35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Sheila: Jeetje, klinkt wel interessant nu al zwangerschapsgym.....grapje!
    Het belangrijkste is dat het je rug versterkt en dat je dan misschien toch natuurlijk kan bevallen!
    Succes!

2. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Ik moet wel eerlijk wezen dat ik wel serieus rekening heb gehouden dat het niet zou lukken omdat ik begin januari nog niet eens lopen kon. Maar met de fysio alles goed besproken en het kan verder geen gevaar zijn voor mij of ons kindje. Alleen het risico dat een natuurlijke bevalling er niet in zit wist ik van te voren.
    Ik ben allemaal al veel te blij dat het zo verloopt dus...

3. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    @Lola: Thanks girl, ik had al zo'n gevoel dat ik iets miste....!

@Smoeltje: Ja, ik zou graag bij mijn moeder zijn, maar moet nu om de dag naar de gyn om het verloop van mijn eisprong te controleren en ik weet dat een dagje eigenlijk een beetje weinig is. Ik denk er nog even over na....
    Wat betreft die banner; kan ik me voorstellen en ik vind dat irri mannetje ook wel leuk hoor :D

@Diaantje: ik begrijp jullie situatie beter nu, en je hebt gelijk: zo denk ik er eigenlijk ook over maar kan me er nog niet veel bij voorstellen mocht het zover zijn dat wij voor de keuze staan voor IUI of IVF of wat dan ook.... moeilijk hoor. Het enige wat ik je wilde vertellen is dat jullie geen gestresste beslissingen moeten nemen, dat kan niet goed zijn.......
    Met mijn moeder is het even moeilijk nu, want ze moet om de haverklap naar de advocaat, de psycholoog of de neuroloog. Zou ze een van deze dingen niet doen, dan zou het snel slechter gaan..... :( Gelukkig is het een hele sterke vrouw, maar nu wel op leeftijd en daar maak ik me zorgen om.

@Moby: wat apart is dat een overslaand hart! In liefdesliedjes hebben ze het over niets anders, maar als je het echt hebt...... en ze kunnen niets vinden? Misschien is het dan toch verliefdheid (ja dat heb je vast al vaker gehoord :oops: ).
    En ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen want 2 uur is echt niet veel, maar ik ben het oudste kind en toen mijn moeder van mijn vader gescheiden was (ik was 13), heb ik ervoor gezorgd dat het goed ging met mijn broertje (9 jaar jonger) zodat mijn moeder kon gaan werken. Dat heeft ons waanzinnig hecht gemaakt (met z'n 3-en) en het was al zo'n aderlating om op een afstand van 2 uur te gaan wonen....elke keer gebeurd er wel weer wat waardoor ik denk: Ik hoor hier niet! Ik moet terug! Dat is nogal ellendig (en niet alleen voor mij, ook voor m'n lief).
    En ik ben trouwens ook heel blij voor je dat je niet zo veel kwaaltjes hebt. Ga zo door, dan heb je een heerlijke zwangerschap!

@Shiela: Heel verstandig dat je nu al begint. Niet alleen voor een eventueel natuurlijke bevalling maar ook voor jezelf voor, tijdens en na de bevalling! Succes!

Nou, ik ben bij de gyn geweest uiteindelijk vanmiddag en ik heb nog geen uitslagen van het bloed en de urine... hij heeft nogmaals een interne echo gemaakt om te kijken of hij follikels kon vinden en hij heeft er in ieder geval 1 gezien die al redelijk groot/aan het groeien was. Ik moet nu om de dag bij hem langs om het verloop te bekijken. Ook doen we de samenlevingstest (hoop ik, want het is natuurlijk pasen volgend weekend, en ik weet nog niet of de gyn afdeling dan open is!)

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    LMM, wat rot zeg, griep net voor de klusdagen. Hopelijk brengt het jullie ook rust nu jullie komende 4 weken niet met zwanger willen worden bezig zijn. Lang leve het vrijen om voor de lust en de liefde.
    Hopelijk ben je over een maand dan zo vrij van welke spanning dan ook dat je zwanger raakt van een gezond kindje.

Diaantje,
    Een stap tegelijk is nu wel een goed plan denk ik. Eerst je eindgesprek maar en daarna verder kijken.
    Je kunt je denk ik ook niet in een paar dagen een mening vormen over zo iets groots. En een maand of twee pauze is ook een pauze, dat zal waarschijnlijk niet zo heel veel invloed hebben op je vruchtbaarheid.

Mooiniet, wil je niet even logeren bij je moeder. Of is er door haar scheiding op dit moment even geen goede logeerplek? Lastig dat er dan zo'n fysieke afstand is he!?
    Gelukkig heb je wel even wat meer tijd doordat je nog niet werkt. Sterkte samen.En met vd koekjes afblijven. Zij zij, die net een half pak schuimpjes naar binnenwerkte met een potje thee.

Jammer dat ze de uitslagen nog niet hadden. Wel fijn dat er een folikeltje aan het groeien is. Moedeig het maar eens goed aan. En pasen is ook het feest van de vruchtbaarheid he!

