Af en toe kan ik zoooooo moe worden van mijn onhandigheid! Heb ik net een heel verhaal aan jullie geschreven, sluit ik per ongeluk de hele internet pagina! Grmbl!
Hahaha! Zo zie je maar.... heerlijke, lieve, geduldige en attente mannen bestaan echt nog wel! En die massage klinkt heeeeerlijk zeg! Zelfs voor de niet zwangere vrouw! @Lola: Ja, dat bedoel ik ja. Ik heb in mijn leven al zoveel "mazzel" gehad, dat ik bijna het gevoel heb dat ik hier ook wel ff "doorheenmazzel". Lekker fout eigenlijk..... Nou ik teken voor zo'n heerlijke dochter! Ik zie het helemaal voor me: lekker smakkend aan tafel met een big smile op d'r toet omdat ze alles zo lekker vindt! Daar word je blij van @Pien: Wauwie, eerst naar het spannende Hong Kong en daarna naar het lieflijke Bali! Ik ben er ook geweest, lang geleden en ben verliefd geraakt op het eiland. Heel veel plezier! @MissDaantje: jeetje, heb je ms? Hoe lang al? Dat zou ik nog letterlijk nemen ook, want ik begrijp nog steeds helemaal niets van die temperatuur kaartjes Ik heb ze van vele vrouwen bestudeerd (incl. mezelf) en kan er vaak geen touw aan vastknopen.... maar ik begrijp dat de jouwe spannend is? Dan ga ik maar weer eens beginnen met duimen...... @Ellen: Hey! Heb je je zeer politiek getinte email al verzonden?
Oja, ik heb a.s. donderdag het voorbereidend gesprek voor mijn laparascopie, met mijn gyn en een anesthesioloog. Dan maak ik ook de afspraak voor de laparascopie..... Ben echt zoooo benieuwd wat daar uitkomt!
Dank je Mooiniet! Ik heb gelijk de petitie getekend. Ik heb ooit 1 uitval gehad van mijn rechterbeen en ik heb sinds oktober 2000 de diagnose ms maar er valt goed mee te leven hoor. Ook al zijn er vervelende obstakels, zo heb ik last van vermoeidheid en heb ik pijn in mijn rechterbeen, ik kan met een gerust hart zeggen dat ik een milde vorm heb. Hopenlijk blijft het zo voor de rest van mijn leven! [-o< Sinds oktober 2006 heb ik ook endometriose, er is 2 keer een cyste weggehaald met een kijkoperatie. Voor de rest zou alles er schoon en goed uitzien van binnen maar de laatste keer werd er rechts toch weer een kleine cyste gezien. Daarom moet ik een week langer prikken met IVF, om de endometriose rustig te houden. Maar ik ben verre van zielig hoor en geniet volop van het leven en met Randy natuurlijk! De operatie zelf valt trouwens best mee en de lidtekentjes zijn ook echt heel klein. Als de gyn het goed kan dan zorgt hij dat er 2 (of is het er 1 bij jou?) sneetjes onder je broekje zullen komen en 1tje bij je navel. Bij mij was het herstel veel vervelender omdat ik door de ms veel gevoeliger ben geworden en alles als veel vervelender ervaar dan voorheen. Succes donderdag! Laat je geen ruggenprik aanpraten door de anesthesist hoor (als je dat niet wil)! Ik wilde in elk geval een algehele narcose omdat ik er verder echt niks mee te maken wilde hebben, met die operatie. [-( Ik wil ze echt niet horen praten terwijl ze in mij aan het snijden zijn! Maar misschien vind jij het minder eng. Liefs, Daantje
ja ja die heb ik verzonden... pff was moeilijk zat. kreeg vanmorgen bericht van de werving mevrouw dat ze het een goede mail vond. Nou gelukkig.... ik had hem al zo vaak gedelete dat ik het op een gegeven moment echt niet meer wist.... Miss Daantje pfff MS dat is echt vervelend. Wordt dat tegenwoordig wel erkend? Ik ken iemand die jaren bezig is geweest om een uitkering te krijgen omdat de ziekte niet erkend werd. mooiniet spannend hoor... komt vast goed ik ben ook zo'n zondagskind nooit iets echt naars meegemaakt tot mijn MA. Ik kon het met toen ook niet voorstellen dat het mij moest gebeuren... maar het gebeurde toch....
