Hee dames, ben er weer, even een ronde overgeslagen maar deze maand weer volop bezig. Ik las net ook dat er een 42 jarige zwanger is. Geweldig nieuws toch? Volgens mij is deze "club" ook aardig groot geworden als ik zo alle berichten lees.
Hai Erna, lief dat je het vraagt! Inderdaad, nu weer nieuwe kans. Ik ben blij dat ik nu weet dat mijn lijf de boel weer opgepikt heeft en een nieuwe cyclus is begonnen. Kunnen we weer verder, in plaats van dat zinloze gewacht op niks. Aan de andere kant vond ik het toch weer even confronterend met het verlies en verdriet rond de MA. En ik heb dit keer veel meer last van de hormonen, ben al bijna een week ontzettend jankerig, dus dat helpt ook niet echt. Maar ja, de tranen zullen toch wel weer een keertje op zijn Ik probeer me nu weer op de toekomst te richten op een positieve manier. Best moeilijk, met het verdriet wat er nog doorheen sijpelt en de angst dat het misschien niet meer zal lukken. Dus ik moet mezelf regelmatig even streng toespreken! Hoe is het met jou? Zal wel raar zijn, dat je deze cyclus nu niét zwanger mag raken, kan me voorstellen dat dat even vreemd is nadat je er zoveel maanden wel naar geleefd hebt. Erg spannend allemaal vanaf volgende maand! En zeker, duimen voor heeeeel veel rozen voor ons ouwe taarten
@Natas: Wat fijn dat je weer ongi bent geworden, dan kan je inderdaad weer verder, want van dat wachten wordt je gek. Nog nooit zijn we zo blij geweest met een ongi als na een MA . Mag ik vragen hoe lang het precies heeft geduurt? Ik wacht nog steeds en ben best ongeduldig. Ben 09-08-07 gaan vloeien en heb nog steeds geen menstruatie. Gr Cindy
Het is een beetje een vreemde periode. We moeten nou condooms gebruiken wat heel tegennatuurlijk voelt intussen krijg ik een beetje de zenuwenkriebels voor wat er komen gaat. Morgen heb ik prikinstructie en dan hoor ik ook wanneer ik precies moet beginnen met spuiten. Ik hou iedereen op de hoogte van mijn belevingen. Groetjes Erna
@ En nog een zwangere 42 jarige! "Kisbaba" Zo'n berichten daar kan ik van smullen. Geven me weer moed! Liefs en iedereen hier heel veel suc6! Marjo = Hier helaas momenteel niks te melden! =
Geeft inderdaad hoop voor de net boven de 40-en onder ons. Zo klinkt het nog niet zo oud ..ha..ha Hoop nog steeds dat ik volgend jaar Juni, als ik 42 wordt, zwanger ben. Dat is mijn mooiste toekomstdroom Groetjes Erna
@Cindy, dat is wel lang wachten he! Ik hoop toch zo dat mijn korte en regelmatige cyclus weer terug komt. (was 25dagen, dat is toch snel een extra kans per jaar!) Als het klopt heb ik mijn eerste ovulatie alweer gehad, 2 weken na curettage. De ovulatietest gaf heel licht roze aan, daarna niets meer, dus ik weet niet precies wanneer het precies was, maar het zou geweest moeten zijn. @Natas, [-o< Je labiel zijn heeft misschien ook meer te maken met het verdriet dan premenstruele klachten? Ik herken je beschrijving in elk geval heel goed. Er is zoveel verdriet en onzekerheid en als je leeftijd meetelt dan komt er toch nog een heel belangrijke factor bij. @ iedereen Natuurlijk kan zwanger worden boven de 40 nog! In het ziekenhuis (Erasmus in Rotterdam) brachten ze me het dat ik nog ruim tijd had, want ze behandelen nog vrouwen met kinderwens tot 43 jaar. Zeker als je al eerder zwanger bent geraakt, of getest bent en weet dat er niets mis is. Succes ermee allemaal! [-o< [-o<
hey muus we gaan gelijk op over 8 dg testen hahaha ik 2 okt nod hoop van niet maar goed kan moeilijk tegen die zaadjes zeggen hup vooruit jullie maak me zwanger hahaha ze luisteren toch voor geen meter doen wat ze zelf willen net als hun baasje die is ook eigenwijs hahahah liefs kaley