Inez, laat je ons straks weer zo'n mooie foto zien?
    Ik hoop dat alles weer fantastisch was!

SanRob,
    Goed dat je zelf ook weer nadenkt over je mening vwb de sexdrive van je vriend. Ik hoop dat jullie samen met de behandelaar ook weer iets verder komen.

5. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Mooiniet: voor jou breken dus spannende tijden aan. Wel fijn dat er al een follikel groeit. Op welke dag zit je nu? En hoe groot was de follikel? Wij nemen zeker geen overhaaste beslissingen. We hebben het er al een tijdje over, zo van: wat als de IUI's mislukken? Als je er een stuk of 3 hebt gehad, zakt de moed je in de schoenen, dus dan denk je er van zelf over na 'hoe straks verder'. Ik hoop in ieder geval dat jij nooit voor die beslissing komt, dat je gewoon op de natuurlijke weg zwanger wordt. Veel succes met alle controles die nu volgen.

@ Anna: we wachten idd ons eindgesprek af, laten ons goed informeren. Zijn er in ieder geval over uit dat we het infogesprek over IVF aangaan, kan nooit kwaad, denk ik. Dan maar zien of we in aanmerking komen én of het ons bevalt. Heb er ondertussen al het een en ander over gelezen. Het is jammer dat er geen centrum in de buurt is. De dichtsbijzijnde is een uurtje rijden. Zullen ze blij mee zijn op kantoor. Baal ervan als ik open kaart zou moeten spelen, dus ben er wel al over aan het nadenken óf ik het dan moet vertellen óf dat ik iets anders moet verzinnen. Ze weten nu in ieder geval niet waar we mee bezig zijn. Van de IUI wisten ze ook niets. Die mening is ook niet in een paar dagen gevormd. Het is iets waar we het al een tijdje over hadden, omdat het met IUI maar niet wilde lukken. En idd, een pauze van een paar maanden zal geen kwaad kunnen. Dank je voor het meedenken. Met jou alles oké?

6. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    MOOINIET: de tijdschriften heb ik zelf gekocht om mee te nemen, dus is gewoon toeval dat die artikelen erin stonden. Daarom vond ik het wel grappig.

We zijn vanmiddag bij homeopatisch arts geweest die hem homeopatisch middel heeft voorgeschreven waardoor hij meer zelfvertrouwen moet krijgen en minder kwetsbaar en daardoor beter in zn vel.
    Het kan al binnen een week enige verbetering geven. Het middel is besteld bij speciale apotheek, dus diirt dag of 3 voor hij kan beginnen. Maar ben erg benieuwd.Als hij beter in zn vel zit, komt de rest ook wel weer goed. Zo is het altijd gegaan.Dus ik heb nog hoop.

7. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ SanRob: toeval bestaat niet ;) . Het klinkt allemaal in ieder geval hoopvol. Duim voor je dat het homeopatische middel snel aanslaat en dan....klussen maar :oops:

8. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    MOINIET: lijkt me ook vreselijk om niet zo ff bij je moeder langs te kunne om er te zijn voor haar.
    Maar een dagje is beter dan helemaal niet, toch?

9. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    DIAANTJE: dank je, ja ik hoop dat de vonken er dan afvliegen, haha.

Maar watn beslissing moeten jullie nemen, zeg. Lijkt me ook erg moeilijk. Ik heb altijd gezegd, geen MMM, maar krabbel nu al een beetje terug. Maar kan me heel goed voorstellen dat je twijfelt. Ik heb hetb traject meegemaakt met mn zus.(niet gelukt overigens;maar ze had al een zoon op natuurlijke manier, maar door DES zaten de vlgde zwangerschappen steeds buiten de baarmoeder)
    HEEL VEEL STERKTE! en zoals al eerder gezegd neem de tijd om een beslissing te nemen, het zou inderdaad jammer zijn als je spijt krijgt.

10. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    SHEILA: succes met je rug.

SMOELTJE: jammer hoor, alleen naar zo'n belangrijke middag. Alsie dan maar wel meekan naar de prikinstructie etc.

11. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ SanRob: ken ik, heb ik ook altijd gezegd, geen MMM. Het is voor je weggelegd of niet. Maar...als je eenmaal bij de gyn bent geweest, omdat je al een jaar bezig bent zonder succes, rol je er vanzelf in. Je grenzen verleg je gaandeweg. Had ook echt niet gedacht dat wij zover zouden gaan als waar we nu al geweest zijn. Maar je ziet het. Voor jullie: inderdaad, klussen tot je erbij neervalt :) .

12. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Wij denken er ook over na om OF in Duitsland(zoals de meeste hollanders dichtbij de grens)OF in het noorden des lands te gaan wonen.
    We wonen best leuk, al zeg ik het zelf, maar de hypotheek ppffff.
    Maar mn ouders houden me toch tegen; vooral nu mijn vader ernstig ziek is, hij is 72(gaat best goed nu gelukkig) en mn moeder gaat het ook niet geweldig,zij is 67(hoewel dat niet levensbedreigend is). EN als het inderdaad lukt om een goede zwangerschap te mogen meemaken en dan ver van je ouders zitten.......

