35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Ik denk, even weer bijlezen vandaag om niet teveel achter te raken...
    Lees ik 2 afschuwelijke berichten! :cry:

Diana en Diaantje wat verschrikkelijk voor jullie allebei! Ook al hebben jullie er verder niet veel aan wil toch zeggen dat ik aan jullie allebei denk en dat ik hoop dat jullie door deze zware en ongetwijfeld pijnlijke periode heenkomen en de kracht, liefde, warmte en hoop vinden om weer door te gaan!

HEEL VEEL STERKTE EN EEN DIKKE KNUFFEL!!!

Liefs, Daantje

2. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Smoeltje, wat jammer dat je niet met je man kan gaan, ik vond het echt fijn om samen met Randy te zijn, zeker omdat hij arts is en alle jargon begrijpt! ;)

Ik vind het raar dat er zo weinig informatiedagen zijn bij jullie, het is toch een persoonlijk gesprek, of is het een algemene informatiedag?
    Wij hadden eerst een persoonlijk geprek met de fertiliteitsarts en daarna een prikinstructie bij de verpleegkundige.

Succes meis! :thumup:

Liefs, Daantje

3. NOD dames, zet 'm op! We hebben weer positief nieuws nodig.

19-03 Molly
    22-03 Miss Daantje
    25-03 Smoeltje
    27-03 Marieke
    03-04 LMM
    05-04 Mooiniet
    09-04 Ellen
    10-04 Anna

Nieuwe NOD data nog even doorgeven!

AFSPRAKEN

18-03 Inez 20 weken echo
    18-03 Mooiniet afspraak gyn + uitslag
    27-03 Natas 20 weken echo / Anna gyn onderzoek naar MK
    31-03 Moby VK
    07-04 Lola vruchtwaterpunctie
    09-04 Lola Verloskundige

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    29-10 Shiela
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

Annna, je hebt niet de laatste lijst gequote. Ik heb mijn gegevens even aangepast, maar het kan dus zijn dat er nóg iets niet klopt...

4. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Miss Daantje, ja vond het inderdaad heel erg balen...maar ja het was het een of het ander.
    Het is zo;n massale informatiedag waar meerdere stellen naartoe komen vlak voor ze gaan starten.
    We hebben daarnaast volgende week het startgesprek waarbij we prikinstructie krijgen.

5. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

@ Diana: wat erg voor jullie. Wens jullie heel veel sterkte en een digiknuf!

@ All: gisteren is de ongi in alle hevigheid doorgebroken. Ik heb meteen het ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken voor het eindgesprek IUI, dit gesprek vindt vrijdag 21 maart 2008 om 14.00 uur plaats. Weet nog niet of ik achter IVF sta, heb het gevoel dat mijn lijf sowieso even rust nodig heeft, na een half jaar hormonen. Alleen...ik zou dus net zoals mijn moeder vervroegd in de overgang kunnen raken, dus dan heb ik niet veel tijd meer. Vriendje wil eventueel IVF 1x proberen, mits we ervoor in aanmerking komen, maar heeft zoiets van: als 1x niet lukt, zal het net zoals bij IUI waarschijnlijk geen zin hebben om ermee door te gaan. Weet het even allemaal niet meer. HELP! Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve woorden. Vind jullie supermeiden!

6. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Diaantje: Jeetje, inderdaad een moeilijke beslissing zeg! Kan me voorstellen dat je er even genoeg van hebt maar aan de andere kant misschien bang bent voor tijdgebrek...
    Ik hoop dat jullie er voor in aanmerking komen en dat jullie dan samen beslissen wat te doen!
    In ieder geval veeeel sterkte en hopelijk dit keer allemaal iets positiever.
    Wanneer kom je eigenlijk in aanmerking voor IVF?
    Moby

7. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Moby: ik weet niet precies wanneer je in aanmerking komt voor IVF. Volgens mijn 1e ferti zouden wij niet in aanmerking komen omdat ik ondanks de hoogste dosering medicijnen maar 1 eitje produceerde (behalve de laatste keer, toen had ik er 4, toevalstreffer) en omdat mijn bloedwaarden nogal schommelen, de ene keer is het goed, de andere keer is het te hoog, je kent dat wel, momentopnames! Mijn 2e ferti zegt dat hij wil proberen een gesprek voor ons te regelen bij een IVF centrum waar zijn zus gyn is, daar willen ze het nog weleens voor 1x proberen, bij zulke waarden. Maar dat betekent eerst dat je een gesprek krijgt en opnieuw de bloedwaarden worden gemeten, etc.. Dus, ik heb geen idee of wij in aanmerking komen én ik weet nog niet of ik erachter sta, vind het allemaal zo klinisch! Maar doe ik het niet en word ik niet spontaan zwanger, ben ik bang dat ik spijt krijg. PFFFFFFFFFFFF. Eerst maar eens het eindgesprek IUI voeren, aanstaande vrijdag. Met jou wel alles oké?

8. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Goedemorgen ladies, het weer is hier weer lente-achtig, dus goed. Ik was vanmorgen om 09:40 in het ziekenhuis bij mijn gyn, bleek dat ik er om 08:40 had moeten zijn...... :oops: Dus, nog even naar de afspraken kaart gekeken en ik zie dat de 8 wel heel verdacht veel op een 9 lijkt...... Gelukkig kan ik vanmiddag nog terecht! Nu maar hopen dat ik alle uitslagen van bloed en urine krijg...... [-o<
    Ik ben een beetje in een mineur stemming omdat het helemaal niet goed gaat met mijn mamsie. Ze is vandaag 68 geworden en ligt in (een vervelende) scheiding. Bovendien gaat het niet goed met haar gezondheid en dus ook niet met haar algehele gesteldheid. En ik woon nu 2 uur bij haar vandaan. Pffff! Ik zou zooo graag weer in Amsterdam wonen op het moment, in ieder geval om haar door deze moeilijke tijd heen te slepen! Maar daar moet ik dus ook nog ff over nadenken en met m'n lief over praten......

@Smoeltje: ik vind het altijd heel erg leuk om verrassingen weg te geven (nog leuker dan krijgen), dus je kunt je voorstellen hoe ik ontplof als het misgaat! :evil: Toch goed dat jullie er nog om hebben kunnen lachen (zou ik ook doen hoor!) en i.d.d. geen bruiloftstaart bestellen daar [-(
    BTW: waarom heb jij geen banner? Alleen zo'n bloot, wiebelend menneke? ;)

@LMM: getsie meid, alsnog gepakt door die rot griep? Hoop dat het snel over is. [​IMG]

@SanRob: nou, dan moet LMM maar een paar sinaasappeltjes met je delen.....
    Hihi, dus je bent op onderzoek uitgegaan? :idea: Kan ook helpen als je achter de gedachten van je vriend wilt komen, maar denk je echt dat hij die speciaal gekocht heeft? Tegenwoordig staat in elk tijdschrift wel iets over beide onderwerpen.... In ieder geval succes bij de dok en ik denk ook dat het gesprek daarna vanzelf komt, dan heb je in ieder geval een aanleiding om te praten.

@Ritje: Dat klinkt echt heerlijk! Lijkt me inderdaad nooit slecht. Geniet er maar van!

@Diaantje: Hey lieffie, het klinkt alsof je nog niet de rust in je hoofd hebt om een beslissing te nemen over IVF... Er is nu maar 1 logische volgorde (naar mijn mening). Eerst de 21e, daarna kijken of jullie in aanmerking komen voor IVF en daarna pas beslissen. Je vriend heeft niet veel geduld meer volgens mij, maar je kunt geen beebje "kopen". Dus als hij zegt dat-ie het maar 1x wil proberen en dan niet meer, is natuurlijk een pietsie kort door de bocht...... Ook hij heeft even tijd nodig volgens mij.....

Kep net van pure ellende de hele koekjestrommel leeg gegeten (en er zaten niet eens chocoladekoekjes in! :confused: )

9. Voor Mooiniet...

En een dikke knuffel voor jou en je mamsie!

Bij ons heeft ook de hele morgen de zon geschenen, maar een kwartiertje geleden brak toch een flinke regenbui los... :(

10. En ik heb het gevoel dat een flink aantal van ons deze goed gebruiken kan...

11. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey diaantje, kan mij voorstellen dat je het even allemaal niet weet...geef jezelf de tijd om dit af te sluiten en helder na te denken over wel of niet doorgaan met IVF.
    Kan me zo goed voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt tussen wel en niet.
    En tegenwoordig kunnen ze zoveel, dus wie weet mogen julie wel IVF gaan proberen...maar first things first meid.

@ Mooiniet, ben jij aan de beurt vandaag? Gisteren ikke en nu jij. Maar gelukkig kan je dus vandaag nog wel terecht bij de gyna.

En wat je moeder betreft...kan je niet een dagje naar haar toe? Want kan me goed voorstellen dat je graag nu bij haar wilt zijn.