Ja hoor Ellenk, MS is al jaaaaaaren een erkende ziekte! Ik denk dat jij je misschien vergist met ME... ( Chronische VermoeidheidsSyndroom, CVS) Liefs, Daantje
@Inez, wel het valt mee hij helpt goed met de hondjes, en mijn oudste 7 jaar is nog echt te fit om op pesnoein te gaan! Dus het is een makkelijke hond! En het ging geweldig, ik leg het redelijk rustig en duidelijk uit! Hij neemt goed aan! Waar ik enorm van verschoot natuurlijk.... Het doet hun allebeu goed en zo bereiden we voor dat hij iets leert tegen dat ik er even uit ben....beter voor de hondje! Ik voel me beter, ik net of ik niet zwanger meer ben ) Ik voel me goed alleen soms buien watertraantjes... hormoontjes die spelen.... Moeheid is ook beter! Liefs
@Diaantje: Dankje voor je lieve woorden...... ik weet een heel klein beetje van ms en ik weet ook dat er goed mee te leven is en nog belangrijker: dat je zwanger kunt zijn zonder al te veel toegevoegde zwangerschapskwaaltjes.... Ik hoop ook voor je dat je zoals nu kunt doorleven! Mijn gyn heeft al gezegd dat ik onder narcose ga; ik ben daarin net als jij. Ik hoor het wel weer als ik wakker word.... Volgens mij zijn het bij mij 2 sneetjes; 1 onder mijn navel en 1 net boven mijn schaamhaar. Verder spuit hij ook vloeistof in om de doorgankelijkheid van de eileiders te zien. O, en die littekens..........ik heb er al een aantal want ben nogal een onbesuisd tiepje....dus dat zit ook wel goed. Dat hoort bij het leven en dan heb je nog eens wat anekdotes te vertellen later.... Wat vervelend dat die cystes weer terug komen. Ik wist niet dat dat kon...?
Graag gedaan hoor Mooiniet! Maarre...ik ben toch echt Daantje zonder de I...hihihi Je kan je zelfs veel beter voelen als je zwanger bent en je hebt ms, dus je begrijpt hoe ik ernaar uitkijk! Jij krijgt er idd 2 omdat ze bij jou gaan kijken en niks hoeven weg te halen. Als je endometriose hebt kan je je hele vruchtbare leven last hebben van cystes. Sommige vrouwen zitten zelfs helemaal onder! Gelukkig heb ik dat (nog) niet. Zwanger worden is een goede remedie tegen cystes maar daarna kunnen ze weer net zo hard terugkomen. Liefs, Daantje
Klopt inderdaad. ME is helaas geen erkende ziekte. Ben er ook mee bezig geweest om hiervoor (gedeeltelijk) te worden afgekeurd. Ze erkenden wel dat ik ziek was en dat het allemaal erg vervelend was, maar als ik te moe was om het huishouden te doen naast m'n werk, moest ik maar een hulp inhuren. Dat ik overal te ziek en te moe voor was dat was niet belangrijk. Wat wel erg vervelend was in de tijd dat ik hier mee bezig was, was dat ik iemand bij een bijeenkomst van ME patiënten sprak die 'beter' was dan ik en wel volledig was afgekeurd. Het scheelde echt van gemeente tot gemeente of je al dan niet werd afgekeurd. Uiteindelijk ben ik voor een groot deel hersteld, alleen blijft die vermoeidheid een trigger die altijd in je nek hijgt. Maar zolang ik me goed aan een suikervrij dieet en een strak leefschema hou, gaat het redelijk goed.
