35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Diaantje,
    Eieren zoek was een ramp! Er werd iets te fanatiek om gestreden en er vielen wel wat tranen.
    Oehw, da's niet zo'n toffe situatie! Ik ging uit van een grote anonieme omgeving. Maar voor jou is 't dus heel anders.

Diana, goed wat van je te horen!
    Je hebt ook een kindje om jaloers op te zijn! Blij dat ie net zo lief is als ie er uit ziet.
    Zitten jullie samen nog niet op 1 lijn, dat er gesprekken moeten volgen?

2. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Anna
    Wat jammer van de eierzoekactie. Ik kan me nog herinneren dat het vroeger bij ons op school altijd één groot feest was. Zou willen dat het hier anoniem was. Vandaar ook mijn grote twijfels over het wel of niet vertellen. Weet ook niet goed wat ik als smoes kan gebruiken, aangezien er zoveel tijd in gaat zitten. :(

3. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Thanx lieverds
    @Annna om eerlijk te zijn zien we (nog) geen lijn, we twijfelen enorm omdat je wel weet dat we zwanger kunnen worden maar de angst neemt alleen maar toe dat het weer fout gaat. Kunnen we het weer aan, moeten we nog onderzoeken laten doen, want na 2 mk's heb je daar recht op.
    Het zijn toch flinke geestelijke en voor mij lichamelijke tegenslagen.....
    Het kan natuurlijk wel goed gaan want heb al een gezond kind eigenlijk zou er dus niets aan de hand moeten zijn. Tja en op de leeftijd word het al snel op gegooit (is wel een risico, weet ik wel) als je niet rookt drinkt of drugs gebruikt. Mijn gyn zei in ieder geval niks van leeftijd, ze weten eigenlijk gewoon niet waarom het vaak fout gaat in die eerste weken, is gewoon te complex......
    en Annna (en de rest) zo'n lieverd komt er voor jou ook ;)

maar ga nu paaseieren verven met mam en Nino, beetje afleiding zoeken ;)

liefs

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Merci meiden, ja mijn buikje gaat lekker zoals jullie zien! :D

Zico geweldig, gefelciteerd!
    En de uitslag volgende week wordt vast net zo mooi als die bij ons was ;)

Spannend MooiNiet, morgen de samenlevingstest. Fijn dat de uitslagen tot zover goed zijn.
    En gister was jij een jaar gestopt met roken, wowie! Ik ga dat op 3 april vieren. Hartstikke goed gedaan meid, gefeliciteerd! Ik denk wel dat jouw Chris hierin attenter is dan mijn Chris, ik verwacht geen kadootje maar ik kan mezelf ook heel goed trakteren hoor, hahaha!

Miss Daantje, wat zou het toch mooi zijn als het op de valreep lukt [-o<
    Ik slikte ook de Etos Zwanger Worden, en nu de Zwanger Zijn. Wat voor verhalen waren dat dan?

Diana, gelukkig niet zo'n ellende met de curettage als vorige keer.
    Neem je tijd om hiervan te herstellen, zowel lichamelijk als emotioneel en om te bedenken welke kant jullie nu op zouden willen.

Diaantje, heel veel succes en sterkte vandaag!

5. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Diaantje: Succes vandaag!
    @Mooiniet: Jij succes met je samenlevingstest;al weet ik niet precies wat het inhoudt?!

@Diana: Gelukkig viel de curretage mee; neem de tijd om ervan op te knappen en alles weer op een rijtje te krijgen...sterkte ermee!
    En veel plezier met paaseieren schilderen.

@Miss Daantje: hoop voor je dat je nu toch misschien ROZE wordt zonder medische ondersteuning!

6. @Natas: Kan ik voor vóór de komende bevalling nog in een beer veranderen... ;) :) ? Maar daarna word ik toch ook wel graag mezelf, als mens vind ik het leven ook leuk...

@Ellen: Klinkt goed, dat gesprek van jou...

@Natas: Ja, om jouw buikje kan niemand nu meer heen :D !

@Zico: Wat fijn dat alles er goed uitzag! Weer een geruststelling, nietwaar...?

@Mooiniet: Vraag bij de samenlevingstest of je zelf ook even door de microscoop mag kijken. Ik heb dat ook mogen doen en het beeld van al die krioelende spermacellen (die als kippen zonder kop door elkaar heen zwemmen...) is heel mooi om te zien...

@Miss Daantje: Ik ben zelf nét van 1970 (7 januari) en ik vind dit inderdaad een stuk jonger klinken dan de geboortedatum van mijn hubbie (juli 1969), terwijl me maar een half jaar schelen. Ik kan nog zeggen dat ik in de jaren 70 geboren ben... ;)

@Diaantje: Ik denk aan je...

@Diana: Ik ben erg blij te horen dat het naar omstandigheden goed met je gaat :D ! En wat je kinderwens betreft: Tja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. En wanneer de ergste teleurstelling en verdriet voorbij zijn, voel je je weer sterk genoeg voor een nieuwe kans. Zo heb ik dat tenminste zelf ervaren...
    Ik wens jullie veel sterkte bij het maken van een keuze!

7. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    ZIE JE WEL!

