) zit in: volle granen, noten, zilvervlies rijst, eieren, vis, kip, peulen, groene bladgroenten, zoete aardappel en zaden. Vitamine B6 zit in: groenten, aardappelen, bananen, volkoren producten, melk, eieren, noten, vis en vlees. Bij een tekort aan B6 stoppen de eierstokken met de aanmaak van progesteron waardoor er een overvloed aan oestrogeen ontstaat. Je cyclus raakt hierdoor uit balans waardoor de eisprong (mogelijk) niet kan plaatsvinden. Zink, magnesium, selenium en Vitamine A zijn allemaal essentieel bij de ei-rijping en celdeling die net voor eisprong plaats vindt. Deze stoffen zitten in de volgende voedingsmiddelen: zeewier, groene bladgroenten, tofu, peulen, rogge, banaan, vis, schaaldieren, zonnebloem pitten, gember, haver, tarwekiemen en zilvervliesrijst. Vitamine E, selenium en zink komen allemaal voor in de vloeistof die om het eitje heen zit. Deze stoffen zitten in de volgende voedingsmiddelen: koud geperste olie, tarwekiemen, eieren, zoete aardappel, groene bladgroenten, noten, zaden, volle granen en avocados, tonijn, haring, volle granen en sesamzaad, tarwekiemen, rood vlees, gevogelte, schaal- en schelpdieren, eieren en volkoren producten. Voeding voor na de eisprong Vitamine A is een van de vitaminen die nodig is voor de aanmaak van progesteron, vitamine A zit in: erwten, broccoli, wortelen, spinazie en zoete aardappel Vitamine C wordt in hoge mate in het corpus luteum gevonden (dit corpus luteum is nodig om de zwangerschap in stand te houden, later wordt deze vervangen door de placenta) en heeft invloed op de aanmaak van progesteron, dit zit in de volgende voedingsmiddelen: citrusvruchten, kersen, mangos, kiwi, aardbeien, meloen, ananas, druiven, broccoli, tomaten, paprika, asperges, erwten, aardappel, spinazie, peterselie en waterkers
NOD - allemaal snel roze a.u.b. 05-03 Kaley -> iets meer tijd nodig voor =====! 15-03 Anna (vroege eisprong gehad, NOD waarschijnlijk al 13/14 maart) 18-03 Diaantje 19-03 Molly 22-03 Miss Daantje 25-03 Smoeltje 27-03 Marieke 03-04 LMM 05-04 Mooiniet 09-04 Ellen AFSPRAKEN 11-03 Miss Daantje 1e IVF gesprek 13-03 Hanneke VK 13-03 Lola VK echo + nekplooimeting 13-03 Inez pretecho 17-03 Diana 2e echo 17-03 LMM gesprek met ooievaar inzake paasei 18-03 Inez 20 weken echo 18-03 Mooiniet afspraak gyn + uitslag 27-03 Natas 20 weken echo / Anna gyn onderzoek naar MK 31-03 Moby VK 03-04 Diana nekplooimeting 07-04 Lola vruchtwaterpunctie 29-04 Hanneke 20 weken echo BEVALDATA 03-07 Nin0 06-07 Lientje 28-07 Inez 04-08 Natas 19-08 Pien 03-09 Sasha 17-09 HannekeR 22-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 19-10 Diana 29-10 Shiela 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja Er zat een foutje in één van mijn afspraken. Even hersteld...
goedemorgen meiden Hier nog niks nada gisteren dacht ik ok ik word ongie aangezien ik buikpijn had maar nu weer over geen bloed te bekennen geen slijm of wat dan ook wat er allemaal bij hoort dus voor mij nog steeds in de wachtzone liefs kaley
@Hanneke - heb jij bij de eerste zwangerschap een hernia gehad. Ik heb namelijk ook een hernia en mijn fysio heeft gezegd dat ik daar rustig zwanger om kon worden. Wat zijn jouw ervaringen hier mee?