@mooiniet, wel ik duim voor je en hoop dat alles goedkomt, dat de operatie mag slagen.... Het zou zo mooi zijn he.... Succes Ritje
Idd Daantje ik bedoelde ME. Inez het is gewoon verschrikkelijk als ze je niet 'geloven'. Had mijn moeder ook toen ze allleen nog maar fybromilargie had. Dan vroegen ze haar: Kunt u uw haren kammen, ja?, dan kunt u ook werken... Tja het is een redenering. Mooiniet wel aan iets leuks denken als je gaat slapen anders wordt je zo rot wakker (uit ervaring) Lekker dromen daar van bijv warm land.. Donderdag moet je?
[quote="Mooiniet!] Mijn gyn heeft al gezegd dat ik onder narcose ga; ik ben daarin net als jij. Ik hoor het wel weer als ik wakker word.... Volgens mij zijn het bij mij 2 sneetjes; 1 onder mijn navel en 1 net boven mijn schaamhaar. Verder spuit hij ook vloeistof in om de doorgankelijkheid van de eileiders te zien. O, en die littekens..........ik heb er al een aantal want ben nogal een onbesuisd tiepje....dus dat zit ook wel goed. Dat hoort bij het leven en dan heb je nog eens wat anekdotes te vertellen later.... [/quote] Ja, moet onder narcose want je buik wordt opgeblazen met gas zodat ze beter kunnen zien en er beter bij kunnen. Als dat gebeurt drukt dat tegen je middenrif aan en als je dan bij bewustzijn zou zijn zou je het gevoel hebben dat je stikt....niet fijn Die sneetjes zijn echt miniem, 1 zelfs in de navel dus daar zie je helemaal niets van Ik weet nog dat ik dacht, als echt controltypje, toen ze mij zo'n kapje opzetten en narcosevloeistof inspoten 'zul je zien, krijgen ze mij niet onder narcose..'....volgende moment werd ik wakker op de uitslaapkamer en was ik weer op de afdeling terug waar mijn mannetje op mij wachtte met een bos rozen Ben benieuwd wanneer ze het gaan doen. Bij mij kwam er niets uit, zag er goed uit...heel fijn vond ik dat omdat het tenslotte toch allemaal bij ons moet gaan gebeuren! En je hebt gelijk..zo'n oorlogswond net boven je schaamhaar geeft ook aanleiding tot moooooie verhalen en anekdotes Liefs, Koosje
MISSDAANTJE Nu schaam ik me echt dood Ik let echt heel goed op met al die D(i)aantjes, maar tis deze keer toch verkeerd gegaan..... Komt denk ik omdat ik om een uur of 5 wakker werd vanmorgen (veel te vroeg) en me bedacht dat ik mijn belastingaangifte niet mag vergeten. Daarna kwamen er nog veel meer gedachten en kon ik niet meer slapen..... Anyway, dat van die cystes, is dat andersom ook zo? Als je geen cystes hebt, heb je ook geen endometriose? Of is dat weer niet zo.... En dat klinkt wel heel speciaal inderdaad als je alles beter voelt, dan beleef je het dubbel! Knuffel.....
Oja, dat lukt wel; de eerste en laatste keer dat ik onder narcose was, was toen in op mijn 22e mijn amandelen moest laten verwijderen. Inslapen was lekker, wakker worden ook, maar er stond een verpleegster voor mijn neus met een ijsje. Nou moet je weten dat ik 1) helemaal niet van ijs hou, 2) ik half blind ben zonder bril of lenzen dus zag niet wat ze voor m'n neus hield en 3) toen ik dat wilde zeggen, mijn keel heeeeeeeeeeeeeeeel erg veel pijn deed en meteen sjachie was! Dus ik hoop dat het deze keer beter is; nou ja ik zal wel niet kunnen lachen ff. Overigens, ik zal ook nog ff je vraag beantwoorden (wel zo netjes), nee donderdag heb ik een voorbereidend gesprek met de gyn en de anesthesioloog. Dan worden alle formulieren ingevuld en wordt meteen de afspraak ingepland denk ik want ik rook niet meer en ben ook niet allergisch voor teen of tander. Wat dat betreft een redelijk makkelijk tiepje dus......