@anna, Ik hoop ook dat het niet te lang meer duurt. Heb altijd een goede cyclus gehad van 28/30 dgn, ook na mijn 1e MA. Geloof alleen dat mijn lichaam nu zo iets heeft van nu even niet [-X . Dus we wachten braaf af. Voor iedereen die bijna mag gaan testen, ik hoop zo dat jullie zwanger zijn, maar jullie blijven toch wel hangen hier hè als het zover is, want dan willen we ook alles weten . Gr Cindy
He Muus en Kaley, hoe voelen jullie je nu? Durven jullie ook nergens meer vanuit te gaan. Ik voelde het laatste jaar elke maand wel wat anders, zo vervelend want ik durfde nergens meer vanuit te gaan en zat elke keer maar de N.O.D. datum af te wachten terwijl je allerlei vage klachten had, echt de naarste tijd uit de cycles, die wachttijd! Duim voor alle meiden Groetjes Erna
[quote="Annna @ iedereen Natuurlijk kan zwanger worden boven de 40 nog! In het ziekenhuis (Erasmus in Rotterdam) brachten ze me het dat ik nog ruim tijd had, want ze behandelen nog vrouwen met kinderwens tot 43 jaar. Zeker als je al eerder zwanger bent geraakt, of getest bent en weet dat er niets mis is. Succes ermee allemaal! [-o< [-o<[/quote] Fijn zo'n ziekenhuis, heb ik minder geluk, toen ik vorig jaar met mijn 39ste in het AZMaastricht kwam met mijn mk, zij de prof/hoofd van de gyn.:"Tja mevrouw U bent ook al 40" Als ik net niet zo geschokt was omdat ons kindje niet meer gegroeid was en geen kloppend hartje te zien was had ik hem een mep verkocht....grrrr erger me nog.... Met ons is niets "mis" we hebben al een zoontje maar als je een kindje met 40 wil of eerder nog 39jaar -40 weken kun je in Maastricht niet terecht ...... gelukkig ligt Belgie dichtbij, mischien dat ik daar maar eens een gesprekje moet gaan aanvragen groetjes
@ Diana : de leeftijdsgrens verschilt idd nogal per ziekenhuis. Ik weet er het fijne niet van, heb me er gelukkig nog niet in hoeven verdiepen, maar sommige stoppen al met vrouwen helpen als ze 40 zijn. Gelukkig ook een aantal die doorgaan tot 43, een enkele tot 45. @ Erna : ik kan me voorstellen dat met condooms vrijen nu heel raar voelt. Echt heel spannend allemaal, ik ga heel hard voor je duimen. @ Cindy : ja, na een MA ongi worden is een hele opluchting Het heeft na de curettage 38 dagen geduurd, dus 5 1/2 week. Dat is redelijk, er staat na curettage gemiddeld tussen de 4 en 6 weken voor. Normaliter is mijn cyclus 29/30 dagen. Moeilijk is dat wachten hè, en er is dan al zo veel verdriet...... @ Anna : ik denk dat mijn labiliteit een combi was van beiden, zowel het verdriet rond de MA als rondgierende pms-hormoontjes. En ja, ook die tikkende tijdklok in je nek is niet bevorderend. Maar het was frappant dat ik een paar dagen voor ongi worden een flinke terugval kreeg, werd echt een stuk erger. Ik heb zo'n 6 dagen echt om álles gejankt, nu is dat weer zoals daarvoor.
@ Natas, Ik hoop dat dat me niet staat te wachten komende tijd. Als het goed is heb ik eind volgende week weer mijn eerste menstruatie. Gelukkig had ik ook nooit veel vage klachten bij PMS of tijdens de menstruatie. Mar aan de andere kant hoort het er misschien ook wel bij nu, er gebeurd toch veel met je lichaam. Wat de leeftijdsgrens betreft is het inderdaad een vreemd gebeuren, dat ze daar zo verschillend mee om gaan. Je verplicht mensen zo om ook nog eens stukken te gaan reizen voor hun eventuele behandelingen. Maar de gezondheidszorg in Nederland kent nou eenmaal veel beperkingen. Gelukkig kan het nog veel slechter. @Erna Wanneer heb je je behandeling?
Zo, ik heb vandaag de prikinstructie gehad waarbij ik zelf een spuit heb moeten zetten met zoutoplossing! Leek eng maar het viel reuze mee, eigenlijk voel je er bijna niets van. Zondag begin ik met spuiten en daar hoef ik dus gelukkig niet tegenop te zien Ben blij dat ik nu eindelijk begonnen ben