Hartstikke leuk Zico :)

8. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh ja Natas,
    Ik wilde ook nog even in je album loeren. Het lijkt wel of je buik van 16 weken nog groter was dan nu. Ziet er al lekker gegroeid uit. Heb je nu toch nog wel leuke positiekleiding gevonden? Dit zit in elk geval mooi!

Diana,
    Ik ga donderdag na de gyn voor onderzoek naar de miskramen. Tot nu toe is ons vooral gezegd dat het pech was. En bij een aanstaande moeder op hogere leeftijd heb je gewoon meer kans op pech!
    Beide miskramen waren ook anders 7 weken en gestopt in week 9 of 10 met groeien. Dat zou er ook op wijzen dat er niet iets in de baarmoeder zou zijn wat dit veroorzaakt.
    Bij herhaalde miskramen rond dezelfde tijd heb je daar meer kans op.

Ik hoop natuurlijk ook dat er niets te vinden is. Aan veel oorzaken kunnen ze toch niet veel doen.

Bij mij konden de onderzoeken pas 8 tot 10 weken na de MK plaatsvinden, omdat anders de bloedwaarden toch nog onder invloed kunnen zijn van de zwangerschap.
    Wij krijgen trouwens geen choromosonen onderzoek, juist omdat de kans dat het een structureel probleem van onze chromosomen is nog kleiner is bij moeders boven de 35.
    (bij jongere moeders is die kans ook al heel erg klein) Te duur onderzoek dus, voor te weinig resultaat.

9. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hahaha Lola, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook altijd tegen mijn afrikaans-singaporese ex-vriendje zei: I'm from the 7ties and you are from the 6ties! (hij is van 14 augustus 1969) :)
    Maar vind het toch een beetje triest als je er publiekelijk over gaat liegen en dan komt uit dat je het een jaartje hebt verandert, al zijn er ergere dingen op de wereld natuurlijk! ;)

Dank je Anne, je had ook al eerder verteld dat je voor me zou duimen...lieeeefff! :D

Dank je lieve Moby! met jou alles ook goed?

Diana, dikke knuf meis, hoop dat je een beetje goede afleiding hebt vandaag!

Ja Natas (dank je) en Diaantje, eigenlijk weet ik niet eens meer wat precies de klachten waren over die Etospillen... :oops:
    Ik heb ze niet echt onthouden (staat wel ergens op deze site) maar ik dacht gewoon: ik heb geen klachten met die pillen maar slik ze al zo'n 2 jaar en ben nog steeds niet zwanger (niet dat je zwanger wordt van die pillen :) ) misschien zal ik eens andere gaan gebruiken. Bij wijze van experiment.
    Ja eentje heb ik er wel onthouden: iemand van het 30+ forum begon met die pillen en kreeg ineens een hele lange cyclus.

Hé Smoeltje, ook zo'n leuke en interessante mix dus! :D
    Jullie krijgen SuriMarokjes en wij krijgen AruIndootjes hihihi! :D

Liefs, Daantje

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Anna, ja met de positiekleding is het uiteindelijk goed gelukt ;)

M'n buik is de laatste 4 weken inderdaad niet veel dikker geworden, dat klopt. Maar het is wel wat hoger gaan zitten en daar is dus wel wat bij gekomen.

Ook al is de kans klein dat ze een oorzaak voor de miskramen kunnen vinden, toch weer spannend donderdag.
    Succes!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Miss Daantje, ja als je die Etos pillen al zo lang geslikt hebt zou ik ook es wat anders gaan uitproberen.

Hihi, wij krijgen een Neder-met-1-achtste-indootje :)
    Bij Chris z'n jongste zie je het Indo helemaal niet meer terug maar bij zijn oudste nog wel een beetje. Ik ben benieuwd! Vind gemengde kindjes vaak heel mooi hoor, mijn stiefkleinzoontje is dus Nederlands met klein beetje indo en van vaderskant Surinaams met Chinese invloeden, práchtig kindje!

12. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Ja leuk he Natas?! Vind het altijd interessant om te weten waar mensen vandaan komen, ben altijd al geinteresseerd geweest in andere culturen daarom heb ik ook een jaartje in afrika gewoond en gewerkt en een tijdje in Australie en Belgie. Liefst ga ik nu ook meteen weer weg maar ja...

En idd een keertje andere pillen slikken kan geen kwaad dacht ik zo.

Diaantje, wie weet kunnen jij, Smoeltje en ik elkaar met zijn 3jen steunen. Het IVFclubje... :-k :pale: 8-[ :D

Liefs, Daantje

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Diana, fijn om weer even wat van je te hebben gehoord. Gelukkig is de curretage deze keer meegevallen. Dat zou in ieder geval een vlotter lichamelijk herstel moeten geven.

Wat heerlijk dat Nino steeds zo lekker met je komt knuffelen. Nino zal vast wel merken dat mama wat verdrietiger is dan anders, geweldig dat zich dat in geknuffel uit. Dat moet je toch wel een fijn gevoel geven denk ik.

