Ik weet het niet; ik heb sinds ik ben gestopt met de pil, veel last van puistjes, maar nog te overzien. Ik ben halverwege mijn vorige cyclus begonnen met de Etos pillen en nu zit ik onder de puistjes en ik kan mijn ei niet vinden! Dat vind ik te veel van het goede, dus ben weer gestopt. Gewoon ff kijken of ik weer terug verander zeg maar..... Heel goed dat je rustig aan doet. Tis toch elke week dat je vorderd in je zwangerschap weer een beetje bijsturen denk ik. Ben benieuwd of je VK er iets over zegt....
Hey dames, wastik weer. @ Miss Daantje...sowwy again...het is net als wanneer mensen mijn naam verkeerd schrijven. Komt een C in voor en vaak gebruiken ze dan de S...Grrrrrrrr. Maar wat rot dat je zo'n pijn hebt gehad zeg...mijn moeder gelooft altijd dat het door de kou komt. dan kan bloed niet goed stromen volgens haar. Geen idee of het klopt, maar misschien een warme kruik proberen? Wat foto van moi en mijn lief betreft...ik zal die hier heel kort opzetten maar niet al te lang. Ik weet niet of er ook bekenden van mij hier rondhuppelen en wil zoveel mogelijk vermijden dat ik herkend wordt. Maar ik ben exobistionistisch genoeg om deze even te plaatsen @ Lola, volgens mij is het de wens van bijna ieder stel wat wel meer kinderen wil en het liefst in 1 keer. En het heeft toch iets bijzonders...meerlingen.Niet dat eenlingen dat niet zijn. Vandaag heeeeerlijk getraind sinds maanden. De laatste periode hield ik mijn programma gewoon niet meer vol en was daarna nog dagenlang kapot. Maar vandaag ging ik als een speer, niet normaal meer. Daarna heel burgelijk met schoonzus naar tuincentrum geweest...ik heb nl sinds kort ontdekt dat naast kleren ik nog een andere verslaving heb: planten
Hey dames, kwam deze link tegen op de pijler 'vruchtbaarheidsbehandelingen'. Misschien leuk als er mensen zijn die hun handtekening willen zetten. groetjes ttp://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned ... ie&id=1088
hey smoeltje bedankt! Ik had die link daar neer gezet en het werkt wel hoor! AL vast allemaal bedankt!
@mooiniet, tsja wat kan ik zeggen. Je word er wel gefrustreerd van hoor ,13 maanden geen ei! Maar er wordt aan gewerkt! Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt! Maar een beetje duimen kan geen kwaad hoor! Doeg doeg
Meisjes, wat is er veel geschreven vandaag. @ Poohbear: jeetje, 13 maanden geen eisprong, dat is me wat. Daar is mijn onderschrift niks tegen. Wens je heel snel weer een eisprong toe. Natuurlijk duimen we voor je. @ Lola: ja, zover ben ik nou ook, ik bedoel, om te denken: stel een leven zonder kinderen (nou ja zonder, mijn vriendje heeft er 2 uit een eerder huwelijk), hoe zou dat zijn. Je hebt natuurlijk een hoop vrijheden, maar volgens mij is er niks zo mooi als samen een kindje krijgen. Alleen...hoever wil je gaan om dat werkelijkheid te laten worden. Ik vind het gewoon ontzettend moeilijk om die keuze te maken, omdat ik niet helemaal achter IVF sta. Ben gewoon bang dat dat ook geen succes zal zijn, net zoals IUI. PFFFFFFFFFFFFf, zo vermoeiend. Maar kan me zo goed voorstellen dat als je aan die worst geroken hebt, je het ook wil proeven. @ mooiniet: nee, mijn vriendje en ik hebben nooit een samenlevingstest gehad, omdat we meteen doorgingen voor IUI. Dan is dat niet nodig, zei onze ferti. Ik ben ook aan de Etos Zwanger worden, maar merk verder weinig verschil met cyclus, al kan dat natuurlijk ook de hormonen komen die ik gebruikte. En wat die wijn betreft: dat is hier ook, voor iedere gelegenheid (lees: voor de gezelligheid) een flesje open trekken. Maar ik dronk al maanden geen alcohol meer. Had er afgelopen week even lak aan ivm de duivels. En wat betreft hoever je wil gaan: wij zijn al veel verder gegaan dan we vantevoren hadden afgesproken. IVF was helemaal uit den boze, was onze afspraak. @ Miss Daantje: balen zeg van die etters. Hoop voor je dat je maar 1 IVF behandeling nodig hebt. Zal ontzettend voor je duimen. Hoe heb je dat op het werk geregeld, heb je het verteld? Ik weet niet goed hoe ik dat moet doen, vertellen of niet, liever niet natuurlijk, maar ik moet sowieso al een uurtje rijden naar het ziekenhuis en natuurlijk ook weer een uurtje terug, dus dat zijn al 2 uurtjes die je dan weg bent. @ Pien: wauw, Bali, daar willen wij deze zomer ook nog heen. Wens je een heel fijne vakantie en stuur een beetje zon en warmte deze kant op!
oh nou, jij hebt al IUI achter de rug,dat heb ik nog niet gehad! En IVF voorlopig ook nog niet! We hopen dat als ik eindelijk een eitje heb we "gewoon" zwanger kunnen worden. Mn vriend heeft olympische zwemmers, dus dat scheelt! Jij succes met alles...tis niet makkelijk he?!