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    SanRob, begrip tonen voor je mannetje hoeft toch geen gesprek in de weg te staan?
    Mijn man heeft een behoorlijk erectieprobleem en de druk van "NU moet het want de ovutest is positief" maakte dat natuurlijk alleen maar erger. Naast mijn frustratie had ik alle begrip, en die 2 dingen kunnen naast elkaar bestaan en mogen beide uitgesproken worden. Uberhaupt helpt het om dingen bespreekbaar te maken en te houden.

MooiNiet, wat naar dat het niet goed gaat met je moeder. Mamseltjes zijn zo belangrijk! Heel vervelend dat je zo ver bij haar vandaan woont. Misschien dat je later een paar dagen bij haar kan logeren?
    Wat jammer dat de gyn de uitslagen nog niet had. Spannend van je follikel volgen en de samenlevingstest!

Diaantje, ik kan me voorstellen dat je hoofd op hol slaat. Het is nog niet al wat allemaal......
    Maar ga idd eerst maar naar het IUI eindgesprek, dan kijken of IVF uberhaupt wel kan en dan even pas op de plaats en er rustig over nadenken. Sterkte!

14. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    NATAS1; je hebt helemaal gelijk, maar hij heeft het al een keer ingetrokken waardoor erover prsten 5 jaar lang niet mogelijk was( hij zei NEE NEE en NEE; over mijn gevoel vietl niet te praten, want hij wilde het niet, dus kan het niet)
    Als ik er nu over begon was ik geobsedeerd en als ik weer eens "wat"wou oversext. Nou, echt geen van 2en is waar.
    Maar daardoor lukt het mij niet om erover te beginnen en wacht ik af. Weet best dat dat niet slim is, maar het lukt me gewoon niet.
    En als hij beter is zn vel zit, komt de sex ook wel weer op gang en DAN het gesprek ook.
    En als het goed is, gaan de medicijnen al snel werken, dusss..........(positief blijven denken)

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    En een relatietherapie SanRob, als de medicatie niet aan slaat?
    Zo wordt het wel een heel lastige situatie voor jullie om eruit te komen.

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Ligt niet aan onze relatie, dus dan lijkt therapie me geen optie. Robert zelf loopt wel bij een therapeute.
    En dit onderwerp is echt het enige dat ik moeilijk vind om aan te snijden.

17. Ellenk

Ellenk VIP lid

Kan ik me heel goed voorstellen hoor Samrob dat dat moeilijk is.

Mooiniet sterkte met je mama. Ik hoop dat je snel een heel mooi eitje hebt en een goede samenlevingstest.

Diaantje ik snap je twijfel. Ik heb ook altijd gedacht gewoon of niet. Maar als het bij ons in september nog niet gelukt is (jaar na curretage) dan denk ik dat we toch ook ons "geluk" met wat hulp gaan beproeven..... Sterkte met je keuze...

18. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    Hoi Hoi,

Sorry ik kan het allemaal ff niet meer bijhouden er gebeuren zoveel verschillende dingen en er zijn ook zoveel verschillende onderwerpen op dit moment....

Ik wens iedereen sterkte toe en hoop dat voor iedereen de juiste beslissing komt of gaat komen.

succes en sterkte...

en dat de zwangeren en genieten van hun zwangerschap ( net als ik dus )

Bij mij gaat lekker....
    In mijn vorige zwangerschappen groeide ik snel... en dat is nu ook weer het geval... krijg alweer problemen met mijn broeken...pfffffffffff

Heb voor de rest nergens last van..
    beetje moe savonds...

groetjes Anja

19. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey dames,

Even een laat berichtje van mij...ben net thuis want had afscheid etentje ( ja van zelfde collega als gisteren).

Voelde me vanmiddag in het begin erg ongemakkelijk tussen al die stelletjes die naar de info middag kwamen, was zo'n man of 50 a 60!
    Maar goed misschien heb ik wel helemaal geen partner en wordt ik zwanger via een donor...althans zo probeerde ik mezelf een beetje moed in te spreken.

Was verder wel interessant, wist het meeste onderhand eigenlijk wel, maar het duurde een beetje te lang.
    Eerste deel door een arts dan pauze en vervolgens 2de deel door een verpleegkundige. Maar laatste vond ik een herhaling van het eerste.
    En volgens mij was ik niet de enige, want veel stelletjes gingen ook opeens weg.

Vond het onzettend jammer dat mijn vriend er niet bij kon zijn, maar goed volgende week prikinstructie. Alleen zoals het er naaruit ziet gaat zijn werk weer roet in het eten gooien.

Het rooster zou nl niet goed zijn dus iedereen krijgt morgen een nieuw rooster :confused:
    Nou dat gaat dus mooi niet door want volgende week ben ik jarig, gaan we in ondertrouw en hebben we die prikinstructie op de dagen dat hij vrij gepland staat.

20. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    SMOELTJE: watn leuke, spannende week ga je tegemoet. Met je verjaardag en ondertrouw erbij in gaat de prikinstructie en het vervolg daarop vast ook helemaal toppie.!
    Alvast een hele fyne week gewenst :)

Deel Deze Pagina