Neem lekker de tijd voor jezelf, praat er lekker over met je man en kom samen op 1 lijn. En of deze lijn nou zal gaan betekenen dat jullie er nog een keertje voor gaan of dat jullie het hierbij laten zal de tijd leren. Wat jullie ook doen, het belangrijkste is, dat jullie samen achter jullie besluit staan.

14. Goh, dan heb je mij aan niet veel... ben een 'saaie' rasechte Nederlander. In mij is in de verste verte niets buitenlands te ontdekken! Het meest 'opwindende' is dat mijn opa van vaders kant uit Friesland komt (ik heb ook een Friese achternaam...), voor de rest ben ik 100% Limburger!

Voor mijn man geldt hetzelfde, al telt hij op zijn werk voor de statistieken mee als allochtoon, omdat zijn grootouders in België woonden toen zijn moeder is geboren... :D

Ik vraag me dus ook af hoe Jasmijn aan haar prachtige heel donkerbruine ogen komt. De mijne zijn blauw en die van mijn hubbie zijn groen. Mijn moeder heeft lichtbruine ogen en mijn vader had blauwe ogen. Mijn schoonouders heb ik eigenlijk nooit diep genoeg in de ogen gekeken... ;)

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Diaantje, gelukkig ben ik niet de hele dag door humeurig, alleen zo even bij vlagen. M'n lontje is een stuk korter dan normaal. Ik heb al wel weer een veel langer lontje in bestelling staan, maar ik vrees dat deze pas na de bevalling zal worden afgeleverd.

16. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Dat snap ik dus niet Lola, waarom is dat opeens 'saai'?
    Ik merk dat als Hollanders aan mij vragen waar ik vandaan kom, ze na mijn antwoord altijd toevoegen: ik kom 'gewoon' uit Nederland. Hoezo 'gewoon'? Je komt uit Nederland, punt! ;) :D

Trouwens De Nederlanden is altijd een land/republiek geweest waar zich veel andere culturen hebben gehuisvest door de eeuwen heen, dus wie weet heb jij wel Duitse, Franse, Spaanse of Belgische voorouders zonder dat je het weet. 8) ;)

Liefs, Daantje

17. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Het Etospillen topic, gestart door onze eigen LMM, is zo enorm gegroeid. Ik vind het wel bijzonder wat zo'n berichtje al niet kan doen. De Etos mag wel een babykamer schenken aan LMM. Nou ja, of in elk geval een kraampakket, met extra mooi speentje. Volgens mij is hun omzet verhoogd, kan haast niet anders.

Ik heb ze 2 doosjes gebruikt na de curettage. Mijn cycly werden toen ook wat langer. Van 24 tot 30 dagen. Nou kan dat net zo goed liggen aan de naleep vd curettage en de cyste die ik had.
    In elk geval werd ik wel weer zwanger.

Nu wil ik ze niet meer gebruiken. Vorige maand had ik mijn korte cylcus weer terug. Eisprong op dag 10 en ongi op dag 26.
    Dat is inderdaad korter dan hiervoor, met Etos pillen.

Ik ben benieuwd hoe het deze cyclus zal gaan verlopen. Maar dan nog weet ik niet hoe de invloed van de pillen kan zijn. Het kruidje wat die cyclus reguleert is in zo'n lage dosis aanwezig, dat het niet echt werkzaam zou kunnen zijn. (volgens homeopatische artsen). Toch vind ik het ook geen gek idee Daantje, om ze even niet te nemen.
    Zeker omdat je straks andere dingen moet nemen.

18. Daarom schreef ik het ook tussen aanhalingstekens. Ik bedoelde dat inderdaad niet serieus. Vind mezelf alles behalve 'saai'... ;)

@Inez: Heb jij ook al een korter lontje? Ik ben vanmorgen van mezelf geschrokken, of beter gezegd: van mijn reactie. Ik wilde nooit zo'n moeder zijn die om het minste of geringste tegen haar kind(eren) schreeuwt, maar toen Jasmijn vanmorgen haar bordje pap aan de kant gooide en boos met haar volle lepel zwaaide, overkwam mij dat toch. Ik voelde me prompt mega schuldig en heb Jasmijn om het goed te maken bijna plat geknuffeld. Want het arme schaap begon natuurlijk te huilen na mijn 'uitbarsting' :oops: ! En ik daarna ook...

19. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Zico wat mooi goed nieuws, jou paasweekend zit er weer op,
    dit kan niet meer stuk!
    Proficiat...

@Ellen wel ik duim voor je ik hoop het echt voor die nieuwe baan voor je,
    succes alvast! :thumup:

@Natas ferm buikje echt waar je bent heel mooi zwanger!
    zou ook eens foto's moeten nemen....
    Je ziet er ook heel goed uit hoor!
    Verder doen zo he... :)

OOk iedereen een fijn Paasweekend en veel klusplezier
    voor diegene dat het nodig is...
    wil niet perfers overkomen dames maar deze was echt grappig... :) :)

Hoop dat jullie tegen een grapje kunnen.

liefs Ritje

20. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Lola voel je niet schuldig mijn geduld is ook iets minder merk ik,
    en ben soms wat korteraf....
    mijn dochter meer bezorgdheid raar is al 16 vind ze wel leuk,