Ik wou dat ik dat gevoel had MissDaantje Welkom aan de nieuwe dame(s)! Een knuffel waar nodig, en ik juig mee met de meiden die leuk nieuws hebben. De stand van zaken hier: 3 dagen overtijd, negatieve test, temp iets lager. That's it. Kan iemand misschien alsjeblieft die Rode Duivels naar me toe sturen? Daar zou ik HEEL blij mee zijn. Fijn Paasweekend allemaal! *Kruipt weer terug in haar ik-neem-afstand-hoek.*
Ja, heel herkenbaar dat je later geen spijt wilt hebben als het niet spontaan mocht lukken....hoewel je je natuulijk kunt afvragen of je dat niet ook al doet als je 6 IUI en een IVF achter de rug hebt...maar wij zijn zo gewend ook, zeker als je een goede opleiding hebt en alles goed kunt overzien, dat we alles goed doen en tevreden zijn als we het uiterste, mogelijke hebben gedaan Ik weet nu al dat wij ook IVF gaan doen en als het nodig mocht zijn ICSI en zelfs opties als donoren en draagmoeder niet uit de weg zouden gaan. Gelukkig staan mijn mannetje en ik daar wel gelijk in...we hebben gewoon zoveel liefde te geven aan een kindje. Hoe staat jouw man hier in? Volgt hij jou? En weet je...kunstmatig zoals je schreef....t is ook misschien maar net hoe je het bekijkt: heel natuurlijk jouw eitje en heel natuurlijk zijn zaad wordt alleen (inderdaad) kunstmatig bevrucht...maar de natuur beslist uiteindelijk toch of het pakt of niet. Als je het zo bekijkt is het eigenlijk nog best natuurlijk Maar begrijp je gevoel heeeeel goed hoor. Veel succes dit weekend! Liefs, Koosje PS je hoeft je wat mij betreft helemaal niet te verontschuldigen voor een lang verhaal hoor...het IS ook nog al niet wat waar we het over hebben!
Hihi...heb al eens kort gereageerd op Mooitniet en natas binnen dit topic, dus ja kan kloppen! By the way....niet om te slijmen of zo...maar uit jullie MOET toch wel een heeeel mooi exotisch kindje komen! Ben benieuwd! Koosje
Lieve Koosje, ik schrik ook nog steeds van het hoge tempo hier Ik vind het fijn dat je hier mee komt schrijven, heb je gemist. Maar ben nooit opgehouden met duimen voor je hoor! Moby, activa schijnt idd te helpen. De moeite waard om es te proberen denk ik. Diaantje, ik kan me je dubbele gevoel goed voorstellen. Maar als er een kindje kan komen uit ivf, dan is dat misschien klinisch en kil verwekt maar zal opgroeien in een warm bad van liefde..... daar gaat het toch om? Molly, als ik je ergens mee kon helpen dan deed ik dat..... sterkte! Meiden, hou het een beetje kort want ik voel me niet zo lekker. Niets ernstigs hoor, maar het vermoeden dat die idiote vermoeidheid te maken heeft met een te lage bloeddruk is bevestigd : ik werd vanmorgen vreselijk duizelig, naar en misselijk en ben flauw gevallen. Kan erbij horen en is verder ook niet erg, maar is niet leukt en maakt me wel onzeker. Chris neemt nu Raisa uitlaten van me over, maar er moeten vandaag boodschappen gedaan worden bijvoorbeeld en een cadeautje voor zijn oudste worden gekocht..... en hij kan nog steeds niet autorijden. Nah ja, ik voel het wel aankomen en ben ook niet van plan om nu mijn leven op hold te zetten door 1x flauw vallen.
@Koosje:welkom!Gezellig meekletsen met de "jonge meiden", ha-ha! @Natas: misschien moet je inderdaad wat rustiger aandoen....maar ik weet dat dat soms gewoon niet gaat lukken;toch maar proberen! @Molly: Jee, ben je wel vaker overtijd en dat je dan toch ongesteld wordt? Ik zal ze sturen maar heb voor jou natuurlijk liever dat ze VER WEG BLIJVEN!
Moby, ik ga het woord "ongesteld" even opzoeken in mijn woordenboek Dit is mijn geschiedenis: Had 26 juli 2007 weer moeten beginnen met mijn pil, heb dat niet gedaan. 14 september ongesteld toen 3 oktober weer, toen bleek ik op 11 november zwanger. Ging mis, curettage op 19 december, gevolgd door een paar dagen vloeien. 17 dagen geleden eindelijk weer een eisprong gehad. Mijn laatste menstruatie is dus van 3 oktober dus laat maar komen, ik verlang er bijna naar Natas, gaat wel goed hier hoor, moet me alleen proberen er niet op te focussen. Doe je een beetje voorzichtig met jezelf meid? Ik ga sokken zoeken en naar mijn paardjes toe.
@ Smoeltje: dank je voor de hug, had ik echt ff nodig . Wij krijgen dus ook eerst een gesprek of we wel IVF mogen doen. Als we het mogen doen, doen we het alleen als het traject ons aanstaat. Kan dus nog alle kanten op. @ Miss Daantje: ik weet het. Als je met de pil stopt, begin je bij wijze van spreken al te tellen wanneer je een kleintje in je armen hebt. Alleen...ik heb altijd het gevoel gehad dat het weleens moeilijk zou kunnen gaan worden. Heel raar. Had het er ook altijd met mijn zusje over. Door omstandigheden eigenlijk een beetje (te?) laat met kinderwens begonnen. Had alleen niet gedacht dat wij dan ook werkelijk zo ver zouden gaan. Maar weet dus ook nog niet of we hier verder gaan of dat we de natuur z'n gang laten gaan. Is voor jou echt balen dat je IVF 'moet' gaan doen, terwijl je bewezen hebt ook op de natuurlijke manier zwanger te kunnen raken. Wens je wel heel veel sterkte ermee. @ Molly: hoop voor je dat de duivels zich snel aandienen. Klinkt raar op zo'n zwangerschapspagina. Duim voor je! @ Koosje: je slaat de spijker op z'n kop. Heb nu idd zoiets: 6 maanden aan de hormonen, 4 kilo aangekomen door die rotzooi, tig keer naar het ziekenhuis, 6 gyn's en 2 ferti's tussen m'n benen gehad en nog niks. Moet ik dan toch IVF doen en er dan achter komen dat dat ook voor niks is? Mijn mannetje en ik overleggen alles heel goed. Hij was ook echt tegen IVF, net zoals ik, mits ik het wil, wil hij het ook 1x proberen. We hebben allebei zoiets van: mocht 1x niet lukken, kappen we. Dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Liever niet natuurlijk. Ben blij dat we op 1 lijn zitten. En ja, zoals jij kunstmatig beschrijft, is het te overzien. Al vind ik dat het klinisch blijft. Klinkt ook helemaal niet romantisch. Lief van je dat ik me niet hoef te verontschuldigen. En mocht het ons lukken, krijgen we trouwens ook een mix: ik ben indonesisch, hij is hollands. @ Natas: hey meis, doe rustig aan, luister naar je lichaam. Kindje zal zeker opgroeien in een warm nest, vol liefde en aandacht. Mijn vriendje heeft al 2 kindjes uit een eerder huwelijk en hij is een superpapa. Lieve meisjes, wens jullie allemaal fijne Paasdagen toe!
Iedereen een zalig Pasen en rust maar lekker uit allemaal Ik heb net boerenkool gemaakt. heb me ook weer niet aan de afspraak gehouden... Heb vanmiddag toch ff een ovu testje gedaan (zou het niet doen deze cyclus) maar goed. Weer giga positief vandaag. Tja, hoe lang mijn cyclus ook was ik blijf ei op zondag houden Dus na een cyclus van 29 de vorige keer zal het nu wel weer 27 of 28 zijn. Dat zou dan wel kloppen heb ff nagekeken mij cyclusen na mijn MA zijn: 35-26-30-28-27-29...
@ Ellen: mooi dat je cyclus weer regelmatig is, maar eh...moet je niet klussen nu? Ga van het forum af en aan de klus. Maak gebruik van dat paasei
Ja ja maar mannetje is nog niet thuis. Maar ik denk dat het er nog wel wat van komt vanavond Lekker eerst samen onder de douche... Mmmmm
Klinkt goed! Eerst een bord boerenkool, dan samen onder de douche, elkaar lekker inzepen en dan...KLUSSEN! Zet 'm op. Ik duim voor een roze ronde.
@Natas oppassen de bloedruk het kan wel geen kwaad zegt de gyn heb er ook al veel last van gehad is nu precies beter, rust af en toe lage is niet erg zei hij hoge wel! Maar lagen je kunt flauwvallen en das niet gezond nu voor jou en de baby.. Wat beterschap meid! @Diaantje, veel sterkte het is me wat... ik hoop dat alles een beetje in zijn plooi komt voor je! @Koosje welkom hoor, tja de ouderen hihi zitten hier.... maar in ons hartje voelen we ons nog jong he! Hier drukke dag winkelen, wandelen met de hondjes, was zon erna regen en koud BBrrrrr druk eigenlijk ook het verjaardagscadeau van men vriend gaan halen verjaart net morgen op Pasen is uniek mischien de eerste keer in zen leven... Het cadeau , vol snoepjes mooi verpakt een liqeurtje erbij, lekker en zijn liefde gaat door de maag! een snoeper van chocolade en zoetjes al is het een spriet! Hij zal smullen en zen hartje kunnen openzetten! Morgen nog de grote verjaardagstaart gaan halen niet vergeten! En familie bezoek he, is altijd leuk, met de zon zal het mountenbike en wandeling worden met koud en regen gezelfschapsspel we zien wel... Misselijkheid is beter hier bloedruk ook, vermoeid soms maar valt mee, voel me goed, buien gaat wel, zin in bepaalde dingen ook... Ritje
hey meiden Ik zit normaal op het 30plus forum, maar wilde jullie dit liedje met jullie delen. Speciaal voor diegene die nog niet zwanger zijn! http://www.youtube.com/watch?v=JqfGqOx2iDQ
Lieve meiden, Na 2 dagen druk bezig te zijn geweest eindelijk weer ff tijd om met jullie te "babbelen". Ik had vanmorgen om 11:30 uur een afspraak in het ziekenhuis voor de samenlevingstest. Opdracht was om tussen 12 en 2 uur van te voren gemeenschap te hebben. Dus dat moest dan maar vanmorgen gebeuren (goede zaterdag?). Het was nogal een gedoetje natuurlijk, want het moest! Volgende maand is mijn lief weg. Ik nog gezegd, ik wil je niet pushen en dan doen we het vamiddag wel, dan ga ik daarna gewoon in de wachtkamer zitten, net zo lang tot mijn gyn tijd heeft! Maar uiteindelijk bleek dat toch niet nodig (pffff ) EN: alles is prima in orde! \/ Super toppie (zei m'n gyn letterlijk). Nou, dat was echt een opluchting! Vandaag hebben we een klein beetje gevierd dat mijn lichaam net zo verliefd is als mijn hoofd! Volgende stap is een kijkoperatie (laparoscopie) om te zien hoe het er van binnen uitziet. Moet dinsdag bellen voor een afspraak. Naar aanleiding van de uitslag beslissen we hoe verder...... @Miss Daantje: nee het concert is pas in mei, maar dat geeft niet, hebben we wat om naar uit te kijken. En ik denk dat JLo net zo'n (of grotere) diva is/wordt als Tina Turner. Die veranderde ook steeds van leeftijd! En ik denk dat ze misschien 1970 beter kan onthouden? Ik vind 1969 persoonlijk een veel mooier jaartal.... 8) @Diaantje: Mijn gevoel is dat het bij JLo niet natuurlijk is gegaan..... Ik kan echt niet meer roken! Aan het eind van mijn rookbelevenis was ik zo ziek! Altijd misselijk, altijd hoofpijn, altijd een waanzinnige kater als ik iets te veel had gedronken...... ik denk dat ik er overheen ben gegroeid ofzo?! Maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen toch nog terugvallen of er heel af en toe eentje opsteken.... =P~ @Anna: Wauwie! 6x van land verhuisd? En ik pas 1x en ik vind mezelf al vrij moedig.... Dankje voor de lieve woorden! En vind jij het klussen stiekum ook lekkerder als je het een tijdje niet gedaan hebt? Die luxe is er opeens niet meer: klussen wanneer je zin hebt. Tenminste niet bij mij. Ik heb er wel plezier in altijd, maar tis toch anders.... @Ellen: Over die baan....ik ben het niet geworden. Ik denk dat ik "te Amsterdams" ben voor Venlose begrippen. Ik heb namelijk de andere kandidaat ook gezien en dat was nogal een verlegen muisje.... Maar ik vind het niet erg hoor, ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik voor een werkgever wil werken of dat ik mijn eigen bedrijf moet gaan beginnen of toch maar wachten tot ik moeder ben.......pfff twijfeldetwijfel. Kijk maar uit dat je geen "dvd-arm" krijgt. Hahahaha @Diana: O, meid wat ben ik blij dat de curetage een stuk rustiger verlopen is dan de vorige keer. Dan heb je inderdaad een kortere herstelperiode en dat is altijd goed (ook voor je psyche!). Succes met de gesprekken en ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Knuffel voor jouw Nino (die het allemaal toch wel aanvoelt volgens mij...). @Natas: Dankjewel! Zie hierboven de rest van de uitslagen..... Ik vind het af en toe jammer dat je helemaal in Almere woont..... Hoe gaat het nou met je? @Moby: Je moet dus gemeenschap hebben (rond je eisprong) en dan binnen 12 uur naar de gyn. Die haalt wat slijm weg, met de zaadcellen van je lief en legt de hele boel onder de mycroscoop om te kijken of er genoeg zaadcellen blijven leven in jouw slijm (want dat helpt de zaadcellen naar de eileiders te zwemmen). Dit slijm kan ook "vijandig" zijn en alle zaadcellen "doden". Dan heb je dus een probleem.... @Lola: Jaaaaaaaaaaa! Heb ik gedaan! Dat was echt waanzinnig chaotisch. Totaal het tegenovergestelde van hoe mijn lief is (hihi), namelijk zeer gestructureerd. Raar toch eigenlijk? OK, dit waren de eerste 3 bladzijden... tis nu middernacht en ik moet morgen weer bij mijn schoonouders aan het ontbijt verschijnen, dus ga zo maar eens een tukkie doen. Lieve meiden, slaap zacht. De rest van jullie gebabbel lees ik morgenmiddag verder en dan horen jullie weer van mij! Knuffels!
Dank je, zal vooral volgende maand supernodig zijn als de eerste IUI start! Hoewel nog een week te gaan voel ik aan mijn lijf dat t deze maand niet raak is wel vroeg maar na zoveel rondes meen ik mijn eigen lichaam heel goed te kennen...maar goed, we zijn volgende week zondag wel! Ben het wel met andere meiden eens dat het goed lijkt dat je iets rustiger aan doet...niet gemakkelijk met Chris die niet goed uit de voeten kan...succes! En niet te vergeten....EEN HEEL VROLIJK PASEN ALLEMAAL! Liefs, Koosje
Lieverd, SUPERGEFELICITEERD! =D> \/ ...dat is fijn! Ben superblij voor jullie en wat omschrijf je dat mooi 'gevierd dat mijn lijf net zo verliefd is als mijn hoofd'.....Dan moet daar toch een mooi beebje uit kiunnen rollen? Enne...die laparascopie is echt niet iets om je druk over te maken, niet eng en is zo voorbij. Heb het gehad in januari en na twee dagen liep ik al weer een stukje hard buiten Superlekkere Pasen! Liefs, Koosje
Hé... je gaat nu toch niet surregeren dat Limburgse meiden verlegen muisjes zijn, want dan voel ik me toch zwaar beledigd... Mooi beeld hè, onder die microscoop? Ben blij dat er bij jou ook een hoop leven en drukte te zien was. Raar idee eigenlijk dat deze drukte zich in jouw buik afspeelt... Zo'n laparascopie heb ik ook gehad, er kwam eigenlijk 'alleen maar' uit naar voren dat mijn eileiders meer dan gemiddeld gekronkeld zijn. Dit was overigens wél een reden voor de gynaecoloog om me door te sturen naar het AZM voor IVF...