Wat gaat het hier snel je bent al vlug een bladzijde of twee achter... @HannekeR wat mooi toch die uitslag, hier ook nekplooi en een bloedtest ze noemen hier het een tripel test, en controleren verscheidene dingen en ook weet ik de uitslag pas na een week! Liefs Ritje
Grmbl! Word je hier nou niet gek van? Snap jij je eigen lijf nog? Meid, ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt hoe dan ook (het liefst roze natuurlijk!)
ach mooi niet .... ik heb geduld en ik heb er ook geen moeite mee als ik ongie word ga er nu vanuit dat mn eisprong later was en denk ook dat het door de tarwekiemolie capsules komt dus ben ik sinds 4 dg mee gestopt ... ik heb altijd een regelmatige cyclus en ineens sinds nu dus niet dus heb nu ovulatietesten besteld om wat meer inzicht te krijgen ....aangezien ik hiervoor wel zwanger werd maar voor de rest maak ik me niet druk hoor ik zie het allemaal wel dat zieltje zal nog wel niet klaar hebben gestaan liefs kaley
@kaley we wachten in spanning hoor, heb ook al eens een week overtijd gehad en toen kwamen ze, raar hoop dat jij nog altijd in het roze komt natuurlijk... Ritje
Smoeltje, je ivf komt nu dichtbij..... spannend joh, ik duim! Hanneke, gefeliciteerd met alle goede uitslagen! En wat zei de dokter over je been? Sterkte ermee. MooiNiet, als (slap) alternatief ben ik maar flink aan de chocola gegaan...... jouw schuld dus
ik kan het je nog niet vertellen. ik heb de vorige hernia gekregen terwijl ik zwanger was. ze dachten eerst aan zwangerschaps-ischias, maar een paar dagen na de bevalling kon ik niet meer lopen. de neurochirurg vertelde mij ook dat het in principe niets met elkaar te maken heeft: er zijn legio vrouwen zwanger zonder een hernia en er hebben legio vrouwen een hernia zonder zwanger te zijn.... lekker vaag dus. de fysio die me na de operatie behandelde zei wel dat doordat alles een weker wordt het wel zo 'zou kunnen zijn' dat als je er gevoelig voor bent, het de laatste druppel zou kunnen zijn. ben vanochtend even voor een spoed behandeling naar de fysio geweest (zelfde praktijk, maar andere fysio) en die begon ook weer over ischias. volgens haar zou het ook niet mogelijk zijn dat ik weer last heb van dezelfde hernia, want die is tenslotte geopereerd. morgen ochtend heb ik een afspraak bij de huisarts en dan maar eens kijken waar die mee komt...
Helaas nog geen nieuw roze te bekennen. Kaley jij maakt het wel erg spannend hoor. Hoop zo dat het raak is. Ik heb heel vluchtig bijgelezen, dus ben niet echt op de hoogte. Net bij VK geweest en bloeddruk was stuk hoger, nooit eerder gehad. Nu heb ik wel heel veel sterrenmunt thee gedronken en dat kan o.a. een veroorzaker zijn volgens de VK. Verder alles ok en mijn zoontje (bijna 3 alweer) mocht de knop van de doptone indrukken, dus hij was helemaal trots. Nu maar op zoek naar een andere kruidenthee (bah, vind het helemaal niet lekker) en straks maar weer twee haringen naar binnen werken. Schijnt erg goed te zijn en ook best lekker.
@ Ellen: VAN HARTE GEFELICITEERD {|= MET JE VERJAARDAG \/ ! NOG VELE JAREN VOL LIEFDE, GELUK, PLEZIER EN EEN BABY! XXX @ Smoeltje: hey meid, goed weer eens van je te horen. Je hebt het druk zie ik, maar wel met leuke dingen. Spannend dat je al snel aan de IVF gaat, hopelijk brengt het je geluk. En...uiteraard hoop ik dat je gelijk krijgt met je roze voorspelling! @ Hanneke: wat goed, gefeliciteerd met je mooie uitslagen. Genieten nu hè. Succes met je been. @ Lola: liefffffffff, dank je! Veel succes vandaag bij de VK/echo en de nekplooimeting. @ Mooiniet: ik kan je ook niet missen . Blijf sowieso hier, al was het maar voor je megatoet @ Inez: heel veel kijkplezier vandaag! @ Kaley: en nog steeds blijf ik voor je duimen hoor. @ Nin0: heel veel sterkte dan maar met je bloeddruk. Leuk hoor, dat je zoontje erin betrokken wordt bij de controle. Smakelijk haring!