Wt betreft banners...ik werd er op een gegeven moment helemaal panisch en raakte obsessed door dat ding. En zo'n vrolijk lelijk wiebelend mannetje is toch hartstikke leuk.

12. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Mooiniet: die volgorde proberen wij idd te volgen. Alleen, het leek ons ook verstandig om er alvast met ons tweetjes over te praten. Als één van ons nu al zoiets had van: laat maar, daar trek ik niet aan, dan hoeven we natuurlijk ook geen gesprek te voeren bij het IVF centrum. En eerlijk gezegd hadden we, toen we aan IUI begonnen, allebei zoiets van: dit is het laatste dat we doen. Geen klinisch gedoe. We hadden allebei bij IUI al zoiets van: de gyn/ferti spuit het erin, dit is niet ons idee van een kindje maken. Ik vind het dus niet kort door de bocht van vriendje. Wat betreft de rust in mijn hoofd heb je gelijk: die is ver te zoeken.

Gefeliciteerd met je moeder. Maar wat vervelend dat ze in een vervelende scheiding verwikkeld is en haar gezondheid en gesteldheid niet goed zijn. Zou idd fijn zijn als je dan in de buurt woont om haar bij te staan en op te peppen. Waarom haal je haar niet een paar dagen naar jou toe, veranderen van omgeving doet vaak wonderen.

Jammer dat je vanmorgen te laat in het ziekenhuis was, maar wens je in ieder geval veel succes vanmiddag!

13. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Diaantje: nou ben iig benieuwd wat eruit gaat komen!
    Met mij alles goed, voel me vandaag iets minder lekker in mijn vel....
    Heb al heel lang regelmatig last van een overslaand hart en denk dat nu ik zwanger ben dit vaker gebeurt! Ben al eens binnenste buiten gekeerd en alles was toen oke maar het maakt me altijd heel nerveus waardoor ik het gevoel heb dat het nog erger wordt.
    Verder niet echt kwaaltjes; af en toe misselijk gevoel en last vd (.)(.).
    Gelukkig maar want je kan natuurlijk ook heel beroerd zijn!
    Moby

14. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Mooiniet: succes vanmiddag bij de gyn en hoop dat je je moeder zoveel mogelijk kan steunen; ken het gevoel een beetje.....mijn ouders wonen hier 10.000 km vandaan!

15. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Moby: dat vind ik best eng, wat jij vertelt over een overslaan hart. Maar voor de rest mag je dus niet echt klagen, als het zo blijft heb je een rustige zwangerschap, toch ;) .

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Diaantje, heb het al eerder gezegd, had het zo graag anders voor je gezien, maar helaas is de ongi nu dan toch echt doorgebroken. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om de IUI goed af te sluiten, samen en in een eindgesprek met gyn.
    De volgende stap alvast samen bespreken kan in ieder geval nooit kwaad. Het is in ieder geval iets waar je samen achter moet staan. Wanneer 1 van beiden echt niet wil, houdt het inderdaad op.

Heel veel sterkte en nogmaals dikke knuf!

17. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Inez: dank je wel voor je lieve woorden iedere keer. Wens jou veel echoplezier vanmiddag en succes bij de gyn. Al 20 weken, wauw, wat gaat dat snel, je zit al op de helft. TOP!

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0

NOD dames, zet 'm op! We hebben weer positief nieuws nodig.

19-03 Molly
    22-03 Miss Daantje
    25-03 Smoeltje
    27-03 Marieke
    03-04 LMM
    05-04 Mooiniet
    09-04 Ellen
    10-04 Anna
    14-04 Diaantje1

Nieuwe NOD data nog even doorgeven!

AFSPRAKEN

18-03 Inez 20 weken echo
    18-03 Mooiniet afspraak gyn + uitslag
    21-03 Diaantje1 eindgesprek IUI
    27-03 Natas 20 weken echo / Anna gyn onderzoek naar MK
    31-03 Moby VK
    07-04 Lola vruchtwaterpunctie
    09-04 Lola Verloskundige

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    29-10 Shiela
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

19. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Ik ben vanmorgen bij de Fysio geweest. Ik heb al een vorm van zwangerschapsgym om mijn rug sterk te maken. Want zo als het er nu naar uit ziet zit er geen natuurlijke bevalling in. Maar door dat we nu al bezig zijn de boel sterk te maken is er nog een kans. Gelukkig hoeven we dat nu nog niet te bepalen.

20. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Sheila: heel veel succes met de zwangerschapsgym en hopelijk wordt je rug er zo sterk van dat het toch nog een natuurlijke bevalling zal worden.

Deel Deze Pagina