@ Anna : ik hoop met je mee dat jouw hormonen straks niet zo op je traanbuizen gaan werken Die willekeur van ziekenhuizen met de leeftijdsgrens heeft denk ik veel te maken met de willekeur van desbetreffende gyn's in dat ziekenhuis. Er zijn best veel gyn's die zwangerschap boven de 40 maar niks vinden. Mijn gyn volgens mij ook, met z'n opmerking toen op de echo bleek dat het fout zat : "tsja mevrouw, op uw leeftijd hè......." en een veelbetekende blik erbij. @ Erna : spannend, nu echt beginnen en aan de slag! Veel succes!
@ Natas Een gyneacoloog ziet vaak natuurlijk ook alleen de 'probleemgevallen' anders ben je toch liever bij een verloskundige!? In het ziekenhuis was de eerste vraag die iedereen mij stelde "was deze tweelingzwangerschap na vruchtbaarheidsbehandelingen?" Dat leek ze kennelijk het meest voor de hand liggend. Gelukkig zit ik nog in de fase dat ik het zelf mag proberen. Over ovulatesten wist ik nog niet dat die niet altijd betrouwbaar zijn. Ook heb ik mijn plas niet 4 uur opgehouden, zal me ook niet makkelijk lukken, ik lurk hele theepotten in mijn eentje leeg! Misschien heb ik dus inderdaad mijn eisprong nog neit gehad. Maar ik blij in elk geval hopen op een snelle menstruatie. Dan kan ik het weer gewoon in de gaten houden en weet ik dat alles werkt. Waarschijnlijk is dit de eerste en enige keer dat ik wens snel een menstruatie te krijgen!
@ Anna : Ja, dit was ook de 1ste keer dat ik opgelucht was omdat ik ongesteld werd Er schijnen helaas best veel gyn's te zijn die er niet achter staan dat vrouwen boven de 40 zwanger worden. Dit omdat er meer risico's aan vast zitten. Nou is dat natuurlijk ook wel zo, maar het gaat nog steeds veel vaker goed dan fout. Ovutesten zijn wel betrouwbaar hoor. Maar het kan dus gebeuren dat je LH-piek maar heel kort duurt, en dan kan je 'm met 1x per dag testen net missen. Vandaar dat ik 2x per dag test zodra de streep dikker begint te worden. Het 4 uur je plas ophouden is lang ja, wordt bij mij ook wel 3 1/2 hoor. Daarom drink ik die uren weinig, anders hou ik het ook niet uit. Ik hoop voor je dat je eisprong wel al is geweest, je straks ongesteld wordt en je daarna weer een regelmatige cyclus krijgt.
Ik stel mijn vraag hier ook nog maar een keertje: Even een vraagje: ik ben vorig jaar in februari of maart gestopt (even vergeten hihihi ) met de pil, in mei zwanger en in juni een miskraam. Zijn dus al een tijdje bezig. De uitslag van de onderzoekjes naar de zaadjes en de eisprong deze maand waren goed. Nu zegt mijn gyn dat we het nog een half jaartje zelf moeten proberen en dan in maart kijken we wel verder. Vinden jullie dit ook niet lang? da's dan 2 jaar... (ook gezien mijn leeftijd). Liefs, Daantje
Ja Daantje, dat vind ik ook veels te lang. Je bent al meer dan een jaar bezig, voor jongere vrouwen geldt die tijdsduur voordat je naar een arts kan gaan. Ik dacht dat die tijdsduur een half jaar is vanaf 36 jaar, maar dat zou ook vanaf 40 kunnen zijn. Maar los daarvan, ik zou zeker niet nog een half jaar willen wachten.
Tja, daar heb je weer zoiets. Ik ben in Juni 2005 gestopt en pas in Juni 2006 begon mijn huisarts zoiets te krijgen van: missschien moet ik je maar eens doorsturen (toen was ik inmiddels 40) maar toch zou je het gewoon nog een aantal maanden kunnen proberen want jouw temperatuurcurve ziet er prachtig uit! Ik heb mezelf gewoon vreselijk aan het lijntje laten houden en dus pas eind vorig jaar voor onderzoeken doorverwezen. Die fout zou ik nu niet meer maken maar dat is nu te laat! Voor jou niet, dus als jij je hier niet goed bij voelt dan zou ik hard aan de bel trekken en er een extra gesprek aan wagen! Het is aan jezelf maar blijf altijd je mening uitspreken, dat had ik ook moeten doen Groetjes Erna P.S. Voor mijn gevoel zou ik niet nog een half jaar willen wachten.
Dank voor je antwoord Erna, tenminste niet zo ongevoelig als die jonge meiden doen :x Daarom hou ik het op dit forum liever bij het 30+ en 35+ topic, want die jonge meiden denken dat 37 al stokoud is, wacht maar tot ze zelf de 35 gepasseerd zijn! Tja, ik ik heb ook geen zin meer om te wachten en krijg nu het gevoel dat de gyn beslist wanneer ik zwanger mag worden. Hij vind IUI niks en wil pas in maart kijken wat we eventueel kunnen gaan doen. Hij denkt er te makkelijk over vind ik, omdat ik al zwanger ben geweest vind hij dat ik persé nog 'even' moet proberen. Mijn vriend is chirurg en we hebben gezegd dat zodra hij een vaste baan heeft (hij neemt nu nog ergens waar) ik daar naar de gyn ga omdat ik daar een voorkeursbehandeling ga krijgen. Ik wacht nog even deze 10 daagjes af (zie banner) en dan neem ik een besluit want het zit me toch echt niet lekker! Liefs, Daantje
Daantje, blijf bij dit gevoel wat je nu hebt. Dus wacht 10 dagen en dan desnoods de knuppel in het hoenderhoek..ha..ha Er is altijd ergens begrip voor jou situatie!. Zet um op hoor! Sterkte alvast en laat tussendoor nog van je horen Groetjes Erna
Nee hoor, jij niet, ik vond Elmo een beetje bot reageren. Maar zij vindt vast van niet dus laat maar zitten. Het geeft niet. Liefs, Daantje
Ja, ik begin Zondag met de medicijnen voor mijn eerste i.v.f. poging dus er komen spannende tijden aan Groetjes Erna
Hey Daantje, ik heb je antwoord gegeven in het andere topic. Hopelijk hoef je er niet meer over na te denken en is het deze maand raak, veel succes! En dames..... hebben jullie al gezien dat onze TS zwanger is?! \/
Mischien een rare vraag maar wie is TS : Ik ben niet doorgewinterd op deze site maar ik herken even de afkorting niet Groetjes Erna