Hey Smoeltje, daar ben je weer. Da's inderdaad al weer even geleden. Wat wordt het nu dan spannend voor je, zo vlak voor de start van het IVF traject. Ik hoop met je mee dat er een babyboom gaat komen. Er zijn al veel zwangeren onder ons, maar dat moeten er nog veel meer worden! Hanneke, ook weer terug van weggeweest. Gefeliciteerd met de goede uitslagen van de echo. Kan me goed voorstellen dat het een opluchting moet zijn voor je dat er geen sprake is van een open buikje. Wel balen van je been. Sterkte daarmee! Ellen, van harte gefeliciteerd. Diaantje, even geen woorden voor je, alleen maar: [-o< [-o< [-o< Kaley, wat een engelengeduld moet je opbrengen meid. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Lola, succes vandaag bij VK en met de nekplooimeting. En wij? Wij gaan vanmiddag lekker genieten van een pretecho. Hoop dat m'n humeur dan ook weer wat beter wordt. Slaap wel eens vaker slecht, maar vannacht werd ik wakker in een droom waarbij Alyssa heel naar van de trap afviel. Werd daar echt naar van wakker en kon niet meer in slaap vallen. M'n humeur is nu dan ook niet om over naar huis te schrijven. En die kleine meid? Die voelt dat natuurlijk haarfijn aan en probeert dan van alles uit. Zij ligt nu lekker op bed en ik ga maar eens even op de bank liggen en proberen nog een tukkie te doen.
@Ellen: Gefeliciteerd met je verjaardag! @Lola: Succes met je echo,hoop dat alles goed is! @Inez: Ook jij succes met de pret-echo;zal je humeur echt van verbeteren denk ik! @Mooiniet: Lijkt me lekker een megatoet;houden we ja aan! @Hanneke: Succes met je been;hoop voor je dat het mee valt! @Diaantje: en...hoe voel jij je? hou je het nog een beetje vol?
@ Moby: ik voel me zoals ik me altijd voel, niks speciaals dus. Begin nu echt een beetje bang te worden, maar probeer er niet teveel aan te denken. Hoe is het met jou?
We zijn terug van ons "ochtendje echo's" en alles zag er gelukkig heel mooi uit! Bij de verloskundige was het kindje erg druk aan het bewegen en tijdens de 12 weken-echo in het ziekenhuis was het kindje erg rustig. De nekplooi is mooi dun: 1,5 milimeter. Vanaf 3,5 milimeter is er sprake van een verdikking. Dat dat was al de eerste opluchting! Leuk was ook dat de echoscopiste in het ziekenhuis ruim de tijd nam om ook andere dingen te checken. Zo weten we nu dat het kindje kan slikken, aangezien de maag gevuld was en dat de nieren werken. De blaas was namelijk ook gevuld. Ook heeft ze aan beide handjes 5 vingertjes kunnen tellen. Ongelooflijk eigenlijk dat je zoiets al zo vroeg kunt zien! Mijn uitgerekende datum is nu officieel naar 20 september gezet, de metingen gaven vandaag een zwangerschapsduur van 12 weken en 5 dagen aan... We hebben aan deze ochtend uiteraard een hele lading fotootjes overgehouden en dit is er eentje van... Na de 12 weken-echo heb ik bloed laten prikken en daarna zijn we in de stad even wezen lunchen. Roy is inmiddels weer naar zijn werk en ik ga Jasmijn zometeen ophalen bij opa en oma...
@Kaley: Wanneer ga je weer testen? @Inez: Ik wens jullie héél veel kijkplezier tijdens de pretecho! Dan voel jij je vandaag zoals ik me vorige week donderdag voelde... @Diaantje: Ik voelde ook niets speciaals de dagen voor mijn positieve test. Laat dat alsjeblieft niet je graadmeter zijn... Hier wordt in elk geval volop geduimd! @Ellen: Van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag !