35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dank je wel Annna! Wat je schrijft is helemaal waar en ook wel een opluchting! Ach, misschien trok ik het me ook wel te veel aan. Tja, zwangerschapshormonen hé... ;) :oops: ?

2. @Moby: Ik kan de laatste tijd ook erg moeilijk naar het toilet en net als jij eet ik ook voldoende vezels. Ik drink ook Roosvicee Laxo, maar het blijft een lange zit iedere keer. Misschien moet ik die Activia toetjes ook eens gaan proberen...

@Diaantje: Wat jammer dat je met zo'n onbevredigd gevoel uit het ziekenhuis vandaag komt. Ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat het kan dat twee mensen op dat gebied niet 'matchen'. Ontiegelijk balen lijkt me dat, want om nou maar een andere partner te zoeken om uit te proberen of het in jouw geval ook klopt lijkt me een erg drastische oplossing. Wel zou je - theoretisch gezien - dan meer kansen moeten hebben met donorzaad, maar daar moet je ook maar achter staan.
    Met andere woorden: Wat moet je eigenlijk met deze info... :( ?
    Weet je wanneer ik pas openstond voor IVF? Toen de gynaecoloog dat voorstelde naar aanleiding van de laparascopie, wilde ik dat ook absoluut niet. Dat ging me echt een stap te ver. Pas toen ik een jaar later alsnog spontaan in verwachting raakte en dit helaas eindigde in een miskraam, ging bij mij die knop om. Door die korte zwangerschap had ik het gevoel dat me na al die jaren een worst was voorgehouden en nu ik er eindelijk eens aan geroken had, wilde ik ervan eten ook...! (Helaas ging IVF bij ons toen niet, omdat de zorgverzekeraar vanaf de miskraam opnieuw begon met tellen en ik dus pas 'te kort' bezig was met zwanger worden... :evil: :c: ](*,) #-o :thumbdown: )

@Koosje: Welkom hier en ik wens je veel succes met zwanger worden! Ik hoop dat jij meer geluk hebt en IUI bij jou wel aanslaat...

3. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Meisjes, even een vraagje (let niet op mijn banner die klopt niet):

Ik had gisteren enorme buikpijn, van die pijn dat je niet kunt lopen, zitten, liggen of staan. Je denkt dat je dood gaat! Ik heb dit al vaker gehad en meestal begint dan mijn menstruatie. Deze niet uithoudbare pijn heeft met mijn endometriose te maken. Maar nu en dan gaat de pijn weer weg en daarna suddert ie weer een beetje in mijn buik enz... maar het bloeden blijft uit... :rolleyes:
    Vrijdag had ik doorzichtig slijm met roze en ik heb gisteren een klein beetje caramel kleur gehad en een paar uur geleden ook en voor de rest niks...
    Ik denk niet dat ik zwanger ben hoor maar ik maak me ongerust wat er nou precies aan de hand is.
    Was ik nu toch maar vorige week begonnen met IVF denk ik nu! :oops:
    Nou ja, jullie zullen het ook niet weten...ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Daantje

4. Ellenk

Ellenk VIP lid

Miss Daantje, gatsie zeg. Ik had dat in februari ook. Gigantische krampen gewoon niet leuk meer. Maar ik werd tenslotte wel ongi... Misschien dat er toch wat heeft gezeten? Ik weet het niet.
    Maar toch geen bloed...... Misschien kun je anders toch ff beter een testje doen dan weet je het gewoon zeker. ? Sterkte meis..

Mooiniet, ik jammer dat je de baan niet hebt. Maar misschien ook wel goed als je nog zo aan het twijfelen bent...

Hier vandaag weer negatieve ovutest. Dus vannacht ei gehad? Dat is wel errug vroeg dit keer. Mijn mannetje heeft me gisteren alle hoeken van de bank laten zien dus daar kan het niet aan liggen ;)
    Mijn NOD is dan ook anders ik zal ff uitrekenen...

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

oeps dat was qoute ipv wijzig

hahahahahah

nou ja

6. @Miss Daantje: Dit is niet zo'n leuk verhaal, maar ik wil eerlijk zijn. Ik heb eind april 2005 twee nachten die buikpijn gehad. Ik dacht toen inderdaad ook dat ik doodging! Zelfs de huisarts wist niet wat het kon zijn. Achteraf bleek dat toen het hartje van mijn kindje ongeveer is gestopt met kloppen en dat mijn lichaam heeft geprobeerd het af te stoten. Maar omdat ik toen nog niet wist dat ik zwanger was, viel dat kwartje dus pas weken later...

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

NOD dames, zet 'm op! We hebben weer positief nieuws nodig.

19-03 Molly
    22-03 Miss Daantje
    25-03 Smoeltje
    27-03 Marieke
    03-04 LMM
    05-04 Mooiniet
    06-04 Ellen
    10-04 Anna
    14-04 Diaantje1

Nieuwe NOD data nog even doorgeven!

AFSPRAKEN

18-03 Inez 20 weken echo
    18-03 Mooiniet afspraak gyn + uitslag
    21-03 Diaantje1 eindgesprek IUI
    27-03 Natas 20 weken echo / Anna gyn onderzoek naar MK
    31-03 Moby VK
    07-04 Lola vruchtwaterpunctie
    09-04 Lola Verloskundige
    22-04 Diaantje 1e IVF gesprek

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    29-10 Shiela
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ellen, bij jou een speciale Paasopening van de Praxis! Wat een plezier in die winkel :D
    Gister een posi ovutest en vandaag negatief, dan zou je eisprong gisternacht, vandaag of vannacht kunnen zijn.

Ritje, van harte met je lief! Vond hij z'n cadeautje leuk?

MooiNiet, wat fijn dat de samenlevingstest helemaal goed was! Phoe, kan me voorstellen dat het een hele opluchting is. Nu duimen voor de volgende stap, de kijkoperatie.
    Enneh, ik woon niet 'helemaal in Almere', jij woont helemaal in Duitsland :D

MissDaantje, ik durf hierover geen uitspraak te doen want ik zou het niet weten.
    Wilde je wel veel sterkte wensen!

Meiden, ik ben gelukkig niet meer flauw gevallen en ook niet meer duizelig geweest.
    Gisteren wel stukje in de auto gereden, met Chris naast me, en boodschappen gedaan + cadeautje voor zijn oudste gekocht. Gelukkig voel ik het dus aankomen anders had ik dat niet gedaan.
    Verder me gisteren rustig gehouden, maar ja toen het gebeurde zat ik ook al een tijdje rustig op m'n stoel. Vandaag een beetje tutten in huis, Chris doet de uitlaatbeurten met Raisa weer. Morgen alleen naar mijn oudste stiefdochters verjaardag.

9. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @ Mis Daantje welk ik heb het ook eens gehad toen was ik een week overtijd na mijn operatie van mijn onsterelisatie...
    moest denk ik nog op gang komen...
    Meisje buscopan heltp desnoods een prik van de dokter...
    Ik wens je veel sterkte toe en natuurlijk hoop je op een zwangerschap hou ons op de hoogte neem je rust...

@Natas, hihi de hondjes waren er vrooeg bij en hij was wat aan het mopperen lief hoor, dan hebben we maar het verjaardags geschenk op bed gebracht, mijn dochter ... hij was er heel blij mee, vond het mooi en het zag er lekker uit!'
    Seffes komt de fmailie en we zijn nog even gaan trainen onder ons tweetje...
    Maar de conditie zou beter moeten...
    ik train twee temperament volle hondjes en er kruipt dan wat energe in,
    mijn vriend leer nu mijn oudste en makkelijkste teef trainen met mijn hulp,
    ik hield men hartje vast, maar het lukt hem prima....

@ Ik duim voor een kijkoperatie MooiNiet,
    en een goed rezultaat!

Iedereen nogmaal een fijne zondag toegewenst!

Liefs Ritje

10. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Poohbear: wat een mooie clip/lied. Het beschrijft precies hoe ik me voel. Ben er een beetje emo van geworden. Maar dank je voor het plaatsen van de link. Zal het zeker nog vaak bekijken.

@ Mooinet: wat fijn dat de samenlevingstest goed is gegaan. Wij hebben die nooit gehad, omdat we na de HSG meteen door zijn gegaan met IUI. Wens je heel veel succes met de kijkoperatie en zal duimen dat het er van binnen allemaal rustig en goed uitziet. En jouw gevoel over JLo is precies hoe ik erover denk, maar goed, ze heeft in ieder geval een 2-ling. Wat fijn dat je over het roken heen ben gegroeid. Ik had er heel even lak aan, heb deze week ook een paar wijntjes gedronken. Maar...vanaf dinsdag is het allemaal afgelopen, heb ik me voorgenomen. Jammer dat de baan niets is geworden.

@ lola: ik wil ook helemaal niets doen met die info van de ferti over het niet matchen. Wil alleen een kindje van mijn vriendje en dus echt niet van een ander. Zou er niet aan moeten denken. En donorzaad: nee, dank je, zou er vies van zijn als ik dat in me kreeg. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar is helemaal niets voor mij. Dus ja, wat moet ik met die info. Maar was gewoon nieuwsgierig of jullie er weleens van gehoord hadden, omdat ik er nog nooit van had gehoord. Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben die eigenlijk niets voel voor IVF, jij had dat dus ook. Dat is een hele opluchting, dacht al dat ik raar was of zo, dat ik er niet alles voor over heb. Balen dat het bij jullie niet ging, maar...jij bent toch maar mooi spontaan zwanger geraakt van een mooi, lief meisje en krijgt er nog eentje bij, dus achteraf gezien: maar goed dat je niet aan de IVF begonnen bent, is je dat in ieder geval bespaard gebleven.

@ Miss Daantje: wat verschrikkelijk! Zou je niet even de gyn bellen wat het kan zijn? Ik heb de vorige maand ook zo'n buikpijn gehad, dacht toen dat het mijn geprikkelde dikke darm was.

@ Ellen: prima, goed geklust. En nu maar duimen dat het raak is.

@ Natas: blij dat je je een stukje beter voelt.

@ Ritje: gefeliciteerd met je hubbie!

11. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had deze link al gezien binnen een ander topic en moest er toen idd ook van huilen...zo voel ik het ook!

Ennuh meis, je bent echt niet raar als je geen IVF wilt, begrijp ik best en kijk gewoon hoe je je voelt in het volgende gesprek erover. Schrijf maar lekker van je af als je verdrietig bent of gefrustreerd, daar zijn we voor!

Liefs,
    Koosje

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik werd er ook erg emotioneel van. Het beschrijft mijn gevoel heel goed. De zangeres ken ik verder niet.

13. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ koosje: zoooooo lief van je, dank je! Ik sta er gewoon nog steeds niet helemaal achter en vraag me dus af of ik het dan wel moet doen. Maar goed, idd eerst het gesprek maar eens afwachten.

@ Poohbear: ik ken de zangeres ook niet

14. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Poohbear: hey meis, lees net je onderschriften. Clomid werkte averechts voor mij en ook ik ben een junkie geweest, maar dan met menopur en pregnyl. ;)

15. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Mooiniet: fijn dat de samenlevingstest goed was! en bedankt voor de uitleg....
    Succes met de kijkoperatie,heeft mijn zus ook gehad.

@MissDaantje: Ik had ongeveer 4 dagen voor mijn nod ook twee dagen heel erge buikpijn.....dacht dat ik ongesteld moest worden en heb ook echt 2 dagen op de bank gelegen!
    Misschien moet je maar een testje doen om te kijken...........verdorie, het blijft toch altijd weer spannend! Succes!

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jeetje, nou jou onderschrift is ok niet misselijk!
    Sterkte met alles, en die ivf voorbereidingen!

Ik heb net 6 weken verplichte pauze geahd, na 5 rondes clomid/metformine in alle doseringen.
    Heeft helemaal niets gedaan. Puntje bij paaltje heb ik nu al 13 maanden geen eisprong gehad (met of zonder hulp).
    Rond 1 april gaat de eerste spuit erin, dus dan hoop ik eindelijk eens een ei te leggen! (paas sfeertje)

17. Ja, vóór mijn miskraam dachten Roy en ik beiden als volgt over kinderen krijgen: 'Willen wij kinderen? Als het ons gegegund is heel graag, maar zonder zal het leven ook heel leuk zijn!' Mede om die reden zagen wij IVF niet zitten, hadden het er op dat moment niet voor over.

Anders werd ons gevoel ná de miskraam. Toen ik eenmaal aan die 'worst' geroken had, wilde ik er ook van eten. Dus wilde ik alsnog voor IVF gaan. Ik denk dat door die miskraam mijn grenzen ineens verlegd werden.

Als ik het in percentages zou moeten uitdrukken, was onze kinderwens vóór de miskraam 60% en erna werd dat ineens 80% of zo. Daarbij hielp misschien ook dat een goede vriendin na een tweede bbz met IVF ging beginnen en ik dacht: 'Als zij het 'aandurft', dan durf ik het ook!'...

18. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city

19-03 Molly
    22-03 Miss Daantje
    27-03 Marieke
    03-04 LMM
    05-04 Mooiniet
    06-04 Ellen
    10-04 Anna
    14-04 Diaantje1
    17-04 Smoeltje

Nieuwe NOD data nog even doorgeven!