@ Poehbear: Ik hoop voor je dat je spontaan roze wordt. Mijn vriend heeft ook olympische zwemmers, maar desondanks zijn we al 2 jaar bezig nou in april. 't Is idd niet makkelijk, je geduld wordt zwaar op de proef gesteld. Je relatie ook. Heb jij al kids? Wens jullie ook heel veel succes met alles.
nee, wij zijn bezig voor de eerste! Nu 3 kwart jaar in het ziekenhuis. Waarom krijg jij IUI als de zwemmers perfect zijn? Ja, geduld is nei taltijd makkelijk op te brengen en ik heb mazzel dat mn vriend zo'n goedzak is. Want ik kan in die stress weken behoorlijk te keer gaan.. schaam schaam. Hij voelt zich machteloos, want hij kan niets anders doen dan afwachten..
Ik heb IUI gehad omdat mijn bloedwaarden (FSH) niet goed waren, het was te hoog, wat betekent dat ik te vroeg in de overgang zou kunnen raken. De ferti noemde dat: je eierstokken beginnen doof te raken, ze luisteren niet meer goed wanneer de eisprong is en wanneer je dus vruchtbaar bent, dus we gaan de natuur een handje helpen. Mijn moeder was ook al met 41 in de overgang en het schijnt genetisch bepaald te zijn. Daarbij sprong mijn ei te vroeg zonder medicijnen. Ik heb ook nog geen kids, mijn vriendje wel.
@poohbear, wat hoop ik dar er snel een oplossing komt en dat het in orde komt he, duim voor je, @mooi Niet, ja acht wilde wat leuk doen gewoon hoor, Yep heb een goed ventje geen klagens van ook mijn mannetje dat ik wist dit is hem dat word mijn man na 3 afweizingen van een huwelijk haha, zo zie je maar! Wel tussen moeilijk momenten door met het trainen moeilijk hond, heb ik een zwangerschaps massage gehad dames wel na drie weken sta ik er weer op, het is gewoon zalig al je spieren en wervels en alles word zachtjes gemasserd, ik was zo los en goed en zalig erna! Rug en je buikje , je benen, je voeten je , nek en je handen armen , gewoon alles, MET Amandel olie! Het is een aanrader en dat op een warmwaterkussen wat je in een zalige sfeer houd! zalige massage uziek wow te Tienen in Di capro! Yep de moeite! Ik heb er alvast van genoten, Enne steun aan de meisjes met de moeilijk periodes! Dikke knuffel! Ritje
Je bedoelt dat ze iets vinden waar ook meteen iets aan te doen is? Dat is inderdaad vaak beter dan te horen krijgen dat je lijdt aan 'onbegrepen onvruchtbaarheid'... @Smoeltje: Verdikkie... ik heb je foto gemist ! Mijn anonimiteit heb ik vlak na de geboorte van Jasmijn aan de wilgen gehangen... Niet iedereen wil zijn kindjes in één keer hoor! Veel vrouwen willen dolgraag meer dan één keer zwanger zijn. Maar wanneer je weinig tijd hebt, is een tweeling natuurlijk mooi meegenomen... @Diaantje1: Het is ook allemaal heel moeilijk! En wanneer je kiest om NIET aan IVF te beginnen, ben je weer bang om daar later spijt van te krijgen. Welke keuze je ook maakt... alleen wanneer je met IVF tóch zwanger wordt weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt. In de andere gevallen zul je dat nooit weten... Toch blijf ik het vreemd vinden dat jij geen samenlevingstest hebt gehad. Want wanneer de zuurtegraad van je baarmoederslijmvlies te 'vijandig' is voor het sperma van je vriend, heeft IUI ook niet veel toe te voegen en zou dat een reden kunnen zijn om een stel meteen door te sturen voor IVF... @Pien: Bali... dat is niet mis! Wij gaan in juni een weekje naar Rhodos. We hebben bewust een bestemming 'dichtbij' gekozen, omdat een lange vlucht waarschijnlijk wat veel gevraagd zal zijn van Jasmijn... @Ritje: Klinkt goed, zo'n massage! En niet alleen wanneer je zwanger bent...
Vanvond zijn we met mijn moeder en Jasmijn gaan wokken. We zijn al vaker ergens gaan eten met onze dochter, maar dat betrof meestal een lunch of zo. Vandaag heeft ze voor het eerst ruim twee uur aan tafel gezeten! En wat een holle bolle Gijs hebben we toch! Zelfs de mensen aan het tafeltje naast ons viel op dat Jasmijn wel errug goed (én veel... ) at! Op een gegeven moment werd ik een beetje bang dat ze zich zou overeten, maar nee hoor... Ze vond ook alles lekker, tot aan de garnalen en inktvis aan toe... Dat was dus voor herhaling vatbaar!
MissDaantje, wat balen dat de toch weer langs zijn gekomen. Molly, voor jou hoop ik juist dat ze nu eindelijk eens langskomen. Natas, he bah, flauwgevallen. Daar zit je nu ook niet meteen op te wachten. Het is inderdaad wel bekend dat zo rond de 20 weken er een dip is in je bloeddruk. Die kan dan flink lager worden. Zoutjes en dropjes kunnen inderdaad helpen. Maar welllicht is het toch een idee om even de VK te bellen. Lage bloeddruk kan op zich geen kwaad, vervelender is het voor jou en de kleine wanneer je er ook nog flauw bij valt. Ritje, dat zal wel even wennen zijn dat je mannetje nu aan het trainen is met 1 van de honden. Vond en vind het zelf ook geen leuk idee dat m'n mannetje mijn Mecheltje nu grotendeels verzorgt, maar het is nu eenmaal niet anders. Na de bevalling zal het allemaal wel weer de goede kant opgaan en kan ik het weer grotendeels zelf doen. Koosje, welkom hier en gezellig dat je hier mee komt kletsen. Poohbear, wat balen zeg, al zo lang geen eisprong. Hopelijk komt het nu allemaal snel goed. Diaantje, nog steeds in twijfel. Kan ik me ook goed voorstellen. Het is me ook nogal niet een beslissing die je moet nemen. Al dan geen IVF. Wat je ook besluit, het belangrijkste is, dat je achter je besluit staat. Lola, lekker uit eten geweest met de kleine meid. Eet ze normaal ook zo goed? MooiNiet, wat fijn dat de samenlevingstest goed was. Succes met de kijkoperatie. LMM, al weer een beetje opgeknapt? Het is hier zo stil zonder je. Smoeltje, klinkt wel leuk hoor, een tweeling. Je hebt inderdaad meer kans op een tweeling omdat het ook in jouw familie voorkomt. Stiekem had het mij ook wel leuk geleken hoor, een tweeling. Pien, op vakantie naar Bali, niet verkeerd hoor. Lekker genieten meid! Vandaag op kraamvisite geweest bij ons kleine neefje. Wat een heerlijk klein knulletje zeg. Nu ben ik vrij emo (hormoontjes) en alleen het zien al van deze kleine knul maakte dat ik de nodige traantjes in m'n ogen kreeg. En dat werd er niet veel beter op toen ik hem even later mocht vasthouden. Snotter snotter.
Smoeltje, ik heb de foto gemist... (is er nog een herkansing mogelijk? O ) Diaantje, ik ben (bijna) altijd van de openheid en begin nu idd aan mensen om me heen te vertellen dat we met IVF gaan beginnen. Doordat ik ms heb werk ik niet, ik studeer wel en doe een hoop andere dingen. Mij lijkt het verstandig het wel te vertellen maar ik weet natuurlijk niet hoe goed het contact is tussen jou en je collega's en baas. Als het prut is kan ik me voorstellen dat je het niet gaat vertellen. Ik ben van mening dat je het beter kunt vertellen zodat mensen er rekening mee kunnen houden en eventueel ook kunnen meeleven mits het contact over en weer goed is dus! Sterkte meis met je keuzes! Lieeeeff, hoe je dat vertelt Inez! dat je emo bent geworden door je kleine neefje! Mooiniet, succes met de operatie! Ik heb 2 keer een kijkoperatie gehad (om een cyste weg te halen wegens endometriose). Ik heb nu 3 mooie lidtekentjes! 8-[ Lijkt me heerlijk zo'n massage Ritje! Ik vond die 'paashaasjes' in het veld ook heel grappig hoor, vooral omdat ik zelf 2 nijntjes heb, ben dol op die beestjes! En die beestjes zijn weer dol op elkaar...kijk maar in mijn album! Heerlijk naar Bali Pien, ik ben er ook met mijn moeder geweest in 2005 (zie album)! Echt super! =P~ Zeg ik kan die link niet openen hoor? Waar kan ik hem nog meer vinden? Lola, lekker met de kleine meid uit eten...en dan nog een makkelijke eetster ook! Mag ik wel een voorbeeld aan nemen, ik ben altijd heel moeilijk geweest met eten en nog, ik eet bijna geen vlees bv... Liefs, Daantje
Ja, bijzonder ben ik he, Inez Ik denk dat ik even afwacht. Hou ik het niet meer uit dan ga ik bellen voor een bloedtestje ofzo. LMM joehoeeee waar ben je?