AFSPRAKEN

18-03 Inez 20 weken echo
    18-03 Mooiniet afspraak gyn + uitslag
    21-03 Diaantje1 eindgesprek IUI
    27-03 Natas 20 weken echo / Anna gyn onderzoek naar MK
    27-03 Smoeltje startgesprek IVF
    31-03 Moby VK
    07-04 Lola vruchtwaterpunctie
    09-04 Lola Verloskundige
    22-04 Diaantje 1e IVF gesprek

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    29-10 Shiela
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

19. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey dames, heb net hele middag op de bank gehangen en National Geographic channel gekeken.
    was een documentaire over meerlingen, echt heel leuk om te zien.
    Met allerlei animatiefilmpjes, 3 en 4-D echo's vanaf begin van conceptie tot geboorte.

Echt heel machtig om te zien.
    Stiekem hoop ik ook op een 2ling en aangezien het aan beide kanten van mijn vader en moeder ( mijn ma heeft zelfs 2 keer een 2 ling gehad waar ik een van ben) voorkomt mak ik hopelijk een grote kans.

Pfff...maar ik zou al dankbaar zijn voor 1 kleine ;)

20. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Hey meissies, daar ben ik weer ff.
    Ben overigens meteen zeer ongerust over die Etos zwanger worden pillen geworden, want mijn eisprong komt maar niet! Zou eigenlijk zaterdag moeten zijn, maar nog steeds nix! Of ik heb niet elke maand een eisprong, kan ook.... :(: :(: :(: De kijkoperatie zal dingen duidelijker maken....

@Lola: korte lontjes en een moeder zijn die je niet wilt zijn tijdens je zwangerschap is niet zo erg toch? Je weet toch waar het allemaal vandaan komt? Nou is het natuurlijk wel moeilijk om dit aan je dochtertje uit te leggen, maar ik weet zeker dat het goed komt met je en je moederschap! ;)

@Ritje: Wat een schunnige foto! Mag dat wel van de site directie? Hahaha! Konijnen triotje.........heb je de foto zelf geschoten?

@Diaantje: Als jouw ei niet met je lief's zaadjes gaan, is dat niet DE samenlevingstest die ik net heb gehad? Of is dat weer wat anders? Ik weet dat het meer te maken heeft met baarmoederhalsslijm en zaadcellen, maar kan me niet voorstellen dat het heel veel verschilt..... Heb jij een samenlevingstest gehad?
    Kan me voorstellen dat je niet goed weet wat te doen, heb je het al met je lief besproken? Omdat je nu veel meer kennis hebt en weet dat niets vanzelfsprekend is en dat het nog alle kanten op kan gaan, ben je natuurlijk veel onzekerder. Ik zou er rustig over nadenken en pas handelen als je echt zeker bent van jullie besluit.
    Meisje, ik denk nog steeds aan je en duim voor je en wens je heel veel succes.

@Koosje: Meissie, je bent helemaal veranderd! Hihi, nou ja, je uiterlijk dan..... ;) Ik moest nog aan je denken laatst en dacht, moet Koosje ff opzoeken en dan vragen wanneer ze precies start met de IUI, want ik ben echt reuze benieuwd! Je komt dan ook op ons lijssie (als je wilt natuurlijk).
    Ehhh, wou je zeggen dat het slipstaren (zoals het hier heet) nog geen gewoonte voor je is? ;)

@Smoeltje: Whoeaaaa! En ik dan? Duits-Nederlands? Klinkt niet meer of minder dan een veel te beladen voetbal wedstrijd eigenlijk. Komt bij dat wij al hebben verzonnen dat we een roodharig beebje krijgen met een hele dikke haardos en waarschijnlijk krullen of golvend haar. Oja, en een tweeling kan ook nog. Maar ik vind alles goed hoor! :D :D :D

@Miss Daantje: je bent pas ongi als je echt bloed ziet! Eerder niet! (je weet maar nooit.....)

@Natas: Meissie, je moet ff HA bellen. Een lage bloeddruk is niet goed en wat als je flauw valt en je komt verkeerd terecht? Ik weet, niet iedereen is snel geschrokken (ik ook niet), maar je moet je wel voor je zelf en je beebje zorgen!

@Molly: Succes, ik hoop dat je snel ongi wordt (BAH, wat klinkt dat nog steeds rottig.....)

Omdat mijn reacties veel te lang worden zo... stop ik er maar weer ff mee.... Ben alweer op 364 aangekomen, maar moet nog ff strijken en KING KONG kijken met m'n lief....

Tot morgen maar weer!

Deel Deze Pagina